Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po wymianie chłodnicy, napotkałem problem z temperaturą silnika. Na postoju jak i podczas jazdy wskazówka od temperatury jest minimalnie po lewej stronie względem pionu ( powiedzmy ~87 stopni ). Poprzednio temperatura idealnie trzymała pion do czasu defektu chłodnicy. Mam też pytanie o prawidłowe działanie wisko. Mam wrażenie, że załącza się zbyt często. Jak tylko temperatura wejdzie na około 80 stopni wisko zaczyna działać przy ok 3 tyś obrotów przestaje. Jest tak na postoju jak i podczas jazdy. Silnik 2.5 m52tu automat. Czy to normalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest normalne, sprawdź dokładną temperaturę, bo to co na zegarach to nie jest tak jak piszesz. Pytanie co można źle zrobić przy wymianie chłodnicy, tylko źle odpowietrzyć, więc na tym bym się skupił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po lewej względem pionu i piszesz o 80 paru stopniach? Masz poniżej 75st wtedy nje wiem skąd bierzesz takie wysokie wartości. Zrób test 7 i sprawdź jak i kiedy spada temp. Albo czujnik albo padł termostat w pozycji otwartej.
Opublikowano
Może termostat się za wcześnie otwiera a jak wymieniłeś chłodnicę na nową to bardzo dobrze oddaje ciepło i wychodzi wada termostatu. Tak jak piszą wyżej, włącz test 7 na zegarach, są opisy na yt jak to zrobić i przeanalizuj temperaturę, bo pion jest już od 75 stopni i chyba do 110 dalej jest pion. Dopiero poniżej lub powyżej tych wartości wychyla się w lewo lub prawo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do 115' jest pion ostatnio przy rozwalonym termostacie miałem okazję sprawdzić.

116 jest minimalnie wychylona wskazówka

117 już zdecydowanie, tak z 15' od pionu już odchodzi.

 

Więcej nie miałem, ale pewnie 120 to już na czerwone idzie.

 

 

U mnie przy walniętym termostacie jak było zimno temperatura skakała między pionem, a lekko w lewo, jak przyszły upały zaczęła chodzić w prawo, pewnie termostat stanął w miejscu, na obudowie było wiać rozlany wosk ze środka.

 

http://static.pokazywarka.pl/c/m/t/e43a1d50c88348010cfe2908ff463872_orig.jpg

Opublikowano
Niestety nie mogę zrobić testu nr 7 ( wypalone pixele), ale po podpięciu pod komputer Temperatura płynu chłodzącego pokazywała 49 stopni przy 27 stopniach na zewnątrz na postoju, co to oznacza termostat czy czujnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pracującym silniku, po rozgrzaniu pokazuje Ci 49 stopni? coś tu jest nie tak, silnik zimny w tych letnich temperaturach bez uruchamiania rano będzie pokazywał w ok 25 stopni, wyciągnij termostat i zagrzej go w czajniku obserwując wzrost temperatury, kiedy zaczyna się otwierać ( i przypadkiem nie jest otwarty cały czas?)
Opublikowano
Tylko, że w inpie jest pokazane wiele temperatur płynu chłodzącego np. na wlocie do chłodnicy, wylocie itp itd nam chodzi o temperaturę na głowicy czyli KTMP gdybyś zrobił test nr 7.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie sytuacja wygląda tak: jeśli chodzi o pion na wskazówce okazało się ktoś źle osadził wskazówkę od temperatury (było to widać na zgaszonym silniku, porównywałem ze zdjęć z internetu) Odkryłem to przy okazji naprawy pixeli na wyświetlaczu, jednak pojawił się inny problem podczas testu temperatury doszło do 110 stopni na postoju, podczas jazdy nie spadało. wskazówka była w pionie cały czas. jaka może być przyczyna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wskazówka przy 110 nie pójdzie poza pion, dopiero jak przekroczy 115/117 stopni, jest gorąco pewnie klima włączona może visko trochę niedomaga i tak będzie. Nie wiem jak długo jechałeś obserwując temperaturę, ale jeżeli chłodnica nowa, podczas jazdy powinna nieco spaść
Opublikowano
Właśnie dziś u mnie było 20 stopni, bez klimy. Wydaje mi się ze 110 stopni to za dużo. tym bardziej, że chłodnica jest nowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to prawda, powinna być niższa, podaj końcówkę VIN-u, zobaczę jaki tam termostat zakładali?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem w jakiej kondycji masz viskozę, przejedź trasę właśnie tak pod wieczór kiedy jest chłodniej, włącz test 7 i zobacz do ilu spadnie, powinna być gdzieś 102/103 stopnie, tylko nie gnieć jej mocno
Opublikowano
Dziś przejechałem około 50 km i temperatura podczas jazdy oscylowała w granicach 105-112 przy temperaturze zewnętrznej 27 stopni. Na postoju jest podobnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to visko raczej można wykluczyć, zmień ten termostat ale na temp. otwarcia niższą 92
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problemem jest wysoka temperatura, jak chcesz ją zbić, no to najlepiej podmienić termostat na niższą temperaturę otwarcia, silnikowi nic się nie stanie, były chyba seryjnie z taką temperaturą 92, (mogę pogrzebać i poszukać numeru części). Kiedyś przerobiłem taki plastikowy termostat i wsadziłem tam z otwarciem 85 stopni, samochód jeździ już 3 rok i wszystko jest spoko, tylko przy takiej modyfikacji trzeba przerobić dość mocno obudowę i jest przy tym trochę pracy żeby go nie uszkodzić, te plastiki są kruche
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup termostat taki jaki powinieneś mieć, obecny pewnie się już zużył.

 

U mnie nowa chłodnica (jakiś polski zamiennik niewiadomej jakości, ale obstawiam, że najtańsza, bo handlarz wymieniał po spraowadzeniu) z oryginalnym termostatem z fabryku 112 - 115 stopni było. Jak było zimno to z kolei samochód długo się nagrzewał.

 

Po wymianie na nowy - z temperaturą otwarcia 97 stopni (ori do M54) - temperatura wynosi około - 87 stopni. czasem rośnie, ale po chwili znowu spada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
termostat z temperaturą otwarcia 97 (czyli otwiera kanał wodny przy tej właśnie temperaturze) a temp. silnika 87 stopni? :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spoko..mogę Ci tylko napisać że ten 85 stopni który wsadziłem po przeróbce, na zegarach po złożeniu, pokazywał 90 stopni

może masz wcześniejszą temp. otwarcia, bo coś mi trudno w to uwierzyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.