Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Automat mi czasami nie wbija 4 i 5 tego biegu i wtedy kreci na obrotach.Dzieje się to sporadycznie .Jezeli już się tak stanie to przechodzę na manual i wbijam 4 i 5tke recznie, a pozniej to już sam działa.Wszystko działa jest moc,nie ma zadnych szarpniec,przeciagania,tryb sport tez ok.

Nie ma zadnych bledow itd. Do oleju nigdy nie zagladalem i do filtra.

Może ktoś miał już taki przypadek i moglby podpowiedzieć od czego zacząć żeby się w koszta nie ladowac.

Dzieki

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Poszedl uszczelniacz walu i wywalilo olej

To co sie zostalo woogule nie przypominalo konzystencja

oleju.

Przy okazji wymiany cieknacego zbiornika i drazka poprzecznego wziolem sie za to,bylo roboty,ale wymienilem uszczelniacz,przeplukalem przekladnie

w miare swoich mozliwosci,dalem nowy filter ten orginal i olej tak jak katalogu,poduszki tez byly do wymiany.

 

Efekt:Czasami jeszcze 5tki nie wrzuca,ale pracuje bardzo dobrze.

Mysle ze trzeba jeszcze raz wymiane powtorzyc.

 

Ps.Ja myslalem ze ten olej jest nie wymienialny i od nowosci nikt tej

oslony pod automatem nie odkrecal.

Czasu sie nie da oszukac te auta maja po 20 lat...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli pewnie nie wymieniany od nowości, na dodatek za mało, wymienia się olej i powinno się co jakiś czas skontrolować jego stan
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie przeszlo rok jezdzilem bez 4 i 5.Porada z olejem i filtrem no coz pomoglo tylko troche bo automat lepiej zaczol chodzic,ale pozniej na dalekich trasach 4i 5 nie wchodzila,trzeba bylo sobie pomagac manualem.Tak czy tak wymiana oleju i filtra byla potrzebna tak jak wczesniej pisalem poduszki tez wymienilem przy okazji i uszczelnienie itd


Wracajac do setna sprawy.Mialem woogule nie pisac jak rozwiazalem ten problem bo co ja bede mechanikow fachu uczyl :D Ale forum jest nie po to zeby tylko brac(kilka razy tu mi ludzie pomogli),ale po to zeby dac tez cos od siebie.


Sorry ze tak sie wyraze ale wszedzie jest dziadostwo niesamowite.Nikt sobie z tym problemem nie mogl poradzic:

-czytacze bledow rozkladali rece-skrzynia do wymiany-olej lub filter

-mechanicy specjalisci od bmw -diagnoza mechaniczne uszkodzenie skrzyni -juz taka diagnoze stawiali w recepcji auta nie widzac(niezalezny servis bmw)

-Inni mechanicy:prosze zostawic auto na pare dni to znajdziemy problem,ale prawdopodobnie automat do remontu,olej lub filter :mad2: ---- :D Niestety ja nigdy w zyciu juz auta nikomu nie zostawie :D i nawet nie bylo takiej opcji

-jeden mechanik mnie rozbroil calkowicie przyszedl z laptopem i pokazal mi ten post na tym forum :mad2: i twierdzi ze moze olej lub filter---------- :D ludzie co wy z tym olejem i filtrem :D

-wiejscy mechanicy uczciwi-automatow nie robimy,ale moze olej lub filter


Wiec niecaly miesiac temu wymienilem skrzynie na nastepna plus czujnik abs w lewym tylnim kole(zawieszal sie i wskazniki nie dzialaly czasami) i co i nic to samoooooooooooo Trasa 2000km i wbijanie 4 i 5 maualem,porazka i jakie koszty i ile czasu zmarnowanego.



W koncu stanolem jeden dzien sam i powiedzialem ze musze tego gremlina zlapac :D

Sprawdzilem wszystko po kolei w elektryce,polaczenia,przekazniki,prady,sterownik skrzyni itd.Mysle wejde pod auto sprawdze kostke do automatu.

Leze pod autem cos mnie tknelo.Jedna z opon przod ma inny bieznik niz wszystkie inne i jest woogule nie zuzyta natomiast druga troche przytarta.Wymienialem opony wszystkie rok temu.Jedna wziolem z zapasu ,ale niezwracalem uwagi na profil bieznika i indeks predkosci,continental ten sam rozmiar wiec zalozylem.

Przygladam sie tej oponie ,a ta dosc ze ma inny profil bieznika to jeszcze inny indeks predkosci niz pozostale 3


faWMWcU.jpg


LNoHEYV.jpg


Jedna na przodzie inny profil bieznika inny indeks predkosci kola ,rozmiar i firma continental ten sam


1SLTgGU.jpg


0BKEJmt.jpg


Na pozostalych 3 kolach opony z takim samym profilem bieznika i z takim samym indeksem predkosci


kVavzSO.jpg


14TaFTs.jpg

.

Mysle sobie mam Cie bo jak to jest tak samo jak w suwach.To inna opona wprowadza automat w tryb awaryjny.

Zamowilem uzywke ,zalozylem wczoraj.Odpalam auto ruszam abs 2 razy mrugnol i auto ozylo :D

Jezdzi super, biegi sie zmieniaja plynnie i szybko,az sie chce jezdzic,automat ozyl :D

Przyczyna byla opona przod o innym profilu bieznika i innym indeksie predkosci i to ona wprowadzala skrzynie w tryb awaryjny,komputer czytal poslizg na jednym kole i nie pozwalam automatowi przelaczac na 4 i 5 .Stracilem na tym wszystkim ,ale moze Wy zyskacie.Zostalem z dwoma sprawnymi automatami :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.