Skocz do zawartości

Pirelli, Continental, Michelin 245/45/R18 - co wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej wszystkim!

 

Rozglądam się za jakimiś nowymi gumami letnimi dla F11 w Runflat...

 

Nie planuję nigdy więcej robić eksperymentów, dlatego celuje wyłącznie w dobrze znane mi marki, z którymi mam pozytywne wspomnienia.

 

Obecnie do wyboru mam: Pirelli P7 Centurato, Continental ContiSportContact 3 oraz Michelin Primacy 3... Macie jakieś fajne doświadczenia z tymi oponami? Co radzicie wybrać w rozmiarze 245/45/R18? :D

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez jakubhab
Opublikowano

Jak to załatwiłeś?

Ja reklamowałem moje opony u sprzedawcy i nic nie wskórałem.

Reklamowałem w Nokian Polska i nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat opon dyskutowany wielokrotnie, poszukaj znajdziesz sporo...

 

Z wymienionych mam doświadczenia z dwoma modelami (oba w wersji ROF *):

- Pirelli P7 Cinturato, co prawda w nieco mniejszym rozmiarze, bo w F20

Generalnie brak zastrzeżeń poza jednym - opona ma bardzo słabe boki. Mimo teoretycznie mocnej ścianki bocznej (ROF) potrafi wybulać po wjechaniu w większą dziurę.

- Continental ContiSportContact 3

Na tych oponach jeżdżę w F11. W tym roku założyłem drugi, identyczny komplet. Jak dla mnie opona bardzo dobra, choć model już dosyć wiekowy.

Szkoda, że w nowszych wydaniach brak ROF* - chyba dlatego, że BMW ostatnio bardzo mocno związało się z Bridgestone.

 

A'propor Bridgestone - bo jeszcze te masz do wyboru (mam na myśli wymieniony rozmiar w wersji ROF *).

Zawsze uważałem te opony za twarde i głośne.

I niestety - nadal tak uważam. W nowo kupionym F48 mam Bridgestone S001 Turanza (ROF *) i są naprawdę głośne... :(

Opublikowano
Ja smigam na pirelli - opona dobra , poprawna - dosyc cicha. Ale na pewno nie do sportowej jazdy. Oczywiscie jak najbardziej do szybkiej tak ale nie do wyscigow. Niestety wiekszosc opon rof to dosc stare produkty. P7 Cinturati to chyba jeden z nowszych wzorow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

P7 Cinturato to model zaprezentowany w 2009 roku (w 2012 pojawiła się wersja "ekologiczna", tj. P7 Cinturato Blue).

Z kolei Continental ContiSportContact 3 to model z 2006 roku.

 

Najnowsza jest Bridgestone S001 Turanza oraz T001 Potenza... Oba modele sa niestety głośne (przynajmniej jako ROF w dużym rozmiarze).

Opublikowano

Generalnie to zjeździłem kilka lat temu na Passacie 3 komplety Continentali SportContact 2 i w życiu fajniejszej opony nie widziałem... Śmigała pięknie, zużywała się bardzo równomiernie nie miałem zastrzeżeń.. Dlatego też myślałem o Continentalach najbardziej, ale jak piszecie jedynie Conti 3 ma obecnie Runflat... w Conti 5 był, ale z informacji pracownika oponeo wiem, że opona została wycofana i nie będzie więcej dostępna. Wobec tego najbardziej byłem skłonny ku Pirelli, chociaż nie powiem Wasze opinie mnie szczególnie nie zachęciły :/

 

A co myślicie, aby jednak zrezygnować z Runflat? :shock: Mimo wszystko wybór jest nieporównywalny, opon jak grzybów po deszczu, łącznie z Michelin CrossClimate... Tak myślę, że jakbym wziął bez runflata oponkę o nośności 100 wzmocnioną, to teoretycznie w jakiś tam sposób powinna się zachowywać jak runflat, chociaż wiadomo, że to nie to samo.. :/

 

No i jestem teraz w kropce i nie wiem totalnie, co wybrać, a czasu na decyzję dużo nie mam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co myślicie, aby jednak zrezygnować z Runflat?

 

Ja tak właśnie konsekwentnie robię....

Opublikowano

Ale mimo wszystko na autostradzie przy wyższych prędkościach jest większe poczucie pewności, że w razie nawet czego, jest ten runflat, który pomoże opanować samochód, prawda?

 

Nie wiem właśnie.. :/ Może zwykła oponka + dobry zestaw naprawczy to lepszy pomysł... hmmm.. :?

Opublikowano
Było już wałkowane miliony razy. Bmw zaprojektowalo i certyfikowalo zawieszenie pod opony rof. Oczywiscie mozesz sobie zalozyc co Ci sie tylko podoba. Ale jesli mam sie dzielic własnymi doswiadczeniami to zwykła opona jedynie przy nizszych profilach w f10/f11 od felgi 19".
Opublikowano

Jakubhab polecam zapoznać się z testami np. Adac, na pewno będą bardziej obiektywne od subiektywnych odczuć różnych osób, bo to trzeba porównać te same rozmiary opon, w tym samym aucie i tych samych warunkach, żeby wyciągnąć wnioski.

 

Z testów np. wnika ze Pirelli Centurato szybko się zużywa (Dekra szacuje przebiegi na 25-30 tys km co jest wartością smieszna), ma przeciętne wyniki na suchym i wodzie, które dodatkowo tracą z każdym sezonem w wyniku ścierania.

 

Osobiście ubolewam, ze nie ma na rynku całorocznych opon Run flat poza słabymi Pirelli.

Opublikowano

Mimo wszystko planuję pozostać przy oponach typu Runflat... Mimo wszystko więcej za niż przeciw.

 

Tylko właśnie teraz kwestia co wybrać z tych ROF.. Na pewno nie chcę widzieć Bridgestone.

 

Czyli po tych osobach co zjeździły różne oponki w swoich F11, uważacie że Continental CSC3 najlepiej się spisują? Co raz bardziej skłaniam się ku nim. Mimo starego bieżnika - oponka znana na rynku i ma bardzo dużo pozytywnych opinii...

Opublikowano
^^^^ Zgadzam sie z przedmowca z tym że: na pirelli p7 cinturato zrobilem 45 tys w moim aucie i jest ich sporo mysle ze jakies 55% bieznika pozostalo ( do znacznika wymiany) tymczasem w tym samym aucie na zimie mam dunlopa i z racji pory na ktora jest zakladany i spokojniejszej jazdy w tym okresie a takze mniejszych przebiegow okolo 18 tys spodzoewalbym sie malego zuzycia a tymczasem nie jestem pewien czy w trakcie najblizszej zimy opony nie beda wymagaly zmiany. Zona jezdzi na contsportcontact5 i te sa rewelacyjne cichutkie itp ale leca jak szalone natomiast ten sam dunlop ktory u mnie łysieje u Niej jest niezniszczalny. Inny rozmoar , inne auto , inny naped no i inne warunki i kierowcy. W kazdym przypadku zuzycie i odczucia beda inne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakubhab polecam zapoznać się z testami np. Adac, na pewno będą bardziej obiektywne

Wcale nie jestem taki przekonany co do obiektywizmu tych testów :wink:

Na pewno warto przeczytać i wziąć pod uwagę, ale nie byłbym całkowicie bezkrytyczny jeśli chodzi o wyniki...

 

Z testów np. wnika ze Pirelli Centurato szybko się zużywa (Dekra szacuje przebiegi na 25-30 tys km co jest wartością śmieszna)

Ano właśnie. A np. u mojej żony w F20 ta opona (w wersji ROF *) wytrzymała 5 (!) sezonów... Auto zostało kupione w salonie na tych oponach i po 5 latach na nich sprzedane... :)

Jedynie, jak wspominałem, ta opona ma słabe boki. Z czterech opon przez 5 lat musiałem wymienić 2 wlasnie z uwagi na wybulenia...

 

Jeśli chodzi o Continental to w tytułowym rozmiarze w wersji ROF * jest to najczęściej model ContiSportContact 3E.

Nie wiem co znaczy to "E", próbowałem kiedys znaleźć ale niestety bez rezultatu (pewnie coś z ekonomiką jazdy, w sensie zużycia paliwa)...

Pierwsze opony (fabryczne) miałem wlasnie 3E, drugi komplet rowniez kupiłem 3E.

Opublikowano
@

Wcale nie jestem taki przekonany co do obiektywizmu tych testów :wink:

Na pewno warto przeczytać i wziąć pod uwagę, ale nie byłbym całkowicie bezkrytyczny jeśli chodzi o wyniki...

 

Ano właśnie. A np. u mojej żony w F20 ta opona (w wersji ROF *) wytrzymała 5 (!) sezonów...

 

Dlatego właśnie jeśli czymś się kierować to własnymi doświadczeniami albo testami, które nigdy nie dadzą 100% pewności (nie chodzi mi o doszukiwanie się manipulacji, lecz choćby faktu, ze testy nie były prowadzone w naszym modelu auta i dokładnie danym rozmiarze opony, a to może wiele zmienic), ale przynajmniej porównanie jest sensowne, bo mamy to samo auto, kierowcę, rozmiar opony, stan bieznika, powtarzalność testu i warunkow dla każdego kompletu opon. Przeciętnemu użytkownikowi będzie ciężko wyjść poza opinią jakich miliony w internecie, w tym 1/3 od copywriterow. ☺

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Było już wałkowane miliony razy. Bmw zaprojektowalo i certyfikowalo zawieszenie pod opony rof. Oczywiscie mozesz sobie zalozyc co Ci sie tylko podoba. Ale jesli mam sie dzielic własnymi doswiadczeniami to zwykła opona jedynie przy nizszych profilach w f10/f11 od felgi 19".

 

Mhm, a potem po niecałych 40 kkm trzy z czterech felg są do prostowania (a na rantach żadnego zadrapania!), bo poprzednia właścicielka lubiła parkować na chodniku po drodze pokonując wysoki krawężnik. Dodatkowo przy niecałych 60 kkm poleciały wahacze dolne przód. Opony 18 cali Runflat, fabryczne z salonu, czyli Bridgestone.

 

Ja mam już niewiele do zjechania tych nieszczęsnych runflatów i na pewno na wiosnę pójdę w zwykłą oponę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia.

Dwa auta maja już przejechane ponad 100.000 km (lato i zima ROF) i najmniejszych problemów, ani z felgami ani z zawieszeniem.

Teraz kupiłem trzecie auto, również na ROF (musiałem dopłacić do opcji ROF, bo akurat F48 w standardzie wyjeżdża na zwykłych oponach).

 

Myślisz, ze gdyby "poprzednia właścicielka" w ten sam sposob wjeżdżała na krawężniki na zwykłych oponach, to felgi byłyby w idealnym stanie...? :wink:

Opublikowano

Na podstawie rozmowy z fachowcem od opon i własnego doświadczenia, myślę, że w aucie z „normalnymi” oponami felgi byłyby w prawie idealnym stanie :)

Cieszę się, że Tobie opony runflat odpowiadają i pewnie jeździsz ostrożnie, ale ja jestem zdania, że F10/11 z takim ogumieniem to naszych drogach pomyłka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.