Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jeszcze proszę powiedzcie mi czy przejmować się różnicą w indeksach w stosunku do tabliczki znamionowej?

Na tabliczce mam 94 H dla 225/50/17. Jak by się coś trafiło fajnego z indeksami 98 lub V to obawiać się tego? Czy się nie przejmować i nawet lepiej takie brać?

Pytam bo jak szukam to często w dobrej cenie znajduję ale właśnie z tym innym indeksem np. V

 

Zupelnie nie. H i V to jakość gumy. 94 i 98 teoretycznie wiecej zbrojenia wiec jakbys sie bardzo uparl to mozesz dac 0.05 bar mniej przy pompowaniu, ale to nie jest odczuwalna roznica w zaden sposob.

Głowix
  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to tak,


mam poniższe typy, czy któryś całkowicie odrzucić? Zakładam z powyższych komentarzy że tego Bridgestona :) ?

No i pozostają wtedy dwa typy Goodyear i jeden Michelin. Z tym że Michelin droższy. Prośba o ostatnie wskazówki i się decyduję :) bo w tym tygodniu chcę już coś założyć.


https://noweopony.pl/dane-opony/goodyear-ultragrip-performance---225-50-r17-98-h-xl-fp


https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-8-performance-225-50-r17-98-v-xl-mfs#329876019


https://noweopony.pl/dane-opony/michelin-alpin-6-225-50-r17-98-v-xl?sup=0122082(1)


https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm005-225-50-r17-98-h-xl-fr#

Opublikowano

Mam u siebie założone GoodYear Ultragrip'y, przy zakupie sugerowałem się głośnością pracy i faktycznie są bardzo przyzwoicie ciche - cichsze niż letnie Bridgestone Potenza.

Teraz mamy śnieg, więc mam możliwość oceny jak te opony się prowadzą na białej jezdni i na brei zmieszanej z solą.

Przy umiarkowanej/normalnej jeździe prowadza się super (w ramach dozwolonych prędkości). W poślizgach, przy wyłączonej kontroli trakcji są bardzo przewidywalne, nawet niezbyt wprawny kierowca może bez trudu kontrolować zamierzony poślizg.

Są pewnie lepsze opony i do sportowej jazdy po śniegu, ale nasuwa się pytanie, czy faktycznie potrzebujesz do jazdy takich właśnie...

Opublikowano

Szukam przede wszystkim bezpieczeństwa :)

Ciągle patrzę na te Bridgestony pod kątem testów:


https://www.opontest.pl/225-50-R17/zimowe/


Druga pozycja to już GoodYear.

Jeździmy najczęściej u nas w kraju raczej w deszczowych, mokrych warunkach przy końcówce zimy i w "brejach solnych", stąd pod kątem oceny A dla Bridgestonów zakładałem że będą najlepsze.

Hałas to dla mnie trzeciorzędna sprawa :)

Opublikowano

Dzięki wszystkim za wyczerpujące opinie :)

Zamówiłem finalnie Bridgestone Blizzak LM005.

Podzielę się opinią po jakimś czasie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A ja Wam powiem, że strasznie szkoda, że nie ma zimowej Dębicy w rozmiarze do mojego auta ;)

Miałem dwa sezony na Pugu 508 i można się śmiać, ale to jest super zimowa opona :) Po śniegu szła jak głupia. Przejeździłem kilka firmowych zimówek i byłem w szoku co ta opona za ułamek ceny może :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
super ze po sniegu. ale w wiekszosci polski snieg zalega 3-4 dni w roku na asfalcie ... a mokrego jest ze 100... takze zakladanie typowo sniegowych opon w wiekszosci polski ma taki sam sens jak zakladanie ATków.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Napisałem, że tylko po śniegu? Napisałem, że w śniegu jak głupie.

Poza śniegiem nie odbiegają od innych w codziennej jeździe. Na torze pewnie byłyby wolniejsze, ale tego nie sprawdzałem.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A jakie letnie polecacie ?

Mam 18calowe felgi o równej szerokości,tzn 8j. Założone do tej pory miałem goodyeary w rozmiarze 225x45 91V (4szt)

Samochód w wersji 320d Efficient Dynamics(163km), na tabliczce znamionowej są tylko 16.

Muszę kupić nowy zestaw na lato - brać takie rozmiary jak były, tzn 4 sztuki takich samych, czy miksować tył szerszy (da radę szersze gumy na felgi 8?)

Indeks prędkości -im wyższy tym wiadomo lepszy

Nośność 91 czy mogą być 95?

95 widzę ze są w wersjach XL „wzmacniane”. Będzie lepsza taka opona? Trudniej przebić? Mogę w ogóle założyć do siebie 95?


Druga sprawa, co polecacie ? Zależy mi na ROF (głównie jeździ żona, koła sama nie zmieni, na dojazdówke szkoda mi miejsca w bagażniku, a na ROF kawałek przejedzie) oraz na homologacji BMW.


Oponeo pokazało mi:

Hankook Ventus S1 Evo3 K127B 95Y XL

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-s1-evo3-k127b-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331651650


Pirelli P7 Cinturato

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331445112


Goodyear EFFICIENTGRIP (takie miałem, trochę [BAD] uciekała, ale miały już pare lat i resztki mięsa)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-225-45-r18-91-y-run-on-flat---mfs#330626180


Bridgestone Potenza S001 (miałem potenzy w poprzednich autach, ale nie wiem które wersje , kleiły jak szalone ale znikały w oczach)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-45-r18-95-w-run-on-flat-xl-#329678461


Continental ContiSport 5

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-225-45-r18-91-y-run-on-flat-fr-#331341233

Opublikowano

Ze wzmacnianymi oponami to nie jest tak, że trudniej przebić, tylko zbrojenie w środku jest sztywniejsze i opona lepiej/dłużej się sprawdzi jak często wjeżdżasz np. na krawężnik.

Z szerokością opon nie kombinował bym, jak masz jednakowej szerokości felgi (i tak nie będzie to spektakularnie widoczne - ja mam u siebie fabrycznie 225 przód i 255 tył i prawie tego nie widać).

Wszystkie opony, które wymieniłeś sprawdzą się dobrze, choć ja bym zdecydowanie kupił klasyczne opony a nie ROF.

Do tego mały kompresor za 100zł i w aucie ciszej, jazda bardziej komfortowa i nie myszkuje w koleinach, a do tego tańsze.

Twój wybór.

Opublikowano

Dzięki,

Akurat ja z ROF jestem zadowolony, na komfort i głośność nie narzekam, prowadzi się dobrze i pewnie (jak wrzuciłem koła teścia z e92 miałem wrażenie bujania jak na zimowych 205x60R18)

ROF tez chce głównie na żonę, np kiedyś ratowała się ucieczką na pobocze, opona rozpruta na 10cm, a była się wstanie dotoczyć do domu te 15 km. Z resztą sama jak by miała zapas to i tak by nie zmieniła ;)

Opublikowano

ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

MADE IN PRL
Opublikowano
ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

Trochę bujasz w obłokach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jakie letnie polecacie ?

Mam 18calowe felgi o równej szerokości,tzn 8j. Założone do tej pory miałem goodyeary w rozmiarze 225x45 91V (4szt)

Samochód w wersji 320d Efficient Dynamics(163km), na tabliczce znamionowej są tylko 16.

Muszę kupić nowy zestaw na lato - brać takie rozmiary jak były, tzn 4 sztuki takich samych, czy miksować tył szerszy (da radę szersze gumy na felgi 8?)

Indeks prędkości -im wyższy tym wiadomo lepszy

Nośność 91 czy mogą być 95?

95 widzę ze są w wersjach XL „wzmacniane”. Będzie lepsza taka opona? Trudniej przebić? Mogę w ogóle założyć do siebie 95?


Druga sprawa, co polecacie ? Zależy mi na ROF (głównie jeździ żona, koła sama nie zmieni, na dojazdówke szkoda mi miejsca w bagażniku, a na ROF kawałek przejedzie) oraz na homologacji BMW.


Oponeo pokazało mi:

Hankook Ventus S1 Evo3 K127B 95Y XL

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-s1-evo3-k127b-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331651650


Pirelli P7 Cinturato

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331445112


Goodyear EFFICIENTGRIP (takie miałem, trochę [bAD] uciekała, ale miały już pare lat i resztki mięsa)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-225-45-r18-91-y-run-on-flat---mfs#330626180


Bridgestone Potenza S001 (miałem potenzy w poprzednich autach, ale nie wiem które wersje , kleiły jak szalone ale znikały w oczach)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-45-r18-95-w-run-on-flat-xl-#329678461


Continental ContiSport 5

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-225-45-r18-91-y-run-on-flat-fr-#331341233

 

Obecnie stoję przed identycznym dylematem. Obecnie mam na obu osiach 225/45/18 a chciałbym na tył wrzucić 255/40/18

Felgi posiadam w rozmiarze 8J.

Najbardziej przemawiają do mnie Hankook Ventus S1 Evo3 ROF.


Czy będzie jakiś zgrzyt jeśli na tył wrzucę 255?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz jednakowe felgi więc nie możesz mieszać opon.

Jednakowe felgi jednakowa guma.

Opublikowano

Ok, jeszcze jedna kwestia.

Opona 225/45R18 lub 225/40R18


Wg BMW powinno być 45, ale czy jest totalnie niewskazane żeby ubrać 40 ?

Różnica w cenie na jednej oponie to ok 120zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zimowe do F34 to przód i tył 225/50R18, rozwalę xdrive jak założę 245/45R18?

Wg. ASO na 99% będzie błąd xdrive, ale serio skoro 4 takie same? Nie miałbym dylematu, gdyby nie ten napęd.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Wytłumaczcie mi proszę tę logikę. Inżynierowie BMW wydali kupę kasy, żeby zaplanować zawieszenie i rozmiar opon. Ale Janusze w Polsce zawsze wiedzą lepiej. Skąd się biorą te pomysły, żeby zmieniać profil, czy szerokość bez zmiany felgi?


Na tabliczce na drzwiach i/lub w instrukcji są wszystkie dopuszczalne rozmiary. Wszelkie odstępstwa wymagają minimum wiedzy, której tu nie widać. Pytający pytają o wszystko w ciemno co na OLX jest o 10 zł tańsze, a odpowiadający sobie radośnie zgadują, ewentualnie u mnie działa i nie wybuchło. Podobnie ROF czy zwykła opona...


A potem kolejny Andrzej to czyta i wypisuje chwilę później, ze F30 słabe, bo się psuje, zawieszenie nie wytrzymało, itd.

Głowix
Opublikowano
Wytłumaczcie mi proszę tę logikę. Inżynierowie BMW wydali kupę kasy, żeby zaplanować zawieszenie i rozmiar opon. Ale Janusze w Polsce zawsze wiedzą lepiej. Skąd się biorą te pomysły, żeby zmieniać profil, czy szerokość bez zmiany felgi?


Na tabliczce na drzwiach i/lub w instrukcji są wszystkie dopuszczalne rozmiary. Wszelkie odstępstwa wymagają minimum wiedzy, której tu nie widać. Pytający pytają o wszystko w ciemno co na OLX jest o 10 zł tańsze, a odpowiadający sobie radośnie zgadują, ewentualnie u mnie działa i nie wybuchło. Podobnie ROF czy zwykła opona...


A potem kolejny Andrzej to czyta i wypisuje chwilę później, ze F30 słabe, bo się psuje, zawieszenie nie wytrzymało, itd.

100% popieram. Takie kombinacje o jakich się czyta na tym forum to szkoda gadać.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odkąd zmiana rozmiaru opony to januszostwo? Zluzuj trochę z tonem, jak nie rozumiesz dobrania odpowiedniego rozmiaru dla wyjściowego.

Gdyby nie xdrive nie miałbym w ogóle wątpliwości.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.