Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Mam problem z autem BMW e90 325xi 2005r. Dwa dni temu podłączyłem do auta kabel K+DCAN oraz program ISTA P. Uruchomiła się od razu diagnostyka i propozycja aktualizacji sterowników m.in. VGSG, DDE, MRS, CID. Niestety prawie wszystkie zakończyły się błędem EDIABASa i błędem komunikacji. Po tym na komputerze w aucie wyskoczył błąd ABS, 4x4, DSC (kontrolki na desce rozdzielczej: hamulca ręcznego, ABS, DSC). Po podłączeniu INPY w module VGSG (e89>FUNCTIONAL JOBS>IDENT lub AIF już nie pamiętam dokładnie) wyskakują znaki zapytania. Dzisiaj dodatkowo wyskoczyła kontrolka i błąd poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa.

 

Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem i przywrócić auto do normalności. Czy pomoże wgranie sterowników do modułu przez WinKFP?

 

Obecnie wiem, że nie można podłączać ISTAP na kablu K+DCan tylko przez ICOM. Niestety akurat ja muszę uczyć się na błędach :( Bardzo proszę chociaż o jakąkolwiek pomoc.

Opublikowano

Wydaje się, że problem ze skrzynią rozdzielczą został naprawiony.

 

Teraz męczę się z MRS i błędem 93B2 battery safety terminal error.

Co może oznaczać dwukrotnie większy przebieg w tym module niż w innych (w tym na desce rozdzielczej)? Moduł został wymieniony? Dodatkowo klema pirotechniczna wygląda na bardzo zmasakrowaną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba ze 100-razy napisałem aby nie aktualizować istaP na zwykłym kablu K-dcan

jesli już to winkfpt tylko sterowniki które nie są w pierścieniu most (widać na drzewie w ista )

aktualizacja w winkfpt trwa pięciokrotnie dłużej wolniej przesyła dane dltego w większosci

udaje się poprawnie zaprogramować na lini K (do 2007/03) gorzej na DCAN , mimo to lepiej programować icom ,

a K-dcan zostawoć do diagnozy i kodowania ,

sterowniki które mają nie dokończone programowanie widać w ista na niebiesko ,

jeśli coś zostało niedokonczone to zaprogramuj winkfpt , potem kodowanie do serii

nie dotykoj CAS i JBE oba programuje się w pozycji KL15off +R ...

MRS jak wymieniony sterownik to obowiązkowo zaprogramować aby zmienić vin , kodowanie do serii NCS , reset czasu systemowago w ista d

oczywiście jak inne usterki w magistrali lin poduszek to naprawić .

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Czy update przez winKfp modułu MRS może mieć wpływ na pompowanie boczków foteli? Kiedyś boczki pracowały w fotelu kierowcy normalnie. Przy wspomnianym wcześniej błędzie nie pompowały się wcale boczki (słychać było tylko pracę silnika) a po zakodowaniu pompuje się tylko jedna strona i po chwili schodzi powietrze. Nie wiem jak u pasażera, ale kiedyś pompowała się też tylko jedna strona (u kierowcy i pasażera zewnętrzne strony).

 

CAS i JBE nie dotykam. Zaktualizowałem skrzynię automatyczną i skrzynię rozdzielczą, jednak różnicy w pracy nie widzę. A nawet przy błędzie w VGSG auto tak jakby lepiej się zbierało - odłączony został napęd 4x4?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.