Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie...

pacjent E39 530d 2000

 

Warczy ...niby dmychawa(nadmuch wewnętrzny).

Piszę NIBY gdyż dosłownie 10 minut temu zmieniłem wentylator na fabrycznie nowy. Jak warczało tak warczy.

PRZED WYMIANĄ BYŁY OBJAWY

1. Warczało jak jasna cholera.

2. pomimo "wszystkich k resek"na wyświetlaczu czuć było, że obroty wentylatora nie są pełne.

3. przy zakrętach w lewo dmuchawa szybciej pracowała, gdy zacząłem jechać na wprost znowu zaniżone obroty(w trybie manual i auto to samo)

4. po włączeniu silnika kreseczki na wyświetlaczu rosły natomiast nie było nawiewu. trzeba było pierdyknąć pięścią w okolice pedału gazu w boczny tunel.

 

PO WYMIANIE

 

1. obroty stabilne, nie zaniżone.

2. startuje od razu nie trzeba tłuc żeby wystartowała.

3. warczy w okolicach pedału gazu-tunel.

 

co jeszcze zauważyłem? Gdy podniose maskę i wyjmę wkłady filtrujące(NOWE!!!) warczenie zmniejsza się, niemal ustaje.

 

PYTAM SIĘ: Co za cholera?????

Opublikowano
W tunelu obok pedału gazu jest regulator obrotów dmuchawy czyli popularny "jeż". Sprawdź czy kostka-złącze "jeża" nie jest wypalona. Być może i sam "jeż" kończy już swój żywot....
Opublikowano
W tunelu obok pedału gazu jest regulator obrotów dmuchawy czyli popularny "jeż". Sprawdź czy kostka-złącze "jeża" nie jest wypalona. Być może i sam "jeż" kończy już swój żywot....

 

Ptzeraziłeś mnie...

Jrż siedzi w obudowie wentylatora po prawej-widziałem go i dotykalem. Przerażenie bo oznaczaloby to, że musiałbym znowu wszystko rozbierac.

Chyba, że jest inny sposób na dostanie się do niego

Opublikowano
Od strony pasażera ściągasz boczek na tunelu / jedna śrubka/ i masz "jeża" jak na dłoni.Na pewno nie jest w obudowie dmuchawy!
Opublikowano
Od strony pasażera ściągasz boczek na tunelu / jedna śrubka/ i masz "jeża" jak na dłoni.Na pewno nie jest w obudowie dmuchawy!

 

Tam(w obudowie) dotykalem...jakkolwiek to zabrzmi...prety jeża

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie kończą się szczotki silnika wentylatora.

Stąd warkot.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój błąd.

Przeoczyłem jakimś cudem tę informację.

pzdr

yaz

Opublikowano
Na pewno ta sprawa jest związana z obciążeniem wentylatora lub ciśnieniem powietrza, jakie on wytwarza, jeśli warkot zmienia się w zależności czy filtry są włożone czy nie ale nie mam pomysłu co tam może wydawać taki dźwięk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.