Skocz do zawartości

[E46 320d] NIedogrzewanie silnika wskazówka 1mm od pionu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam prośbę o zdiagnozowanie pracy termostatu.

Silnik to M47N ( e46 150km 320d ) i jest problem z temperatura silnika. Wskazówka 1mm od pionu w lewa stronę a w teście nr 7 jak rozgrzeje silnik to jest tak 84 na postoju w czasie jazdy spada do 79 80 81 i tak się zmienia raz 80 raz 82. 85 nie przekroczy chyba. NIe widze u siebie termostatu egr tylko głowny. Dziś sprawdziłem węże koło niego i oba wchodzący i wychadzący sa gorace przy 84 stopniach na kompie. DOdam ze w inpie mam błąd elektrycznego podgrzewacza wody, chociaż czytałem ze jego objawy kiedy trzeba wymienić to falowanie obrotów u mnie to nie wystepuje a w kiedyś chyba w zimie był gorący jak sprawdzałem wiec chyba cos tam działa. Pytanie czy winien jest termostat ?

Opublikowano

według mnie termostat nie zamyka się do końca. Stąd przepuszcza płyn i nie pozwala osiągnać optymalnej temperatury.

 

podgrzewacz nie ma wpływu czy jest sprawny czy nie na temperature roboczą silnika.

szukam
Opublikowano
według mnie termostat nie zamyka się do końca. Stąd przepuszcza płyn i nie pozwala osiągnać optymalnej temperatury.

 

podgrzewacz nie ma wpływu czy jest sprawny czy nie na temperature roboczą silnika.

Dodam że auto szybko osiąga te 82 stopnie po 3km.

Ale też myślę i tak zrobię po weekendzie ze winny jest termostat i trzeba go wymienić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak termostat do wymiany, kup oryginał, bo już nawet behr to już nie to samo co kiedyś, czyli zeszlifowane logo bmw, tylko włoszczyzna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Podłącze się do tematu. U mnie w 2.8 benzynie jest podobnie. Najpierw zdarzyło się, że w korku silnik zaczął się przegrzewać i wskazówka leciała ku czerwonemu polu. Odpowietrzyłem układ, ale chyba źle bo po paru dniach znowu zaczął się przegrzewać na światłach. Następnym razem odpowietrzyłem już mam nadzieje dużo lepiej, od kilku dni jest spokój pomimo upałów.

 

Ale wracając do tematu - u mnie też wskazówka nie dobija do pionu:

http://preview.ibb.co/ehXs4v/20891708_1514235651953585_508893594_n.jpg

 

W tym samym momencie test nr 7 pokazuje 113 stopni (na postoju po 10km jazdy):

http://preview.ibb.co/bu6rxF/20907249_1514235688620248_512060753_o.jpg

 

Sprawdzałem też wisko i posiada taki sam opór na ciepłym jak i zimnym silniku.

 

Co jeszcze sprawdzić i w jaki sposób żeby nie brać się za wymiane na darmo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz coś ze wskazówka, ktoś musiał ją przestawić, ale to mniejszy problem, gorzej z temperaturą. Dobrze sprawdź wisko, przy tej temperaturze powinien być mały huragan, jak nie to jego wina. Układ masz szczelny? Nie dolewasz płynu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to tym lepiej. Dostać się do niej to 10min. roboty, bo montowałem kiedyś ramki aluminiowe do zegarów i musiałem wyjąć całość.
Opublikowano

Wskazówkę mogę przestawić to żaden problem. Bardziej martwi mnie ta temperatura. Jaki jest optymalny zakres temperatur dla tego silnika? Pion wskazówka osiąga przy około 80 stopniach a przy 113 jak widać dalej pozostaje w pionie. Rusza się dopiero powyżej 115 (jak poprzednio się przegrzewał to było mniej więcej tyle). Termostat otwiera się przy 97 stopniach - czy temperatura nie powinna utrzymywać się w tych okolicach?

Dzisiaj podczas jazdy odpaliłem test nr 7 i obserwowałem. Po około 2-3 kilometrach wskazówka dobiła do pionu a temperatura do 95-97. Po 5 kilometrach pod koniec przejazdu powolnym tempem temperatura skoczyła do 104-105 stopni i tak się utrzymywała. Jak zaparkowałem i poczekałem na włączonym silniku 1-2 minuty to nie ruszyło się dalej tylko cały czas 104-105 stopni. Tak jakby nagrzewał się i chłodził. Na wolnych obrotach wiatrak chodził dość wolno, nie wiem czy przyśpiesza po dodaniu gazu. Tak pracował przy 105 stopniach:

https://youtu.be/4-bqrW-n7fQ

 

A tak się kręci przy tej temperaturze zaraz po zgaszeniu silnika:

https://youtu.be/vZyBX1HJg3s

 

 

Przy okazji - czy powinno być tak głośno słychać krążące powietrze w dolocie?

Opublikowano

przeciez sprawnego wiska nie da się przegapić, ja ze srodka auta wiem kiedy się spina bo to czuć i słychać w pracy silnika.

 

Na postoju pogazuj to tym bardziej bedziesz wiedział. Jakby ktoś włączył dmuchawe powinien być dzwiek.

 

Zostaw auto na luzie jak ma taką wysoką temperature i idz i spróbuj złapać wiatrak, jak ci się go uda zatrzymać to zepsuty, jak dostaniesz po palcach to sprawny. Uwierz krzywdy ci nie zrobi, a bedziesz miec odpowiedź od razu. Te testy po zgaszeniu silnika możesz sobie w buty wsadzić. Tylko na odpalonym da rade to sprawdzić.

 

 

masz z jakiegoś diesla dzwiek sprawnego.

szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
co do mnie czyli pierwszego problemu w temacie to po wymianie termostatu jest idealnie bite 90 stopni, a wskazówka też, nadal tak samo jak u kolegi wyżej 1mm od pionu ale to już nie probem pewnie tak jak piszecie cos ze wskazówka bo tez mam ramki chrom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.