Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji pobytu w Warszawie zdecydowałem się obejrzeć ten samochód: BMW e39 525i AUTOMAT_NAVI_192KM SUPER STAN

Chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami.

Nie oceniam sprzedającego, oceniam auto. Jechałem z pełną świadomością, że auto ma swoje lata

i nie jest nowe, absolutnie nie oczekiwałem tego.

 

Na zdjęciach niby wszystko fajnie, przez telefon też oczywiście. Sprzedający wspomina, że jedyny mały wykwit korozji jest na ramie szyby na drzwiach pasażera. No i standard - rzekomo czujnik ABS padł.

Poza tym wszystko ok.

 

Na żywo, na pierwszy rzut oka, widać, że przód jest źle spasowany i szczeliny się nie zgadzają.

Całe auto było malowane i to raczej w różnych odstępach czasowych, przez różnych ludzi, ze względu na "fachowość", np. prawy przedni błotnik bardzo kiepsko... Drzwi prawe, zawiasy na słupku- wszystko zalane lakierem i (drzwi) raczej ze szpachlą na dolnych rantach.

Lewe lusterko "wylane".

Fotel kierowcy jest wygryziony - ma po prostu dziurę. Ogólnie po wnętrzu widać zużycie, niektóre plastiki porysowane i schodzi z nich farba. Brakuje pokrywy schowka pod kierownicą.

Piksele na wyświetlaczu powoli znikają. Po przekręceniu kluczyka wyskakują błędy - żarówki przeciwmgielne tył, podświetlenie rejestracji ("dzisiaj wyskoczyło"). Błąd DSC oczywiście.

Czujniki parkowania, no teoretycznie są... "ale ukradli dwa, więc nie działają".

Po odpaleniu pompę wspomagania słychać kilka metrów od auta, kierownica chodzi ciężko.

Jak przyjechałem, auto było delikatnie zagrzane, więc nie wiem jak na zimnym... na ciepłym odpala bez problemu i chodzi równo na benzynie i gazie.

Co do jazdy:

Na gaz przełącza bez problemu. Ale...na niskich biegach przy mocnym wciśnięciu gazu w momencie zmiany biegu następuję szarpnięcie skrzyni. O tym dowiadujemy się dopiero na miejscu, że owe zjawisko występuje tylko na gazie - faktycznie, na benzynie tego nie ma. Po podniesieniu maski dowiadujemy się, że jest nieszczelny wąż gumowy idący od filtra powietrza - faktycznie - pęknięcie jest widoczne.

Wydaje się, że auto nie przyspiesza jak na 525 przystało.

Sama skrzynia zmienia biegi w porządku, automatycznie jak i manualnie.

W zawieszeniu cisza, wał cichy.

Hamulce (tarcze i klocki przód) niby były wymieniane, ale mam co do tego wątpliwości, czy było to "nie dawno".

Klima chodzi, chłodzi, ale nie "mrozi". Słychać silniczek/wiatraczek od strony kierowcy. Elektryka działa (nie sprawdzałem podgrzewania foteli).

Radio...generalnie działa, ale "raz na kilka miesięcy przestaje działać".

Opony szrot. Przód ścięty i to nierówno, prawa strona bardzo mocno. Tył na upartego jest jeszcze do jazdy. Zimówki dwie są do wywalenia, dwie objeżdżą sezon (ponoć, nie chciało mi się już ich oglądać).

Sprzedający ma to auto ponoć 3 lata i włożył w nie przez cały okres...około 2 tysiące złotych. Olej wg relacji i karteczki zmieniany przy 301.000km - w październiku 2016.

 

Podsumowując - nie oglądałem tego auta z żadnym miernikiem lakieru, nie padałem na kolana, żeby obejrzeć progi/podłogę, nie brałem na warsztat, bo nie było warto. Nie mam również niestety zdjęć potwierdzających oględziny, czego trochę żałuję.

Wstępna negocjacja doprowadziła do "16.800" z moim rzuconym, upartym "15.000". Miałem później do obejrzenia w okolicy stolicy jeszcze jedną, więc w drodze miałem czas na przemyślenia. Po namyśle stwierdziłem, o czym poinformowałem Sprzedającego, że to auto nie jest warte nawet tyle. Niestety.

Samochód sprawia wrażenie po prostu niesolidnego i "ulepionego". Coś w nim jest nie tak, już jak się podchodzi - samo odczucie (ale to wrażenie subiektywne, miłośnika samochodów i BMW ;) ).

Za ile warto by było? Nie wiem.

Piszę to, bo auto w ciekawej konfiguracji, oczywiście miało być pięknie, ale stan faktyczny nieco odbiega. Szkoda, żeby ktoś, kto może jest zainteresowany, robił kilometry i na wstępie nie widział o pewnych rzeczach, choćby niewypowiedzianych w rozmowie pierdółkach, tak jak te czujniki czy fotel, bo takie szczegóły bardzo rzutują na ogólny obraz.

Aha, no i na koniec - wg VINu ta BMka to Shadowline.

Pozdrawiam! :)

 

VIN: WBADT41080GY26372

Załączam zdjęcia ogłoszenia.

 

35820598_10.jpg

35820597_11.jpg

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VIN: WBADT41080GY26372

Type code: DT41

Model: 525I (EUR)

E-F-R series: E39

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M54

Displacement: 2.50

Power: 141 (192 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 303 - COSMOSSCHWARZ METALLIC

Upholstery code: N6SN - STANDARDLEDER/BE

Prod.date: 2001-04-11

S202 Steptronic

S210 Dynamic stability control III

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S249 Multifunction f steering wheel

S263 LA wheels with mixed tyres

S339 Shadow-Line

S403 Glass roof, electrical

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S602 On-board monitor withTV

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S630 Car phone with cordless receiver

S785 White direction indicator lights

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S970 Business Package

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.