Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć wam to mój drugi post na forum, z racji tego że nie bardzo lubię prosić o pomoc,ale przewertowałem już różne fora i wątki i nie do końca znalazłem to czego szukałem.

 

Opowiem po krótce historie mojej e46 320d 136km M47.

Zakupiłem ją rok temu, po jakimś czasie okazało się że miała kolizje z przodu i ktoś jej zrobił przód od polifta....

 

po zakupie wymiana filtry, olej itp itd. Zrobiłem 1200km do holandi. W listopadzie kolejne 1200 do polski na urlop zmieniłem turbine bo od zakupu auta pogwizdywala i miała luz na wirniku jakiś 1mm. 

Zmieniłem sam wirnik kupiłem na allegro za 550zł założyłem moc wróciła gwizd ucichl wszystko pięknie. 

Po naprawie kolejne 1200km do holandi i w styczniu powrót do polski 1200km ale w Katowicach jak wystartowalem z bramek skończyło się sprzęgło. 80km na 3 biegu i dotarlem do celu. Na drugi dzień sklep kompletne sprzęgło luka bez dwumasu 550zl po zniżce 15 procent wymienione i igiełka.

i tak od lutego jeździłem wszystko ładnie pięknie czasem jakieś dalsze trasy a takto po 25 - 30 km dziennie oczywiście turbina szanowana bez pałowania na zimnym i przed zgaszeniem minimum minuta na zwolnienie.

 

I tak do miesiąca wstecz...

Pojechałem do Wrocławia 200km bez problemów i w ten sam dzień powrót po pracy do Częstochowy. 

Przy wyjeździe z Wrocławia coś ją przytykało jakby turbina się zablokowała ale tak dziwnie przytykało puszczało na zmianę, ipo 35 km drogi uspokoiła się, dojechałem do domu pomyślałem że może jakieś paliwo hujowe i wtryski przytkalo, wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków i od tamtej pory był spokój.

Aż tydzień temu pojechałem po pracy na działkę bo mi zmęczony życiem mechanizm od szyby pasażera klęknął,

pół godzinki wyjebane wszystko z drzwi silniczek działa ale za późno żeby kupić mechanizm wstawiłem drewniany klocek i do domu.

 

i tu zaczyna się cała historia po 3km jazdy zaznaczam że auto ciepłe przez droge przed demomntażem linki od szyby, zatrzymałem się na światłach 1,2 wpiąłem 3 doszła do 3.5 tys obrotow i coś pierdolneło... taki metaliczno gumowy dżwięk.

odrazu przestała ciągnąć zaczął drgać silnik przy próbie przyspieszenia. doczlapalem 200m do kolejnych świateł i w moment Siwy dym z pod maski z rury i na koniec z nawiewów zgasilem zepchnalem pod blok i na nieszczęście na drugi dzień pojechałem na Woodstock.

wróciłem w niedziele na warsztacie wywleklem turbine wcześniej wspomniany wałek wirnika pękł na pół. 

Przez to zeszło oleju trochę, zostało niewiele ponad minimum. Wsadziłem stary wspomniany wirnik z małym luzem przeczysciłem węże olejowe złożyłem wszystko poza plastikami z góry i dołu. i próboje zapalić startujemy ja pod autem kolega odpala 5 minut walki bo rozrusznik się zblokowal ale go puscilo za drugim kręceniem odpaliła tylko kumpel idiota dodał gazu i w momencie wyskoczyłem z kanału wyjebałem go z auta a ona dalej obroty do 5 tys więc zgasilem. Przy okazji tego odpalenia  oczywiście znów whuj dymu dopiero jak zobaczyłem to sobie uświadomiłem że pasowałoby wyczyścić intercooler, filter odmy itd więc tak wczoraj zrobiłem dpf też trochę przeczysciłem i dowiedziałem że że mam pusty katalizator.

Po wszystkich zabiegach próbowałem wczoraj odpalić z 10 razy krecilem po maks 7 sekund i nic.

 

odrazu zaznaczę że zaraz po tym jak pękł wirnik, silnik nie wydawał dziwnych dźwięków,

również jak ja odpaliłem po założeniu starego wirnika i samoczynnym wkreceniu na 5 tyś też nic niepokojącego nie było słychać.

 

i Teraz kieruje do was pytania i prosby może ktos mnie nakieruje co mogę sprawdzić i naprawić żeby ożyła  żebym mógł powiedzieć "ona nie nie jedzie ona w miejscu stoi, ale już wiem co ją boli". 

 

tak myslałem żeby ją pod kompa podpiąc może przy odpaleniu testowym na starym wirniku z zabitym wszystkim olejem jakis blad jej sie wkradł.

 

Ogólnie olej po zabigeach nie schodzi trzyma stan płyn chłodzniczy również także głowica jest cała i uszczelka też

oleju jest dużo w przewodach za turbiną intc egr filter odmy w dpfie itd na zewnatrz tez sie wydostawal olejna dpf bok silnika kolo turbiny sciane grodziową.

 

proszę was o jakieś naprowadzenie co mógłbym zrobić żeby ją uzdrowić.

z góry dziękuję i przepraszam za taki whuj długi post

Opublikowano

po pierwsze zbedny opis, co nas interesuje twoje sprzęgło, ile robisz do holandii oraz że byłeś na brudnej imprezie. Chciałeś się pochwalić ? załóż sobie bloga i tam opisuj historie twojego życia.

 

regenarcja turbiny to jakieś 800zł, a ty przydziadowałeś i bardzo słusznie że się rozleciało. Wiesz że to się wyważa na maks obrotach ? wiesz ile to osiąga obrotów na minutę podczas ostrej jazdy ? widzisz jakie to delikatne jest ? no to sam sobie odpowiedz czy dobrze zrobiłeś robiąc takiego wała z tą turbiną. Cały masz ten wirnik uszkodzony ? czy może jego części poleciały przez cały dolot i wpadły ci przez zawory do cylindrów i może już masz sieczkę zrobioną.

 

po drugie to miałeś pełno oleju w dolocie i to nie wina twojego kolegi że weszła na maksymalne obroty tylko i wyłącznie twoja oraz twojej niewiedzy że silnik zacznie pracować na swoim własnym oleju, poszukaj sobie "rozbieganie diesla" dobrze że chociaż na czas zgasiłeś.

 

po trzecie to nie masz żadnego DPFa :D gdzie ty go tam znalazłes, masz zwykły katalizator, bez żadnego wypalania sadzy, do tego jak sam zauważyłeś to już go nie masz (skoro piszesz o pustej puszce) wiec gdzie ty cały czas o tym Filtrze Cząstek Stałych piszesz to ja nie wiem.

 

metoda na odpalenie to sprawdzić czy dochodzi paliwo do wtrysków, diesel potrzebuje tylko paliwo i powietrze. Jak ma paliwo to musi odpalić. Może układ zapowietrzony, może coś z kątem wtrysku. Do tego obowiązkowo sprawdzić błędy jakie wyrzucił bo to cie pewnie naprowadzi. Potrzebny jest do tego komputer i kabel oraz program do BMW.

 

metoda na szybko to zdjąć rure dolotową do EGR i podczas odpalania popsikać plakiem i powinna zagadać, nałożyć rurę dolotową jeśli zacznie sama pracować, ostroznie z plakiem bo sobie silnik wkrecisz poza skale obrotomierza.

szukam
Opublikowano

co do turbo to w moim smutnym mieście czestochowie niema zbyt dobrych fachowców więc środek cały zmieniłem sam, logiki zbyt dużej niema jak masz nowy wyważony wirnik, rozkręcasz 6 śrub na turbine wyciągać wkładasz skręcasz i cała procedura, może i przydziadowalem ale wolałem zrobić to sam.

co do tego co się stało to cześć od strony nadmuchu powietrza na intercooler jest dość mocno zniszczona zdjęcia wrzucę w domu jutro a od strony wylotu spalin na "dpf" niewiem w takim razie mam 2x katalizator jeden bezpośrednio przy kręcony do turbo drugi dalej w środku wydechu i tłumik końcowy. wszystko było zabite olejem najgorzej że jak wykrecilem świece przed chwilą to na jedenej na czubku było jakby malutki kawałeczek wirnika w egr brak klapki zdjęcie też wrzucę później kolektor zajebany tak olejem że aż spieki się zrobiły.

Ok tyle na dziś jutro jeszcze wyczyścić resztę i spróbuję odpalić najwyżej rozwali mi głowice albo zaworyalbo wiele innch jeśli kawałki wirnika są w środku jeszcze. zdjęcie wrzucę jutro wszystkie

Opublikowano

Masz zwykły katalizator, DPF to katalizator który powstał parę lat później i żadne E46 go nie ma. Poczytaj co to jest DPF żebyś głupot nie gadał innym.

 

Możesz zdjąć kolektor dolotowy i zerknąć endoskopem jak wygląda to w środku. Żeby większych szkód nie narobić ale czarno to widzę. Remont albo wymiana silnika. Ten silnik i tak jest mocno problemowy więc będziesz mieć okazję wrzucić silnik poprawiony.

szukam
Opublikowano

M47n miała możliwość doposażenia w dpf

Popatrz na bmwstore można dokupić zestaw doposażenia w dpf

Opublikowano

Uogulniles że e46 nie ma

Myślę że więcej i na pewno klika aut z importu porusza się po polskich drogach a właściciele są nie świadomi jego posiadania

Opublikowano

Kolektor dolotowy zdjąłem już wczoraj na oko widac spieki oleju, a z tym enoskopeem świetny pomysł akurat 2 tygodnie temu mi przyszedł to dziś zobaczę jak to wygląda.

zastanawiam się właśnie czy nie rozebrać silnika bo może tłok któryś albo zawor wydechowy jest uszkodzony przy okazji pozmieniać uszczelki na głowicy i deklu zaworow tylko najbardziej boję się wykręcania wtryskow czytałem że lubią się urwać

a jeśli głowica jest uszkodzona (Przytarta) bo peknieta napewno nie jest To kupić albo zregenerować.

 

mam pytanie do ciebie odnośnie tego czy jak sprawdzę kompresję na cylindrach to jeśli będzie zbyt niska będzie to wskazywać na gniazdo cylindrów bądź tłok bądź uszkodzona głowice?

 

a jeśli chodzi o awaryjność tych silników to niewiem czemu krąży taka opinia mój ojciec ma już 7 lat taka zrobił z 80 tysi i jedyne co mu padło to alternator i pompa wody a nalatane ponad 320 tysi już ma.

 

A i jeszcze mam jedno pytanie czy mógłbym sam na przelocie od turbiny do ic bądź od ic do egr i kolektora w którymś miejscu wstawić jakąś siateczke taki ala filterek który miałby za zadanie w przyszłości ewentualnie zblokowac części który mogły by się wyspać z kolejnej turbiny ? dziękuję za twoje rady rozjaśniles mi trochę to wszystko ;)

Opublikowano

nie wstawisz filterka żadnego który utrzyma rozpędzone do 1.5 bara kawałki metalu :D który jednocześnie nie bedzie blokować czystego powietrza.

 

Można przecież wysyłkowo do całej polski wysłać wyjętą turbinę, stracisz na to tydzien ale odbierzesz dobrze zrobiony sprzet jak nowy. Wysyłka to z 50zł w obie strony wiec majatku się nie straci. Ewentualnie podjechać gdzieś na sląsk czy gdziekolwiek uznasz że firma godna zaufania.

 

jak sprawdzisz że na którymś cylindrze brakuje kompresji to bez rozebrania nie dowiesz się dlaczego brakuje.

 

to że u ciebie jeździ takie auto z takim silnikiem, nie znaczy że jest dobre :) miałem m47 i wiem że potrafi solidnie przetrzepać kieszeń. Teraz go naprawisz, a za pół roku urwie ci sie wał korbowy jak setkom osób przed tobą :D taki jest pewny ten silnik :D

ale jako auto całkiem żwawe, szkoda że pompa wtryskowa go ogranicza i wiecej jak 160 ciezko uzyskać czipem. Ma swoje wady które zostały poprawione sporo lepszym 150 konnym. To tak gdyby koszty naprawy okazały się podobne do nowego innego silnika :)

 

no wtryski czasem sprawiają problemy ale jak wiesz jak to zrobić, masz też narzędzia odpowiednie to powinno się udać. Nie wiem czy wtryski ale świece bez problemu się wykręca jak silnik jest solidnie rozgrzany, tylko u Ciebie bedzie problem go rozgrzać heh.

szukam
Opublikowano

te 136km mi spokojnie wystarczy do dynamicznej jazdy po mieście a wiem że zachipowanie tego grozi wysypaniem się podzespołów . muszę skolowac dziś lub jutro to urządzenie do sprawdzenia kompresji i będę wiedział co i jak. jadę zaraz zakładać kolektor czyscilem go pol dnia z za pieczonego oleju na zmianę rozpuszczalnik woda tarcie sczota i tak kilka razy a na koniec na karcherze resztki wyplukalem teraz w kolektorze dwa razy więcej miejsca na powietrze hehe.

zobaczymy co z tego będzie byle odpaliła

Opublikowano

tak zawalony kolektor to wina EGR. W swoim silniku możesz odłączyć EGR i nie bedzie ci brudzić kolektora. Jedynie bedziesz mieć pod komputerem za duzo powietrza na wolnych obrotach ale to w niczym nie przeszkadza i nic na zegarach sie nie zapala.

 

odłaczyć EGR w minute i podłączyć go znowu w minute, masz tam taki weżyk podcisnienia, zdejmij go i zaciśnij żeby podcisnienie nie uciekało i tyle ;) EGR wyłączony.

 

spróbuj z plakiem, sprawdź czy podaje paliwo na wtryski.

szukam
Opublikowano

dzięki za pomysł z plakiem wczoraj odpaliłem ja chodziła po odpaleniu z 2 godziny na początku dymila jak glupia ale mniej niż przy awarii turbiny

katalizator pierwszy za turbiną czyscilem i z nim odpaliła ale musiałem tłumik końcowy odpiac bo ja dusilo ale już trochę się przepalil to go dziś skręce.

ogólnie po odpaleniu dymila z pod maski w okolicach rozrusznika ale po niecałej godzinie przestała pewnie olej się zgromadził na silniku.

ogólnie z nawiewów już nie leci pod maską spokój troszkę jeszcze z wydechu dziś sprawdzę czy oleju nie w ciągła po wczoraj i będę wiedzial.

może się uda jechać dziś lub jutro sprawdzić kompresję u znajomego jak będzie dobra to spróbuję zalac ja jakimś pełnym syntetykiem. ale najpierw zrobię płukanie silnika i przed zalaniem nowym olejem filtr oleju i odmy wjedzie bo niechcialbym kolejnej turbiny zajechac. zastanawiałem się czy mógłbym założyć jakąś wydajniejsza chłodnice oleju i przy okazji zegary temperatury i ciśnienia oleju może wiesz gdzie mógłbym te czujniki od zegarów wkomponowac

Opublikowano

Mam podobny bajer u siebie, działa to bo działa, a czy wskazuje poprawnie nie jestem do końca przekonany :wink:

http://images62.fotosik.pl/778/e64085b2a5e1038cm.jpg

Niestety na filmiku widać tylko zegar od ciśnienia turbiny.

 

W przyszłym roku planuję zainwestować w coś lepszego np:

 

Ogólnie przydatny bajer jak katujesz furę :wink:

 

Ori chłodniczka daje radę nigdy nawet w korkach nie zdarzyło się, aby olej rozgrzał się więcej jak 105 - 110 stopni, poza tym miejsca jest nie za wiele na wydajniejszą chłodnicę i montaż innej mógłby być problemem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

najlepiej to radio 2 din pod androidem i wpięty w złącze diagnostyczne moduł :) podglad na żywo parametrów :)

 

prosto z chin za niecałego tysiaka te radia są.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, że lepiej tylko elm raczej nie obsłuży m47 z 2001r. aczkolwiek nie próbowałem osobiście.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

raczej zostanę przy zegarach ale może kiedyś się skuszę na 2 DIN pod androida.

Co do mojego autka to wczoraj była jazda testowa i jakby jej ktoś 50 koni zajebal. ale obstawiam że to przez zabity tłumik koncowy. bo jak chciałem pierwszy raz odpalić to nie dała rady a jak rozlaczylem wydech to od pierwszego

podjadę w tygodniu na kompresję to będę wiedział czy jest sens ja dalej robić

Opublikowano

moc wróciła tylko turbina mi łapie od 3 tysi a nie od 2 jak wcześniej, kompresji jeszcze nie sprawdziłem bo mechanik czasu niema. ale będzie dobrze w najbliższym czasie wjedzie turbina po regeneracja kompletna z gruszka oleje filtry itd.

a mam jeszcze jedno pytanie

bo przed awaria w upały nie chciała mi odpalić a rano po nocy od pierwszego z tego co wiem to można jakiś bajer wsadzić który niezależnie od temperatury powietrza będzie załączac zawsze świece czy mam rację że przez to mam ten problem ?

Opublikowano

swiece nie mają nic do odpalania w lato.

 

raczej pompka wtryskowa bedzie się domagać naprawy. Może czujnik położenia wału też dawać podobne objawy że ciepła nie chce palić. Sporo przyczyn.

 

To że turbo późno wstaje może mieć zwiazek z gruszką, z uciekającym podciśnieniem, z zaworem sterowania turbiną obok gruszki jest.

 

Zacznij od diagnozy.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.