Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Za jakis czas bede musial wymienic opony na nowe i tu sie rodzi pytanie czy wymieniac na takie same jak fabryka daje (Bridgestone Potenza) czy sa tez jakies inne warte polecenia oczywiscie mowa o RF.

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam problem z Continentalami. 10 tys przebiegu i nie da się ich wyważyć.

Na Pirelli narzekali mi w ASO, że jeśli coś z nimi jest nie tak, to trudno reklamować. Najłatwiej reklamować Michelin.

 

Ja wymienię prawdopodobnie na Goodyear, bo mam w innych autach i jestem zadowolony z tej marki, a przy okazji są najcichsze.

 

Pojawiły się też Micheliny Super Sport bez RunFlatów atestowane przez BMW, czyli z gwizdką (*) w nazwie.

Dunlopy też są ok, ale nie da się ich złożyć jako ogumienie mieszane 225 przód i 255 tył.

Opublikowano

Continentale są bardzo, bardzo dobre. Szybko się ścierają, za to nadrabiają w komforcie i pewności prowadzenia (miałem ContiSporty - wybitna opona). Michelin jest genialny, wiadomo - jednak droższy.

Na zimę mam Pirelli SottoZero Serie 3 245/45 R18, najlepsze opony zimowe jakie miałem. Cena powala (w sezonie trzeba płacić 1500 od sztuki), jednak jazda jest wybitna.

 

 

Bridgestone są OK... Chociaż dla mnie te opony są zbyt twarde, za głośne i słabo trzymają w zakrętach. Może jest to kwestia niskiego profilu na lato (275/35 R19)... Nie wiem. Jeśli nie chcesz wydawać dużo na oponę i cieszyć się dłużej niż pozostałymi, mogę polecić Nokiany. Zdecydowanie lepiej jeździ się na nich niż na Bridgestone. Są ciut gorsze od Conti w trzymaniu bocznym opony, odprowadzania wody jest identycznie skuteczne. Natomiast zdecydowanie dłużej pojeździsz :). Na zimę też miałem Nokiany, były super dobre! Ale Pirelli to zupełnie inna liga....... Przepaść.

 

Warto kupować opony na lato zimą, a zimowe latem. Różnica w cenie często przebija 50%, a opona 2 miesięczna czy 5 miesięczna... Nie ma znaczenia. Za komplet Pirelli w sezonie trzeba zapłacić 7 tys. z paroma stówkami... Poza sezonem spokojnie za 2800 kupisz komplet :).

Opublikowano

Ja mam założone letnie: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 [XL FP] najlepsze letnie opony na jakich kiedy kolwiek jeździłem.

Zimowe: Goodyear Ultra Grip 9 jednym słowem świetne.

Opublikowano
Ostatnio mialem okazje przekonac sie o zaletach runflat. Przebita opona na niedzielnym wyjezdzie. Moglem bez wiekszych problemow - brudzenia rak, wzywania assistance lub zabawy z zestawem naprawczym - wrocic 10 km do domu i na drugi dzien dojechac do ASO.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano
Continentale są bardzo, bardzo dobre. Szybko się ścierają, za to nadrabiają w komforcie i pewności prowadzenia (miałem ContiSporty - wybitna opona). Michelin jest genialny, wiadomo - jednak droższy.

Na zimę mam Pirelli SottoZero Serie 3 245/45 R18, najlepsze opony zimowe jakie miałem. Cena powala (w sezonie trzeba płacić 1500 od sztuki), jednak jazda jest wybitna.

 

 

Bridgestone są OK... Chociaż dla mnie te opony są zbyt twarde, za głośne i słabo trzymają w zakrętach. Może jest to kwestia niskiego profilu na lato (275/35 R19)... Nie wiem. Jeśli nie chcesz wydawać dużo na oponę i cieszyć się dłużej niż pozostałymi, mogę polecić Nokiany. Zdecydowanie lepiej jeździ się na nich niż na Bridgestone. Są ciut gorsze od Conti w trzymaniu bocznym opony, odprowadzania wody jest identycznie skuteczne. Natomiast zdecydowanie dłużej pojeździsz :). Na zimę też miałem Nokiany, były super dobre! Ale Pirelli to zupełnie inna liga....... Przepaść.

 

Warto kupować opony na lato zimą, a zimowe latem. Różnica w cenie często przebija 50%, a opona 2 miesięczna czy 5 miesięczna... Nie ma znaczenia. Za komplet Pirelli w sezonie trzeba zapłacić 7 tys. z paroma stówkami... Poza sezonem spokojnie za 2800 kupisz komplet :).

 

Zgadzam się w 100% tylko nokianow nie testowałem, ale:

 

1. Michelin

2. Conti

 

I dużo dużo dalej Bridgestone które mam z fabryki ..

Opublikowano
Do aso z przebitą oponą ?

 

Mam niedaleko. Chcialem miec od nich potwierdzenie, ze starczy jak zmienie jedna, pomimo ze opony mialy juz jeden sezon za soba w xdrive.

 

Przy okazji naprawili mi tempomat w ramach gwarancji.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Nie wiem, co Wy te Conti tak chwalicie. Przejechałem na nich 10 tys. a dziś wymieniłem na Goodyeary Efficent Grip, które są znacznie cichsze (nie tylko na naklejce), bardziej komfortowe (miękkie) i do tego mają większy RIM Protector, więc lepiej osłaniają felgi. Jest to szczególnie ważne przy przednich kołach gdzie moim zdaniem flega jest a szeroka jak na rozmiar 225. Powinna być 7,5 cala, a nie 8 cali.

Continentale są bardzo dobrymi oponami, tylko są za głośne jak na swoją cenę - 3dB, czyli 2 razy głośniejsze od Goodyearów. Conti dobrze trzymały się drogi, ale Goodyeary na razie im nie ustępują. Zobaczę jeszcze na mokrej nawierzchni.

 

Teraz przynajmniej słyszę głos silnika i wydechu a nie opon :-)

Opublikowano
Mam GY efficient grip w innym aucie. Oczywiście sporo zależy od rozmiaru, ale to najlepsze opony letnie jakie miałem. Zjeździłem pirelki p7, conti sportcontact, dunlopy sport maxx i sporo innych. Super ciche, stabilne w zakrętach i dobre na mokrym. Oczywiście nie jest to profesjonalny test, a subiektywna opinia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zauważ że te "profesjonalne" testy w gazetach też są subiektywnymi opiniami...

IMHO lepszy twój test niż z gazety. Choć tam więcej opon do porównania...

 

Sent with handy.

Opublikowano
Nie wiem, co Wy te Conti tak chwalicie. Przejechałem na nich 10 tys. a dziś wymieniłem na Goodyeary Efficent Grip, które są znacznie cichsze (nie tylko na naklejce), bardziej komfortowe (miękkie) i do tego mają większy RIM Protector, więc lepiej osłaniają felgi. Jest to szczególnie ważne przy przednich kołach gdzie moim zdaniem flega jest a szeroka jak na rozmiar 225. Powinna być 7,5 cala, a nie 8 cali.

Continentale są bardzo dobrymi oponami, tylko są za głośne jak na swoją cenę - 3dB, czyli 2 razy głośniejsze od Goodyearów. Conti dobrze trzymały się drogi, ale Goodyeary na razie im nie ustępują. Zobaczę jeszcze na mokrej nawierzchni.

 

Teraz przynajmniej słyszę głos silnika i wydechu a nie opon :-)

 

 

 

Napisz proszę jaki miałeś model Conti i jaki rozmiar.

Opublikowano
Goodyeary Efficent Grip, które są znacznie cichsze (nie tylko na naklejce), bardziej komfortowe (miękkie)

 

 

I tu sie rodzi pytanie na jak dlugo taka opona wystarczy :?: :idea:

Opublikowano
Timac: Starczy ci na tyle na ile ją wyeksploatujesz, możesz pojeździć 1tydzień a możesz i 6lat. Na żywotność opony wpływa podłoże po którym będziesz się poruszał, sposób jazdy, ciśnienie w oponach, a nawet to czy napompujesz powietrzem czy azotem, oraz to czy oponę dobrałeś zgodnie z tabliczką znamionową wklejoną przy drzwiach kierowcy. Więc pytanie: "I tu sie rodzi pytanie na jak dlugo taka opona wystarczy?" jest albo nie przemyślane albo jest to pytanie retoryczne.
Opublikowano
Poprostu jak opona jest cicha i zarazem miekka to jej zywotnosc jest krótsza od opon twardych chyba ze sie myle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie azotu w oponach - ile azotu i wody jest w powietrzu oraz w butli z azotem technicznym?

IMHO nie daje to żadnej różnicy dla kół.

 

A jak z oponami zimowymi? Które polecacie?

 

 

 

 

Sent with handy.

Opublikowano
Continental Super 5 SSR (lub jakoś podobnie). Oryginalne z fabryki. Rozmiar 225/45R18, tył 255/40R18

 

 

Jakoś chyba inaczej :roll:... Takich "super" opon nie ma :mrgreen:

Opublikowano

I tu sie rodzi pytanie na jak dlugo taka opona wystarczy :?: :idea:

 

Po 10 tys. Conti zużyły się aż 2 mm. Nie sądzę żeby GY były gorsze.

Opublikowano
Continental Super 5 SSR (lub jakoś podobnie). Oryginalne z fabryki. Rozmiar 225/45R18, tył 255/40R18

 

 

Jakoś chyba inaczej :roll:... Takich "super" opon nie ma :mrgreen:

 

Continental ContiSportContact 5 255/40 R18 95 Y RUN ON FLAT FR, *

Opublikowano
Continental ContiSportContact 5 255/40 R18 95 Y RUN ON FLAT FR, *

 

 

Bardzo dobry model opon :). Może kiedyś dam szansę goodyearom, jak już zrobisz na nich 10k - daj znać jak się spisują :cool2:

 

 

Btw. 225 to imo za wąsko, 245 R18 nie wchodzi do F30?

Opublikowano
Continental ContiSportContact 5 255/40 R18 95 Y RUN ON FLAT FR, *

 

 

Bardzo dobry model opon :). Może kiedyś dam szansę goodyearom, jak już zrobisz na nich 10k - daj znać jak się spisują :cool2:

 

 

Btw. 225 to imo za wąsko, 245 R18 nie wchodzi do F30?

 

Pewnie wchodzi, bo ostatnio w garażu w hotelu w Sopocie zauważyłem, że właśnie 245 miał ktoś założone z przodu w F30. Ale to było aut bez xDrive wiec można eksperymentować. Ja załozyłem takie jak fabryka zaleca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.