Skocz do zawartości

520D F11 ubytek płynu chłodniczego


Smolen1685051297

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam następujący problem.

 

Przeszukałem forum F10-11 i nie znalazłem mojego przypadku, ale jeśli ktoś posiada wiedzę gdzie mogę go odszukać będę bardzo wdzięczny.

 

520D 2011r. 184 Km.

 

Wyskoczył komunikat niski poziom płynu chłodniczego. Auto od roku w rodzinie i nie było tego nigdy wcześniej. Na odpalonym silniku dolałem wodę demineralizowaną w ilości 3,5L. Nic innego nie miałem będąc w lesie na działce.

Po całym dniu jazdy w leśnych terenach ponownie zapaliła się kontrolka- dolej płynu chłodniczego. Ale za 10 sekund komunikat-wyłącz silnik bo grozi przegrzaniem. Zatrzymałem się i poczekałem około 30 min żeby silnik opadł z temperatury. Ponownie do zbiornika weszło około 2 L ww wody. Od tamtej pory nie odpalałem auta i zastanawiam się co dalej z tym zrobić.

 

Co może być przyczyną takiej sytuacji?

 

Nie widzę żadnej plamy lub wycieku z silnika. Na pierwszy rzut oka jest suchy. Osłony od spodu też nie pokazują żeby były gdzieś zalane lub nawet mokre.

 

Czy to może być chłodnica EGR która może być nieszczelna? Jeśli tak to czy można to jakoś sprawdzić?

 

Proszę o pomoc bo nie bardzo wiem w którą stronę się kierować.

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sprawdź krociec układu chłodzenia jest koło obudowy filtra oleju . Wchodzi do niego przewód chłodnicy ten od strony kierowcy . Mógł pęknąć , lub uszczelkę szlag trafił . U mnie pękł wczoraj . 80 zł plus 2h roboty przy browarku , do tego czyszczenie kolektora ssącego . Generalnie to ten krociec lipa straszna , BMW w tym przypadku dało dupy na całej lini. To samo z uszczelkami przewodów chłodnicy . Nie można ich kupić , a cały waż to 350 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam, mam podobny problem. Wyskoczył komunikat, żeby dolać płynu chłodniczego i rzeczywiście dokupiłem płyn i brakowało 1 litra. Zrobiłem zdjęcia jak to wygląda i widać, że jest wyciek. Ktoś ma pomysł skąd może uciekać płyn?


e7c8c18e41dfee24med.jpg


3968af8a80afbd4dmed.jpg


3d5cbfce4ce3f67bmed.jpg


[813fb1ab79e59e57med.jpg]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 4 tygodnie później...

Hej,


u siebie po dokładnych oględzinach też zauważam, że jest tam mokro od płynu.


Jak radzicie oryginał, czy zamiennik (Febi/Swag)?

Jak to najłatwiej wymienić? Trzeba ściągać kolektor ssący? Trzeba spuszczać płyn chłodniczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej,


u siebie po dokładnych oględzinach też zauważam, że jest tam mokro od płynu.


Jak radzicie oryginał, czy zamiennik (Febi/Swag)?

Jak to najłatwiej wymienić? Trzeba ściągać kolektor ssący? Trzeba spuszczać płyn chłodniczy?

 

U mnie cieknie ten króciec, czy trzeba odkręcać kolektor aby wymienic ten krociec bo trzecia sruba jest przysłonieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź krociec układu chłodzenia jest koło obudowy filtra oleju . Wchodzi do niego przewód chłodnicy ten od strony kierowcy . Mógł pęknąć , lub uszczelkę szlag trafił . U mnie pękł wczoraj . 80 zł plus 2h roboty przy browarku , do tego czyszczenie kolektora ssącego . Generalnie to ten krociec lipa straszna , BMW w tym przypadku dało dupy na całej lini. To samo z uszczelkami przewodów chłodnicy . Nie można ich kupić , a cały waż to 350 zł.

 

Rozumiem że trzeba odkrecic kolektor aby wymienić ten króciec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na tą trzecia śrubę to lepiej zrobić to porządnie i zwalić kolektor. Przy okazji się zrobi inspekcje klap czy wszystko ok, no i pewnie warto go umyć jeśli dawno nie zaglądanie było.

Mi się też poci z krućca i w końcu się będę musiał zabrać za wymianę, więc oglądałem to kilka razy majstrując jak tam dojść małymi przegubami itp, mam nawet taki giętki łącznik pod malutkie nasady i może by to odkręcił, ale weź potem tam traf i złap dobrze gwint żeby nie obrobić...

Wątpię że to wykonalne, a koniec końców może to dłużej trwać niż zwalenie kolektora i spokojna wygodna robota bez nerwów.

Niewiem jak jeszcze z odpowietrzaniem bo M57 niemiałem problemów, a tu niby jakieś metody NASA podciśnienia itp, na serio N47/57 normalnie nie idzie odpowietrzyć??? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec wymieniony - ubytek zniknął.


Do wymiany konieczne ściągnięcie kolektora dolotowego.

Co do odpowietrzenia odpaliłem samochód z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego, chwilę popracował bardzo mało powietrza poszło. Przejechane ponad 1000 kilometrów zero problemów! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tym odpowietrzaniem to kolejna procedura NASA o której wie tylko ASO BMW, a wystarczy odkręcić korek?

Gdzieś czytałem że w silnikach N zbiorniczek płynu nie jest już w najwyższym miejscu, i dlatego wymaga się odpowietrzenia podciśnieniowego... A mnie na fizyce uczyli że jeśli by tak było to po odkręceniu korka wylałby się płyn z wyższych partii od zbiorniczka??? To jak to jest naprawdę skoro kolega odpowietrzył normalnym sposobem. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawie jak nowy, wszystkie klapki na swoim miejscu :) Jaki przebieg ?

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tym odpowietrzaniem to kolejna procedura NASA o której wie tylko ASO BMW, a wystarczy odkręcić korek?

Gdzieś czytałem że w silnikach N zbiorniczek płynu nie jest już w najwyższym miejscu, i dlatego wymaga się odpowietrzenia podciśnieniowego... A mnie na fizyce uczyli że jeśli by tak było to po odkręceniu korka wylałby się płyn z wyższych partii od zbiorniczka??? To jak to jest naprawdę skoro kolega odpowietrzył normalnym sposobem. :roll:

 

Na to wychodzi.. Też mi się nie chciało wierzyć, żeby miało się dziać nie wiadomo co :P

Tym bardziej, że te ilości powietrza naprawdę minimalne, z 5-6 razy siknęło cieńszą strużką, a tak to później pełen przepływ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak najlepiej doczyścić te doloty w głowicy?

Jak dokładnie, skutecznie i bezpiecznie wyczyścić całe kanały dolotowe i zawory głowicy bez demontażu jej domowym sposobem to nie wiem. Chętnie poznam taką bezpieczną i skuteczną metodę.

Żeby usunąć nagar w kanałach również w miejscach trudno dostępnych i z zaworów to są firmy które czyszczą pod ciśnieniem łupinkami orzechowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.