Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, mam następujący problem. Od prędkości 120 zaczynają mi się drgania karoserii a kończą się na 160. Koła prostowałem, opony nowe zalozone i wyważane już chyba z 4 razy u różnych wulkanizatorow. Drgania występują nawet jeśli przy tej prędkości zgasze samochód bądź wrzucę luz. Trochę się nasilają przy skręcaniu. Co to może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podmień te prostowanie felgi, bo to pewnie one są przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
mam ten sam problem opony nowe felgi sa ok bo na zimowkach to samo a wibracje zaczynaja sie przy 120+ do 160 moze ktos mial z tym problem? Wal? podpora?
Opublikowano

Zmieniłem dolne wahacze fura lata jak nowa, nikt nie zdiagnozował problemu pomimo jazdy od warsztatu do warsztatu stacje diagnostyczne zmiany taszcz, opon, wywarzania kół koszyk pieniędzy . Guma w tulei wypracowuje się ale nic nie stuka w zawieszeniu luz najlepiej odczuwalny do sprawdzenia jak na filmiku. Po wymianie koło stoi w miejscu wymiana mega prosta. Oryginalne wahacze BMW (TRW) miały 11 lat.

objawy diagnoza

wymiana na podstawie e60

Łysy w akcji inny zawias ale objaśnia co i jak.
Opublikowano
Zmieniłem dolne wahacze fura lata jak nowa, nikt nie zdiagnozował problemu pomimo jazdy od warsztatu do warsztatu stacje diagnostyczne zmiany taszcz, opon, wywarzania kół koszyk pieniędzy . Guma w tulei wypracowuje się ale nic nie stuka w zawieszeniu luz najlepiej odczuwalny do sprawdzenia jak na filmiku. Po wymianie koło stoi w miejscu wymiana mega prosta. Oryginalne wahacze BMW (TRW) miały 11 lat.

objawy diagnoza

wymiana na podstawie e60

Łysy w akcji inny zawias ale objaśnia co i jak.

Piszesz o tych małych poprzecznych? Czy tych dłuższych wzdłużnych? Bo mnie zaciekawiłeś mocno tutaj...

Opublikowano
Mnie to wygląda na poprzeczne, są dostępne zestawy naprawcze składające się z tych gumek w metalowej obudowie, przynajmniej do e90/91.
Opublikowano
Ludziska u mnie trudność tematu podniesiona do kwadratu ze względu na xdrive. Generalnie mocne drgania powyżej 150, ale ostatnio granica obniżona do nawet 100, a wręcz od ruszania na zimno od zera. Jeśli sugestie z tego tematu pomogą to stawiam naprawdę porządny trunek. Byłbym jednak wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co do rozwiązania problemu - propozycja warsztatu (polecanego tutaj na forum) to sprawdzenie wału i półosi bez żadnej gwarancji że to rozwiąże problem. Oczywiście opony i felgi sprawdzone kilkukrotnie (2 komplety). Pytanie dla kogoś obeznanego w temacie czy skrzynia ZF może mieć z tym jakikolwiek związek?
Opublikowano
Przecież masz filmik jak sprawdzić, diagnoza jest mega prosta gdy masz porównanie ze sprawnym samochodem ew wyciąg element 30 min w domowych warunkach, jedź do sklepu porównaj ze sprawnym, jeżeli tuleja ma pęknięcia i wyczuwalny luz przód\tył to element do wymiany.
Opublikowano
tylko tuleja powodowala by wibracje przy hamowaniu a nie przy normalnej jezdzie

Podczas jazdy również występują drgania jak na nie wyważonych kołach, na temat wahacza rozprężnego i jego pracy jest sporo w necie wystarczy poszukać :cool2: i proszę czytajcie i oglądajcie po to są dostępne linki w temacie. :search: :cool2:

Opublikowano
U mnie powodem wibracji nadwozia miedzy 120 a 160 km/h było zużyte tylne zawieszenie. Nie jestem pewuen czy tylko tuleje pływające czy coś więcej, bo wymieniłem jeszcze kilka wahaczy ale problem w dużej mierze ustał. Później wymieniłem tylne amortyzatory - jeden był wylany, mocowania były uszkodzone, ale na stacji diagnostycznej oczywiście wychodziło że są sprawne. Po wymianie amorków problem całkowicie ustał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy jakim przebiegu? ja mam 108500 i od 130-160 drgania kierownicy. Nic nie było robione jeszcze z zawieszeniem. Oczywiście na stacji wszystko git..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja miałem ze 140-150 kkm jak się te drgania pojawiły ale to było niedługo po kupnie więc mogłem ich wcześniej nie wyczuć lub handlarz mógł coś przykombinować. Jak masz 100kkm na blacie i nie robiłeś nic z zawieszeniem to ja bym chyba wymienił prawie wszystkie wahacze i komplet amorków:) Wtedy masz spokój na długo. W innym wypadku to za rok znowu coś innego może ci wyjść i znowu będzie trzeba kombinować. Wariant minimum to po dwie tuleje w przednim i tylnym zawieszeniu i może będzie dobrze.
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odgrzebuję. Jakie tuleje? Wiem, że zapewne chodzi o pływające, mam do nabycia z poliuretanu, pytanie, które?

 

https://allegro.pl/uzytkownik/strongflex_eu?string=e90&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-2-1003

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Witam, Ja również mam problem z drganiami kierownicy oraz nadwozia. U mnie sytuacja wygląda następująco:

- Alufelgi: trzy idealnie proste, jedna lekko prostowana;

- Opony nowe;

- całe koła wyważane już trzy krotnie;

- amortyzatory kpl. wymieniane w tym roku;

- pozostałe elementy zawieszenia - ok;

- geometria kół zrobiona.

Drgania są wyczuwalne na kierownicy już od 70 km/h podczas dynamicznej jazdy slalomem, natomiast podczas jazdy na wprost drgania kierownicy i nadwozia wyraźnie zaczynają się zwiększać przy 120km/h i zwiększają się tak do 140km/h. A przy 160 km/h drgania wpadają w tak duży rezonans że przestają być tak mocno odczuwalne.

Ma ktoś jakiś pomysł jakie kroki poczynić ? bo tak się nie da komfortowo jeździć i tracę przyjemność z jazdy tą maszyną :mad2:

 

Zastanawiałem się już nad jakiś doważaniem, ale wiem że to raczej nie rozwiąże problemu tylko go zatuszuje a to nie o to chodzi bo po dupie dostanie całe zawieszenie.

Opublikowano

Miałem podobną akcję pół roku temu.

Oddałem nawet wszystkie felgi do prostowania i kilka razy wyważałem ;).

Przyczyną była tylna opona, ogólnie nie było widać bańki (opona 265/30/19).

Dopiero po podniesieniu samochodu i rozbujaniu do 120+ samochodu w górze znaleziony został problem.

Bańka wyskoczyła na bocznej części opony, a ponieważ to 30 to nie było tego gołym okiem widać.

Na podnośniku mechanicy obadali, że faktycznie są drgania i sprawdzaliśmy przy różnych prędkościach.

Po wymianie tylnych opon drgania ustały. Polecam udać się do "zaprzyjaźnionego" zakładu z kumatymi ziomkami i zrobić podobną akcję.

 

Z moich odczuć wygląda to tak, że jak masz drgania tylko na kierownicy to raczej przód, jak wali całą budą to tył.

Opublikowano
To co opisujesz wskazuje koła. Felga nie może być w miarę prosta, musi być tip top, jak nie dało się jej idealnie wyprostować to to może być przyczyną drgań. Najgorsze koło zakłada się z reguły z prawej strony z tyłu bo powoduje to podobno najmniej odczuwalne dla kierowcy wibracje. Sprawdź koła na teście drogowym, to będzie mniej więcej wiadomo czy felgi nie są krzywe a opony niejednorodnie sztywne, z tym że polecam poprosić operatora aby podczas testu sprawdzał też składowe harmoniczne drgań.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.