Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Właśnie dołączyłem do forum i dzisiaj zamówiłem moje pierwsze BMW. Niestety nie mogłem sobie pozwolić na duży wypas, budżet nie wytrzymywał. Zatem krótko:

 

1. F31 czyli touring

2. 2.0 252HP, automat, xdrive

3. Podstawowy kolor, biały

4. Wnętrze, dakota, coral red (taka ekstrawagancja)

5. Czarne lusterka

 

Z dodatków:

1. Pakiet M

2. Felgi 18, orbit grey

3. Sportowy układ kierowniczy

4. Hamulce M

5. Adaptacyjne zawieszenie M

6. Sportowa skrzynia biegów

7. Przyciemniane szyby

8. Czujniki parkowania przód

9. Podgrzewanie foteli

10. Audio HiFi

11. Adaptacyjny LED

 

Na ten moment jeszcze nie wiem kiedy dojedzie. Moze połowa grudnia, moze koniec września :)

 

M

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo ładnie będzie wyglądać. Ekstrawagancja i sport widać w tym samochodzie i wyposażeniu. Konfig w moim typie. :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Szczerze mówiąc nie wiem czemu piszesz że nie duży wypas ? IMO wszystko co potrzebne dla radości z jazdy w serii 3 masz zamówione. Jedynie co zmienił to audio na HK (mam hifi i nie powala na kolana).
Opublikowano

Też myślę że wypas jest ok, no i wybrałeś najlepszą konfigurację kolorystyczną nadwozie -wnętrze :wink: , no może poza estorilem i cashmere beige która podoba mi się tak samo, a same czerwone stołki uważam za dobry wybór takie ożywienie i fajny kontrast .

Sam przez lata ładowałem do środka czarne skóry lub alcantarę ale teraz wiedziałem że gdy zamówię białego bimmera to tylko z czerwonymi skórami( w grę wchodziła jeszcze cohiba brown) , także myślę że "będzie pan zadowolony" podobnie jak ja :wink: , no i na HK też bym sugerował wysupłać jakiegoś grosza bo moim zdaniem warto, no chyba że planujesz jakiś swój zestaw tam włożyć, to powinno wyjść taniej.

.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Do tej pory miałem w aucie całą masę dodatków, od wentylowanych foteli po nawigację. Teraz, z uwagi na ograniczenia budżetowe skoncentrowałem się na mechanice. Reszta to prawie standard (poza pakietem M). Stąd moje twierdzenie, że bez wypasu.

 

Jako alternatywę miałem auto niepremium z podobnymi osiągami ale w pełnej, pełnej opcji. Radość z jazdy jednak wygrała. Pół nocy jeździłem testowym samochodem przez 2 ronda żeby zobaczyć kto pierwszy spasuje ja (strach) czy zawieszenie. Poległem, a auto cały czas miało luz. Może to była zasługa M-Performance, ale zawias był standardowym M.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pytanie czy to był Xdrive ? Bo jeśli ośka ze stałym zawieszeniem M to możesz się niemiło rozczarować przy Xdrive..
Opublikowano
Xdrive, tylko w 430i i mperformance. Wydech robił świetna robotę, ale na trasę pewnie byłby męczący.
  • Moderatorzy
Opublikowano
M performance nie ma raczej nic wspólnego z zawieszeniem. W Xdrive jest tylko zwykłe zawieszenie (buja i za wysokie) lub adaptacyjne które wybrałeś. Niestety żadne z nich nie ma podejścia do stałego zawieszenia M z ośki.
Opublikowano
Mam wrażenie, ze w pakiecie M dochodzi coś w stylu "sportowe zawieszenie M". Auto, którym miałem okazje przejechac się pare razy wcześniej, w konfiguracji luxry było bardziej miękkie. Ale może coś mylę. Tak, czy inaczej będę miał zawias adaptacyjny.
Opublikowano
Masz rację, pomyliły mi się konfigurację ośka vs. x-drive. Zatem dobrze, że wziąłem zawieszenie adaptacyjne. Auto będzie się jeszcze lepiej prowadziło niż standardowy touring :)
Opublikowano
Masz rację, pomyliły mi się konfigurację ośka vs. x-drive. Zatem dobrze, że wziąłem zawieszenie adaptacyjne. Auto będzie się jeszcze lepiej prowadziło niż standardowy touring :)

 

Jest trochę problem z tym adaptacyjnym bo z tego co wiem to mnóstwo ludzi też na nie narzeka, nie wiem czy nie lepiej wybrać zwykłe "M" w xDrive a potem dokonać taniej i ponoć znacznie zmieniającej prowadzenie auta modyfikacji jak poniżej

 

A lepiej nie adaptacyjne temu że późniejsza wymiana jest mniej inwazyjna i kosztowna, ja bym się na twoim miejscu zastanowił, bo Eibachy dostaniesz po taniości jakieś 500-700 pln,wymiana to też nie fortuna- być może u dilera auto na nich lepiej się prowadzi.

Buda trochę niżej leży ale akceptowanie a sam komfort praktycznie się nie pogarsza, zresztą masz to mniej więcej na filmiku, ja na Twoim miejscu przemyślałbym sprawę .

p44ahXld_o.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja właśnie tak zrobiłem, ponieważ sam nie konfigurowałem auta to i tak nie miałem wyjścia.

Zwykłe zawieszenie (nie M, w xdrive nie ma M) + sprężyny eibacha dedykowane do xdrive.

Opublikowano

Dla mnie modyfikacje przez pierwsze 44 miesiące nie wchodzą w rachubę. Auto służbowe, w najmie długoterminowym. Jak coś się posypie, nie mój problem. Po 44 miesiącach mam opcje: kupić i zostawić dla siebie, kupić i sprzedać, oddać i niech się leasing buja ze sprzedażą. Na ten moment zakładam opcję 3. Wykup jest wysoko ustawiony, więc raczej nie znajdzie się chętny. Różnica w racie leasingowej wychodzi mi 30PLN. :)

 

Z tych informacji, które do mnie dotarły, to w trybie comfort/eco-pro charakterystyka zawieszenia odpowiada standardowemu. W wersji Sport i sport+ utwardza się istotnie. Auto i tak siedzi o 1 cm niżej niż fabryka, tak jak w zawieszeniu M.

 

Przesiadam się z takiego pontonu, że zawieszenie fabryczne BMW to dla mnie bajka. Adaptacja, to taka dodatkowa fanaberia, która ma jeszcze podnieść wrażenia z jazdy, podobnie jak inne dodatki mechaniczne. Zobaczymy jak się sprawdzi, jeżeli będzie kiepsko, znajdę kogoś w firmie komu oddam to auto i zamówię sobie inne.

Opublikowano

W xDrive zawieszenie adaptacyjne nie jest obniżone. Dużo o tym czytałem w różnych miejscach.

Ja mam zwykłe i jest dość miękko, ale nie przesadzałbym. Ono jest za miękkie na tor wyścigowy i na górskie serpentyny oraz na jazdę pow. 200 km/h. A teraz odpowiedz sobie, jak często tak jeździsz...

 

Dobrze robisz. Ja też teraz wziąłbym zawieszenie adaptacyjne, chociaż uważam, że seryjne M w xDrive jest całkiem ok. Rozkręcanie nowego samochodu, to średni pomysł i tyle.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Widze ze wymiana sprężyn na dużo lepsze niż seryjne wg wielu opinii u nas na forum i na całym świecie urosła do rangi "rozkręcania auta".. No cóż, oby seryjny / adaptacyjny zawias sprawiał Wam radość z jazdy i spokój "nie rozkręconego" auta ;)
Opublikowano (edytowane)
Widze ze wymiana sprężyn na dużo lepsze niż seryjne wg wielu opinii u nas na forum i na całym świecie urosła do rangi "rozkręcania auta".. No cóż, oby seryjny / adaptacyjny zawias sprawiał Wam radość z jazdy i spokój "nie rozkręconego" auta ;)

 

Też mnie to śmieszy, bo wymiana sprezyn to rzeczywiscie błahostka, sam kiedyś nie byłem zwolennikiem grzebania przy nowym aucie, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz ale widzę że w F30/31 ma to sens, no chyba że ktoś przesadzi z obniżaniem zawiasu wtedy tez nie jestem fanem takich zmian.

Zreszta widac ze np sam producent dokonał podobnych zmian zewnętrznych do "moich/ naszych modów" w pakiecie M Sport Shadow(wszedł od czerwca br), zwykly M Sport z białymi obudowami lusterek, z chromowanymi ramkami nerek grilla był nudny.

Szczególnie w moim wypadku z topowym klekotem który praktycznie wyglądał jak 2.0d, trochę to dziwne bo jednak na 335d cennik sie konczy, dla przykładu taka 340i juz od podstaw bardziej się wyróżnia.

W Shadow w srodku tez dodali fajne listwy Dark Aluminium Carbon na które na pewno teraz bym sie zdecydowal, nie wspominając o końcówkach fajek w chrome black, teraz już wygląda to zdecydowanie lepiej.

Starajac sie byc w miarę obiektywny(choć pewnie jako posiadacz nie do końca), po tych zmianach trójka wydaje mi się najładniejsza w swojej klasie, z charakterem i pazurem, A4 w moim wypadku(kombi), podoba mi się ciut bardziej z tyłu, natomiast przód i linie boczne to zdecydowanie seria 3, C klasa i Jag XE średnio.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Guys, absolutnie nie znam się na BMW i modach, które można w nim zrobic. Tutaj jedynie mogę z uwagą słuchać i zapamiętywać na przyszłość. Jak pisałem wcześniej w zupełności wystarczałyby mi zawieszenie standardowe. Po przesiadce z auta grupy VAG czuję ogromną różnicę. Nie miałem zamiaru wywoływać dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą :).

 

Adaptacje wziąłem tylko dlatego ze była "tania". Różnica w racie wynosiła 20 PLN miesięcznie, czyli 800 pln brutto w całym okresie użytkowana. Doszedłem w wniosku, ze z nią może być tylko lepiej niż w standardzie, który jak pisalem, jest dla mnie fenomenalny. Czasami jeżdżę po torze, ale do zabawy mamy miate mx5 w mazdaspeed. Tam jest twardo. Jako alternatywę mogłem wziąć sobie roletki w drzwiach, albo komfortowy dostęp :)

 

Jeśli chodzi o modyfikacje, to nie mogę dotknąć mechanicznie auta przez okres najmu. Po prostu. Dodatkowo, dokładanie prywatnej kasy do auta służbowego trochę mnie nie ciągnie (a może zwolnią mnie zanim zdążę odebrać auto ;).

 

Dzięki wielkie za komentarze i sugestie. Może ktoś z Was ma bezpośrednie doświadczenie z zawieszeniem adaptacyjnym? Jak można porównać tryb comfort/sport do standardowego. Tak z ciekawości.

Opublikowano

Dobry wybór z tym adaptacyjnym. Też mam takie i na miasto comfort a na trasy sport.

Sport to zdecydowanie lepsze wrażenia na zakrętach, mniejsze przechyły itp.

Komfortowy znowu wygodny na miasto - podobne wrażenia jak w f30 małżonki ze standardem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Update, czas dostawy koniec grudnia. Spróbuje wyrwać coś za rocznik :). Może uda się go przyspieszyć :(
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.