Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Moje BMW to 318i 2009r. 143km. N43.

Problemy typowe (na forum):

- Drgania silnika na biegu jałowym (trzęsie budą), delikatne drgania wskazówki (jak długo pracuje na jałowym włącza się wiatrak, silnik gorący, hm nie wiem czy to normalne)

- Problem z odpalaniem.częściej na zimnym, chociaż na ciepłym też się zdarza (czasem odpali dobrze powiedzmy 50/50)

- Rura czarna, dymi na biało po odpaleniu (na zimnym) później jakby ok

- Szarpie delikatnie na zimnym miedzy 1500-2500

 

Check Engine nie zapala sie (Żona jeździ głównie krótkie trasy, nic nie mówiła o kontrolce) NOX pokazuje na Carly, na zapłonie 0, po odpaleniu od 2 do 3. hmm dziwne widziałem na forum inne wartości. Średnio raz w tygodniu 45 min jazdy autostradą.

 

WYMIANY:

- Świece /ciekawe tutaj bo na świecach był dziwny brązowy nalot i olej (tak mi sie wydaje)

- Cewki

- Czujnik położenia wałka oryginał

NIC NIE POMOGŁO (może delikatnie przez tydzien było lepiej, nie bylo szarpania miedzy 1500-2500)

 

Po tygodniu jazdy wróciło sprawdziłem świece nalotu i oleju nie było, ale czarne niesamowicie (nie wszystkie tak samo, najgorsza ta od kokpitu)

 

Sprawdziłem Aplikacją Carly for BMW wynik:

 

Engine / Motor

- Map thermostat control: Short circuit to positive Code: 002EF7

- Differential pressure sensor, intake manifold: adapting Code: 002D2A

- Nitric Oxide Sensor Code: 0030DA

- Nitrogen oxide sensor Nox signal Code: 002AF9

- Lambda probe front catalyst, adjustment control Code: 002C31

- Misfire, cylinder 1: Injection is switched off Code: 0029CD

- To misfire at low fuel level Code: 0029D9

 

Airbag

- speed signal is missing Code: 0093FB

Heating / AC:

Air conditioning / Klimaanlage ECU OK, no Fault Code

Immobilizer System:

 

CAS

- unknown failure Code: 00A117

- MSA error request Code: 00A125

- EWS4 fault Code: 00A10A

- Signal detection error rate Code: 00A0B5

 

Systems:

Junction Box Passenger / Beifahrer

- Internal error of the sensor - K-LIN 6 xAUC sensor Code: 00A6CF

- Fuel pump / Kraftstoffpumpe

ECU OK, no Fault Code

 

KASACJA BŁEDÓW

 

2 badanie i kolejne.. (Tylko dwa błędy, raz wyskoczyło że 1 wtrysk wyłączony) /Przy normalnej codziennej jeździe.

 

0x2D2A - DIFFERENTIAL PRESSURE SENSOR, INTAKE MANIFOLD: ADAPTING

0x2EF7 - MAP THERMOSTAT CONTROL: SHORT CIRCUIT TO POSITIVE

 

Poziom NOX na zapłonie jest 0, po odpaleniu tak od 2 do 3 / dalej tak jak było

 

Pierwszy mechanik cały dzień go sprawdzał, mówił ze na początku pierwszy cylinder nie trzymał wartości (na kompie) ale po adaptacji silnik zaczął dobrze pracować (przy tych dwóch błędach) nie trzęsło przez chwile. Po kolejnym odpaleniu tak samo. Wyczyścił 2 czujniki termostatu. dalej to samo. Powiedział ze wtryski ale nie jest pewien na 100%. A że mam bmke ubezpieczoną od wtrysków musiałem jechać do większego zakładu.

 

 

Drugi mechanik po krótkich testach powiedział ze on myśl ze to nie koniecznie wtryski mogą być, on by obstawiał na rozrząd ale też nie jest pewien, "temat jest skomplikowany" (dla ubezpieczyciela trzeba udowodnić ze to wtryski). Kazał mi jechać do ASO na diagnoze, bo on nie może jednoznacznie powiedzieć co to.

I teraz zgłupiałem bo ja obstawiam wtryski jak ten pierwszy. A tu nagle rozrząd, sprawdzałem łańcuch pod pokrywką oleju i wydaje sie stabilny.

Może coś jeszcze innego moze NOx albo termostat(Błąd), może tylko uszczelka silnika(świece w oleju) ? Jak w ASO nic ciekwego nie powiedzą to bd musiał zaryzykować. Jak sądzicie co mogło paść?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli nalot na swiecach jest czarny suchy i taki aksamitny to jest zbyt bogata mieszanka i to co opisujesz pasi mi do niewydolnosci pompy paliwa.

Sprawdz cisnienie na listwie.

Rozumiem ze filter paliwa nie smiga od nowosci auta?...

Opublikowano (edytowane)

OK pompa do sprawdzenia, jakie ma być ciśnienie? A gdzie jest filtr paliwa? W baku? Patrzyłem na realoem... Nie jestem pewien który to;/

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PF52-EUR-12-2009-E90N-BMW-318i&diagId=16_0601#16147163296 ten?

czy

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PF52-EUR-12-2009-E90N-BMW-318i&diagId=16_0597#16137074464

 

??

Edytowane przez phenix456
Opublikowano

 

Systems:

Junction Box Passenger / Beifahrer

- Internal error of the sensor - K-LIN 6 xAUC sensor Code: 00A6CF

- Fuel pump / Kraftstoffpumpe

ECU OK, no Fault Code

 

Na pierwszym badaniu wyszło że pompa sprawna? Hmm Czy to nie chodzi o tą pompe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pierwszym badaniu wyszło że pompa sprawna? Hmm Czy to nie chodzi o tą pompe?

Dokladnie o ta pompe chodzi.

Nie skupialem sie na odczycie bledow bo cenniejsze informacje byly w tym co opisales.

Cisnienie czym wyzsze tym lepsze-to od niego zalezy jak zostanie rozpylone paliwo.Minimum to jest chyba 4bar.

Wczoraj wymienialem w oplu corsie i uzywana pompa gniotla 5,5 bar-to tak dla porownania.

Z tego co opisales to oprucz niskiego cisnienia powinno ono jeszcze falowac bo tarabani Ci silnikiem.

Teraz filtry.Z pierwszego linka wynika ze jest w baku na pompie i teoretycznie sie go nie wymienia-jak pomiar wyjdzie nie teges to i tak go oblukasz.

Z drugiego linka to filtr weglowy i tu sie rodzi nowa opcja.Jak ten filtr bedzie zafajdany to zbiornik sie nie bedzie odpowietrzal i bedzie sie w nim wytwarzac podcisnienie a pompa go nie pokona.Odkrec korek wlewu i jak uslyszysz zasysane powietrze i problemy ustapia to masz sprawce zamieszania.

Opublikowano

O sprwdze ten filtr :D bylo by super. :D

 

A jak myslisz co z tym rozrzadem? Prawdopodobne zeby problem lezal tam?

Żadnego metalicznego dzwiku nie ma, łańcuch wydaje sie napiety (tak mi sie przynajmniej wydaje widzialem filmik na youtubie)

 

PS.

wiadomosc od "phenix456"

Tak to jest jak sie korzysta z dwoch urządzeń://

Opublikowano

Masz błąd MAP sensora, na pewno to nie pomaga w ustaleniu poprawnego składu mieszanki.

Sprawdź styki, wartość ciśnienia na włączonym zapłonie (powinien być 1 bar), wyczyść przepustnicę.

 

Sprawdzanie napięcia łańcucha pod korkiem to niestety bajka - sam się na to złapałem, miałem ZERO luzu a łańcuch jak się okazało totalnie wyciągnięty.

U mnie szuranie (czyt. "napierd...nie") było słychać dopiero po zdjęciu osłony silnika, bez zdejmowania cisza.

W efekcie miałem pojedyncze podszarpywania przy dodawaniu gazu w przedziale 2-3k rpm i sporadyczny misfire.

 

Pompą niskiego ciśnienia bym się nie przejmował, skoro nie masz błędu na listwie wysokiego ciśnienia.

(wykluczam ekstremalny przypadek, że wszystkie czujniki nagle przestały działać :wink: )

Opublikowano

Rozmawialem z mechanikiem. Czujnik map i ten drugi czujnik przy filtrze powietrza sprawdzony i przeczyszczony. Od mometu wycztszczenia przez faze testow bylo 0 bledow silnik ok. Odstawil auto "naprawione". Przejechałem odpalam lipa, dlugo kreci... i dalej to samo

Cudawianki:////

Opublikowano

Moze faktycznie rozrzad...

Na cieplym lancuch sie dopasowal, a na zimnym juz nie:/

 

Hm tylko troche to sensu nie ma bo z metalami chyba odwrotnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze faktycznie rozrzad...

Nie piszesz nic co by na to wskazywalo.

Problem jest ewidentnie w cisnieniu paliwa i to generuje pozostale bledy.

Zrobisz porzadek z paliwem i reszta bledow zniknie

Opublikowano

OK dzięki wszystkim :) .

Jadę we wtorek do BMW zobaczymy co powiedzą.

 

Korciło mnie sprawdzić ten czujnik (mechanik go podobno sprawdzał miernikiem i czyścił.. no i przez chwile było lepiej....)

ec044c131f3a.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PF52-EUR-11-2009-E90N-BMW-318i&diagId=11_4071#13628617097

ale w sklepie nie mają tylko na zamówienie;/

a pamiętam przy zakupie samochodu wahałem się czy kupować, bo pod tym czujnikiem był olej tzn. tak jakby się komuś rozlał był pod czujnikiem w takich małych przegrodach plastikowych. Innego wytłumaczenia nie widziałem w takim miejscu olej

 

No ale cóż nie sprawdzę nie mam tego czujnika;/ dam znac po ASo co i jak

Opublikowano

Od ASO BMW się nie spodziewaj zbyt wiele.

Odpalą program, odczytają błędy, wyliczy się magiczna procedura testowa, a na koniec Ci powiedzą że wszystkie wtryski do wymiany bez wyjmowania ich z auta i sprawdzania na stole.

Opublikowano (edytowane)

Teraz filtry.Z pierwszego linka wynika ze jest w baku na pompie i teoretycznie sie go nie wymienia-jak pomiar wyjdzie nie teges to i tak go oblukasz.

Tego nie mam jak sprawdzic:// bez pomocy mechanika... czy jest jakis sposob przez aplikacje ? Albo kompa?

 

Z drugiego linka to filtr weglowy i tu sie rodzi nowa opcja.Jak ten filtr bedzie zafajdany to zbiornik sie nie bedzie odpowietrzal i bedzie sie w nim wytwarzac podcisnienie a pompa go nie pokona.Odkrec korek wlewu i jak uslyszysz zasysane powietrze i problemy ustapia to masz sprawce zamieszania.

Sprawdzone, nie zasysa

Edytowane przez phenix456
Opublikowano

Zlec mechanikowi sprawdzenie badz zrob to sam, instrukcje znajdziesz na internecie.

Pozdrawiam

Duzo rozbierania?

Szukalem tej instrukcji nie moge znalesc://

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie będzie w tym nic szokującego jak to właśnie rozwiąże problem (wtryskiwacze), ktoś je w ogóle sprawdzał na kompie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega dzidek25 to co pisze zna z doswiadczenia bo przerabial temat...

Byles juz u kilku mechanikow i u kazdego inna diagnoza.Teraz pojesdziesz do ASO i bedziesz mial tajfun w portwelu albo wrucimy do tematu.Posprawdzaj najpierw to co sie da we wlasnym zakresie...Czarne swiece na wszystkich cylindrach to znak ze jest wspolny mianownik usterki i to moze byc tylko zly sklad mieszanki.

Cisnienie paliwa sprawdzisz u mechanika.

Teraz powietrze

Pruba szczelnosci dolotu-mozesz sam wykonac

Filtr powietrza sprawdz czy jest czysty

Nagraj prace przeplywomierza na czwartym biegu gaz do ziemi do 4 tys obr

Nagraj prace sondy lampda-ona duzo podpowie

Wrzuc foto jakie panuje napiecie na wtryskach

Czujnik o ktorym piszesz tez moze byc przyczyna-wymontuj go i umyj zmywaczem do hamulcow

Wypnij wtyczke od przeplywomierza i zobacz czy bedzie lepiej jezdzil

Swiece sa nalezycie dobrane?

Jak to porobisz to powinna sie sytuacja wyklarowac i bedzie wiadomo gdzie rece wsadzic.

Masz wszystkie swiece czarne a wiedz ze wtryski nie zuzywaja sie jednakowo.

Na rozrzad nie trac czasu.

Opublikowano

Ok. Troche wiecej info dzis :)

Po nocy autko. Odpaliło spoko ale praca silnika na samym początku lipa po kilku sekundach sie uspokoił.Jazda, szarpal delikatnie miedzy 1500-2000,światła na jałowym telepie;/. Dojechałem, zgasiłem 5-7 min. Ok teraz zapalił silnik przyzwoicie, światła nie telepie jest ok, nie ma szarpania. (Generalnie jak by tak chodził to SUPER:)

Hm ciekawe...

 

Ok teraz SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI :)

Prace zacząłem od zdjęcia filtra, przepływki, gumowej rurki z zaciskami, Przepustnicy( i teraz ciekawe, od kolektora przepływka czarna zasyfiona porządnie, wyczyścilem to tym płynem od hamulców)

Pamiętam jak mechanik wymieniał filtry, to mówił ze stary filtr powietrza był nieżle czarny, popawaił zacisk na tej rurce gumowej. PS. mówił że własnie to mógł być problem telepania

Ok czujnik MAP( ten ze zdjęcia wyżej) wyglądał całkiem dobrze, ale prze psikałem go trochę i wytarłem:).

-Filtr nowy ale sprawdzony czysty

-Świece dobrane przez VIN

-Po odpięciu przepływomierza/ Dziwna praca (jakiś przytłumiony). zdecydowanie gorzej.

 

I tak złożyłem wszystko. Odpala jak odpalał raz lapiej jak postoi trochę gorzej. Świeżo po odpaleniu telepie na biegu jałowym później chodzi dobrze przez jakies kilka minut po chwili zaczyna telepać, dodaje gazu tak do 3000 -4000 jak spadna obroty ok ok 600 chodzi dobrze i znowu tak kilka minut i znowu telepie... (Generalnie cały zabieg czyszczenia jak by pomógł ;))

 

Jak nagrać prace sądy lambda w tracie jazdy czy na jałowym?

 

Nagraj prace przeplywomierza na czwartym biegu gaz do ziemi do 4 tys obr

Nagraj prace sondy lampda-ona duzo podpowie

Wrzuc foto jakie panuje napiecie na wtryskach.

 

No i z tym mam mały problem w tej aplikacji Carly jest tyle opcji żę aż głowa mała nie wiem który to parametr :mad2:

Znalazłem tylko "Lambda rzeczywista wartoś", sprawdzić ją na jałowym czy w trakcie jazdy?( na jałowym wydaje sie równo trzymać koło 1.90)

 

Co to znaczy napięcie na wtryskach nie moge znaleźć takiego parametru;/// ?? "injection time cylinder 1 back measured from the output stage" może byś coś takiego?

 

Przepływomierz może być coś takiego "calculated air mass"?

 

P.S

Może zlecić mechanikowi, żeby zdemontował cały kolektor ssący i wyczyścił?

Opublikowano

Mały update:

Nie wiem czy to dobry parametr ale wygląda jak by wtryski były ok.

 

A tu przepływka

https://youtu.be/BAz59mvfO-0

 

ale to są błędy z Carly

 

Faultcode: Differential pressure sensor, intake manifold: adapting

Faultset 1:

(appeared at: 195336.0km)

intake:

27,00 °C

engine temperature:

81,00 °C

Intake manifold pressure:

0,00 kPa

Voltage cl. 87:

13,00 V

 

Faultcode: Differential pressure sensor, intake manifold: adapting

Faultset 2:

(appeared at: 195336.0km)

intake:

27,75 °C

engine temperature:

93,00 °C

Intake manifold pressure:

0,00 kPa

Voltage cl. 87:

12,90 V

 

Faultcode: Cyl. same setting over rough running Cyl. 4

Faultset 1:

(appeared at: 195336.0km)

speed:

0,00 km/h

Torque current value:

32,00 Nm

Engine speed:

704,00 rpm

engine temperature:

75,75 °C

 

Faultcode: Cyl. same setting over rough running Cyl. 4

Faultset 2:

(appeared at: 195360.0km)

speed:

0,00 km/h

Torque current value:

24,00 Nm

Engine speed:

704,00 rpm

engine temperature:

105,00 °C

 

Faultcode: Map thermostat control: Short circuit to positive

Faultset 1:

(appeared at: 195336.0km)

engine status:

3,00 0-n

Engine speed:

4608,00 rpm

engine temperature:

97,50 °C

Voltage cl. 87:

14,62 V

 

Faultcode: Cyl. same setting over rough running Cyl. 1

Faultset 1:

(appeared at: 195360.0km)

speed:

0,00 km/h

Torque current value:

24,00 Nm

Engine speed:

672,00 rpm

engine temperature:

92,25 °C

 

Faultcode: Cyl. same setting over rough running Cyl. 1

Faultset 2:

(appeared at: 195360.0km)

speed:

0,00 km/h

Torque current value:

24,00 Nm

Engine speed:

672,00 rpm

engine temperature:

91,50 °C

 

Faultcode: Misfire, cylinder 2 injection is switched off

Faultset 1:

(appeared at: 195360.0km)

Lambda Integrator Group 2:

1,56 %

Load value for misfire detection:

25,78 %

Engine speed:

704,00 rpm

engine temperature:

82,50 °C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpięciu przepływomierza/ Dziwna praca (jakiś przytłumiony). zdecydowanie gorzej.

A jak podczas jazdy?

Skoluj kolego INPE jest bardziej konkretna i przejrzysta.Ona pokarze ile silnik chce powietrza a ile dostaje.Chcac Ci pomuc musze widziec wszystkie parametry aby je porownac.

Puki co wyglada to na dwie usterki ktore sie nakladaja.

Opublikowano

Po nocy za pierwszym razem nie odalił. Za drugim kręcił długo (chyba tak źle nie było), w trakcie jazdy autko zamulone. Wychodzi na to że zabieg czyszczenia jednak nie pomógł(jest jeszcze gorzej). Może nie potrzebnie tą przepustnice odręcalem i czyściłem?

 

Nie mam INPY;/ Jeden kabelek kupiłem i lipa. Na forum ktoś nie sprzedaje sprawdzonych?

 

 

Samochód w trakcie jazdy z wypiętym przepływomierzem zachowuje się tak samo jak bez.(muł i i czasem szarpnie od niskich obrotów)

 

Z przepływomierzem jazda na czwartym biegu

https://youtu.be/ckd7OKJtkdQ

 

Bez przepływomierza

https://youtu.be/RahO0LYwFE4

Opublikowano

Panie, masz czarno na białym opis błędu :

 

Faultcode: Differential pressure sensor, intake manifold: adapting

Faultset 1:

(appeared at: 195336.0km)

intake:

27,00 °C

engine temperature:

81,00 °C

Intake manifold pressure:

0,00 kPa

Voltage cl. 87:

13,00 V

 

Albo MAP sensor dokonał żywota, albo masz problem z jakimś kablem/złączką.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo MAP sensor dokonał żywota, albo masz problem z jakimś kablem/złączką

Lub klekla turbina albo lapie lewe powietrze.

Zebys byl pewny czujnika to go wymien a jak problem nie ustapi to zlec mechanikowi probe szczelnosci dolotu ze szczegolna uwaga na IC i kontrole turbo.

Problem jest na odcinku od przeplywomierza do czujnika ruznicy cisnien

Opublikowano

Zebys byl pewny czujnika to go wymien a jak problem nie ustapi to zlec mechanikowi probe szczelnosci dolotu ze szczegolna uwaga na IC i kontrole turbo.

 

Hm turbo? Tylko ja mam benzyne.

 

I to normalne zeby przepustnica byla taka czarna od srodka(strona od kolektora)? Hm.. tylko powietrze nia przeplywa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.