Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy miał może któryś z kolegów problem z przepustnicą objawiający się tym, że na niskich obrotach (do około 2 tysięcy) przepustnica podczas mocnego dodawania gazu dławiła silnik?

 

Po zdjęciu osłony zauważyłem, że przepustnica potrafi się otworzyć i zamknąć i tak kilka razy - po przekroczeniu pewnych obrotów otwiera się mocno i silnik dopiero łapie obroty jak powinien.

 

Co najdziwniejsze problem występuje tylko od czasu do czasu - zazwyczaj silnik poprawnie zwiększa obroty. Poza tym objawem nie ma żadnych ubytków w mocy itp.

 

Podczas tego dławienia wyrzuca check engine wypełniony na zółto do połowy, ale mruga i znika po chwili odpuszczenia gazu - jeśli przytrzymam silnik na takich obroatch, to check enginezapala się na stałe (aż do wyłączenia silnika), a silnik wydaje sie przechodzić w jakiś tryb awaryjny, bo trzęsie całą budą i czuć, że coś nie idzie tak jak trzeba. Po wyłączeniu i włączeniu check znika, a silnik (do ponownego wystąpienia objawów) chodzi jak igła.

 

To przepustnica? Czy może któryś z czujników odpowiedzialnych za jej otwieranie? Który?

 

 

BMW 1 E81 116i 1.6l rocznik 2008 - polift

 

Dzięki za wskazówki.

Opublikowano

tak wlasnie myslalem ze nie ma szans bez tego.

 

polecisz moze jakis kabel do tego konkretnego modelu ktory nie zabierze mi polowy wyplaty? oprogramowanie jakos ogarne - ruskie torrenty moim przyjacielem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

zauwazylem pewna rzecz.

problem wystepuje jakis czas po dluzszym przycisnieciu silnika np. podczas jazdy po autostradzie na odcinku 100km.

 

problem ustal, ale wczoraj zrobilem wlasnie taka trase (podobnie jak te 2 tygodnie temu) i dzisiaj check pojawil sie na stale, chociaz silnik chodzi poprawnie - widac po ktoryms razie kontrolka zapala sie az do skasowania.

 

kabel obd2 (elm 327) kupiony, odbieram w poniedzialek i bede dochodzil co jest przyczyna.

 

w razie czego bede informowal jak wyglada sprawa - moze komus sie przyda w przyszlosci.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wracam.

 

komputer niestety nie wykazal nic co by bylo przyczyna usterki - jedyny problem to problemy ze spalaniem mieszanki na pierwszym cylindrze ale jak mowilem jest to raczej spowodowane przepustnica ktora szarpie przy otwieraniu sie na mocnym gazie.

 

ehh boje sie z tym jechac do mechanika bo przy walnietej uszczelce juz mnie facet wkrecil (oczywiscie dowiedzialem sie po fakcie) w wymiane panewek (ponoc uszkodzone - jak dostalem zwrot czesci to sie okazalo ze normalne slady zuzycia jak na 100k na liczniku). tutaj przyczyna moze byc wszystko i boje sie wymiany wtryskow swiec czujnikow i miliona innych rzeczy.

 

edit: gdyby kogos interesowaly kody bledow to podaje:

P0599 - blad zwiazany z termostatem - raczej nie ma wplywu na ten problem

P0301 - cylinder 1 misfire

 

jakies wskazowki?

 

 

moge dodac ze samochod wlasnie w ramach wkrecania mnie w koszty mial wymienione panewki + pierscienie na tlokach + popychacze jesli juz mowa o cylindrach.

Opublikowano

A skąd stwierdzenie, że przepustnica dławi silnik?

Przepustnica ma 2 czujniki otwarcia, do tego masz MAP i MAF - jeśli coś byłoby nie tak z przepustnicą, to powinieneś mieć odpowiedni błąd.

Jeśli masz sam błąd misfire to masz 3 podejrzane rzeczy:

- iskra - świece + cewki

- wtryskiwacze

- rozrząd

Wklej błąd z detalami z INPY, do tego adaptacje vanosa. Czy auto to podszarpnięcia ma w przedziale 2-3k obrotów, a potem jak zacznie ciągnąć to już jest ok?

Jeśli tak, to ja obstawiam wyciągnięty łańcuch. Zdejmij plastikową obudowę z silnika i się przejedź kawałek.

Polecam się przejechać powoli (2 bieg, delikatnie dodawaj gazu) blisko jakiegoś budynku/betonowego płotu z opuszczonymi szybami - wtedy usłyszysz rozrząd nawet gdy w środku auta jest niesłyszalny.

Jak usłyszysz niepokojące dźwięki to to jest przyczyną.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja mam podobnie ale u mnie dławi i szarpie czasem częsciej czasem mniej. ostatnio zalałem 98 i ustało, ciągle pokazuje się błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze( wszystkie cewki zmienione) mi się wydaje, ze to będzie padnięty wtrysk
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A skąd stwierdzenie, że przepustnica dławi silnik?

Przepustnica ma 2 czujniki otwarcia, do tego masz MAP i MAF - jeśli coś byłoby nie tak z przepustnicą, to powinieneś mieć odpowiedni błąd.

Jeśli masz sam błąd misfire to masz 3 podejrzane rzeczy:

- iskra - świece + cewki

- wtryskiwacze

- rozrząd

Wklej błąd z detalami z INPY, do tego adaptacje vanosa. Czy auto to podszarpnięcia ma w przedziale 2-3k obrotów, a potem jak zacznie ciągnąć to już jest ok?

Jeśli tak, to ja obstawiam wyciągnięty łańcuch. Zdejmij plastikową obudowę z silnika i się przejedź kawałek.

Polecam się przejechać powoli (2 bieg, delikatnie dodawaj gazu) blisko jakiegoś budynku/betonowego płotu z opuszczonymi szybami - wtedy usłyszysz rozrząd nawet gdy w środku auta jest niesłyszalny.

Jak usłyszysz niepokojące dźwięki to to jest przyczyną.

 

ta przepustnica to tylko stad ze strasznie skakala przy dodawaniu gazu ale w zasadzie najpewniej masz racje ze to nie ona jest przyczyna jako ze na wyzszych obrotach dziala jak nalezy.

 

swiece i cewki RACZEJ odrzucam bo samochod by sie tak nie zachowywal na roznych obrotach.

wtryskiwacze - BARDZO mozliwe bo zauwazylem ze jak przycisne silnik np jadac autostrada na 4k obrotow to potem mam troche problem z odpaleniem zimnego silnika - mozliwe ze wtrysk leje i cylinder nie chce zaskoczyc.

rozrzad raczej odrzucam bo byl zmieniany niecale 30kkm temu i zadnego problemu z nim nigdy nie bylo chociaz po wymianie tej uszczelki pod glowica to kij go wie jak sie zachowuje.

 

co do tego rozrzadu to probowalem tej metody (polecona przez znajomego) i samochod po prostu stuka (charakterystyczne dla tego silnika) glosniej niz zwykle ale nic podejrzanego nie slyszalem.

 

 

co do inpy - nie wiem czy moj tani chinski czytnik cos tutaj zdziala ale postaram sie ogarnac oprogramowanie na lapka i cos odczytac. postaram sie zamiescic logi jeszcze dzisiaj.

 

ja mam podobnie ale u mnie dławi i szarpie czasem częsciej czasem mniej. ostatnio zalałem 98 i ustało, ciągle pokazuje się błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze( wszystkie cewki zmienione) mi się wydaje, ze to będzie padnięty wtrysk

 

mam wrazenie ze na lepszej benzynie problem jest mniej uciazliwy jednak moze to byc moje subiektywne odczucie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.