Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, problem jest następujący: kupiłem sprowadzone E60 z Irlandii, rocznik 2005, silnik 520i i jak to w nim bywa są ubytki oleju ale za cholerę nie mogę znaleźć żadnej kartki która by potwierdziła jaki olej był tam wlany. Olej był niby wymieniany niedawno a jego barwa nie jest mocno zabrudzona. Przebieg to 209kkm. Co poradzicie?
Opublikowano

Raczej nie. Lej jak kolega napisał 5w40 może być motula xcess lub xclean to dobre oleje. Możesz wymienić odmę profilaktycznie. Ponadto przed zlaniem starego oleju wlej płukankę liqui molly engine flush i niech pochodzi z 10-15min.

Jak silnik jest w przyzwoitym stanie to łyka ok 200- 400ml na 3-4tkm, jak padaka to 0,5l na 1000km

Opublikowano
z płukaniem śilnika który ma 200 000 tyś przebiegu to bym się glęboko zastanowił ( wypłuczesz nagar i w konsekwencji tego śilnik jak nie ma wycieków to będzie je momentalnie miał) zalej nowy olej i nowy filtr przejedz 1000 km i zrób wymianę
Opublikowano

Moj 525i zjada 1L na 1700Km = 1000mil. Ni mniej ni wiecej. Nie rob plukanki. pozmienial olej czesto i sam sie wyczysci.

Poza tym jak kupujesz auto w UK to olej zmieniaj od razu. tu nikt nie sprzedaje auta dobrze przeserwisowanego.

Opublikowano
Płukanka nie niszczy uszczelnień silnika. Płukanka może natomiast usunąć nagar zgromadzony w okolicach pierścieni i poprawić ich zdolność do zgarniania oleju co może spowodować mniejsze zużycie oleju a to jest główna przyczyna zjadania oleju przez silniki M54.
Opublikowano
tak zrobiłem płukankę w citroenie po 1000 kilometrach wymieniałem uszczelkę pod miską olejową a przed płukaniem było sucho - każdy tego typu śirodek czy to płukanka czy uszczelniacz więcej szkodzi niż pomaga
Opublikowano
Może zbieg okoliczności. Ja robiłem kilka razy w różnych autach w żadnym nic się nie stało.
Opublikowano
a czy to płukanie dało jakieś widoczne efekty (pomijam fakt koloru oleju w silniku po zalaniu nowym) czy tylko fakt że nic się nie stało
Opublikowano
Oczywiście przy zlewaniu olej ciemniejszy, ponadto, nowy olej tak szybko nie zmienia koloru. LM to sprawdzona marka i myślę że nie ma się czego bać. Ale to indywidualny wybór każdego i na siłę nie będę tu nikogo przekonywał. Jak ktoś ma obawy to można zrobić wymianę oleju i następną np. po 3 lub 5 tys znowu i efekt będzie podobny. Niemcy jeżdżą przeważnie w systemie long life i uwierz mi przy wymianach oleju co 24 - 30 tkm silniki są zasyfione w środku bez względu na olej na jakim jeździły. Doświadczeni mechanicy mówią że wymiana oleju w dieslu 10-12tkm, a w beznyniakach max 15-18.
Opublikowano
ja u siebie wymieniam co 10 tys - po trzech wymianach olej na bagnecie po przebiegu 8 tys km bardzo mało różni się wizualnie od nowego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.