Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Mam E87 118i 2.0 2005. Po zmianie opon na letnie nówki i zmianie klocków hamulcowych pojawiają mi się takie same błędy jak na fotkach wyżej. Czyli RUN FLAT INDICATOR i DSC Failure. NIE ZAPALA mi się ikona ręcznego (ufff). Wskakują po odpaleniu auta na wyświetlaczu fabrycznej nawigacji, wychodzę do MENU, ale DSC świeci także miedzy zegarami na mini wyświetlaczu, cały czas. RUN FLAT tam nie wyświetla ikonki. Czyli po zmianie opon i klocków w warsztacie mam gdzieś oddać na "kodowanie"?

Przecież nagle się nie zepsuło? Ciśnienie w oponach kilka razy elektroniczne sprawdzane - OK. Auto stało przez 2 tygodnie pod chmurką, wcale nie używane i kilka ulew przeszło, coś zalało?

 

 

p.s. Wcześniej nigdy nie sprawdzałam ale przy odpalonym silniku naciskanie przycisku DTC, ani go przytrzymywanie NIC nie daje. Żadnych oznak, komunikatów, ikonek itp.

No właśnie ja też z poziomu navi próbuję i NIC. Mam instrukcję, wiem co i jak. Niestety po wejściu w RPA mam na samym dole info SYSTEM ERROR i nawet ustawianie nad nim YES czyli akceptacji nowych ustawień ciśnienia - ZERO reakcji. TAK, robię to przy odpalonym silniku i TAK jeżdżę później. Z poziomu łapki migacza też NIC nie pomaga, wchodzę w CHECK, znajduję tę ikonę i NIC. Nic nie można tam zmienić, usunąć czy zatwierdzić.

 

 

p. s. Na mini wyświetlaczu mam kody błędu CC ID 35 I 50. Czyli nic nowego. Szukam jak ZRESETOWAĆ w tym aucie RUN FLAT, bo nawet na rancie drzwi kierowcy mam naklejkę z tą ikonką i dopisek RESET. Niestety w instrukcji auta PL/ENG/DE do E87 są wskazówki do innej wersji licznika.

 

p.s. 2 Mam kierownicę nieco w lewo skręconą, nie jest idealnie prosto, ponoć TO może być przyczyną błędu DSC. CZUJNIK KĄTA SKRĘTU KIEROWNICY - jakaś kalibracja tego?

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Na mini wyświetlaczu mam kody błędu CC ID 35 I 50

 

http://fs5.directupload.net/images/170810/4ln82l98.png

 

DSC ausgeffalen. Fahrstabilität beim Beschleunigen und bei Kurvenfahrt eingeschränkt.

Gemäßigt fahren. Möglichst bald von Ihrem BMW Service prüfen lassen.

DSC "brak funkcji". Ograniczona stabilność podczas przyspieszania i na zakrętach.

Jedź ostrożnie. Możliwe wkrótce sprawdź przez BMW Service.

 

http://fs5.directupload.net/images/170810/ickqt3vm.png

 

Reifenpannen -Anzeige ausgefallen. Reifenpannen werden nicht erkannt.

Möglichst bald von Ihrem BMW Service prüfen lassen

Wskaźnik przebicia " brak funkcji ". System nie jest rozpoznawany.

Możliwe wkrótce sprawdź przez BMW Service

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

a teraz opisze jeszcze jak te systemy w E87 dzialaja :D

 

DSC-Einheit

Die DSC-Einheit besteht aus Hydraulikeinheit und DSC-Steuergerät.

Alle 5 Bremsdrucksensoren sind in den Ventilblock der DSC-Einheit integriert.

Auf der Platine des DSC-Steuergeräts ist zusätzlich ein Längsbeschleunigungssensor.

 

> E87, E90, E91, E92, E93

Der Lenkwinkelsensor erfasst den Drehwinkel am Lenkrad optisch.

 

Urządzenie DSC

Urządzenie DSC składa się z zespołu hydraulicznego i jednostki sterującej DSC.

Wszystkie 5 czujniki ciśnienia hamulcow są połączone z blokiem zaworowym w urządzeniu DSC.

Na płytce drukowanej układu sterowania DSC dodatkowo podłużny czujnik przyspieszenia.

> E87, E90, E91, E92, E93

Czujnik kąta skrętu wykrywa kąt obrotu optycznie kierownicy.

 

 

RPA: Reifen Pannen Anzeige

 

Die RPA ist keine Funktion der Fahrdynamikregelung.

Die DSC überwacht mit der Reifen Pannen Anzeige (RPA) den Reifenfülldruck während der Fahrt.

Die RPA erfasst die Raddrehzahlen über die Raddrehzahlsensoren der dynamischen Stabilitäts-Control (DSC). Die RPA vergleicht die Geschwindigkeit der einzelnen Räder mit der Durchschnittsgeschwindigkeit. Somit erkennt die RPA einen Reifenfülldruckverlust. Die RPA erkennt eine Unterschreitung des Ausgangswerts ab ca. 30 % , plus/minus 10 %. Die RPA-Kontroll- und Warnleuchte zeigt einen Reifenfülldruckverlust an.

 

RPA: Opona Uszkodzony Wskaznik = > Wskaznik Uszkodzonej Opony

 

RPA nie jest funkcją elektronicznego programu stabilizacji. DSC monitoruje wskaźnik Uszkodzenie opony (RPA) oponę podczas jazdy. RPA wykryte prędkości koła na prędkość koła dynamicznej kontroli stabilności (DSC). RPA porównuje prędkość poszczególnych kół ze średnią prędkością. Zatem RPA erkennt die ciśnienie powietrza w oponach. RPA, która wykrywa spadnie poniżej wartości wyjściowej od około 30% , plus/minus 10%. Wskaźnik ostrzegawczy i kontrolka RPA wskazuje na ciśnienie w oponach.

 

Die RPA informiert schon nach einer geringen Fahrstrecke, in der Regel nach wenigen Minuten, ab einer bestimmten Mindestgeschwindigkeit (z. B. 25 km/h) bis zur jeweiligen Höchstgeschwindigkeit. Das Initialisieren wird manuell gestartet. Anschließend (nach Fahrtbeginn) läuft das Initialisieren automatisch ab. Das heißt, die Abrollumfänge der einzelnen Räder werden erfasst und ausgewertet. Die Initialisierungsphase dauert ca. 5 bis 15 Minuten für die einzelnen Geschwindigkeitsbereiche.

[mehr in der SI Technik (SBT) 36 01 04 078]

 

RPA pinformuje juz po przejechaniu niewielkiej odległości, zwykle po kilku minutach, po przekroczeniu pewnej minimalnej prędkości (np. 25 km / h) az do uzyskania maksymalnej prędkości. Inicjalizacja uruchamiana jest manualnie. Następnie (po uruchomieniu samochodu) inicjowanie uruchamia się automatycznie. Oznacza to, że obwód toczenia poszczególnych kół są wykrywane i analizowane. Inicjalizacja trwa około 5 do 15 minut dla poszczególnych zakresów prędkości. [Więcej technologii Si (SBT) 36 01 04 078]

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam

 

@violinka

 

System DSC pokazuje błąd prawdopodobnie dlatego ze ma skrzywioną kierownice

 

System RPA pokazuje blad prawdopodobnie dlatego ze przy próbie inicjalizacji systemu twoja kierownica nie jest na wprost

lub jest różnica na obwodzie toczenia opony ( np. rożne bieżniki , rożne rozmiary opon, różnice w wysokości bieżnika itp. )

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Witam....

Dziękuje za pomoc w tym temacie :)

 

Jestem na jutro umówiona na geometrie kół, "prostowanie" kierownicy i podpięcie pod kompa.

Opiszę po wizycie co i jak będzie w aucie i czy pomogło :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem na jutro umówiona na geometrie kół, "prostowanie" kierownicy i podpięcie pod kompa.

:cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Geometria zrobiona, kierownica już prosto, czujniki ABS sprawdzone. Ich komputer pokazuje, że uszkodzony albo wymagający ponownej kalibracji jest - CZUJNIK KĄTA SKRĘTU KIEROWNICY. Żadnych innych błędów im nie pokazuje, widziałam na własne oczy, CZYSTO. Całość 120zł. Skierowano mnie do elektryka, żeby próbował kalibracji lub stwierdził, że ten czujnik padł. :mad2:

 

Na 100% twierdzą, że TEN czujnik jest przyczyną RUN FLATA i DSC.

 

p.s. w ASO BMW po konkretnej (ale jednak telefonicznej) konsultacji, werdykt - CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTU KOŁA (obrotowej koła)

 

 

HURRRRRRRAAAAAAAAAAA!!!!!!!! Zrobiłam ze 20 km, kilka razy auto gaszone/odpalane i błędy ZNIKNĘŁY!!! :cool2:

 

Uffff, mam nadzieję, że na stałe, przeczytałam już "tony" Internetu, w 90% przypadków to właśnie zbieżność i/lub skrzywiona kiera były problemami. U mnie na szczęście też. (wcześniej gdzieś czytałam, że trzeba kilka km jeździć po zbieżności i ustawieniu kiery) ale wróciłam od mechaników, zrobione z 10km i nic, a tu nagle BRAK błędów :norty: Trochę czytanki w tym temacie ale na 100% kiedyś komuś się przyda.

  • 1 rok później...
Opublikowano
super, że sie tu znalazłam, bo moje BMW cos mi ostatnio daje do wiwatu.. Mianowicie, po ostrym skręcie kierownicą w lewo ( zwłaszcza cofanie i maksymalny skręt) wyskakuje mi błąd CC-ID24 DBC Dynamic Brake Control Brake Assist Failed, do tego CC-ID50 Tyre Monitoring Failure i jakby tego było mało dodatkowo CC-ID 236 Brake and Stability Systems Failure. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, tym bardziej, że po przejechaniu kilkunastu może metrów wszystko gaśnie i jest ok. W październiku były opony wyważane, bo jedna miała uszkodzony i wymieniony wentyl, w komp samochodu zapamiętane. Co prawda parę dziur drogowych zaliczone ale aż takie rzeczy... Potrzebuję sugestii, co mogę dalej z tym działać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.