Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem BMW E39 sedan 2000r 523i benzyna + gaz.

Instalacja gazowa - STAG 300-6 ISA2

 

Mam problem tego typu że rano jak jest zimny po odpaleniu falują obroty.

Nie mocno lecz przy ruszaniu i dodaniu lekko gazu jakby się przez chwile zamulał (dławił), potem już idzie ok.

 

Zaświeca się CHECK po odczytaniu błędów inpa wywala mi błędy.

 

Pierwsze 5 błedów zostały odczytane wczoraj po około 4 miesiącach od ostatniego skanowania.

http://tufotki.pl/Xa4R5

http://tufotki.pl/C1yrs

http://tufotki.pl/7bD7M

http://tufotki.pl/TiNE2

http://tufotki.pl/CJxyS

Dołączam wideo z pracy sondy

Praca cylindrów na benzynie i przełączenie na gaz

Praca cylindrów na gazie

praca sondy 1

praca sondy 2

nie wiem co to? :-)

nie wiem co to? :-)

Błędy skasowałem wczoraj dziś rano po przejechaniu 10 km wywaliło mi znowu 2 błędy

http://tufotki.pl/O7Zn0

http://tufotki.pl/HPI1g

Czy wie ktoś może co może być przyczyną?

Opublikowano

Te bledy dotycza skladu mieszanki i wynikaja ze zlego ustawienia sterownika gazowego. Pojezdzisz troche na benzynie, skasujesz te bledy i raczej sie juz nie pojawia.

Udaj sie do gazownika i popros o regulacje.

Ja swoj ustawialem na podstawie pomiarow sond lambda w INPA i nie zapalil mi sie check nigdy. Natomiast nie polecam ISA.

Opublikowano

Jeśli jeżdżąc na benzynie masz takie same błędy w sensie 227 i 228 gdzie masz "abweichnung fett" czy jakos tak, to masz lewe powietrze. Jeśli tylko na gazie to regulacja gazu się kłania.

 

BTW jeśli chcesz komuś pokazać pracę sondy, to musisz kliknąć select, wybrać samo napięcie sondy i dopiero wtedy będziesz miał podgląd live na pracę sondy, jak i każdego innego wskazania.

Opublikowano

U mnie za błędy 203,202,227,228 odpowiedzialny był przepływomierz, nie zgłaszał błędu i pokazywał sensowne wartości, okazało się, że był włożony jakiś zamiennik, podmianka na używany oryginał załatwiła sprawę ;)

 

Dodatkowo, wystarczyło wypiąć przepływomierz i błędy się nie pojawiały a obroty nie falowały.

Opublikowano
U mnie za błędy 203,202,227,228 odpowiedzialny był przepływomierz, nie zgłaszał błędu i pokazywał sensowne wartości, okazało się, że był włożony jakiś zamiennik, podmianka na używany oryginał załatwiła sprawę ;)

 

Dodatkowo, wystarczyło wypiąć przepływomierz i błędy się nie pojawiały a obroty nie falowały.

 

W takim wypadku nie mógł pokazywać sensownych wartości.

Opublikowano

Witam ponownie przepraszam że dopiero po takim czasie się odzywam ale praca ,praca i przygotowanie do chrzcin syna :-)

Dziękuję wszystkim za rady wg zaleceń byłem u gazownika innego niż dotychczas i mówi że nie ma co zmieniać bo wszystko jest ok.

Więc idąc za radą dalej sprawdzałem dolot powietrza wszystko wygląda ok.

Odme wymieniałem w ubiegłym roku więc myślę że jest ok.

Odłączyłem przepływomierz i podłączyłem ponownie i jak na razie zrobiłem 200 km i żadnego błędu.

Być może to było to ? Chyba kupię nową bo już kiedyś mi coś chrzaniła wtedy potraktowałem ją zmywaczem do hamulców długi czas było ok więc może to to. Zrobię jeszcze parę km i zobaczymy.

Opublikowano

Po prostu sprawdź w INPA jakie ma wartości przepływka na jałowych obrotach oraz ile przy 5-6 tys obrotów przy do końca wciśniętym pedale gazu i będziesz wszystko wiedział czy działa dobrze czy nie. W szukaniu takiej usterki nie ma chyba, albo możesz coś wykluczyć albo zmieniasz pół osprzętu silnika, zależy ile kto lubi pieniędzy wydać. Te błędy to typowo od ubogiej mieszanki więc jeżdżąc ciągle na gazie tego nie sprawdzisz czy to gaz, bo komputer właśnie wywalił Ci błąd, że próbował wzbogacać mieszankę na komputerze benzynowym ale dotarł do granicy i już dalej nie może wzbogacać. Jeśli błędy pojawiają się tylko na gazie to gaz do regulacji ale, żeby to zrobić musiałbyś z tydzień pojeździć na samej benzynie, aby się prawidłowe korekty ustawiły i wtedy zrobić kalibrację gazu. Jeśli jeżdżąc na benzynie też masz te błędy a przepływka pokaże CI dobre wartości to masz lewe powietrze czyli próba dymowa i uszczelnianie ich.

 

Pytanie jak sprawdziłeś szczelność dolotu oraz silnika? Popatrzyłeś na uszczelki czy zrobiłeś próbę dymową? Jeśli odmę zmieniałeś i przy założeniu złożone wszystko jest bez nieszczelności to ok, ale jak będzie nieszczelność to przy próbie dymowej będzie tam leciał dym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij przepływomierz i podaj masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu i przy pedale gazu w podłodze na 3 biegu, możesz oczywiście nagrać, będzie widać czy z nim jest wszystko ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czy wie ktos ktora pozycja w inpa to przeplywomierz bo nie moge tego znaleźć w tej niemieckiej wersji

:duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lewy dolny róg na tym filmie:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie opisałem dokładnie jak to zrobić, ale jak przyspieszasz to z butem w podłodze i nie odpuszczaj, bo na filmie wydaje się, że odpuszczasz, bo mocno faluje. Nie męcz syna tylko użyj programu do nagrywania ekranu :wink: wtedy będzie widać też prędkość obrotową, bo tu nie zawsze jest :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam dzięki za radę znalazłem kawałek prostej i nagrałem nie da się jechać automatem tylko na 3 z butem w podłodze bo i tak przełącza na 2 bieg a potem na 3 ale coś tam nagrałem (programem do nagrywania ekranu :o ) . Jeździłem dziś tylko na benzynie i te same błędy mi wywaliło.

1- Film to na postoju pierwsze odpalenie po nocy na filmiku od odpalenia do równej 1 minuty filmu trzęsło silnikiem potem się unormowało.

 

2- filmik to but do podłogi na 3 biegu od 0:10 do 0:39 sek (lecz tak jak pisałem to automat mimo że przełączyłem na manualną zmianę to i tak zmieniał biegi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepływomierz jest ok, szukaj nieszczelności, sprawdź dokładnie cały dolot i przewody odmy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki , dziś wywaliłem węże od przepływomierza do przepustnicy jeden z nich ledwo siedział więc poskręcałem i może to było to (wątpię) pojeżdżę trochę i zobaczę czy coś to dało patrzyłem jak dostać się do odmy masakra przewód idący od kolektora do odmy jest spocony może to to .

Czy żeby zdemontować odmę lepiej i przewody lepiej

1 Wywalić kolektor ssący?

2 Czy dobrać się wykręcając przepustnice i krokowca ?

mam silnik M52TU

Prędzej wymieniał mi to mechanik teraz chciał bym sam żeby mieć pewność że jest ok.

I ostatnie pytanie jakie objawy może dawać odma czy np jeśli wyskakuje mi komunikat o niskim stanie oleju chodź mam oleju na 3/4 miarki czy to może też być objaw odmy czy to czujnik stanu oleju

Opublikowano
Hehe niektórzy faktycznie wolą rozebrać pół silnika, żeby popatrzeć na części i i tak nie mieć pewności, czy jest szczelność czy nie. Nie prościej nic nie rozbierać, zrobić próbę dymową i zobaczyć czy leci gdzieś dym czy nie? :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dobry wieczór chciał bym podziękować wszystkim którzy starali się mi pomóc przejechałem już 700 km i żadnego błędu do tego czasu błąd powinien pojawić ie ze 20 razy :D jednak nieszczelność na dolocie za przepływką przejściówka łącząca 2 rury (grube węże) jedna z tych rur jak pisałem prędzej nie była dobrze ściśnięta opaską i musiała zasysać lewe powietrze wsunięcie przewodu do końca na króciec i dokręcenie opaski pomogło . PS Dziękuję jeszcze raz :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.