Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym profilaktycznie wymienić olej w ręcznej skrzyni biegów 2005rok. Olej zamawiam jutro ale nie pamiętam czy jest tam korek spustowy i który to wlewowy. Może ma ktoś zaznaczone na foto jakimś. Dzięki.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak zerkniesz pod auto na skrzynię to zrozumiesz który to który i zobaczysz ze nie z każdą pierdola na forum trzeba.

Spust jest super widoczny a wlew jest z boku z prawej strony...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Changing Fluid in BMW Manual Transmission - Under Car Fluid Changes

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Chciałbym profilaktycznie wymienić olej w ręcznej skrzyni biegów 2005rok.

..... ale nie pamiętam czy jest tam korek spustowy i który to wlewowy. Może ma ktoś zaznaczone na foto jakimś. Dzięki.

 

23 Manual Transmission (MECH) > 0 Complete Transmission > 4 RA Draining_topping Up Gear Oil In Manual Transmission

http://workshop-manuals.com/bmw/x_series_e83/x3_2.0d_m47t2_offrd/2_repair_instructions/23__manual_transmission_(mech)/0__complete_transmission/4_ra__draining_topping_up_gear_oil_in_manual_transmission/

 

http://fs5.directupload.net/images/170820/drk6yg4d.png

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko, że w X3 korek wlewowy jest na imbus i ciężki się do niego dostać.

 

@Falkon48

 

1. Kto pytał : jaki to rodzaj śruby ?

 

2. Kto pytał : jak się do niego dostać ?

 

Dla przypomnienia

 

Pytanie :

ale nie pamiętam czy jest tam korek spustowy i który to wlewowy. Może ma ktoś zaznaczone na foto jakimś.
:cool2:
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Olej wymieniony. Zakupiłem do tego celu strzykawkę choć można wymienić bez ,bo butelkę z wężykiem można wyprowadzić od strony silnika. Olej zleciał bardzo czarny i brudny. W mostach i skrzynce wymieniałem jakieś 40 tys km.temu i były czyste i klarowne a ten ze skrzyni to czarny żur. Weszło 1.6L
Opublikowano

Odniosłem się do prac z tego

a ty Zafi już własnej głupoty nie mogłeś bardziej wyeksponować :evil: . W/g mnie każda pomocna rada może się przydać przy podejmowaniu prac po raz pierwszy. FACHOWCU :duh: . :shock:

Opublikowano

Witam od pewnego czasu ciężko wchodzi mi 1 bieg wręcz czasem na dwa razy

Spotkał się ktoś z czymś takim mechanik mówi że trzeba wymienić skrzynie auto ma 150 tys przejechane

Opublikowano
Zamiast wymieniać skrzynię, proponuję wymienić mechanika. Gdy kupiłem auto miałem to samo wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawę.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Zamiast wymieniać skrzynię, proponuję wymienić mechanika. Gdy kupiłem auto miałem to samo wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawę.

 

Zgadzam się w 100%. Moja X3 miała w chwili zakupu 134 000 km i biegi wchodziły tez opornie (zwłaszcza jedynka i wsteczny). Niby wg BMW olej w skrzyni manualnej jest lifetime, ale jak go spuściłem, to bardziej przypominał mazut niż olej i waliło z niego jak z dupy słonia - czyli tak jak od oleju spuszczanego z przednich lag w FJR :)

 

Po zalaniu skrzyni świeżym olejem wybieranie biegów poprawiało się z każdymi kolejnymi kilometrami jazdy - teraz jest bardzo dobrze.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Jeśli ktoś nie chce wydawać 100zł za 1l oryginalnego oleju MTF LF2 do starego 13 letniego auta a potrzeba kupić 2l czyli 200zł

to może sobie za kwotę 100zł zakupić 4l MOBIL ATF 220 starczy na skrzynię x2 lub skrzynię + układ wspomagania i też będzie OK

 

ja kupiłem za 40zł 2l poprawa w działaniu skrzyni była natychmiastowa (chodzi o 1bieg i wsteczny)

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Ale atf 220 to do recznej skrzynki to chyba sie nie nadaje tylko do automata.Do ręcznej kolor żółtawy.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nadaje się .Do E39 taki się lało i auto robiło kolejne 200tkm . Skoro na orginalnym zrobiono 200Tkm i skrzynia działa to na Mobil ATF 220 spokojnie zrobi 60tkm.

Zanim skrzynia manualna zdechnie to auto już dawno będzie na złomie. Manual jest pancerny nie to co badziewny automat.

 

Policzcie sobie ile km robicie rocznie .

Ja robię 10-12tkm rocznie czyli następna wymiana oleju za ok 6lat to auto będzie już miało 19lat

następna wymiana za kolejne 6 lat to auto będzie miało 25lat czyli już będzie na złomie przed wymianą oleju w skrzyni.

 

Co innego jak ma się nowe lub 3letnie auto.

 

W takim razie kolego wlej sobie taki za 40zł za 1l czyli CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 i będzie prawie jak w ASO BMW SERVICE

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Olej już wymieniłem w skrżyni i w rozdzielaczu 4x4 ,przejechałem już kawałek a jedynka nadal opornie reszta biegów ok ,tylko pierwszy czuje jak by to było coś mechanicznego może jakiś prowadnik lub coś w tym stylu
Opublikowano
Dodam też że jak ustawie dźwignie na 2 to przesuwam na 1 bez żadnego oporu a z jak jest na luzie to pierwszy bieg wchodzi z oporami

 

Popatrz tu:

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PD11-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_20d&diagId=25_0366

 

Może zużyły się któreś elementy wybieraka - są tu tulejki i łożyska, i to powoduje nieprecyzyjne wybieranie jedynki?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Ma ktoś może namiary na dobry warsztat gdzie naprawiają i regenerują manualne skrzynie biegów do BMW X3 najlepiej adresy z Warszawy ,Poznania ewentualnie Białystok z góry dzięki
Opublikowano
Ma ktoś może namiary na dobry warsztat gdzie naprawiają i regenerują manualne skrzynie biegów do BMW X3 najlepiej adresy z Warszawy ,Poznania ewentualnie Białystok z góry dzięki

 

Coś Ty tam narobił? Na sucho jeździłeś? Przecież te skrzynie są raczej immortals :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

A z kad mam wiedzieć nie zaglądałem do środka olej był i to w dobrym stanie

Może trafiłem na jedną na milion z jakąś wada

BMW jeżdżę od 9 lat miałem 3 w dieslu coupe w benzynie i nigdy nie było nic w skrżyni a teraz mam X3 i mam problem życie

Opublikowano

a jaki masz przebieg w tej Buni ?

200tkm czy 400tkm?

 

nie ma opcji aby przy 200tkm skrzynia manualna była do remontu tym bardziej ,że był w niej olej

leciutki opór przy włączaniu 1 biegu jest ale tylko leciutki , nie wiem jak u ciebie to wygląda .

 

gdy chcesz zapiąć 1 bieg to jest duży opór i czuć ,że coś blokuje a nawet słychać przycierkę czegoś w środku?

 

ostatecznie zanim zdecydujesz się wyjąć skrzynie wlej bardziej rzadki olej , taki jak ja wlałem ten przeznaczony do automatów

mimo że producent skrzyni zaleca inny, będzie cie to kosztować 40zł , ale myślę że to będzie recepta na 1 bieg.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 1 rok później...
Opublikowano

odgrzeje kotleta , zamierzam wymienić olej w skrzyni manualnej +skrzynka rozdzielcza + tylny most

czy do tych 3 rzeczy wchodzi ten sam olej

czy trzeba zrobić adaptacje po wymianie oleju w skrzynce rozdzielczej

jeżeli wchodzi taki sam to ile go potrzebuje kupić

Opublikowano

http://www.ravenol.pl

Tam znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Do skrzynki rozdzielczej jest specjalny olej TF-0870. Ja zawsze leje ravenol, a resztę także ravenol lub zależy od zasobności i chęci inwestycji klienta, wtedy np. febi.

Koniecznie po wymianie w skrzynce adaptacja. Mała rada: po spuszczeniu olejów, wlej co najmniej 100ml na przeplukanie i dopiero zakrec korek i wlej do przelania w otworze wlewowym (dodatkowo zleci troszkę syfu).

Operacja stosunkowo prosta, oprócz tylnego mostu gdzie trzeba popuszczac kolo zapasowe i jest to bardzoej czasochłonne niz reszra razem wziete.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.