Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ! Chciałbym chciał bym pokazać wam moje 330d E92 które sam zbudowałem od postaw :D

 

Baza , E92 330d 2006r M57N2 231km manual .

 

Wyposażenie :

 

- M-Pakiet wewnętrzny oraz zewnętrzny

- Czarny sufit

- Przednie lampy Bi Xenon Dynamic (skrętne)

- Felgi aluminiowe 19' Japan Racing JR11 przód 8,5J tył 9,5J

- Nawigacja CIC Professional (z polifta )

- Moduł Combox Media (USB , Media , bluetooth , telefon)

- Nagłośnienie Logic7

- Czujnik deszczu

- Karmelowe sportowe skóry z podgrzewaniem , pamięcią oraz pompowaniem oparć

- Kierownica multifunkcyjna

- Czujniki parkowania PDC przód i tył

- Hak holowniczy składany elektrycznie

- Składane elektrycznie lusterka

- Tempomat z funkcją hamowania

- Alarm

- Pakiet oświetlenia

- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

- Szyberdach

- Zestaw Głośnomówiący

- Halogeny

- Filtr powietrza K&N

- Wydech na pełnym przelocie od modelu 335d (fajnie brzmi )

 

Parę pozycji dokładałem :)

 

Obecnie auto jest w naprawie bo miałem mały wypadek nie z mojej winny i musze wymienić prawe i lewe drzwi , powyciągać wgniotki na tylnych błotnikach oraz wymienić przednie błotniki . W sumie nic poważnego a szkoda bo auto było w oryginale całe :/ . Daje mi to trochę czasu na kolejne modyfikacje .

 

Przed wypadkiem modyfikacje które dokonałem :

 

-Skrzynia biegów 6HP28 na joysticku z E60 535d

-Wał napędowy 335d

-Dyfer 335d

-Wtryski 335d

-Filtr powietrza K&N

-Hybrydowa turbosprężarka na bazie seryjnej od TC Turbo z Łodzi

-Intercooler od FMIC

-Usunięty EGR oraz DPF

-Usunięte klapki w kolektorze dolotowym

-Wydech od 335d na przelocie wraz z downpipe

 

Na tym setupie auto w tc performance pokazało 317 koni które mnie nie zadawala . Okazało się że do wymiany jest czujnik powietrza doładowanego i musze przerobić dolot powietrza do turbiny . Mimo wszystko auto jeździło naprawdę super .

 

Autko już na podnośniku i prace które zamierzam wykonać przy silniku :

-Większe hybrydowe turbo z N57 czyli GTB2260 (już leży na półce )

-Przerobiony kolektor wydechowy pod turbo N57 (już mam)

-Wymiana pompy wysokiego ciśnienia z E46 330d (szukam i odrazu leci do regeneracji )

-Pokrywa zaworów z 335d (leży już nowa z serwisu )

-Obudowa filtra powietrza wraz z przepływomierzem z 335d oraz rurą dolotową z N57 (już leży )

- Uszczelki i sprawy eksploatacyjne całkiem pomijam a jest ich naprawdę sporo :)

 

Do tego musze wykonać nowe DownPipe , dorobić zasilanie turbiny w olej i powrót do miski co wcale nie jest takie proste . Wykonać wzmocnienie pod turbinę do bloku , oraz wymyślić jak zamontować rurę Miedzy turbiną a IC bo od strony turbiny jest na szybkozłącze .

 

Mam nadzieję ze na tym setupie pęknie magiczne 400 koni .

 

Do tego myślę nad szperą ale tutaj jeszcze nie mam konkretnego planu .

 

I najważniejsze , hamulce które seryjne po prostu nie wyrabiają . Myślę nad zaciskami od F30 4 tłokami , ale nie wiem w sumie co tam najlepiej założyć . Jakieś rady ?

 

Szukam jeszcze Joystick do skrzyni z 335i po lifcie bo ten z E60 nie podoba mi się .

 

Felgi jeszcze trafią do renowacji bo pozdzierałem ranty i myślę na jaki kolor je pomalować .

 

Kolejnym pomysłem były przednie błotniki z M3 raz z poszerzeniem tylnych nadkoli . Ale myślę że jednak to kiepski pomysł .

 

Jutro postaram sie wkleić jakieś zdjęcia .

I chce zaznaczyć że wszystkie prace wykonuje sam osobiście . Sam swap skrzyni był dość prosty , więcej zabawy miałem z kodowaniem sterowników ale udało się wszystko zrobić jak w serii :)

 

 

851181813_1_1080x720_330d-e92-coupe-mpakiet-logic7-navi-cic-swarzedz_rev002.jpg

851181813_9_1080x720_330d-e92-coupe-mpakiet-logic7-navi-cic-_rev002.jpg

Edytowane przez Dawid20
Opublikowano

wow!

Gratulacje wiedzy, umiejętności i zapału by to wszystko ogarnąć!

czekam na więcej zdjęć!

 

ps. w ile koni docelowo celujesz ?

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Jak chcesz malować felgi na jakiś pewnie ciemniejszy kolor to przydałoby się listwy i nerki wymienić w shadow line, albo okleić wszystko w czarny chrom tak dla urozmaicenia.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Dokładnie taki jest plan , już sobie szukam listw shadow oraz jak auto będzie u lakiernika to od razu będzie czarny gril :) Zaciski hamulcowe raczej będą od F30 4 tłok z tarczą 370x30 na przodzie , z tyłem muszę pomyśleć co zrobić
Opublikowano
Kostrzyn , Kórnik :)

 

No proszę, bardzo dobrze, bo sam mieszkam od strony M1 :P. Jak już ogarniesz auto i będziesz chciał jakieś porządne fotki to się odezwij, można by się spiknąć. Może się wtedy zmobilizuje żeby zrobić coś też swojej zamiast jeździć po spotach :P.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
jak skończę furę to napewno się zgadamy i na jakiś spot wlecę :D Pracy mnie jeszcze troszkę czeka , ale auto potrzebne wiec tempo też jest dość szybkie jezżlei chodzi o modyfikacje . Postaram sie porobić jakies foty jak juz będe silnik wyciągał do modyfikacji kolejnych :wink:
Opublikowano
Fajnie pomodziłeś auto i ładnie wygląda/jeździ ale kosztowało to wszystko worek pieniędzy (ciekaw jestem ile orientacyjnie jakbyś to wszystko zsumował to pewnie kilkadziesiąt tys) nie prościej /taniej było kupić po prostu 335d niż wymieniać większość gratów z niej i wkładać do 330? Celujesz w okolice 400koni a tyle u mnie wyszło po samym programie i przelocie
Opublikowano
Fajnie pomodziłeś auto i ładnie wygląda/jeździ ale kosztowało to wszystko worek pieniędzy (ciekaw jestem ile orientacyjnie jakbyś to wszystko zsumował to pewnie kilkadziesiąt tys) nie prościej /taniej było kupić po prostu 335d niż wymieniać większość gratów z niej i wkładać do 330? Celujesz w okolice 400koni a tyle u mnie wyszło po samym programie i przelocie

 

Może i prościej , ale miałem swoje powody że jest to 330d . Może i worek pieniędzy ,a może nie koniecznie :mrgreen:

Pokazała Ci 400 koni bez zmiany pompy CR i poprawy turbin ? Wtryski jak się okazało 330d i 335d mają różnice w wydajnośc 3% więc nie potrzebnie wymieniałem . Te auta są prawie idetyczne , hamulce tak samo przynajmniej w seri E92/93 . Narazie ponaprawiam wszystko pomodze , naciesze się a poźniej czas na serie 7 F01 . Myślałem też nad E92 M3 ale niestety panewki co 100tyś mimo że sam bym je wymienił mnie zniechęciły . Ja robie po 100k rocznie , i tutaj w rok posiadania auta z 120tyś ma już 220 . A wygląda lepiej niż te co mają po 100 :lol: :lol:

 

No i ja mam ciężką nogę , klocki przód tył wymieniam co 10-12tyś km

 

Takie rzeczy jak wymiana wszystkich wahaczy przód na lemfordera ,amorki sachs , tarcze i klocki ATE , rolki , plaski , termostaty i się troszkę tego nazbierało nie będe nawet opisywał . Wiem że auto jest godne polecenia . I jak ktoś je w przyszłosci zobaczy to napewno się nie rozczaruje . Na co dzień prowadze warsztat z naprawą ciągników rolniczych , a BMW to BMW pasja i lubie modzić . Znam te systemy , do tego auta specjalnie kupowałem już ICOM do programowania bo wiedziałem że będzie tego sporo .

Opublikowano

no nie wiem, miałem 330 i jak dla mnie to zupełnie inne auto niż 335 hamulce też miałem inne (obok nicku masz opis skromne 280km w niej miałem)

teraz nie 400 tylko 392 -program +usunięcie DPFa za 1600zł i gotowe

obyś miał racje bo mnie tam się wydaje że w Polsce na grube modyfikacje tak chętnie nie patrzą i 99% ludzi jak ma wyłożyć kase to wybierze 335 bo to 335 niż o tej samej mocy grubo zmodyfikowane 330, weź pod uwagę też że auto ma 11lat i czas je posuwa ;)

Opublikowano
no nie wiem, miałem 330 i jak dla mnie to zupełnie inne auto niż 335 hamulce też miałem inne (obok nicku masz opis skromne 280km w niej miałem)

teraz nie 400 tylko 392 -program +usunięcie DPFa za 1600zł i gotowe

obyś miał racje bo mnie tam się wydaje że w Polsce na grube modyfikacje tak chętnie nie patrzą i 99% ludzi jak ma wyłożyć kase to wybierze 335 bo to 335 niż o tej samej mocy grubo zmodyfikowane 330, weź pod uwagę też że auto ma 11lat i czas je posuwa ;)

 

 

W E92/92 330d i 335d mają te same hamulce , czyli jednak nie 400 :D Niech patrzą jak chcą , wiem co mam :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
ja do mojej kupiłem nowy zestaw, BMW po 2-3 latach użytkowania hamulcy każe wymienić tłoczki
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Musze porobić zdjecia i opis , obecnie silnik przechodził mały remont skoro był już wyciągnięty . Wymienione panewki korbowodowe , uszczelki , cały nowy rozrząd z zębatkami , głowica po regenracji , nowe piescienie , sprawdzone wtryski , pompa CR od E60 R90 po regeneracji , alternator , rozrusznik zregenerowany . Jutro dam foty :) Edytowane przez Dawid20
Opublikowano

A więc tak silnik pokładany już w aucie :)

Parę fotek z remontu :) Silnik oczywiście był sprawny , ale postanowiłem mieć co do tego 100% pewności :)

WYWdCZZ.jpg

NPvu6v0.jpg

QjCaSpp.jpg

Wymieniłem :

-Pierścienie tłokowe Mahle

-Panewki korbowodowe Kolbenschmidt

-Pokrywa zaworów 335d wraz z odmą nowa OEM

-Pompa wysokiego ciśnienia po regeneracji CR R90 z E60 535d

-Sprawdzenie wtryskiwaczy Piezzo , wszystkie jak nowe

-Nowy rozrząd z napinaczami firmy SWAG oraz wszystkie koła zębate od rozrządu OEM

-Nowe uszczelki i uszczelniacze OEM oraz Erling

-Głowica po pełnej regeneracji , nowe uszczelniacze zaworowe , płaszczyzna , docieranie zaworów prowadnice itp .

-Nowe śruby głowicy OEM

-Nowe świece żarowe BERU

-Rolek , napinaczy paska wielorowkowego czy pompy wody nie wymieniałem bo niedawno zakładałem nowe .

-Rozrusznik oraz alternator po regeneracji żeby był spokój :)

 

2YVbg5F.jpg

 

1dYfomm.jpg

t1elGKI.jpg

 

Turbo GTB założone na przerobionym kolektorze wydechowym ,kolektor był spawany oraz ponownie frezowany . Nie jest to taki prosty temat . Wstępnie dorobiłem spływ oleju ,który wypada w innym miejscu . Zasilanie turbiny w olej wykonam dość prosto , zakłuje po prostu nowy przewód . Rura ssąa powietrze z filtra powietrza oraz obudowa filtra wraz z przepływomierzem pochodzi z E92 330d z silnika N57 . Wstępnie przypasowana , ale obudowa wadzi o rurki od klimatyzacji . Musze coś z tym wymyślić .

 

kcEex7L.jpg

UFiXVR6.jpg

i4zgEqK.jpg

k1laVaV.jpg

 

Założone zostały również zaciski Brembo 4 tłoczkowe z modelu F30 z tarczą przód 370mm , na tył też będą założone przy chwili ponieważ tam jest więcej przeróbek .

 

 

 

Silnik już w aucie i jeszcze parę spraw do ogarnięcia jest . W tym tygodniu auto trafia do blacharza na poprawki , a ja w tym czasie musze poszukać firmy która mi odnowi moje felgi .

Opublikowano

Bardzo ciekawy projekt, bardzo duży ukłon w stronę przygotowania silnika do modzenia wszystko fachowo i rzetelnie przygotowane i zrobione, jestem pod wrażeniem :cool2: :cool2:

Co do hamulców to bardzo dobry wybór będziesz zadowolony :cool2: Tył do ogarnięcia u mnie w temacie masz opis jak to zrobić.

Pytanie mam do Ciebie dlaczego tylko panewki korbowodowe wymieniałeś a głównych nie?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Bardzo ciekawy projekt, bardzo duży ukłon w stronę przygotowania silnika do modzenia wszystko fachowo i rzetelnie przygotowane i zrobione, jestem pod wrażeniem :cool2: :cool2:

Co do hamulców to bardzo dobry wybór będziesz zadowolony :cool2: Tył do ogarnięcia u mnie w temacie masz opis jak to zrobić.

Pytanie mam do Ciebie dlaczego tylko panewki korbowodowe wymieniałeś a głównych nie?

 

 

Dzięki , własnie u Ciebie widziałem opis z tyłami i wszystkie graty juz leżą :D Generalnie panewki były idealne , a z głównymi jest za dużo zabawy w dobieraniu panewek . Nawet wału nie odkreciłem , jest jak fabryka .

Opublikowano
Rozumiem bo wiesz w tych silnikach najszęściej pada panewka główna od strony rozrządu, dlatego pytałem o panewki korbowodowe które praktycznie nie padają, szkoda że nie sprawdziłeś tych panewek ale miejmy nadzieję że wszystko jest w porządku :wink: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Rozumiem bo wiesz w tych silnikach najszęściej pada panewka główna od strony rozrządu, dlatego pytałem o panewki korbowodowe które praktycznie nie padają, szkoda że nie sprawdziłeś tych panewek ale miejmy nadzieję że wszystko jest w porządku :wink: :cool2:

 

Myśle że będzie wszystko ok :) Ten silnik byl w środku jak nowy ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ! Auto w sumie już poskładane i jezdzi , musze wkleić zdjęcia :P Jak by coś to ten zestaw czyli Hybryda GTB2260 z kolektorem i zasilaniem i społywem w olej jest na sprzedanie . Mam już turbinki od 335d , i wysłane do Perun Turbo :D
Opublikowano
Możesz napisać czy coś robiłeś ze sprzęgłem? Albo masz jakiś pomysł żeby taki przyrost wytrzymalo. Dwumas podobno też szybko pada i trzeba kombinować.
Opublikowano
Kolego ja mam automat z E60 LCI , fabrycznie był manual ale no właśnie by nie wytrzymał . A spieku nie chciałem .... Te automaty bardzo fajnie w tych autach chodzą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.