Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Problem wprawdzie dotyczy X3, ale silnik ten sam (M47TU), a tutaj pewnie będzie łatwiej znaleźć pomoc :)

Auto jest mułowate, po podłączeniu inpy w live data widać, że niezależnie od obciążenia ciśnienie turbiny nie wychodzi ponad 1300. Dodatkowo pojawia się błąd przepływomierza 3FF0 (nie pojawia się zaraz po odpaleniu lecz po pewnym czasie). Przepływomierz już wymieniony, testowane na dwóch - oryginał Bosch i jakiś zamiennik, na jednym i drugim jest to samo. Czy taka sytuacja może być z winy samego przepływomierza? Czy po wymianie przepływomierza w tych silnikach trzeba robić coś poza skasowaniem adaptacji? Co może być przyczyną problemu? Czy po odpięciu wtyczki od przepływomierza turbina powinna dmuchać normalnie czy ciśnienie będzie zmniejszone? Turbina była niedawno regenerowana, auto nie posiada DPF.

Edytowane przez scarab
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej nagraj film i wstaw, wklej też zrzut błędu przepływomierza, jest tak od momentu regeneracji turbiny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeplywomierz jest tylko urzadzeniem pomiarowym i jak nie wali bledu od razu to cos innego to powoduje

Podjedz sobie sprawdzic jak wstaje turbo i czy przy odpowiednich obrotach odpowiednio pompuje pomimo ze byla regenerowana.

Jak tu bedzie ok to trzeba isc w kierunku czujnika ladowania turbiny

Opublikowano

Nie jest tak od regeneracji turbiny, problem z brakiem mocy pojawił się niedawno, chodzi o auto kolegi, jestem na wczasach za granicą i próbuję pomóc mu naprawić :)

OK, nagram filmik z jazdy.

Podstawowa sprawa - czy po odpięciu przepływomierza auto powinno mieć moc zbliżoną do nominalnej i turbina powinna dmuchać normalnie? Wygląda jakby nie dawała ciśnienia, INPA pokazuje tak jak pisałem. Na postoju przy przegazowaniu nie czuć żeby górny wąż dochodzący do EGR twardniał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli to byłaby wina przepływomierza to po odpięciu powinno być lepiej, nagraj wskazania podczas jazdy, 4 bieg i pedał w podłodze. Sprawdźcie szczelność dolotu, może któryś wąż strzelił lub wypiął się np. przy ic.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po odpieciu przepływomierza nie jedzie lepiej, zaraz wrzucę filmik z jazdy.

Szukaliśmy dziur, ale wszystko wyglada Ok, była jedynie lekko pęknięta uszczelka na rurze od strony egr, ale wymiana wiele nie zmieniła.

Opublikowano

Tak wygląda w czasie jazdy, sorry za jakość i wstrząsy, ale tutaj są same kręte drogi :)

Przez słońce nie widać tego dobrze na filmiku, ale ciągle rzeczywiste ciśnienie turbiny jest sporo niższe od oczekiwanego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajrzałbym jeszcze do czujnika ciśnienia doładowania, jest od strony podszybia, może jest zawalony syfem, nic tylko nie wciskaj do środka, samo płukanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pewnie mówisz o czujniku z tyłu na kolektorze?

Zrobiliśmy jeszcze kilka testów

1. Po dodaniu gazu wąż dochodzący do egr puchnie, po czym nagle ciśnienie spada, czyli tak jakby turbina była wyłączana

2. Zdjęliśmy rurę dochodzącą do turbiny (od strony turbo), po jej zatkaniu na pracującym silniku najpierw widać po wężu że jest zasysany a potem silnik gaśnie - ciśnienie więc nie ucieka, układ jest szczelny

3. Turbina nie ma luzu, ma wszystkie łopatki, obraca się lekko, więc też wszystko ok

Gdzie szukać dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ten z tyłu na kolektorze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik w kolektorze dziala bo pokazuje roznice cisnien...

Wymien czujnik turbiny i zaworu egr ale wczesniej sprawdz czy nie ulegla uszkodzeniu rurka podcisnieniowa ( wezyk )

Znajduje sie za egr-em dochodza do niego rurki podcisnieniowe z egr i turbo

Hamulec jest miekki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż na jakimś schemacie co masz na myśli pisząc "czujnik turbiny".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W silnikach M na turbinie jest zawor tzw gruszka ktora steruje bezposrednio podcisnienie a kolega pisal ze problem dotyczy silnika N wiec jest zawor na turbinie kturym tez steruje podcisnienie ale za posrednictwem owego czujnika.Wpisz w wyszukiwarke Zawor Turbiny Egr-nie wiem jak sie wkleja linki w telefonie

Jesli to nie bedzie uszkodzone i rurki bada Ok a czujnik ruznicy cisnien dziala to turbina musi trafic na warsztat bo bedzie uwalony zawor turbo albo zmienna geometria...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz na myśli przetwornik ciśnienia, ale w tym przypadku turbina jest sterowana elektronicznie a nie podciśnieniowo jak w większości e46, wszystkich e39 i niektórych e60, więc jeżeli czujnik ciśnienia doładowania nie przekłamuje przez syf, którym zapewne jest zabity to zostaje sama turbina i sterownik/nastawnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
więc jeżeli czujnik ciśnienia doładowania nie przekłamuje przez syf, którym zapewne jest zabity to zostaje sama turbina i sterownik/nastawnik.

W takim razie to nie jest do naprawienia na ulicy.

Czujnik nie przeklamuje bo widac na przaplywomierzu ze za malo wciaga powietrza

Opublikowano

Mój błąd, chodzi o silnik M47TU (150KM), pomyliłem z N47.

Czujnik w kolektorze wyczyszczony, podobnie jak czujnik w rurze dochodzącej do EGR, niestety nadal to samo :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.