Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie rozumiem jak tzw. naciąg (stosunek szerokości opony do szerokości felgi) może mieć negatywny wpływ na xdriva.

Średnica kół musi być identyczna!

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bzdura.

Producent przy xDrive daje ogumienie mieszane czasami.

Obwód kół może się różnić maksymalnie o 1%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponta,

ale kolega napisał, że średnica kół musi być identyczna. (pomijam już tą małą tolerancje, o której pisałeś).

Nic nie pisał o szerokościach opon, a w każdym modelu BMW przy M pakiecie, pomimo xdrive, są mieszane opony.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Wczoraj wklejałem linka na ciekawe 18" w bdb cenie "gdyby ktoś szukał, był zainteresowany i był w stanie sobie je ściągnąć po niskich kosztach to wydaje mi się oferta nie do odrzucenia jakieś 50% ceny rynkowej od zaufanego sprzedawcy https://www.atseuromaster.co.uk/consume ... 1000140462"

Kolego, wydaje mi się że miłościwie nam panujący ostatnio dość jasno wyraził się że nie chcemy w Polsce europejskich cen :mrgreen: Niestety już po promocji, ale to nie ważne gdyż w czwartek jadę założyć dwie nówki sztuki Continental sport contact 5 za £62 sztuka :cool2:

Opublikowano
Triczaj zobacz sobie rozmiary opon na etykiecie w spodzie otwartych drzwi. Będziesz wiedział jakie rozmiary przewiduje producent.
Opublikowano
Triczaj zobacz sobie rozmiary opon na etykiecie w spodzie otwartych drzwi. Będziesz wiedział jakie rozmiary przewiduje producent.

Wiem jakie powinny być, ale pytam czy ktoś zmieniał dedykowane :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja mam 225/45/18 i 255/40/18 - to jedna z opcji jakie widziałem na naklejce w drzwiach.

Aktualnie czekam na 225/35/20 i 255/30/20 :D felgi już są a oponki mają być kolo środy :twisted:

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Zastanawiam się nad zmianą opon na nowego producenta dla mojego bmw seri1 1 E81 https://www.jakie-opony.pl/bmw/seria-1/e81/hatchback/116d-85kw - zawsze jeździłem na Firestone Multiseason 2 195/55 R16 91 H ale nasłuchałem się wiele dobrego o Uniroyal Rainsport 3 195/55 R16 87 H czy ktoś może mógł by mi podpowiedzieć czy byłaby to dobra zamiana? Edytowane przez michal_pasterz
Opublikowano
uniroyal ma bardzo miekka obrecz barkową opony. co za tym idzie auto pływa po drodze. jest przyczepna ale uczucie jest jakby auto straciło cala precyzje prowadzenia.
Opublikowano
Uniroyale 3 na mokrym super, wręcz lepiej niż na suchym. Miękkie to fakt, wrażenie jakby auto kładło się przy skręcaniu. Minusem jeszcze jednym jest to, że po 20kkm tyłu nie ma. Podobno w 5 poprawili jedno i drugie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Prośba o poradę.

Czy warto dopłacić te 400-500 PLN do Bridgestonów Blizzak? Czy może lepiej kupić Nokiany WR Snowproff i np. sezon krócej na nich pojeździć pojeździć, podobno są mniej trwałe od bridgestonów?

Czy różnica jest na tyle odczuwalna że lepiej dopłacić do tych Bridgestonów?


Dla F31 320d

1. Nokian WR Snowproof 225/50 R17 98 H XL

2. Bridgestone Blizzak LM005 225/50 R17 98 H XL, FR

Opublikowano

Rozważałem jeszcze Dunlop AWinter Sport 5 225/50 R17 94 H MFS??


No i jeszcze nie za bardzo wiem czy ewentualnie te Nokiany brać z H czy V ?? 12zł różnicy w cenie za sztuke :) ?

Opublikowano

V, to nie tylko predkosc, ale lepsza guma.


Nokian ok, czarny kon Hankook, a jak doplacac Conti, Dunlop, Goodyear.


Tyle, ze to moje doswiadczenia. Pewnie ile Januszy tyle opini. Ja przerabialem tegonduzo na roznych autach. I to sie trzymalo jak nalezy i na drodze i na zimowym upalaniu.

Głowix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
V posiada mocniejszą konstrukcje tak że lepiej dołożyć te parę złotych.
Opublikowano

Nokiany to chory wybór od czasu jak produkuje się je w Rosji.

Jak wybierasz jeden z drugim opony to oprócz daty produkcji zadaj sobie trud i sprawdź gdzie opona została wyprodukowana.

Najbardziej porządna pochodzi z Niemiec,Francji i Włoch.

Węgierskie,polskie czy czeskie nie są tak złe jak chińskie czy koreańskie ale zużywają się szybciej.

Często starsza opona wyprodukowana w Niemczech w sklepie jest droższa niż nowsza tej samej firmy z innego kraju.

Pochodzenie ma znaczenie!

PS.Z oponami jest tak samo jak z nutella czy proszkiem do prania, niby ten sam producent/firma ale towar jest innej jakości

???! Wciąż do byłych krajów komunistycznych po 30 latach dostarcza się gorsze towary w sieciach dystrybucyjnych.

MADE IN PRL
Opublikowano

No faktycznie coś w tym może być :)

Jakie byś w takim razie zimówki do F31 225/50/R17 polecił? Do powiedzmy 550 PLN/szt. ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No faktycznie coś w tym może być :)

Jakie byś w takim razie zimówki do F31 225/50/R17 polecił? Do powiedzmy 550 PLN/szt. ?

Te: https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-8-performance-225-50-r17-98-v-xl-mfs#329876019

Zanim zdecydowałem się na całoroczne to miałem zapisane Michelin alpin 6, z tego co widzę to 17' można wyrwać za 570zł/szt.

spacer.png

Opublikowano

To jeszcze proszę powiedzcie mi czy przejmować się różnicą w indeksach w stosunku do tabliczki znamionowej?

Na tabliczce mam 94 H dla 225/50/17. Jak by się coś trafiło fajnego z indeksami 98 lub V to obawiać się tego? Czy się nie przejmować i nawet lepiej takie brać?

Pytam bo jak szukam to często w dobrej cenie znajduję ale właśnie z tym innym indeksem np. V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.