Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ogólnie jeżeli chodzi o xdrive zasada jest jedną. Musi się zgadzać obwód koła. Maksymalna różnica między kołami musi być do 2%. Więc w przypadku wszystkich kół takich samych możemy zastosować cztery jednakowe opony należy tylko przestrzegać aby był to ten sam producent i model opony najlepiej z tego samego rocznika, nie muszą być homologowane.

Natomiast w przypadku ogumienie mieszanego oprócz producenta i modelu muszą mieć homologacją ze względu na to że pomimo zachowania rozmiaru bardzo często obwód jest różny powyżej 2 % co szkodzi xdrive ponieważ ten interpretuje różnice w obwodzie jako poślizg kół i cały czas próbuje to zniwelować co jest przyczyną przyspieszonego zużycia rozdzielacza

 

Ogarnięte w końcu po długich lekturach na forum.

F30 xDrive

4x Bridgestone Turanza T001 225/45 R19 92 W

4x Dezent TH 8,5J R19 ET40

 

Coś chyba nie wyszło. Przy 19” powinno być 225/40 do tego felga 8”. Tyle razy ludzie wrzucali zestawienia opon pasujących i nic. Jak już się nie chce szukać to wystarczy na oponeo wejść i wybrać wg auta.

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Coś chyba nie wyszło. Przy 19” powinno być 225/40 do tego felga 8”. Tyle razy ludzie wrzucali zestawienia opon pasujących i nic. Jak już się nie chce szukać to wystarczy na oponeo wejść i wybrać wg auta.

 

To, co podałeś jest na wklejce. Znam kilka osób, które mają zestaw taki jak mój i jeżdżą już długi czas. Ma się zgadzać obwód kół i tak jest.

Opublikowano

Coś chyba nie wyszło. Przy 19” powinno być 225/40 do tego felga 8”. Tyle razy ludzie wrzucali zestawienia opon pasujących i nic. Jak już się nie chce szukać to wystarczy na oponeo wejść i wybrać wg auta.

 

To, co podałeś jest na wklejce. Znam kilka osób, które mają zestaw taki jak mój i jeżdżą już długi czas. Ma się zgadzać obwód kół i tak jest.

 

Ale ty zdajesz sobie sprawę że będziesz miał inny obwód od fabrycznego ponieważ profil jest wyższy. Wiesz że profil to procent szerokości a nie wysokość w milimetrach?

Opublikowano

Swoje 3 grosze dorzuce z doswiadczenia. Mam f30 320dx od nowosci ,po gwarancji wyrzuciłem runflaty odrazu,mam felgi mieszne przód 8 cali 225/45 18 i tył 8,5 255/40 18

kupiłem koreańskie nexeny nfera su1 a na ten sezon zalozylem już nexen su2 sport bez homologacji ( firma nexen robi opony na 1 montaz do porsche) , na zime tez mam nexeny winguard sport 2. f30 juz zrobiło na tym zestawie 80 tys km i zero problemów jedyna zasada to mierze obwód koł przed założeniem ,ciśnienie z tabliczki i zmieniam 0,5 l oleju w xdrive co 30 tys km.Uważam ze przy mieszanym ogumieniu w xdrive nie musi byc gwiazdki bmw ,rożnica obwodów kół to podstawa ,Ale niech kazdy robi jak uważa.

Opublikowano


Ale ty zdajesz sobie sprawę że będziesz miał inny obwód od fabrycznego ponieważ profil jest wyższy. Wiesz że profil to procent szerokości a nie wysokość w milimetrach?

 

Zmieniłem na

4x 8J ET34 5x120 R18 Styling 396

4x Hankook Ventus S1 Evo3 K127B 225/45 R18 95 Y XL, *


Teraz chyba nie powinno być problemów.

Zestaw parametrami taki sam jak na zimowych. Zarówno zima jak i lato Run On Flat. Powiem szczerze, że jakoś lepiej mi się jeździ na nich niż na zwykłych.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przeczytałem gdzieś opinie jakiegos forumowego speca, że GoodYear'y trzymają dobrze do pewnego momentu, a jak trocheś się zetrą, to rzekomo diametralnie pogarsza się ich przyczepność, co nie występuje w przypadku Miśków. Jest w tym trochę prawdy, czy nonsens?


Mogę wziąć w dobrej cenie GY Eagle Asymmetric 5. Na Turanzach dużo ludzi wiesza psy, a nie chce mi się dopłacać do PilotSportów..

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

A ja w kwietniu br. w super-cenie na Bielanach kupilem cos najlepszego w moim BMW-zyciu (a mialem dotad juz Bawarek, w 13 lat...)


Do mojego prywatnego E46 325ci (automat SMG, szybka jazda glownie po miescie, masa ~1700kg razem ze mna wiec spalanie 17/100) nabylem klasyczne-nemieckie Conti SportContact5.


Rozmiar przod 225/45/17 a tyl naturalnie 245/40/17 czyli tak jak wypuszczala fabryka w latach 1998-2005, chyba jakos tak :shock:


Koszt 1900 brutto z montazem.

Taniej, lepiej, bardziej markowo, bezpiecznie i...germańsko to sie chyba nie da w tej klasie :lol:

Bo Michelin to 500 PLN drozej a Bridgestone czy Pirelli to nie dla mnie ani dla mojego BMW...

---

JayZet®

---

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zamontowalem Dębica PRESTO UHP 2 225/50R17 98Y XL FR a kolega na Michelinach w tyle na zakretach :lol: Nie ma co przeplacac.

Bo to bardzo dobra opona :cool2: ale porównanie nieuczciwe ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Swoją drogą ciekawy jestem o ile byłyby wolniejsze na jednym okrążeniu ;) bo, że są bardzo dobrą alternatywą do drogich opon, to wiem :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szanowni,

w miesiąc zbierałem opinie na temat różnych opon letnich.

Ponoć Michelin najlepsze ale sporo droższe. Pirelli średnio dobre itp, itd...

Zdecydowałem się na nowe Continental ContiSport.


Mam rozmiar 225/45/17 przód

oraz 245/40/17 na szerszej feldze tylnej.

Cena za komplet nowych 1750 brutto, ale to u kumpla w W-wie :cool2:


Są ciche, dobre w zakrętach, auto jest na nich mega stabilne.

A ja jeżdżę 3-4tkm. miesięcznie latem no i straciłem prawko (108kmh na 50)

Tak więc pozdrawiam :mrgreen:

---

JayZet®

---

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja zakupiłem:

Hankook Ventus S1 Evo2 K117B 275/40 R19 101 Y *, MFS - tył

Hankook Ventus S1 Evo2 K117B 245/45 R19 98 Y *, MFS - przód


wahałem się pomiędzy tymi Hankook a Pirelli Pzero PZ4, które były 500zł droższe i które miałem poprzednio.

Hankook przy moim stylu jazdy niczym nie odbiegają Pirelli. Jedynie co zauważyłem to Pirelli ma większy rant ochronny na felgę.

Mogę polecić Hankook, ciche, komfortowe.

Opublikowano
To publiczne forum, te pytania się powtarzają i inny często szukają takich samych informacji. Wiem po sobie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, przeczytałem cały ten wątek plus o xdrive :D i wiem ze nie mogę mieć pożądanych opon czyli conti sportcontact 7 bo mam xdrive i różne szerokości felg, dodatkowo zastanawiam się nad zakupem felg style 403 19” tez o różnych szerokościach. Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że takie są opcje dla f31


18"

Pirelli CintuRatu P7 RSC

Bridgestone Potenza S001 RFT

Goodyear Efficient Grip ROF

Continental Sport Contact 5 SSR


19"

Continental Sport Contact 5 SSR

Pirelli P Zero RSC

Bridgestone Potenza S001 RFT


Które z tych opon waszym zdaniem będą najlepsze do bardziej agresywnej jazdy - nie chodzi o prędkość na prostej tylko w zakręcie :) ? Które będą dawały dobry feedback i będą przewidywalne? Na komforcie mi jakoś super nie zależy.

Na razie myśle o conti sport 5 ale jak bym kupił felgi 19 to wtedy bym brał pod uwagę jeszcze pirelli.

Miałem kiedyś bridgestone tylko turanze (nie pamietam modelu) i była to dobra opona na suchym ale bardzo słaba na mokrym, dlatego jakby nie biorę tej opony pod uwagę poza tym jakoś nie najlepiej wypada w testach.


Przerąbane z tym xdrive, chciałem rwd ale nie udało się. Dobrze, ze chociaż w e46 nie mam takich problemów :D

Mam nadzieje, ze conti szybko zdobędzie homologację bmw dla sportcontact 7


Tutaj filmik do recenzji oponek - polecam gościa zna się na temacie

pokazuje tez porównanie ps4s z ps4s* i opowiada o różnicach w innym filmiku. Potwierdza, ze opony z * to nie tylko skok na kasę a faktyczne różnice :D


EDIT:


Na oponeo znalazłem jeszcze, ze pilot sport 4s są homologowane do bmw ale nie wiem na ile temu wierzyć bo homologacja zaczęła się od ps4s dla m3 i m4. No niby przy wybranym rozmiarze pokazuje, ze są homologowane. EDIT2 4s do m3 i m4, zwykle pilot sport 4 mogą być zastosowane w f3x ale to jeszcze będę potwierdzał w bmw aby mieć 100% pewności.


Co super smutne to oczywiście nie ma ani pirelli ani conti z 2022 roku tylko są bridgestony :( :( no i pilot sporty ale jeszcze nie wiem czy mogę je brać

  • Moderatorzy
Opublikowano

Żadne rft nie są do sportowej jazdy. F31 to też nie jest torówka, więc wystarczą ci opony premium.

Czucie drogi i wrażenia z jazdy - trzeba wywalić rft i weź Pilot Sport 4 lub 4S, nic stąd nie jest lepsze od tej opony. Mają oczywiście homologację BMW.

Potencjału PSS nie wykorzystasz, tych wyżej też, ale w mniejszym stopniu.

Opublikowano
Czucie drogi i wrażenia z jazdy - trzeba wywalić rft ...

 

Cały czas jeżdżę na RFT i nie mam porównania do zwykłych opon. Jesteś w stanie jakoś bardziej opisać te "wrażenia z jazdy"? :)

Opublikowano
Dzięki Ponta, nie miałem nigdy rtf wiec zero porównania. Faktycznie rtf i bez rtf maja homologację wiec chyba zrobię jak mówisz. No wiadomo, ze na tor nie pojadę ale lubię sobie na granicy przyczepności po łukach polatać. Bez rtf są nawet tańsze to akurat będzie na BimmerCode :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja dodam cos od siebie. Zmiana w kazdym aucie serii "f" z opon rft na nie frt prowadzi do pogorszenia prowadzenia. Gumiaste "f" robi sie niebezpiecznie gumiaste. Nigdy tego nie robcie. Co do opon, zmienialem pss michelin na conti7 i jest przepasc jak conti sie "kleja". Super opona. Na pss ciagle obnizalem ilosc momentu zadanego przez skrzynie i dalej "zrywalo" na conti7 ciagle podciagam i zerwac nie chce.
Opublikowano

Potwierdzam, mam E84 na zwykłych i jest ok. Natomiast F25, które także użytkuję jest całkowicie inaczej zestrojone. Jazda na zwykłych oponach jest nieprzyjemna, mało precyzyjna. Te same spostrzeżenia ma kolega przy F30. Nigdy więcej non-rft w serii F.


Co do Michelin, różnica może wynikać ze zużycia. Pewnie zastąpiłeś używane Micheliny nowymi Conti.

Opublikowano
Jazda na zwykłych oponach jest nieprzyjemna, mało precyzyjna. Te same spostrzeżenia ma kolega przy F30. Nigdy więcej non-rft w serii F.

 

Jako użytkownik F30, mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia.

Opublikowano
Jazda na zwykłych oponach jest nieprzyjemna, mało precyzyjna. Te same spostrzeżenia ma kolega przy F30. Nigdy więcej non-rft w serii F.

 

Jako użytkownik F30, mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia.

 

I nadal nic nie wiem... Jedni zachwalają RFT, drudzy zwykłe :mad2:

Dla mnie RFT to bezpieczeństwo i możliwość kontynuowania jazdy w razie awarii. Wiem, że jak wsiadałem pierwsze razy do F30 to czułem jakby mi auto pływało - szczególnie bardzo odczuwalne w koleinach. Teraz albo się przyzwyczaiłem albo drogi równiejsze i problemu nie widzę. Ale chciałbym spróbować na zwykłych oponach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.