Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

 

Panowie chciałem się dowiedzieć czy jest to normalne a nigdzie nie znalazłem podobnego tematu.

 

Chodzi o katalizator czy to normalne ze np w inpie sprawdzam jest zapchany na poziomie powiedzmy 30mg zrobię jakieś 25 km po mieście korki itp i podłączam pod koniec dnia i mam około 55-60 mg czy to nie jest za duży skok przy takich krótkich odcinkach ?

 

Dodam też ze 2 tyg temu miałem wymieniane wszystkie wtryski na nowe paliwo leje dobrej jakosci na renomowanych stacjach orlen shell i na zmianę raz leje 95 raz 98.

 

Proszę o opinie

 

Z góry dziękuje za wszystkie dopowiedzi

Opublikowano

Czyli trzeba raz w miesiącu wyjeżdżać na obwodnicę i go przepychac ? Trochę słabo z tym autem nie kupowałem diesla z względu na dpf myślałem że w benzynie nie będzie takich problemów w mieście.

Bo rozumiem że automatycznie wypalanie w mieście się nie zrobi samo ? Za małe prędkości itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli trzeba raz w miesiącu wyjeżdżać na obwodnicę i go przepychac ?

Nie tedy droga...

Zadaniem kata jest dopalic niespalone paliwo w silniku a DPFa sadzy ktora sie nazbiera w procesie spalania.

Kat jest rozgrzany i gotowy do dopalania ok minute po uruchomieniu silnika a DPF tylko wtedy gdy jest zapelniony.

Benzyna 98 spala sie dokladniej ale i autko slabsze i nie ma to znaczenia na zapychanie ale kat pali wszystko wiec kluczowe pytanie to ile autko bierze oleju bo on tez sie bedzie spalal a jego spalinki beda skutecznie kata zapychac bo sa geste i klejace.

Zrob sobie pomiar na obydwu benzynach.

Na 95 bedzie lepszy wynik ale szukaj przyczyny bo to co opisujesz to tylko skutek

Opublikowano

Czyli uważasz że jest coś u mnie nie tak z tym zapchaniem kata ?

Wydaje mi się że oleju mi nie pali bo zrobiłem od zmiany oleju około 1400km i na pomiarze komputerowym jest tyle samo.

 

Jak ostatnio wynieniali mi wytryski to sprawdzali kompresję silnika to była bardzo dobra.

 

Generalnie jak wyjade na obwodnicę i pokrece go ponad 4 tyś obrotow to widzę na inpie połączonej że powoli wartość zapchania się zmniejsza.

Ale jeżdżąc tylko po mieście np przez miesiąc to zapcha się do poziomu powiedzmy 450 i mam wtedy w inpie błąd katalizatory że zapchany

 

Oczywiście ja jeżdżę głównie po mieście krótkie odcinki od 5 do 10 km i najczęściej nie rozpoedzam się szybciej niż 60 bo nie ma kiedy korki światła itp.

Więc czy w takich warunkach katalizator też powinien sobie z tym radzić i nie dopuszczać do zapchania ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli uważasz że jest coś u mnie nie tak z tym zapchaniem kata ?

Oczywiscie.

Oczywiście ja jeżdżę głównie po mieście krótkie odcinki od 5 do 10 km i najczęściej nie rozpoedzam się szybciej niż 60 bo nie ma kiedy korki światła itp.

Więc czy w takich warunkach katalizator też powinien sobie z tym radzić i nie dopuszczać do zapchania ?

Bez problemu powinien sobie radzic.

Na poczatek wyjezdzij co masz w zbiorniku i zalej Pb 95 i wtedy zrob pomiar i luknij na temp kata jak dalej bedzie problem to poszukamy dalej.

Z jakimi obrotami kiwasz sie po miescie?

Opublikowano

Po moich doświadczeniach mogę napisać że najgorzej jest w okresie zimowym gdzie auto na krótkich odcinkach nie osiąga optymalnej temperatury i w takim przypadku wypalanie NOx-a wypadało by robić co dwa miesiące. Teraz gdy jest ciepło poruszając się po mieście + raz na jakiś czas obwodnica miasta, poziom siarki utrzymuje się na poziomie ~300mg.

Kotin44 chodzi Ci pewnie o zwykły katalizator a kolega pisze o NOx, takim mało udanym wynalzku... :duh:

Opublikowano

Jak jadę przez miasto stała prędkością to powiedzmy że mam 2 tyś obrotow

Biegi zmieniam przy powiedzmy 2.5 - 3tys obrotow

 

Czyli co zapchanie kata powinno być na poziomie 0 mg ?

Opublikowano

Czyli co przyjacielu jest to u mnie jak najbardziej normalne ?

 

Nie wiem może będę krecil wyższe obroty po mieście żeby go tak nie zapychaf?

Jakie masz rady jak sobie z tym radzisz ?

 

Po moich doświadczeniach mogę napisać że najgorzej jest w okresie zimowym gdzie auto na krótkich odcinkach nie osiąga optymalnej temperatury i w takim przypadku wypalanie NOx-a wypadało by robić co dwa miesiące. Teraz gdy jest ciepło poruszając się po mieście + raz na jakiś czas obwodnica miasta, poziom siarki utrzymuje się na poziomie ~300mg.

Kotin44 chodzi Ci pewnie o zwykły katalizator a kolega pisze o NOx, takim mało udanym wynalzku... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Katalizator NOx jest katalizatorem magazynującym i nie może mieć stałej wartośći siarki.

Sorki.Nie wiedzialem ze tam jest Nox ale kolega lapie bleda wiec czemu komp nie inicjuje bogatszej mieszanki aby zwolnic miejsce w kacie?

Tu bym sie przyjrzal sondzie

Edytowane przez kotin44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem to już ale nie za bardzo to rozumiem

tzn ze nie ma znaczenia na jakiej benzynie smigasz.

Ten kat ma wszystko gromadzic a gdy komp dostanie sygnal ze jest full ma zmienic mieszanke paliwowa i zwolnic miejsce zeby znow sie gromadzilo

Opublikowano
Najistotniejsze jest aby katalizator osiągnął temperaturę w ktorej będzie możliwe wypalenie siarki. Bez tego może i cały czas pracować na bogatej mieszance i tak nie dojdzie do wypalania.
Opublikowano

Czyli wychodzi na to że nie mam nic uszkodzone?

Poprostu nie dogrzewam auta i nie ma warunków do oczyszczania i się zapycha ?

 

Na jakich obrotach jeździćie po mieście ?

Powiedzmy stała prędkość 2 tyś ?

Zmiana biegów przeciągnąć do 3 ?

 

Bo mówię jak np dzisiaj wracałem z krótkiej trasy około 60 km autostrada to podłączyłem inpe i jak cisnolem ponad 4 tyś obrotow to spadało te zasiarczenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jeżdżąc tylko po mieście np przez miesiąc to zapcha się do poziomu powiedzmy 450 i mam wtedy w inpie błąd katalizatory że zapchany

Nie powinno byc bledu.

Na trasie wypala sie samoczynnie

Opublikowano
Ale jeżdżąc tylko po mieście np przez miesiąc to zapcha się do poziomu powiedzmy 450 i mam wtedy w inpie błąd katalizatory że zapchany

Nie powinno byc bledu.

Jak nie jak tak... viewtopic.php?f=70&t=308636 z tego co pamiętam to błąd 30EA i nie da się go skasować. Sam znika po spadku poziomu siarki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie jak tak...

A Ty tez tak miales?

U mnie sa dwa auta z Nox-em ktorymi jezdza kobiety i pokonuja podobne odcinki jak kolega ale nigdy nie bylo z tym problemu...

Wbrew pozorom kat szybko sie nagrzewa

Opublikowano
Tak ja tak miałem. Tyle że błąd ten pojawia się u mnie dopiero przy poziomie siarki ~900mg. Ten błąd nie jest sygnalizowany przez check engine dowiadujesz się o nim dopiero po podłączeniu pod komputer. Co do nagrzewania kata masz rację bardzo szybko dochodzi do około 400 stopni ale też szybko przy spokojnej jeździe wytraca temperaturę (mam na myśli kat NOx) dlatego aby go dobrze wypalić trzeba auto trzymać na wyższych obrotach ~4 tyś/min
Opublikowano

U mnie jest identycznie nie mam błędu na desce rozdzielczej tylko po podłączeniu do inpy wyskakuje.

 

I tak jak mówisz nie da się to skasowac kasujesz za kilka sekund wraca aż siarka nie spadnie ponizej 450 mg

 

Wcześniej też dopiero miałem błąd powyżej 600 jak dobrze pamiętam ale ostatnio już przy mniejszych wartościach się pokazuje

 

Już sam się wiem jak jeździć żeby nie było z tym problemu...

 

Bo z linka której podałeś to już go kiedyś czytałem i większość ma taki sam problem

 

Więc wnioskuje że mam normalne objawy i nie mam co wymieniać żadnych części...

 

Masz jakieś rady na to ?

 

 

Nie powinno byc bledu.

Jak nie jak tak... viewtopic.php?f=70&t=308636 z tego co pamiętam to błąd 30EA i nie da się go skasować. Sam znika po spadku poziomu siarki

Opublikowano

Jak wyżej potwierdzam te 400 mg na nowej sondzie NOX moim zdaniem nie ma na to rady . Niemcy budowali to auto chyba pod swoje autostrady

Myślę że to bardziej informacja niż błąd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.