Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam trochę dziwny problem. Zaczynajac sesje w ista 3.58 zaczytuje mi wszystko ladnie, VIN przebieg itp. ale jak przechodzi do czytania sterowników to wyświetla mi wszystkie sterowniki jakie są możliwe i mówi, że są źle zamontowane czy coś w tym stylu. Przechodzę dalej do skanowania sterowników i już na samym początku zgłasza błąd JBE, że został wymieniony i nie jest zgodny.

 

Głównie chodzi o to, że na 10000000% nie był wymieniany od nowości, żadnych problemow od nowości z nim nie miałem. Staje na tym module i dalej nic nie czyta. Używam ista razem z kablem k/dcan.

 

Jedyne moduły jakie wymieniałem to FRM na FRM2 i zmieniłem VIN w nim, oraz radio na Prof. ale tutaj już nie zmieniałem vinu.

 

Przy zwykłym rheingoldzie standalone wszystko jest Ok.

 

Jakieś podpowiedzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie lista FA się nie zgadza z numrem vin i ori wyposażeniem

e E90 (grupa e89) ma FA w CAS i FRM (NFRM) jeśli ktoś dopisująć nowy frm NCS-em namieszał w FA to będzie pokazywał błąd

wystarczy poprawić FA i nie będzie problemu (nie wolnno programować w takiej sytacji ponieważ ista bierze pod uwagę listę FA i może

zaproponiować inny ZBnr niz taki jak być powinien , co może doprowadzić do uszkodzenia i przerwania programowania .

Opublikowano

Programować ja programowałem. FA nie było zmieniane bo nic nie było doposażone, była po prostu zmiana z FRM1 na 2 i tyle. Co do radia to o ile dobrze wiem to czy business czy profesional maja to samo FA.

 

Nadal nie rozumiem czemu ista czepia się JBE skoro nic tam nie tykałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Programować ja programowałem. FA nie było zmieniane bo nic nie było doposażone, była po prostu zmiana z FRM1 na 2 i tyle. Co do radia to o ile dobrze wiem to czy business czy profesional maja to samo FA.

 

Nadal nie rozumiem czemu ista czepia się JBE skoro nic tam nie tykałem

1 ) jak nie dotykałeś jak wymieniłeś FRM a tam jest lista FA

2) radio business ($662 lub żadnego numeru ) ma inny numer FA niż prof ($663 ) co akurat dla JBE nie ma znaczenia

3 czy masz samochód ok początku kupony w samonie skoro tak twierdzisz ?

w frm masz inny model auta *xxxx być może też w CAS jak ktos dokonał eksportu FA z nowego FRM do CAS

podaj vin to powiem ci jak powinno być w FA

Opublikowano

Ok to już widzę pierwszy błąd, nie zmieniłem FA dla radia prof. Auto mam od nowości i tylko te rzeczy były zmieniane w elektronice.

 

Po wymianie FRM, FA było kodowane pod cale auto Wiec powinno być takie samo. Ale możliwe, że gdzieś zalapalem błąd

 

Mój VIN KU48311

Opublikowano

Ok to już widzę pierwszy błąd, nie zmieniłem FA dla radia prof. Auto mam od nowości i tylko te rzeczy były zmieniane w elektronice.

 

Po wymianie FRM, FA było kodowane pod cale auto Wiec powinno być takie samo. Ale możliwe, że gdzieś zalapalem błąd

 

Mój VIN KU48311

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uzyj NCS

i sprawdz FA w

CAS i FRM(NFRM)

(zapisze się w NCSEXPER/WORK/ w pliku FA.trc otwórz w notatniku,

powinno wyglądać tak , (akumulatora nie ma w wyposażeniu ale do M47 był 90AH zwykły kwasowy )

E90_#0305&ALB4%0A35*VC31$1CA$4AB$8SP$9AA$240$249$302$321$428$431$441$497$502$522$534$548$563$851$863$879$993-B090

niektóre kody $xxx mogą być w innym miejscu $4AB$8SP$9AA

dokładniej to

E90_#0305&ALB4%0A35*VC31$1CA$240$249$302$321$428$431$441$497$$4AB502$522$534$548$563$851$863$879$8SP$993$9AA-B090

najwazniejsze sa E90_#0305&ALB4%0A35*VC31

po wpisaniu radia prof

E90_#0305&ALB4%0A35*VC31$1CA$240$249$302$321$428$431$441$497$$4AB502$522$534$548$563$663$851$863$879$8SP$993$9AA-B090

twoje fabryczne wyposażenie

(vinu całego nie podałem )

VIN: XXXXXXXXKU48311

Type code: VC31

Model: 320D OL (EUR)

E-F-R series: E90

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M47/T2

Displacement: 2.00

Power: 120 (163 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: A35 - MONACOBLAU METALLIC

Upholstery code: ALB4 - STOFF FLUID/BEIG

Prod.date: 2005-05-06

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S4AB Fine wood trim burr walnut

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S240 Steering wheel, leather

S249 Multifunction f steering wheel

S302 Alarm system

S321 Exterior parts in vehicle colour

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S993 model year code in VIN

Opublikowano
Ok dzięki wielkie za wysiłek ;) jutro sprawdzę NCS'em i zobaczymy ci tam w trawie piszczy
Opublikowano

Sprawdziłem FA w FRM i cas, dodałem radio prof i wszystko wyglada ok. Jedyne czym się różni to to, że w obu jest B080 a nie B090 tak jak napisales.

 

Kolejna rzecz, jak wchodzę przez inne w moduł FRM to wyskakuje mi ze oczekuje frm_87 a znajduje frm_70. Da się temu jakoś zaradzić? Nie mogę przez to dostac się do środka poprzez inpe, od razu cofa do głównego menu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wejdz do EC-APPS/INPA/CFGDAT/ otwórz w notatniku plik e90.ENG

i w pozycji

[ROOT_FAHRWERK]

DESCRIPTION=Chassis

wpisz skopiowaną tą pozycję tamtej starej nie usuwaj ,

 

ENTRY= FRM_70,Footwell Module Driver II (FRM_70 from 03/07),

 

nie zpomnij żadnego przecinka , zapisz plik i jak masz w INPA/SGDAT plik FRM_70.ipo to napewno sie połączysz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.