Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Koledzy,

 

jestem tu nowy, a praktycznie to jestem tutaj gościnnie. Posiadam Pajero zliftowane z przeznaczeniem do terenu, ale silnik jaki mam zamontowany to właśnie M57. Auto generalnie spoko jeździ w terenie, ale mam problem po SWAPie. Niestety ktoś, kto robił SWAPa nie zrobił tego jak trzeba i dopiero po jakimś czasie wychodzą problemy... głównie z elektryką, ale po kolei.

 

Największym problemem, który mam to problem z zapalaniem...

 

Zaczęło się wszystko od tego, że auto trochę przytopiłem... Nie głęboko, ale alternator był częściowo pod wodą. Auto zgasło w wodzie i przestało odpalać. Okazało się, że po pierwsze spalił się jakiś bezpiecznik 60A (ale to skrzynka jest z Pajero) oraz problem z zasilaniem pompy (tą tzw. progowa). Po naprawie auto zaczęło odpalać. Niestety przez 1 dzień. Potem znowu przestało odpalać. Kręci jak należy, ale nie chce zaskoczyć. Przy użyciu plaka auto odpala, ale gaśnie w momencie jak przestaję podawać plaka. Okazało się, że znowu się spalił bezpiecznik i po jego wymianie auto cudem ożyło. Odpaliłem go kilka razy, przejechałem się kawałek, postawiłem i pojechałem innym na weekend. Wczoraj odpalam auto z myślą podjechania na myjnię. Ładnie zaskoczył, pojechałem na myjnie, zgasiłem i skończyła się jazda... Znowu kręci, z plakiem odpala, ale gaśnie, ale bezpieczniki są OK. A może dodam, ze jak jechałem na tę myjnię to auto jakoś nie miało powera...

 

Błędów nie wywala żadnych na kompie. Sprawdziłem pompę progową - pompuje, bo sprawdziłem na przelewie i na zasilaniu wtryskiwaczy. Na listwie pokazuje ok 260 barów. Plus na wtryskach jest. Jedyny problem jaki znalazłem dotychczas to był złe odczyty z czujnika przy filtrze paliwa (okazało się, ze jest 1 z 3 kabli przerwany, polutowałem, ale problem nie zniknął). Komp pokazuje mi 0.24 bara, a jak odepnę wtyczkę od czujnika to 4,4 bara czyli prawdopodobnie wartości domyślne. Immo działa poprawnie. Nie ma znaczenie czy auto jest ciepłe czy zimne - problem z odpalaniem występuje cały czas.

 

powiedzcie mi czy coś robię nie tak, bo już zgłupiałem. czy czujnik na filtrze ma jakieś znaczenie przy odpalaniu i czy az takie, że nie odpali w ogóle? Na co mam zwrócić uwagę, bo nie mam doświadczenia z silnikami BMW. Co mogę jeszcze sprawdzić żeby się dowiedzieć co mam wymienić, żeby to zadziałało...

 

dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.

Opublikowano
Na filtrze czujnik powinien pokazywać około 3 atmosfer, bez tego może nie odpalić, jeżeli ciśnienie rzeczywiście jest prawidłowe a czujnik na filtrze jest uszkodzony po odpięciu powinna odpalić i jeździć w miarę normalnie, spotkałem się raz, że z walniętym czujnikiem nie miała mocy, po odpięciu czujnika moc wróciła ale autko trochę dymiło.
Opublikowano

hej,

 

Czyli powinien odpalić na odłączonym a on nie odpala... Pytanie czy zawsze tak jest, że odpali ze zdjętym czujnikiem?

 

a czy przy zapalaniu jak dużo paliwa podawane jest do wtrysku - w sensie "na kropelki" czy powinien "lać" do wtrysku?

 

dzięki koledzy.

Opublikowano
A zrób jesce taki test, wykręć czujnik z filtra, postaraj się otwór zatkać palcem i niech ktoś włączy zapłon, jeżeli paliwo będzie tryskać to ciśnienie jest ok, i jeżeli cała reszta jest sprawna to powinien odpalić z odłączonym czujnikiem.
Opublikowano

No dobra, kupiłem dziś kabel do BMW i oto takie błędy mam:

 

7669 Electronic car immobilization system EWS - to wiadomo, choć niby prąd dochodzi

7680 CAN – Bus - no idea co to jest...

4693 Pre-Supply pressure sensor - rozumiem, że czujnik na filtrze, tak?

13589 Air Condition Output - no idea, ale generalnie to nieważne teraz..

1152 Electric Fan - j.w.

 

W aktualnych wartościach mam jeszcze:

 

Rail-pressure dobija do 266,12 bar w trakcie kręcenia

pre-supply pressure - stoi na 4 bar... nie drgnie i to nawet jak odłączam wtyczkę od czujnika

 

ponadto w trakcie jak wyskakują te błędy pokazuje jeszcze coś takiego jak: RPC rail pressure - 6.02 bar.. - co to jest skoro w aktualnych ciśnienia podnosi się do 266,12 br?

 

Proszę rzućcie nowe światło na to, bo nie mam zielonego pojęcia co wymienić, a wszystkiego po kolei też nie chcę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciebie najbardziej interesuje błąd 4693 i dotyczy czujnika ciśnienia na filtrze paliwa, sprawdź wiązkę czy nie jest uszkodzona (przydałby się zrzut błędu z inpa, jest tam opis, który informuje o rodzaju usterki) oraz 1152, który dotyczy elektrycznego wentylatora, ale jego to pewnie nie masz :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej Koledzy,

 

Co do błędu wentylatora to generalnie mam problem z klimą - nie działa i dokładany ostatnio był wentylator. MOże to z tego powodu..

a co to jest ten RPC rail pressure?

 

Juro sprawdzę te kable od czujnika na filtrze, ale czy jak go wypnę to nie powinien mimo wszystko zapalić? Niby ma dane z defaulta....

 

poniżej info z INPA...

 

7669 Electronic car immobilisation system (EWS)

Error frequency : 15

Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 29.97 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 6.02 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 27.92 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 174.70 bar

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 27.92 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 174.70 bar

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error present

Sporadic error

EWS Timeout elapsed

Errorcode: 1D F5 28 0F FC 04 00 68 00 01 00 00 04 00 65 00

1D FF FF 04 00 65 00 1D FF

-------------------------------------------------------------

4693 Pre-supply pressure sensor

Error frequency : 11

Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Air-temperature 41.58 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 6.02 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Air-temperature 26.56 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 0.00 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Air-temperature 26.56 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 0.00 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error present

Sporadic error

Short circuit to BErrorcode:

12 55 28 0B FC 01 00 79 00 01 00 00 01 00 63 00

00 00 00 01 00 63 00 00 00

-------------------------------------------------------------

7680 CAN - bus

Error frequency : 26

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Supply voltage 11.92 V

Einspritzmenge 0.00 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Supply voltage 12.15 V

Einspritzmenge 0.00 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Supply voltage 12.04 V

Einspritzmenge 0.00 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error present

Sporadic error

Receive fault transmission control (EGS)

Reception fault ASC

Instrument-cluster reception fault (INSTR3)

CAN bus shut off

Errorcode: 1E 00 27 1A DC 40 00 67 00 00 00 00 47 00 69 00

00 00 00 47 00 68 00 00 00

-------------------------------------------------------------

13589 air condition output

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 29.97 Grad C

Einspritzmenge 0.00 mm^3

RPC rail pressure 6.02 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error present

Open circuit or short circuit to BErrorcode:

35 15 28 01 74 08 00 68 00 01 00 00 00 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------

1152 Electric fan

Error frequency : 1

Logistic counter: 39

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 29.97 Grad C

Supply voltage 11.92 V

duty factor 48.44 %

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error present

Controll circuit or short circuit to positive BErrorcode:

04 80 27 01 74 08 00 68 67 7B 00 00 00 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

=============================================================

Opublikowano

Koledzy chyba mały sukces...

 

Dziad mi dziś odpalił wreszcie...

Co do błedu z czujnika to okazało się, że pseudo mechanik nie podpiął 1 z 3 pinów co wtyczki do kompa - po podpięciu błąd czujnika zniknął. teraz pompa progowa daje 4,25 bara.

w EWSie cos nie kontaktowało i teraz już widzi immo.

 

Nadal jednak nie odpala z kluczyka - musiałem go plakiem potraktować.... zauważyłem, że sam rozrusznik byle jak działa, więc muszę go do regeneracji oddać. Pewnie po tym moim "chechłaniu" wyzionął ducha...

 

będę Was informował co dalej,

 

PS. czy istnieje w ogole w BMW "wycięcie" immo w sensie immo OFF?? Immo mnie tutaj zgubiło.,.. Mma większe doświadczenie w Audi i tam jest tak, że nawet jak immo nawala to odpali i zaraz zgaśnie, a tutaj widzę, że immo blokuje całkowicie..

Opublikowano
Można go wyłączyć programowo i po sprawie. Wysyłasz swój sterownik, spec usuwa z niego ews'a i śmigasz dalej
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na forum masz osobny dział, diagnostyka i kodowanie tam szukaj szczęścia ewentualnie na fejsie "Code my bimmer" są też na forum lub Racemode ze Stalowej Woli
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A jest może ktoś na forum, kto mógłby mi to przerobić?? Jest tu jakiś "szpec"? z góry dzięki!

Napisz do kolegi Tematy740. On się zajmuje takimi sprawami.

Opublikowano

Super koledzy! dzięki!

 

Jutro ogarniam temat dalej. Dziś przerobiłem całą wiązkę elektro do kompa, bo tam był taki bałagan, że szok. Wszystko dosłownie na centymetry...

 

PS. nie mogę znaleźć kolegi Tematy740 na forum :( ...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Koledzy,

 

udało mi się wreszcie uruchomić auto. Immo zdjęte! Rewelacja jak na razie.

Mam kolejne pytanie - czy ktoś może mi powiedzieć, skąd (wiem, że z czujnika wału) ale dokładnie które piny idą z kompa do licznika, bo chciałbym uruchomić obrotomierz, bo mi nie działał od początku... Prędkościomierz tez szwankuje, więc muszę całościowo temat ogarnąć. Kupiłem już drugi i chciałbym to wszystko jakoś zrobić.

 

będę dozgonnie wdzięczny :)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.