Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Od ok 3 tygodni zauważyłem że po odpaleniu na zimnym silniku kontrolka ciśnienia gaśnie ok 1,5 - 2 s później niż kontrolka akumulatora.

Jak zapalam krótko po zgaszeniu (nieważane czy silnik ciepły czy zimny) powiedzmy do ok 5 min po zgaszeniu, gaśnie od razu razem z kontrolką aku.

Jak czytałem to najprawdopodobniej jest zawór zwrotny w podstawie filtra oleju, nie trzyma i olej spływa do miski. Obudowa filtra jeszcze wczesne M52 z aluminiowym deklem, wymieniłem oring na śrubie ale nic się nie zmieniło.

 

I pytanie czy to jest szkodliwe czy powinienem to robić, to pierwsze ok 2 sekundy pracy? Z tego co wiem to niestety cała podstawa do wymiany. Czy ewentualnie inne powody dłuższego świecenia kontrolki?

Objawów innych nie ma silnik chodzi tak samo, żadnych innych dźwięków nie ma typu klekoczące zawory itp na początku itp

Opublikowano
Mam to samo w m52b20. Po demontażu podstawy filtra (oryginalnie siedział plastikowy dekiel) zauważyłem że zawor zwrotny wyzlobil dwa ślady w aluminium i mógł stać trochę bokiem i w ten sposób splywal olej. Zmieniłem na inną podstawe (też z m52) ale nic to nie dało, dalej miałem ten sam efekt co Ty. Więc zmieniłem na podstawę z m50 (z metalowym deklem) i dalej to samo, więc niewiem co to jest
Opublikowano

Jakieś inne objawy masz, typu głośniejsza praca silnika itp w tym czasie po zapaleniu na początku te 1-2s ?

 

Co do obudowy w deklu jest długa śruba do przykręcenia go (stara wersja metalowa)a na niej na końcu oring, on też może puszczać, zobacz to, ja wymieniłem ten oring ale nic nie dało, w plastikowym deklu zamiast tej śruby jest taki koszyczek i na końcu 2 oringi i one tak samo podobno przepuszczają z czasem.

Opublikowano
Żadnych niepokojących objawów nie mam, silnik chodzi cicho. Mam zalanego valvoline maxlife 10w40. Ostatnio zmienialem uszczelkę miski i dół jest czysciutki, smok również. Z tego co pamiętam to w zestawie z filtrem oleju były te małe oringi do sruby z dekla filtra oleju i wymieniłem te oringi ale cały czas jest tak samo. Jak samochód postoi te ok 10min po zgaszeniu to przy odpaleniu kontrolka ciśnienia gaśnie razem z kontrolka Aku. Kiedyś czytałem że jest też zawor zwrotny w głowicy no ale żeby się do niego dobrać to trzeba ściągać głowicę. Ciśnienia oleju nie mierzylem
Opublikowano

Z tego co piszesz mamy identyczny objaw. Dźwięków "lewych" przy odpaleniu brak, silnik chodzi prawidłowo, a kontrolka jednak gaśnie pózniej. Ponowne zapalenie do ok 10 min kontrolka gaśnie razem z kontrolką aku.

Tak słyszałem o tym zaworze w głowicy, jeżeli to on przepuszcza to już tylko jak klasycy mawiają jeździć - obserwować bo z tego co wiem bez jej ściągnięcia nie wymieni się tego.

Wczoraj czytałem, że ten zawór co jest w obudowie filtra można sprawdzić, trzeba wyciągnąć ta śrubę z dekla lub ten element z koszyczkiem (wersja plastikowa) , włożyć tak jakby było przykręcone tylko bez dekla i zalać olejem jak przez noc nie zejdzie to znaczy ze trzyma. :-) Niestety w moim przypadku tylko przy zmianie oleju to wchodzi bo przy odkręceniu olej spływa do

miski wiec musiałbym dolać nowego a wtedy będę miał ponad stan.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

 

Zabieram się za temat naprawienia nieszczęsnej kontrolki ciśnienia.

 

Wymieniłem olej i to nie pomogło. Kontrolka gaśnie szybciej, jednak 1-2 sekundy pali się, więc na pewno coś nie tak (wcześniej gasła od razu)

 

Obejrzałem kilka filmów z wymiany uszczelki pod podstawą filtra i tu zauważyłem rozbieżność.

 

Czy na pewno każda podstawa filtra od M52 ma zawór zwrotny w sobie?.

Chodzi o to że te z aluminiowym deklem (czyli starsze do września 1995 ja taka mam), mają od strony bloku tylko trzy otwory na olej bez zaworku. Widać to ładnie na filmie "Cichego525" wymiana uszczelki podstawy filtra i odmy (super filmik do wymiany polecam :D

Te które mają plastikowy dekiel (czarny) w dolnym otworze mają ten zaworek zwrotny który widać.

Więc mam wątpliwość czy ten zaworek jest czy jest może w środku tej obudowy, a nie jak w poźniejszych z plastikowym deklem przy wyjściu w dolnym otworze

Wie ktoś może?

 

Nie wiem czy pomoże wymiana jak nie ma tego zaworku w tej wersji. :mad2:

Opublikowano
Ostatnio przekladalem podstawę z tej która miałem założona, czyli ta metalowym deklem z m50 na tą plastikowym z m52. Ta z m50 miała zaworek w idealnym stanie a ta z m52 już padake. Zaworki minimalnie się różniły ale dało się je podmienić i kontrolka dalej gaśnie po sekundzie mimo że podstawa trzyma olej bo robiłem próbę :/ PS. Obydwie podstawy maja widoczne zaworki zwrotne
Opublikowano
U mnie kontrolka też gaśnie pózniej. Według mnie nie ma się czym przejmować. Podobno te czujniki były dość wadliwe. Moj silnik rownież chodzi bez zarzutu. Gorzej jakby świeciła się przy niskich obrotach. :8)
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :-)

 

Na razie nic złego się nie dzieje oprócz poźniejszego gaśniecia jednak chcę to rozwiązać

 

Nie wiem dlaczego jednak część tych podstaw jest bez zaworku.

 

link do ogłoszenia obudowa aluminium, taką jaką wg schematu BMW potrzebuję - zaworka nie widać :( ( na innych zdjęciach i na filmie cichego też tak wygląda)

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/aggregate-support-wi/11421738640/

 

a tu link do obudowy z czarnym deklem i ewidentnie widać zaworek

http://

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/oil-filter-housing/11421740001/

 

 

To jak to jest (chyba, że źle patrzę - trzecia najniższa komora)?

Opublikowano
Te podstawy z linku wyglądają inaczej niż oryginały bmw, według mnie jeśli nie widać zaworku to musi być on w środku tej podstawy, on musi być żeby olej był trzymany z podstawie a nie slywal do miski. Ja już to zostawiam jak jest bo kompletnie niewiem czemu kontrolka gaśnie sekundę później.
Opublikowano

Czyli w oryginalnej podstawie BMW z aluminiowym deklem, zaworek powinien być widoczny tak w tej z czarnym?

 

Chce się maksymalnie upewnić jak wpadną środki to zamówię w ASO nową. Tylko zdziwiły mnie zdjęcia tej podstawy bo nie widać tego zaworka i zacząłem się zastanawiać czy w ogóle on tam jest (w tej z aluminiowym), żebym bez sensu tego nie wymienił.

Tylko w aluminiowej jest taki dylemat :mad2: , z czarnym deklem wszystkie mają zaworek i nie ma problemu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każda podstawa filtra oleju ma zaworek tylko że jedne mają z boku od strony bloku a inne pod filtrem oleju.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka podstawa kosztuje parę złoty, na bmw sport w dziale zrób to sam widziałem regenerację takiego zaworka.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Widziałem to,

natomiast to jest w przypadku gdy zaworek jest przy wyjściu, a w tych aluminiowych z tego co koledzy piszą jest schowany, niewidoczny , czyli raczej to nie wchodzi w grę :cry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.