Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na wstępie Witam serdecznie wszystkich na forum :) Jestem tu nowy i jeszcze nie bardzo orientuje się tu w poszukiwaniach interesującego mnie tematu. Posiadam BMW X5 E53 z 2001r z silnikiem M54B30 i właśnie ten silnik mnie tu sprowadził, ponieważ w moim została uszkodzona panewka na wale korbowym i wał też został porysowany w pobliżu miejsca gdzie zamieszkuję nie ma dobrego mechanika od tego modelu silnika aby go naprawić więc zdecydowałem się na wymianę całego słupka. Jednak znalazłem cały silnik M54B30 z poliftowej wersji E53 Z 2004r. I tu moje zapytanie, czy taki poliftowy silnik podejdzie zamiast mojego? Czy są jakieś różnice mechaniczne, elektryczne w tych modelach pomiędzy 2001 a 2004r które stwarzają problemy w zamianie. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w wyjaśnieniach :)
Opublikowano
Przecież to ciągle ten sam silnik, nie będzie problemu jeśli chcesz wymienić sam słupek. Różnice w silnikach w E53 przed i po lifcie były w klekotach i w V8, natomiast benzynowy R6 został ten sam.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Padł mi silnik w X5 2003 rok. Jest to M54B30.

Szukam właśnie używanego, np z anglików. Wiem, że ten sam silnik wyjęty np z E46 wymaga przełożenia miski olejowej z zepsutego (w X5 jest inna), ale chciałbym mieć 100% pewności, że to jest jedyna różnica i że jeśli kupie jakiś M54B30 z innego modelu BMW niż X5 to oprócz tej miski nie będzie po drodze innych niezgodności. Zakładam, że przynajmniej sam słupek powinien pasować bez problemu, ale może o czymś nie wiem? W opcji mam możliwość kupienia kompletnego silnika od E46, ale z 2002 roku, z "cewkami wkręcanymi". Ponoć po 2003 roku te silniki miały już "cewki wciskane". Nie wiem, czy to jakaś znacząca różnica? Chodzi tu o rodzaj wtyczki, czy całej cewki "wciskanej/wkręcanej" na świecę? Bo nie wiem jak rozumieć różnicę "wciskana" a "wkręcana".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

same słupki powinny być takie same, osprzęt jest inny. Zawsze możesz przełożyć osprzęt kompletny ze swojego silnika, a założyć samą mechanikę nową od dawcy. Jak miska inna to i pompa i smok mogą być inne. ale reszta mechanicznie to samo. Na pewno były różnice w przepływkach, sondach i właśnie nieszczęsnych cewkach na przestrzeni lat. Zostawienie osprzętu z Twojego silnika zaoszczędzi Ci kłopotu. Do przełożenia na cewki wciskane wystarczy zmienić pokrywę z Twojego razem z cewkami, z tym, że przekręcane cewki są bardziej trwałe.

Koniecznie zaglądnij do panewek korbowych: longlife im nie służy, na kilkanaście swapów na m54b30 tylko jeden silnik miał panewki względnie ładne. Kolbenshmid za 100zł/olej co 10 tkm i nie ma potem żadnych problemów.


real oem

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=FA11-EUR-06-2005-E53-BMW-X5_30i&mg=11&sg=10&diagId=11_2166&q=11117502918

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
nomad66, dzięki za konkret! Z tą zamianą pokrywy super mnie uświadomiłeś, bowiem właśnie szukając silnika negocjowałem z oferentami aby mi dołożyli właśnie te cewki i wiązkę, aby nie mieć problemu. Żaden z którymi rozmawiałem nie wiedział, że wystarczy zamienić pokrywę, wielu nawet nie wie, że występuje różnica w cewkach. Ostatecznie mam już zamówiony do wyjęcia z anglika, sam słupek silnika z 2002 roku z kompletem starych cewek i wiązką. Tak czy inaczej, dzięki za garść informacji!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.