Skocz do zawartości

BMW 118d (E87) Szarpie/trakcja/ABS - dezaktywacja ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Juz na poczatku bardzo przepraszam za brak Polskich znakow i za mozliwy brak detali w opisie.

 

Jakis czas temu podczas jazdy zaczelo mi auto tak jakby przerywac i na sekunde zapala sie kontrola trakcji, o ile dobrze pamietam to za kazdym razie przy jezdzie ok 100km/h i 1500-2000 obrotow.

Tylko dla zarysowania histori napisze, ze oddalam auto do Niemickiego warsztatu gdzie mi na poczatku powiedzieli, ze turbo mi pada, potem ze pompa ABS a na samym koncu mieli wymieniac czujniki, gdzie jak chcialam auto odebrac to nagle nikt nic nie wiedzial i musialam z policja jechac je odebrac. Oczywiscie nic w aucie nie bylo nawet tkniete a teraz jest nawet gorzej, bo od razu jak ruszylam zaczelo mi nim szarpac i auto zaczelo zwalniac. Musialam sie zatzymac na chwile i potem zauwazylam, ze pierwszy raz mi sie ABS zaswieciel i moglam przez chwile normalnie jechac, ale po nastepnym postoju sytuacja wrocila do szarpania. Ale to nie o tym, tylko chcialam wam zarysowac sytuacje.

 

Teraz chcialabym dojechac do zaufanego warsztatu, gdzie moj tata robi swoje auto ale jest ok 40 km w innej miejscowosci. Zastanawialam sie, czy mozliwe jest wylaczenie ABS i czy by auto wtedy normalnie jechalo? Wydaje mi sie, ze to szarpanie jest wlasnie powiazane z ABS, bo jak mi system odlaczyl ABS to auto jechalo w miare ok.

 

Jako kobieta nie mam az tak duzej wiedzy jak Panowie tutaj i nie mam tez nikogo kto moglby mi z tym pomoc. Moze jakis mily Pan moglby mi wyjasnic, czy mozna i jak odlaczyc ABS w mojej BMW? Moze ktos nawet moglby polecic ewentualnie jakis dobry warsztat w okolicach Frankfurtu? Ja jestem przekonana, ze bez odlaczenia ABS albo lawety nigdzie nie dojade, bo jak odebralam auto to ledwo do domu dojechalam... nie moglam jechac wiecej niz 40, a na banie raczej nigdzie tak nie zajade.

 

Bede bardzo wdzieczna za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dość ciężko zrozumieć co tak naprawdę dzieje się z autem, ale żeby "pozbyć" się systemów możesz wyjąć bezpiecznik 20, 35 lub 65.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dość ciężko zrozumieć co tak naprawdę dzieje się z autem, ale żeby "pozbyć" się systemów możesz wyjąć bezpiecznik 20, 35 lub 65.

 

Przepraszam za opis, ale nie posiadam wiedzy, zeby dokladniej opisac co sie dzieje. Widzialam, ze juz byly posty o szarpaniu i kontroli trakcji, ale sama nic nie naprawie, jedynie moge mechanikow powypytywac.

 

W kazdym razie dziekuje za odpowiedz! Czyli musze probowac ktory mi zdeaktywuje ABS? Czy wszystkie trzy? Po poludniu sprobuje i w razie czego do oficjalnego BMW moze zajade. Szkoda mi tylko kosztow bo tu jest bardzo drogo w oficjalnych warsztatach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest w rozpisce do tego modelu, jest jeszcze jeden, bodajże 59, ale odpowiada też za inne elementy dlatego celowo go nie podałem, nie mam takiego auta, więc nie mogę sprawdzić i napisać dokładnie jak będzie, raczej nikt tego nie robi, ale zapytałaś to napisałem :wink: może nakręć jakiś film jak auto się zachowuje, jakie kontrolki pojawiają się i wtedy łatwiej będzie pomóc.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem identyczne objawy. Po podłączeniu do komputera winny okazał się lewy tylni czujnik abs. 50zl na allegro i 10min roboty z jego wymianą :)
Opublikowano

Pozbyłem się identycznego problemu.

 

Szarpanie właściwie uniemożliwiające jazdę, plus do tego komplet kontrolek na desce związanych z dtc.

 

Po wyłączeniu tych wszystkich systemów (numeru bezpiecznika nie pamiętam, w każdym bądź razie ostatni po prawej stronie na samym dole - pomarańczowy) auto normalnie jechało.

 

Podłączenie pod kompa, czujnik abs prawy tył. Jak się okazało czujnik był w pełni sprawny.

 

Skorodował na półośce metalowy pierścień abs i przez to czujnik nie pracował poprawnie.

 

Koszt pierścienia 35 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, możliwości są dwie, tylko trzeba zlokalizować najpierw które to koło (komputer).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.