Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Byłem dzisiaj oglądać to auto http://allegro.pl/bmw-e46-i6913884428.html#thumb/7, ostatecznie nie kupiłem, myślałem, że pakiet startowy będzie jednak trochę mniejszy i odpuściłem, nie mniej pomyślałem, że nie zaszkodzi podzielić się informacjami.

Auto oglądałem wspólnie z Bimmer Check, i mogę szczerze polecić ich usługi.

 

Co do samej Beemy, jest to wbrew ogłoszeniu auto z rocznika 2003, nie zaś 2004, ale to akurat detal.

 

Nadwozie:

Z dużą dozą prawdopodobieństwa bez większego dzwona(brak śladów demontaży/wymiany elementów przedniego pasa itd.), malowany jeden z przednich błotników, drugi prawdopodobnie wymieniany w kolorze, zderzak prawdopodobnie też psiknięty, reszta auta w ori lakierze, po tylu latach, wizualnie powiedziałbym tak dość przeciętnie,myślę że są zarówno gorsze jak i lepsze auta z tych roczników.

Jest trochę korozji - purchle na prawym przednim błotniku, wewnętrzna krawędź prawych drzwi, dość mocno skorodowana klapa tylna w okolicy znaczka, progi po otwarciu tylnych drzwi też mają rdzawe miejsca po obu stronach i jeszcze ze dwa mniejsze punkty w okolicach progów właśnie.

Generalnie tragedii nie ma, ale dobrze by było się tym zająć w miarę szybko, póki można to jakoś sensownie podratować.

 

Wnętrze - tapicerka foteli w naprawdę ładnym stanie, za to duży plus, mocno wytyrana kierownica i gałka zmiany biegów. Działa podgrzewanie foteli, klima i reszta wyposażenia łącznie z NAVi (wyświetlacz ma kilka "martwych" pikseli) ale generalnie wygląda całość przyzwoicie, zwłaszcza wspomniane fotele, fajny wzór tapicerki.

 

Napęd - najpewniej wywalony aku, auto odpalaliśmy z kabli, motor bez nadmiernego kopcenia, jedzie jak trzeba, praca skrzyni i sprzęgła bez zarzutów.

Przebieg najpewniej prawdziwy (260 tys.) co w mojej opinii jest duży plusem.

Po podłączeniu pod kompa, pojawił się błąd modułu podgrzewania świec(do wymiany), jest też wyciek ale nie byliśmy w stanie namierzyć skąd, Wszystko od spodu uwalone olejem. Klapki w kolektorze raczej są niestety.

 

Zawieszenie - do wymiany amortyzatory przód i wahacze, i to natychmiastowej, nie ma szans żeby auto przeszło przegląd na legalu - generalnie czuć że z zawiasem jest słabo, na nierównościach słuchać stuki itd.

Opony letnie na dojechanie do końca sezonu, mocno zużyte, zimówki na stalówkach jakieś niby są, ale za + 500 zł, nie weryfikowałem stanu.

 

Hamulce - przód i tył wydają się ok, sporo przejadą, jedynie ręczny ledwo działa. Jest bicie przy hamowaniu, ale obstawialiśmy, że to kwestia wytyranego zawieszenia.

 

Do auta są 3 kluczyki.

Z minusów, szyba przednia ma dwa odpryski, jeden solidny, podobno było coś klejone.

 

Generalnie auto nie jest najtańszą 320d na allegro, miała być zadbana, przebieg po sprawdzeniu historii serwisowej jak na starego diesla jest całkiem niski co skusiło mnie do oględzin, w praktyce uważam że auto może i było zadbane, ale parę lat temu za kadencji Niemca. Teraz jest dość średnie, nie dogadaliśmy się co do ceny więc nie kupiłem, uważam że auto nie było warte ceny jaką proponowała właścicielka i uratowanie go za mocno nadszarpnie mój budżet. Szukam innego auta, i chyba raczej odpuszczę BMW.

Istotnym faktem jest kończący się w sierpniu przegląd - w aucie są spore wydatki na "dzień dobry" niestety.

Mimo wszystko do uratowania jak ktoś ma solidny bufor gotówki od razu po zakupie(Zawias, wyciek oleju, korozja, opony, usunięcie klapek, moduł świec, aku, trochę kosmetyki ).

Obstawiam, że jakieś drobne niespodzianki mogą się pojawić bo tam kasy raczej nikt nie wkładał.

 

Tyle dla potomnych ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnia wizyta w ASO: 215.153 km - 07.10.2013

 

I jeszcze rozkodowany VIN dla potomnych.

 

 

Numer podwozia WBAAP71020PP02977

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF/LEDER SCRITTO/SCHWARZGRAU (V8TM)

Data prod. 2003-09-11

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CEA LM RADDER STERNSPEICHE 137 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 137

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S651A MD-LAUFWERK Stacja napędu MD

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S722A EDITION LIFESTYLE Pakiet wydania Lifestyle

P735A BASICPACKAGE Basic Package

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie CO2

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja powiem tak - po przeczytaniu całego opisu - szczerze powiedziawszy uważam - że jak na 14 letnie BMW E46 320d Touring oferowane na rodzimym portalu aukcyjnym ilość wad wykrytych w tej sztuce (było nie było - przez zawodowca), jest raczej mała.

Natomiast, że mamy wolny kraj, więc każdy ma prawo do własnego zdania.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Bardzo szczegółowy opis. od siebie dodam tylko, że gdyby to auto miało wszystko zrobione (tj. aku, zawias itp.) nie kosztowałoby 15tys... Szukanie prawdziwej igły e46 z tego roku i w tej cenie można sobie odpuścić.

Niestety nie ma tak, że się kupi auto jak nowe za kilkanaście tys zł, które w momencie wyjazdu z salonu kosztowało 10x tyle. W mojej skromnej ocenie (po zdjęciach i opisie) uważam, że to auto nie jest takie złe - jak na tę cenę oczywiście. Ale to tylko moje zdanie :)

Opublikowano
Teściu woził auta do pleszewa i każde miało jakąś historie jak nie uszkodzone, to przekręcone a jak nie to i to zalane się znalazło.
Opublikowano

Zwróćcie uwagę, że nie powiedziałem, że to trup, bo tak nie jest, auto ma kilka istotnych plusów(m.in zdrowy motor, realny przebieg, brak wypadkowej przeszłości). Ale zadbane to auto również nie jest, a już na pewno nie na bieżąco serwisowane.

Nie oczekuje igły za 16k mam świadomość, ile to BMW ma lat i po prostu musi mieć jakieś wady, ale chyba zgodzicie się, że jest trochę kosztownych wymian do zrobienia praktycznie od razu wynikających z zaniedbań - mechanika, żeby to auto przeszło w ogóle przegląd ( za chwilę się kończy) a także blachara przed zimą, do tego opony. Jest to ładnych kilka tysi praktycznie od razu do władowania. Przyznaje też, że REALNA cena za zakup e46 320d w odpowiednim stanie, lub doprowadzenie je do takiego, chyba nieco przerosła moje wyobrażenie i możliwości na dzień dzisiejszy.

Żeby nie było, obecnie jeżdżę V40 z 2002r - ideałem nie jest, ale usuwam defekty i wymieniam rzeczy eksploatacyjne na czas, przez co auto jest po prostu sprawne, jestem przeciwny stwierdzeniu że starsze auto musi mieć szereg zaniedbań mechanicznych. Nie musi, tylko panuje takie kretyńskie przekonanie bo ludzie z różnych powodów o auta nie dbają.

Opublikowano

Ciężko będziesz miał znaleźć za ta kasę z miejsza ilością rzeczy do zrobienia

Opony i zawias to jedne z mniej kosztownych rzeczy do e46 w dieslu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popieram przedmówców, ciężko będzie znaleźć auto jakiego szukasz, nie wiem za ile chciałeś kupić, ale 14k byłoby wg mnie akceptowalne. Każde e46 (no prawie :8) ) wymaga na dzień dobry 2-3k a większość 5k.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opony i zawias to jedne z mniej kosztownych rzeczy do e46 w dieslu

Ja się nie zgodzę z tym. Porządne opony - a widzę tu 17" - to na pewno 1500PLN, a wahacze na przód to jedna z najdroższych części zawieszenia, bo około 400PLN za sztukę. No dobra może trochę mniej, bo nie ma tutaj sportowego dostosowania podwozia. Dodaj amortyzatory i zrobiło się prawie 3tys. Co jest droższe w tym dieslu? Chyba tylko komplet sprzęgła z dwumasą.

E: a no i zapomniałem o szanownej turbinie: ~2k

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.