Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od dawna wiadomo, ze auto dziala jak jedna jednostka i nie widzi siebie jako cylindry. Jesli bank 1 bedzie kulal i powodowal mniejsze lambda, Bank 2 bedzie dawal czadu i wyrownywal zeby AFR sie zgadzalo do tego dyktowanego przez komputer. Wiele osob pomija ten problem badajac wartosci AFR. Ja zawsze sprawdzam swiece i kompresje a takze powtarzalnosc odczytow. Banki maja sie rownowarzyc. jesli jeden jest +3 to drugi ma byc -3
Nie wydaje mi się - jak wszystko ok, banki są na porównywalnych wartościach. AFR komputer sobie nie uśrednia tylko mierzy dla każdego banku osobno, właśnie z tych pierwszych szerokopasmowych sond. U mnie różnice na bankach były tylko raz, jak miałem wypadanie zapłonów na 2 cylindrze (inna cewka, nie wiedzieć czemu nie radziła sobie). Komputer wtedy widział niespalone paliwo i dalej zubażał mieszankę na 1 banku co prowadziło do jeszcze gorszej pracy silnika (i dokładnie wtedy miałem też to dziwne trzymanie temperatury na 80c jak u Ciebie).
Opublikowano

Czy zamieniales cewki miejscami przed wymiana?

Ja zamienialem ale nie widze roznicy. Zamienalem tez swiece i nie ma roznicy. Patrzac na kompresje - powinno byc OK. Sprawdzalem tez kable - wygladaja OK. Wtyczki - OK.

Opublikowano
Nie zamieniałem. U mnie zaczął się problem po spaleniu cewki. Założyłem cewkę delphi - było OK. Potem stwierdziłem że wymienię świece - poszły oryginały BMW - w pudełku NGK PLZ. I wtedy zaczął się problem z b. nierówną pracą silnika, wypadaniem zapłonów itp. - wtedy też miałem te dziwne korekty i temp. Założyłem w miejsce cewki Delphi cewkę Boscha - było dużo lepiej. Stwierdziłem że pójde za ciosem - dokupiłem jeszcze 5 cewek Boscha - dalej coś było nie tak z pracą na wolnych obrotach - mimo że auto zrobiło się wyczuwalnie mocniejsze. Zmieniłem świece na Bosche i od tej pory wszystko jest OK. Wydaje mi się że platynowe świece w tym konkretnie silniku dają ciut słabszą iskrę i są bardziej wrażliwe na prąd dawany z cewek.
Opublikowano
Ja mam Denso IKH20TT - irydowe. Od zmiany na nie ze starych bosh spalanie spadlo mi o okolo 1.5 litra
Opublikowano

OK. problem chyba zdiagnozowany.

 

Do kolegi co zakladal temat - problem nie zaczal sie moze po jakichs naprawach u mechanika??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zaczął po wizycie u mechanika, a dlaczego?

 

no właśnie kabla nie mam teraz więc nie podam napięć sond itp, natomiast mam adapter ELM327 i sondy pracują w zależności od obciążenia - napięcie jest, pokazuje mi 2 sondy lambda

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam konkretnie potrzebujesz? jakieś wykresy? gdzie i jak to włączyć?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 posty wyzej napisalem, ze tak

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

sorry nie zauważyłem. Zainstaluj apke na telefonie. Daj maila na PW to Ci prześlę.

w ogóle to na czym wcześniej sprawdzałeś korekcje? bo może masz coś konkretniejszego niż Torque ;)

Opublikowano
sorry nie zauważyłem. Zainstaluj apke na telefonie. Daj maila na PW to Ci prześlę.

w ogóle to na czym wcześniej sprawdzałeś korekcje? bo może masz coś konkretniejszego niż Torque ;)

A co chcesz od Torque Pro? robi co ma robic i robi to dobrze. Jesli myslisz ze jest za wolny - to niestety nie jet to prawda. Adapter OBD jest za wolny.

Jedyna alternatywa to http://appcrawlr.com/android/dashcommand.

 

Ja porownywalem torque z aplikacja do LPG i czytnikiem u mechanika - to samo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
słabo z odczytem błędów, a tak poza tym nie miałem zastrzeżeń co do prędkości działania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja Torque mam tylko do live data. Do bledow mam Carly lub Deep OBD. W torque mam Catalyst Incomplete - w module live data 'current cycle drive'. Czy moze to byc od padnietego NOXa?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
U mnie korekty zawsze były symetryczne. Dziś z ciekawości sprawdziłem i miałem -3 i -1,5... z dziwnych rzeczy - auto pracuje mi znacznie równiej i ładniej jak mam pełen stan oleju niż jak mam pół. Dwa razy dolewałem przez ostatnie 6k po pół litra i za każdym razem się to powtórzyło, co poniekąd daje mi sugestie że warto się przyjrzeć solenoidom vanosa... no bo że bardziej puste popychacze hydrauliczne dają mniejsze napełnianie jakoś nie chce mi się wierzyć... przy okazji zapytam- BMW ma mieszankę bogatą przy wysokim czy przy niskim wskazaniu sond. Bo u mnie w trakcie zmiany biegów lambdy rosną symetrycznie do 3v i się zastanawiam czy to znaczy bogato czy ubogo ;) teoretycznie na szerokopasmowych wzrost napięcia powinien oznaczać zubożenie mieszanki, a ja mam wrażenie że pracuje za bogato...
Opublikowano

-3 i -1.5 to na jalowym czy podczas jazdy?

wysokie wskazanie masz jak puscisz pedal gazu. Mje dochodza do okolo 3.6 - 3.7 tak jak powinny z tego co pamietam.

Mieszanke sprawdzaj na zwyklych sondach nie szerokopasmowych.

Co do poziomu oleju - moj chodzi zawsze tak samo. czy min czy max nie ma roznicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie w trakcie jazdy krotkoterminowe tez na minusie minimalnym. Dlugoterminowe w trakcie jazdy na 0.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

nowe auto ma rozrzut =/- 2% wiec to jest jak najbardzoej akceptowalne.

Auto jednak nie powinno miec nigdy wiecej jak +/-5% rozrzutu i nie wiecej jak +/-5% na banku. Powyzej trzeba sie przejmowac.

Niektorzy mowia, ze do +/-10% ale to juz za duzo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziwna sprawa.... aczkolwiek cieszę się :D mianowicie po przejechaniu 1000km od wymiany wtryskiwaczy sprawdziłem z ciekawości korekcje - na jałowym auto mi zbyt dziwnie równo pracowało, nie było wyczuwalne kompletnie żadne drganie, jakież było moje zaskoczenie obie korekty długoterminowe spadły do wartości -4% na obu bankach! czy to znaczy, że komputer potrzebował 1000km do adaptacji nowych dawek? prościej i szybciej było by mi zresetować AKU chyba... gdybym to wiedział..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Komputer w N52 z tego co zauwazylem roznie dziala. Czasem lapie adaptacje szybko czasem nie. Gdzies czytalem, ze jesli ECU nie wykryje potrzeby adaptowania sie to tego nie zrobi - dlatego zaleca sie robienie resetu przez kompa.

Dobrze, ze u kolegi sie wzystko rozwiazalo.

Taktez wiem tylko o 2ch - nie 3ech osobach z moim problemem... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to N53 :) natomiast i tak denerwuje mnie, że jakkolwiek schodzą one na "minus" wg mnie długoterminówki powinny być na "0"

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.