Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Rano podczas jazdy zauważyłem że mam strasznie twardy pedał hamulca , bardzo ciężko się hamuje w zasadzie eliminuje to dalszą jazdę . Przewiduje dwie rzeczy pompę podciśnienia albo servo . Od jakiegoś czasu pompa mi cieknie słychać jej stuk po otwarciu korka wlewu oleju podczas pracy . Od czego zacząć sprawdzanie ?

Opublikowano
Wszystko wróciło do normy ciekawe na jak długo . Rozpiąłem wąż podciśnienia idący z pompy do serwa , pompa zasysa, oleju w przewodzie nie widziałem :?:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem, podczas hamowania mam bardzo twardy pedał hamulca.

Silnik to N46b20b 110kw.

 

Dzisiaj jadąc około 80km/h zacząłem hamownie, pedał stwardniał na tyle mocno, że auto ledwo hamowało.

Po odkręceniu korka wlewu oleju mam te charakterystyczne stuki.

Czym prędzej podjechałem do mojego mechanika ale sam przyznał, że nie zna się on tak dobrze na BMW'u, inny mechanik- podobno specjalista stwierdził, że trzeba wyciągnąć pompę vacum i sprawdzić jak mocno ciągnie.

Zostawiłem auto na przegląd pompy u mechanika.

 

Sądzicie, że to problem z serwo czy pompą Vacum?

jeśli to pompa to kupić używkę? Nowa kosztuje przeobromne pieniądze i się zastanawiam czy jest warto jeśli planuje samochodem jeździć jeszcze dwa lata.

 

Proszę o porady dot. mojego problemu.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Mechanik rozebrał pompę vacum, stwierdził, że ciśnienie jest bardzo dobre. Postanowił się przejechać i nie stwierdził problemów a przecież sobie ich nie uroiłem..

Mechanik jest generalnie okej, jeździłem do niego wcześniej i zawsze zrobione było dobrze.

Mówił, żebym jeszcze pojeździł i sprawdził czy się nawróci- jeśli tak to stawia na serwo.

 

Czy stukanie spod korka wlewu oleju to mit o nieprawidłowowej pracy pompy?

 

Czy mój problem podchodzi pod usterkę serwa?

 

Proszę o porady bo martwi mnie jazda z niby sprawnym samochodem a z układem hamulcowym bądź co bądź nie ma żartów.

 

 

PS. Zapomniałem dodać, że podczas wciskania pedału hamulca przy "awarii" było słychać dźwięk jakby uchodzonego powietrza.

Opublikowano
U mnie słabszy hamulec był jak miałem sparciały wężyk idący od vacum do klapki w wydechu (podciśnienie spierdzielało nim) od czasu wymiany wężyka i odpowietrzenia układu - nigdy nie miałem słabego hamulca/twardego pedału itp
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pojeździłem trochę od tamtego czasu autem i problem jest aktualny.

Kolega zasugerował mi wymianę płynu hamulcowego, ale raczej ze złym płynem pedał wpadałby do końca zamiast być twardy. Przynajmniej z tego co wiem.

Zastanawiam się coraz bardziej nad wymianą serwa, z tym, że mechanik powiedział mi właściwie, że do wymiany prawdopodobnie jest serwo, bo vacum jest w porządku.

Czyli właściwie co ja muszę zakupić przed wizytą u mechanika? Poproszę o pomoc czy wymieniać serwo czy coś innego może być jeszcze zepsute oraz jakie części ew. zakupić. Nie orientuje się, poproszę jeśli to możliwe o podanie numerów części. Szukałem w używkach i jest tego naprawdę mało więc raczej rzadko się to psuje :oops: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega zasugerował mi wymianę płynu hamulcowego, ale raczej ze złym płynem pedał wpadałby do końca zamiast być twardy.

Przy wyeksploatowanym plynie moze dojsc do twardego pedalu i nie bedzie wpadal do konca ale raczej nie w twoim przypadku bo to nie nastepuje nagle tylko narasta.

Piszesz ze jak masz twardy pedal to slyszysz uchodzace powietrze-wskazuje to na nieszczelnosc ukladu wiec utnij sobie kawalek kolka na dlugosc od pedalu hamulca do fotela i jak Ci sie problem pojawi to zablokuj nim pedal i poszukaj nieszczelnosci.

Opublikowano

Problem rozwiązany, Servo siadło.

Wziąłem w swoje ręce diagnozę, rozebrałem wszystko żeby mieć dobre dojście i zacząłem sprawdzać wspólnie z kolegą.

Tutaj jeszcze abstrahując do pytania kolegi wyżej, pedal był twardy nawet podczas jazdy.

 

A problem jest taki, że ta membrana co się w środku znajduje nie otwierała do końca. Daliśmy radę ja wyssać aby znalazła się w odpowiednim położeniu i teraz pedal jest normalny. Niestety podczas jazdy pedał z czasem nadal twardnieje, pomaga chwilowa jazda na bardzo dużych obrotach i hamowanie aż do ABSu gdzie wcześniej nie było siły aby ABS zadziałał.

Pozostaje mi tylko kupno nowego choć uzywanego serva. :8)

 

Ogólnie mam dosyć duży wyciek z tyłu silnika, nie wiem czy to z pokrywy czy z vacum, na wszelki wypadek wymienię obie podczas zabawy z servem.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie nie potrafię tego opisać, ja siedziałem w środku i na odpalonym aucie naprzemiennie pompowalem i trzymałem pedał hamulca aż nie zaczął mocniej wpadać w podłogę. Kolega w tym czasie kombinował przy serwie i osprzęcie obok.

Wcześniej sprawdzalismy czy serwo nie zaszło wody ani oleju przez wężyk co idzie z pompy vacum.

Z tego  co wiem to coś zrobił przy zbiórniczku wyrównanawczym i owym wężu do serwa, pedał zaczął mięknąć aż do normalnego położenia podczas hamowania. Sprawdziłem kilka razy i działał normalnie, tak jak powinien. Postanowiliśmy wszystko skręcić i się przejechać, na początku wszystko było w jak najlepszym porządku ale po czasie ponownie zaczął twardnąć,  troszkę przepałowałem motor na obrotach 5tys. plus i zaczął mięknąć.

Kolega ponoć widział jak się owa membrana schował do poprawnej pozycji, jak mi to powiedział to zacząłem widzieć efekt, że hamulec działa poprawnie.

 

Nie potrafię inaczej tego opisać.

 

 

/edit coraz więcej osób mi mówi żebym serwo wykluczył lub wymienił na samym koncu- za dużo pracy i za duże koszty. Poszukam dalej.

 

/edit 2 podsuneli mi żebym sprawdził jeszcze na zgaszonym i zimnym silniku czy pedał jest od razu twardy, jest jak skała.

 

/edit 3 podsumowanie, serwo wymienione na numer 6751976 a po vin było inne. Dodam, że w aucie siedziało takie samo serwo.

Podpytałem mechanika i faktycznie owa membrana uległa zniszczeniu.

Po wymianie wszystko wróciło do normy. Dziękuję za rady.

Edytowane przez SpokojuTroche
Opublikowano

Oddałem auto do sprawdzenia do specialistów od bmw, diagnozę wysnuli na miejscu, serwo siadło.

Za wymianę nie chcą wcale dużo, bo 250zł. a patrząc na ilość prac jakie trzeba przy tym wykonać to nie dużo.

Gorzej z wyszukaniem serwa pasującego do mojego modelu, czyli BMW E90 N46B20B, numery częsci OEM to;

BMW 34 33 6 764 122

BMW 34 33 6 779 718

Jeśli ktoś będzie miał używkę to chętnie odkupie o takich numerach.

Przeszukałem trochę sieci, na początku znajdowałem tylko takie za ponad 1500zł. co troche mnie boli po kieszeni.

Póżniej znalazłem nowe ATE 03.7848-4003.4 za 756zł oraz TRW PSA373 za 729zł.

Obie części nie są dostępne od ręki i trzeba czekać na sprowadzenie ale to mimo wszystko bardzo dużo.

Na alledrogo również nie znalazłem, po telefonach do sprzedawców dowiaduję się tylko, że do diesla to od ręki, ale benzyna? No to już ciężko...

Jeśli ktoś ma jakieś kontakty w hurtowniach bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Tomasz.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. W moim przypadku twardy hamulec wystąpił gdy wróciłem do domu z pracy i to się stało nagle. Oczywiście zdemontowałem servo ale wszystko wydawało się okey, w takim wypadku radzę zacząć od pompy vacum i sprawdzenia szczelności przewodów. U mnie ciśnienie usiekało na pompie vacum a dokładniej w jej ruchomej części dokładnie tam gdzie nachodzi wężyk. Oczywiście w takim przypadku powinno się wymienić pompę vacum ale ja użyłem silikonu wysokotemperaturowego delikatnie rozprowadziłem go wokół węża i wszystko wróciło do normy. Koszt 30 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.