Skocz do zawartości

2.8i dymi, bierze olej...awaria silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witacie!

Posiadam X3 F25 '13 2.0 245KM w benzynie. W kwietniu przy ok.70 000km wymieniłam olej w silniku (CASTROL) i od tego wszystko się posypało.

Auto przy odpalaniu na zimnym silniku po jakimś może miesiącu, może 2 tyg. zaczęło dymić na biało i silnik zaczął głośniej pracować tak jakby diesel - dymienie było od czasu do czasu, potem coraz częściej. W lipcu po wizycie u mechanika pan doszedł do wniosku, że najprawdopodobniejsza przyczyna to słabej jakości olej, bo mało prawdopodobne, że to głowica pod silnikiem, uszczelniacze czy turbina itd., bo auto ma przebieg 70tys - za głośność silnika odpowiedzialny miał być poluzowany napinacz łańcucha rozrządu - wymieniono. Olej został ponownie wymieniony tym razem na PRIMEROL 5W-30 Premium. Dwa tygodnie spokoju i znowu jazda. W ten weekend przy odpalaniu wydobyło się tyle dymu jakby z komina, dym gęsty, biały. zapach jakby spalanego płynu chłodnicy, generalnie dramat :mad2: . Autko nadal pracuje jak diesiel. Przy okazji okazało się, że poziom oleju oscyluje w granicy 1/4 pomiędzy max a min, a na pewno wlany był w lipcu pod max poziom. Macie pomysł co to może być o od czego zacząć? Może to jakieś wytryski? Czy Waszym zdaniem motor należy od razu rozkręcać i tam szukać przyczyny? A, najważniejsze, auto oprócz objawów opisanych nie straciło na mocy, pracuje równo, nic nie szarpie, nie ma żadnej różnicy przy prowadzeniu, tylko ten dym i ta głośność. Dzięki, może ktoś też tak miał i mnie poratuje radą.

Ps. Teraz dymi za każdym razem przy odpalaniu.

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem to uszczelka pod głowica . Odradzam jazdę !
Opublikowano
Naprawiać jak najszybciej! Z opisu wynika - biały dym, zapach płynu w spalinach, uciekający olej na Uszczelkę Pod Głowicą. Nawet testu spalin w płynie chłodniczym nie ma co robić. Można zobaczyć w zbiorniczku tegoż czy nie ma glutów olejowych. Trochę dziwne, że wcześniej mechanik tego nie wychwycił a rozbierał już trochę silnik robiąc przy rozrządzie... Niemniej pady UPG zdarzają się i nie jest to jakaś kosmiczna robota ale dobrze by robił to ogarnięty warsztat, który wie co i jak skręcić do kupy, ma gdzie dać sprawdzić na pęknięcia i splanować głowice. Dobrze jest być przy zdjęciu głowicy i weryfikacji.
Opublikowano

Miałem takie same objawy w tym silniku.

BMW wymieniło mi uszczelkę przy turbinie na gwarancji więc nie bolało.

Ponoć olej przedostawał sie ze spalinami i przy starcie zakopcił. Nie było to jednak jakieś mega zjawisko - zauważyłem lekkie zakopcenie jak żona odjeżdżała - zgłosiłem i zrobili... Kosztów niestety nie znam ...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Możesz napisać,jak się ta sytuacja skończyła,w tym roku po wymianie oleju (motul) miałem te same objawy.Rowniez silnik 28i.

Dziękuję

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam !

Czy ktoś miał takie objawy i sobie z tym poradził ? Problem mam podobny - biały dym przy rozruchu po nocy. Kiedyś występował jak auto stało co najmniej 2 dni teraz występuje w zasadzie codziennie ale co dziwne raz mocniej raz słabiej a czasami prawie wcale. Zużycie oleju jak jest to niewielkie bo olej zmieniam co 10 tyś i nigdy jeszcze nie musiałem dolać ani kropli. Opinia mechaników - uszczelniacze na zaworach, może i tak ale zastanawia mnie jeszcze uszczelka na turbinie o której pisał Kolega ///MM - tylko nie wiem o którą chodzi ?? Kto ma jakieś wskazówki będę wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.