Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

mam pytanie, jestem świeżo po wymianie wtryskiwaczy komplet + świece i cewki jakieś 15tys km temu. Po wymianie wtryskiwaczy wreszcie motor na ciepłym się uspokoił (drgania po rozgrzaniu, wtryski lały i końcówka wydechu była wiecznie obsrywana sadzą) natomiast mam problem z korektą długoterminową. Na postoju mam 2 korekty długoterminowe bank1 i bank2. O ile na bank 1 korekta długoterminowa pokazuje na -5% (bogato) o tyle drugi bank 2 to już -12%, a przed wymianą wtryskiwaczy była nawet na 24%. Dodam, że w trakcie jazdy długoterminowe są na 0 (idealnie jak być powinno). Korekty krótkoterminowe idealne (jak to przy nowych wtryskach).

 

o co chodzi? Błędów prócz padniętego noxa (od jakichś 40 tysięcy jest padnięty i poza tym nie daje niepokojących objawów - generuje tylko jeden błąd "ogrzewania sondy NOX" )

 

Czy wpływ na to może mieć otwarta klapa w wydechu tzw. golf tee mod?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

szczerze nie.. włożę nową zobaczymy.

 

Z tym, że czy to wtedy wpłynęłoby na bank2? ta sonda jest przecież za katami już.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
szczerze nie.. włożę nową zobaczymy.

 

Z tym, że czy to wtedy wpłynęłoby na bank2? ta sonda jest przecież za katami już.

Racja, jakoś nie doczytałem, u mnie było równo po -7,5 przed czyszczeniem na wolnych, okapcał wydech i strzelał przy schodzeniu z obrotów. Nierówną pracę na obu bankach miałem na świecach NGK i kombinacji 5 starych cewek Bosch + 1 Delphi (ale Ty wymieniałeś komplet, więc też nie dotyczy...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym sie tym nie przejmowal ale jak chcesz miec spokojne sumienie to wrzuc foto pomiaru napiec wtryskow , korekty , sond lampda i przeplywomierza-wszystko na wolnych obrotach i 3000 obr

Jesli sonda ma tylko uwalona grzalke to bedzie swirowac chwilke po odpaleniu.

może zabrzmi głupio - czyściłeś/wymieniałeś przepływkę (maf)

Tu brzmi to powarznie...

W temacie ktory znamy oboje brzmi nierealnie ale tam sie wszyscy kompromituja wiec jest to niewidoczne.

Przeplywka jest bardzo wazna i warto dbac o jej czystosc-ja przy kazdej zmianie filtra traktuje ja zmywaczem do hamulcow w spreyu i to puzniej procentuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ktoś coś jeszcze? przepływomierz postaram się załatwić drugi na podmiankę.

 

 

Dodam, że w live data w appce na Androidzie obroty chodzą w zakresie 15 obrotów na plus lub minus, ale to chyba jeszcze jest dopuszczalne? Kąt wyprzedzenia zapłonu w zakresie 1-2. Korekty długoterminowe są w miarę stabilne i tak jak pisałem bank 1 - około -5,5%, bank 2 nawet -12,5%

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak przy okazji zapytam. Jak wymieniałeś wtryski, to z jakim indeksem założyli?

Teoretycznie po wymianie tego co napisałeś powinno być ok. Trzeba się zastanowić co jeszcze wpływa na to, że są różnice między bankami.

Nieszczelności w układzie, źle odczytująca sonda lambda, to są mało prawdopodobne przyczyny, ale jeśli wtryski zostały założone i poprawnie zakodowane, to trzeba szukać poza nimi.

Jak możesz to wymień tą sondę NOx choćby na używkę, bo ona wpływając na pracę silnika, też może cały czas fałszować wyniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

index 11 - ja wyznaję zasadę, że części ZAWSZE kupuję sam, robociznę zostawiam tylko warsztatowi :) przed wymianą wtrysków na bank 1 miałem prawie -10%, a na bank 2 -25%. Także po wymianie jest poprawa i to znaczna.

 

 

Ponoć zakodowane są. Jeśli chodzi o NOXa - samochód mam od 2 lat, zrobiłem nim prawie 40tys, a korekty i parametry silnika monitoruję praktycznie odkąd mam samochód - mimo padniętego noxa, jakieś 30tys km temu długoterminowe były ok..

 

 

dodam, że miałem jeszcze wymienianą odmę, ale nie całą pokrywę zaworów tylko zestaw naprawczy z vanos-bmw.com (dekielek aluminiowy + membrana) może tam powstała jakaś nieszczelność przy poskładaniu tego? ...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja mam podobnie jak Ty przed wymianą, szczególnie z prawej strony jest ok 25% muszę wymienić i zobaczyć jak będzie u mnie.

Jeśli chodzi o odmę, to ona nadal wpływa na dwa banki, więc na lewym miałbyś podobnie jak na prawym.

Robiłeś kiedyś czyszczenie zaworów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie czyscilem zaworów jeszcze, myslisz, ze to one mają wplyw? mam 108tys przebiegu aktualnie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie zaszkodzi wyczyścić, w necie ludzie pokazują zdjęcia zaworów z mniejszym przebiegiem, które kiepsko wyglądają. Wpływa to podobno na pracę silnika, wiec jak najbardziej warto zrobić. Planuję to u siebie, ale najpierw spróbuję tam zerknąć kamerą diagnostyczną, może uda się dojść bez ściągania kolektora. Przy moim przebiegu (180 000) powinno być co robić.
Opublikowano
Tylko że to też raczej powinno wpływać w miarę równomiernie na pracę banków. W Inpa przy wtryskach bezpośrednich można sprawdzić czy są zakodowane wartości wtryskiwaczy i chyba ich bieżące koretky. U mnie jak pisałem po wymianie świec/cewek - banki idą praktycznie łeb w łeb, zarówno na długich jak i krótkich. Ale też N52 jest mniej wymagający niż N53. Co do odmy ciężko gdybać, natomiast skupiłbym się co było robione w międzyczasie. Z mojego doświadczenia więcej problemów powodują mechanicy/kiepskie części (nawet oryginały) niż same w sobie auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o samochód raczej jestem spokojny, jestem drugim właścicielem - wcześniej jeździł nim kuzyn, także auto pewniak. mam go od przebiegu 67k km i przez ten okres nic tam nie było robione prócz wymiany filtrów i oleju. Może kupić świece nowe? Cewki były robione nie tak dawno temu bo w tamtym roku na akcji serwisowej w ASO w Katowicach

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ale odmę jednak robiłeś... (był w ogóle ku temu jakiś powód)? od kiedy zauważyłeś że coś nie tak z korektami? Jak pisałem wyżej - jak monitorujesz parametry to sprawdź sobie zakodowanie wtrysków. Co do odmy - dokładnie bym to jednak sprawdził pod kątem lewego powietrza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troszkę uciekał olej (zużycie jakieś 250ml/1000km przy oleju Liqui Moly TopTec 4100) + po rozgrzaniu silnika było "buczenie" coś w stylu jak dmuchasz w szklaną butelkę pod kątem :mrgreen: i praktycznie zero zasysania korka przy próbie odkręcenia (więc powietrze uciekało gdzie indziej skoro nie było lekkiego podciśnienia) - po podniesieniu korka praktycznie zerowa różnica w pracy silnika.

 

Po wymianie buczenie ustało i jest teraz zasysany korek (nie przesadnie, ale jednak). W tych silnikach odma jest po 100k do wymiany, tak samo jak i wtryski - niestety byłem najlepszym tego przykładem, że ten schemat się sprawdza. Od kiedy zauważyłem? Od momentu jak zaczęło mi lekko telepać budą po rozgrzaniu silnika, szczególnie przy wyłączonej klimie. Wtedy zauważyłem, że wszystkie wtryski idą mocno poniżej 0%, zarówno krótkie jak i długie korekty.

 

Teraz przy odkręceniu korka patrząc na live data krótkie korekty idą mocno na + (co jest logiczne), a bank 1 i 2 idzie też lekko w górę, więc to raczej nie lewe powietrze z odmy.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
brzmi podobnie, ale niestety nikt Ci nie pomógł.. rozwiązałeś problem?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Oczywiscie, ze nie. Jak bylo tak jest. Dzis zaparkowalem z przodem w gorze na gorce i korekty lepiej. Na plaskim i z gorki niekoniecznie.

Sprawdz korekty jak wlaczysz klime. Poprawiaja sie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poprawiają... tak samo jak wcisnę sprzęgło.. a wtryskiwacze wymieniałem komplet 500 kilometrów temu, więc to nie to.. coś wpływa na ich pracę, a konkretniej na bogatą mieszankę paliwową.. tylko pytanie brzmi CO..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
coś wpływa na ich pracę, a konkretniej na bogatą mieszankę paliwową.. tylko pytanie brzmi CO..

napiecia na ukladzie wtryskowym ktorym steruje przeplywomierz i sonda lampda...

Pisalem Ci jakie pomiary sa potrzebne...

Opublikowano
poprawiają... tak samo jak wcisnę sprzęgło.. a wtryskiwacze wymieniałem komplet 500 kilometrów temu, więc to nie to.. coś wpływa na ich pracę, a konkretniej na bogatą mieszankę paliwową.. tylko pytanie brzmi CO..

No to masz tak samo przewalone jak ja. Przeczytaj moj temat i odpusc sobie wszystko co juz sprawdzilem.

Sprawdz korekty na poszczegolnych wtryskiwaczach w opcji Smooth Running. NIe patrz na INPA bo jest w tym bezurzyteczna. Obadaj ISTA D czy DIS.

 

kotlin44

Kolega ma lipe na 1 banku a nie na 2ch wiec przeplywomierz to na 100% bo to ma wplyw na 2 banki. Tak samo odma czy nieszcelnosc ukladu dolotowego - chyba ze jest pekniecie na kolektorze. Ja swoj sprejowalem i nie bylo zmiany w pracy silnika. Moze miec wplyw dziura w wydechu bo szerokopasmowka jest wrazliwa na zmiany cisnienia - ale to by juz znalazl.

Jedna rzecz z ktora sie zgodze to lambda za katalizatorem - ale to zaleczy czy caly bank jest do kity czy tylko poszczegolny wtrysk/wtryski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez pomiarow nie ruszy tematu i przed pomiarem jesli tam siedza Nox-y to je pasi opruznic zeby nie stawialy oporu spalinom.

Nie wiem czy sie ze mna zgodzisz ale kolejnosc zaplonow jest tak skonstruowana ze raz pali cylinder z pierwszego banku a nastepny zaplon z drugiego i tak w kolko a zdolnosc korygowania przez komputer jest kilka razy szybsza niz obrut walu i jeden bank bedzie szmacil drugiemu.

Z tego co wiem sonda przed katem reguluje mieszanke

Opublikowano

Zgadzam sie i to samo widze u siebie co do kolejnosci wtryskow. Jesli 3 bedzie zle dzialac to 6 bedzie staral sie wyrownac ten problem a i 5ty sie w to zapetli tylko po to zeby zachowac balans na wylocie. Od dawna wiadomo, ze auto dziala jak jedna jednostka i nie widzi siebie jako cylindry. Jesli bank 1 bedzie kulal i powodowal mniejsze lambda, Bank 2 bedzie dawal czadu i wyrownywal zeby AFR sie zgadzalo do tego dyktowanego przez komputer. Wiele osob pomija ten problem badajac wartosci AFR. Ja zawsze sprawdzam swiece i kompresje a takze powtarzalnosc odczytow. Banki maja sie rownowarzyc. jesli jeden jest +3 to drugi ma byc -3.

1-5-3-6-2-4 to kolejnosc zaplonu. Co do lambdy przed katem to sa to szerokopasmowki. Tez myslalem, ze to one reguluja ale ponoc wlasnie nie i znalazlem gdzies na necie nawet artykol mowiacy o tym, ze w BMW kiedy silnik jest na wolnych one steruja. Co ogolnie jest goopya sprawa.

 

Chwilowo szukam informacji an temat roznic w kompresji na zimnym i cieplym siniku. Opinie sa rozne a takze wychodzi na to, ze niektore silniki maja wieksza kompresje na zimnym niz na cieplym! co jest troche dziwne. Zgadzam sie ze z silnika, z ktorego leci przez noc bedzie wieksza kompresja ale zakladam ze to by buchlo dymkiem przy odpaleniu - chyba ze jest to benzyna wtedy poszla by na pierscienie uszczelniajac je i zjarala sie przy starcie. Kazdy zaklada, ze silnik dolewa na zimnym wiec nikt by na to nie patrzyl. Standardowo szukamy wody i oleju.

 

Kolega zalozyciel tematu musi sprawdzic smooth running na cylindrach i zobaczyc czy caly bank lezy czy nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega zalozyciel tematu musi sprawdzic smooth running na cylindrach i zobaczyc czy caly bank lezy czy nie.

I trzeba pamietac ze na wolnych obrotach silnik dziala wolnossaco i korekty tez beda sie innaczej zachowywac.

Chwilowo szukam informacji an temat roznic w kompresji na zimnym i cieplym siniku.

Na zimnym bedzie wieksza komprecha bo zimny olej jest gesciejszy i mocniej uszczelnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.