Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Pacjent to: E90 320d M47N2. Telepie na wolnych obrotach, falują obroty, tylko na gorącym silniku.

 

Korekcje na wtryskach wyglądają następująco:

http://files.tinypic.pl/i/00922/kfzjn8cvrje0_t.jpg

 

Live data jest w porządku, nie mam screenów, jednak sprawdzał to forumowy kolega dziqsek (dzięki!), więc nie ma lipy :)

 

Problem w tym ze tak wyglądają korekcje wtrysków regenerowanych pół roku temu u znajomego znajomego... - zostawiłem całe auto, mieli wyciągnąć, zregenerować, włożyć, zakodować - na pytanie czy zakodowane - Panie wszystko zakodowane - kartki z kodami nie dostałem, uwierzyłem na słowo.

Wczoraj oddałem je ponownie do sprawdzenia - same wtryski, tym razem w BOSCH Diesel Service z myślą że po prostu były kiepsko zrobione, dzisiaj otrzymałem telefon że jednak są w 100% sprawne.

Poprosiłem jeszcze o wygenerowanie kodów IMA z myślą iż może poprzednio nie zostały zakodowane, jakoś nie do końca wierzę iż to zrobiono. Tym razem zrobię to sam.

 

Jakiś miesiąc temu wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu - błąd 3EC0 Camshaft sensor. Wymieniałem na używany oryginał, jednak problemu telepania to nie rozwiązało.

Stary czujnik poniekąd był sprawny gdyż z nim auto odpalało, po jego odłączeniu nie.

Moje problemy jakby pokrywały się trochę z momentem kiedy padł ten czujnik.

 

I tutaj pojawiają się moje wątpliwości:

1) Jeżeli wtryski są sprawne to co może być przyczyną?

2) Wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu znajdujący się przy wlewie oleju. W internetach znalazłem info że takie czujniki są dwa + trzeci czujnik wału korbowego? Ile w tym prawdy - w realOEM nie znalazłem tego " drugiego" czujnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powodów może być dużo.

 

Od akcesoriów (jakaś rolka, klimatyzacja?)

Przez EGR

Przez przepływomierz itp.

 

Po nie wiem co, szkoda gdybać.

 

Sprawdź elementy, które za to odpowiadają.

 

Spróbuj wyłączyć wszystkie odbiorniki mocy (radio, klima), odepnij egr - zobacz co będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tu nie ma co sprawdzać..powodem telepania jest 4 cylinder przecież :roll: jak tak ufasz tej regeneracji i tym co sprawdzali to zmień nr 4 z np. 1, wprowadź kody i wtedy sprawdź co dzieje się z korekcjami. Klapki masz w kolektorze?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Korekcje po regeneracji:

 

http://files.tinypic.pl/i/00923/lvlonjyypau6_t.jpg

 

Według seriwsu BOSCHA wtryski były w porządku. Tylko nr 3 potrzebował niewielkiej regulacji - myślałem że dostane nowy kod IMA, jednak stwierdzili że wyregulują wtrysk tak aby stary kod się zgadzał.

Niby jakaś zmiana jest w korekcjach jest. Telepanie autem pozostało - może trochę mniej, ale pewnie sam sobie to wmawiam.

 

Ale tu nie ma co sprawdzać..powodem telepania jest 4 cylinder przecież :roll: jak tak ufasz tej regeneracji i tym co sprawdzali to zmień nr 4 z np. 1, wprowadź kody i wtedy sprawdź co dzieje się z korekcjami. Klapki masz w kolektorze?

 

W weekend sprawdzę ponownie korekcje i przerzucę wtrysk 1 z 4. Zobaczymy jak będą wyglądały korekcje po tym zabiegu.

Klapki mam, z mojego punktu widzenia w bdb stanie. Kolektor wraz z EGR czyściłem jakieś 10k km temu.

Dodam że żadnego falowania obrotów nie widzę. Falowanie to występowało wyraźnie przed pierwszą regeneracją, po niej ustało.

 

Pytanie:

W Inpie na stronie z kodami IMA jest opcja RESET - jakie ona ma zadanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kojarzę tej opcji w tym silniku - reset korekcji. Korekcje w obu przypadkach sprawdzane na rozgrzanym silniku? Bo rozbieżności są spore, możesz zrobić czyszczenie lm diesel spulung, ale odcinając zbiornik paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie kojarzę tej opcji w tym silniku - reset korekcji. Korekcje w obu przypadkach sprawdzane na rozgrzanym silniku? Bo rozbieżności są spore, możesz zrobić czyszczenie lm diesel spulung, ale odcinając zbiornik paliwa.

 

Tak, obydwa pomiary po około 20km.

 

czyszczenie lm diesel spulung - skoro wtryski świeżo po czyszczeniu (odebrane z serwisu) mylisz ze jakaś niedrożność przed nimi - na listwie CM/pompie ?

 

lm diesel spulung, ale odcinając zbiornik paliwa - właśnie... przed pierwszą regeneracją próbowałem i nie ukrywam że nie wiem jak... Pod progiem jest tylko filtr + podgrzewacz a więc nie zassie mi tam spulunga. Jest pompka w baku + pompa przy silniku - wychodziłoby że trzeba wyciągać pompkę ze zbiornika i przez nią podać preparat?

 

PS. Gdy tak sobie myślę wszystko nasiliło się jednego dnia. Rano parkując zgasło mi auto (jakbym je zadusił nie dodając gazu), zgasło to zgasło myślę, koła skręcone full może miał ciężko - niestety nie mogłem auta odpalić kręcąc dwa razy po kilka sekund. Dopiero po wyłączeniu stacyjki, odczekaniu kilkunastu sekund i ponownej próbie załapał. Kilka godzin później robiłem adaptację przepływki + regulację EGR, wtedy też zobaczyłem błąd czujnika wałka rozrządu który pokazała się rano przy parkowaniu. Po kilku dniach czujnik wymieniłem, błąd nie wrócił. Czy jest opcja że coś zje...psułem bawiąc się przepływką i EGRem czy to raczej tylko zbieg okoliczności?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie masz aktualne korekcje? Z pierwszego posta czy kolejnego? Przeoczyłem jakoś to czyszczenie w boschu, nic z układem paliwowym nie robiłeś, więc to nie ma związku, ale z ciekawości co za regulację egr robiłeś? Nie robiłem tego w e90, ale wg mnie spokojnie powinien zaciągnąć preparat przed filtrem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pierwszy post - korekcje przed oddaniem do bosha.

Kolejny post - korekcje po odebraniu od bosha - aktualne, sprawdzone wczoraj wieczorem.

Nie znam się na tym za dobrze ale nie wydają się chyba tragiczne...

 

Własnie z zaciągnięciem spulunga przez wężyk podłączony do filtra jest problem.

Odpinam wężyk przed filtrem (próbowałem też za) i wpinam się drugim wężykiem z tym preparatem. Oczywiście powrót też rozłączam i do puszki.

Auto w ogóle nie próbuje zasysać płynu z puszki, nawet kropli, nie odpala.

 

Z tego co wiem w e46 była pomocnicza pompa podprogowa i tam dało się to zrobić w ten sposób.

W E90 jej nie ma i tutaj jest pies pogrzebany a na internetach kompletnie brak konkretnego info jak to zrobić...

 

Co do regulacji EGR, jest taka opcja w DISie i INPIe gdzie można dostosować masę spalin która wraca do silnika. W DISie podajesz to w mg bodajże a w INPIE w procentach.

 

Po głowie mi chodzi użycie tego przycisku reset na stronie z kodowaniem IMA, gdzieś widziałem info o tym że komp w jakiś sposób sam sobie wtedy takie korekcje poprawia, nie wiem czy w to w ogóle wierzyć, koniec końców kody można przyklepać jeżeli będzie taka potrzeba.

 

Dziwi mnie to że problem pojawił się prawie z dnia na dzień...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest z tymi kodami ima? Porównałeś je czy zgadzają się? Jakoś nie przemawia do mnie regeneracja bez przypisania nowych kodów :? swoją drogą po regeneracji często takie cyrki wychodzą, wszystkie były regenerowane za pierwszym razem? Teraz na pewno chodzi lepiej, bo jest lepiej, ale i -1.0 przy r4 może to być odczuwalne, szczególnie dla Ciebie, bo pewnie jesteś już na to wyczulony. Wg mnie dali ciała za pierwszym razem, jak kody się zgadzają to wymieniłbym nr 3 na używkę z gwarancją i tyle.

 

Jak stało się z dnia na dzień? Przecież po odebraniu miałeś +2,1. Jak było wcześniej? Może nic nie zrobili tylko jakieś czyszczenie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Może opiszę jeszcze raz, chronologicznie :)

 

1) W styczniu tego roku pojawiło się telepanie budą na jałowym biegu, falowanie obrotów również.

Nie udawało mi się podpiąć spulunga, odstawiłem więc auto do znajomego znajomego na sprawdzenie.

Wyciągnęli wtryski, uszczelnili i zamontowali, wymiana końcówek nie wymagana. Problem ustąpił jednak odczułem jakiś spadek mocy (auto po chipie), ale temat zostawiłem bo poza spadkiem mocy - ocenił bym go na kilkanaście koni - nic nie odczułem, tj telepanie i falowanie zniknęło.

Korekcje z lutego przed pierwszą regeneracją:

http://files.tinypic.pl/i/00923/pt6tsd3qos9q_t.jpg

 

Korekcje z lutego po pierwszej regeneracji - cudów nie ma ale pomogło:

http://files.tinypic.pl/i/00923/dtnjpn9kgzf7_t.jpg

 

 

2) W lipcu tego roku postanowiłem pogrzebać i poszukać moim zdaniem brakujących koni w związku z tym iż forumowy kolega dziqsek akurat był w Warszawie.

Traf chciał iż tego dnia gdy byliśmy umówieni rano parkując zgasło mi auto (jakbym je zadusił nie dodając gazu), zgasło to zgasło myślę, koła skręcone full może miał ciężko - niestety nie mogłem auta odpalić kręcąc dwa razy po kilka sekund. Dopiero po wyłączeniu stacyjki, odczekaniu kilkunastu sekund i ponownej próbie załapał - z tym wydarzeniem obecnie powiązuję swój problem gdyż po raz pierwszy to się przytrafiło. Po kilku godzinach wybrałem się do dziqska - bardzo fajny człowiek btw. :) - auto odpaliło bez problemów, już w drodze poczułem że coś chyba nie gra, ale myślę sobie przewrażliwiony jestem. Na miejscu pod kompem od razu dostrzegliśmy świeżutki błąd położenia wałka rozrządu - więc skasowaliśmy aby zobaczyć czy się pojawi i sprawdzamy dane auta, wszystko było ok poza właśnie wtryskami które doszliśmy do wniosku iż warto będzie jeszcze raz sprawdzić. Zrobiliśmy na moją prośbę adaptację przepływki, regulację EGR + testowa przejażdżka. Jedzie ok, wszystko ładnie chodzi, moc jakby ok, choć mi nadal jej brakowało. Następnego dnia odczułem wyraźne telepanie którego dwa dni wcześniej nie było. Po kilku dniach wymieniłem czujnik położenia wałka z pewnością że to jego wina, nic to nie zmieniło.

 

3) Teraz (koniec lipca) miałem trochę czasu, podpiąłem kompa i skasowałem błąd czujnika (wskoczył jeszcze przed wymianą), nie zrobiłem tego zaraz po wymianie z racji braku kompa.

Postanowiłem wyciągnąć wtryski i dać na sprawdzenie do serwisu boscha - oficjalny serwis nie jakiś partner i sprawdzanie na dedykowanym boschowskim stole.

Dostałem wszystkie papiery z testów. wtrysk 1,2,4 100% ok. Wtrysk 3 również ok, wymagał tylko drobnej korekty - jak stwierdzili skorygowali go aby zgadzał się z nabitym kodem. Skoro oficjalny serwis no to ok myślę.

Korekcje z lipca przed sprawdzeniem w boschu:

http://files.tinypic.pl/i/00922/kfzjn8cvrje0_t.jpg

 

4) Wczoraj: montaż wtrysków, pierwsze odpalenie, kasowanie błędów które wskoczyły przy wymianie wtrysków (brak paliwa, wiadomo dłużej kręcił i jakieś wskoczyły).

Sprawdziłem kody IMA i zgadzają się z kolejnością wtrysków.

20 km przejażdżka i odczyt korekcji:

http://files.tinypic.pl/i/00923/lvlonjyypau6_t.jpg

 

Dzisiaj w drodze do pracy stojąc na światłach znowu zaczęło trząść budą.

Jutro dziqsek będzie ponownie w Wawie, zastanawiam się czy nie podjechać, może coś doradzi...

 

[uPDATE]

Na biegu jałowym i bez gazu - 850rpm brak falowania obrotów, w okolicach 1100rpm falowanie jest widoczne, niewielkie ~10-20rpm ale jest.

 

Zauważyłem że przy poprzednim pomiarze korekcji nie wyłączyłem radia i klimy, tak wygląda bez tego:

http://i67.tinypic.com/24vpo5f.jpg

 

I dwa dodatkowe obrazki, może coś wniosą - bieg jałowy. 850rpm:

http://i66.tinypic.com/16gzj3l.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00923/vhvafys66njd.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby to powiedzieć, to w czym problem teraz? :wink: falowanie przy 1100 rpm? Przecież nie utrzymasz tak pedału gazu żeby nie falowały :roll: korekcje nie są idealne i chyba tego już nie zmienisz, może jak kupisz 4 nowe..dlatego nigdy nie polecam regeneracji, bo różnie z tym bywa jak widać, jeden odbiegał znacząco to trzeba było kupić jedną używkę, teraz to musztarda po obiedzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Problem w telepaniu budą :)

Obroty ustawiłem INPĄ (jest tak opcja w ustawieniach licznika jak dobrze pamietam), nie pedałem - więc błąd ludzki (mojej nogi) eliminuje.

 

To nie jest tak że jest ono ledwie wyczuwalne na kierownicy czy gałce.

Podczas jazdy (rozgrzane auto) stając na światłach, puszczając kierownicę czuć wyraźne szarpnięcia na fotelu - i to słowo szarpnięcia jest tu chyba najlepsze.

Przyznam że jest to tez najbardziej odczuwalne podczas jazdy w mieście gdzie zatrzymuje się na światłach.

Mówisz że to na 100% wina wtrysków?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojeździj z widokiem na ciśnienie cr (zwróć uwagę na nie oczywiście jak masz objawy), może to wina zaworu cr, bo przy takich korekcjach jak pokazałeś ostatnie to nie powinno nim szarpać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

 

Update po kilu tygodniach. Brak czasu zmusił mnie do jazdy z tym jak jest, mam jednak trochę więcej doświadczeń odnośnie mojego problemu.

 

Wcześniej nazywałem to telepaniem, mogło to nie oddawać problemu. Problem mam wrażenie jakby delikatnie się nasilił. Wygląda to tak:

Bieg jałowy na postoju - nierówna praca silnika, szarpnięcie raz na 5-10 sekund. Przed tą usterką silnik chodził równiej.

Podczas jednostajnej jazdy (np na tempomacie) w zakresie obrotów 1300-2000 silnik przerywa, tzn. zachowuje się dokładnie tak jakby w paliwie znajdowała się powietrze, dzieje się to +/- raz na 10 sekund.

Podczas niejednostajnej (bez tempomatu - przyśpieszanie i zwalnianie) w zakresie obrotów 1300-2000 gdy odpuszczę gaz i znowu go wcisnę silnik taj jakby się zadławi, nie ciągnie natychmiast lecz z malutkim opóźnieniem. Przed usterka tego nie było.

Podczas jakiejkolwiek jazdy powyżej 2000 obrotów problem w ogóle nie istnieje...

 

Jest to dla mnie ogromnym problem z prostej przyczyny - często jeżdżę trasy - wiec jazda na tempomacie, czy nawet bez, poniżej 2000 obrotów to większość drogi. Od 2 miesięcy niestety radość z jazdy zmieniła się we w ....... z jazdy (w wykropkowane miejsce wystarczy wstawić jakiekolwiek niecenzuralne słowo :D ).

 

Byłbym w stanie zapłacić, podjechać gdziekolwiek, pożyczyć za odpowiednią opłatą od kogoś kilka elementów jak przepływka, czujnik położenia wałka, czujnik na szynie CR, itp aby upewnić się czy któryś z tych elementów nie jest winny. Niestety nie koniecznie mam od kogo...

 

Ma ktoś może namiar na człowieka w okolicach Warszawy, (Łomża, Ostrołęką tez często bywam) który jest w stanie jakkolwiek z tym pomóc?

Opublikowano

Odpiąłem wężyk podciśnienia od zaworu egr, zaślepiłem go aby nie ciągnął powietrza.

Problem rozwiązany - przejechane około 80km, ani jednego szarpnięcia.

Dzisiaj sprawdziłem - jedna osoba w aucie trzyma silnik na niskich obrotach - zaczyna się telepanie - odłączam wężyk - problem znika. Sprawdzone dwukrotnie.

Obstawiam problem z zaworem sterującym podciśnieniem - nr OE: 11747796634

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC31-EUR---E90-BMW-320d&diagId=11_3659

 

Wydaje mi się że piszczy po zgaszeniu auta. Jutro powinienem go podmienić. Zobaczymy.

 

Inna możliwa usterka która przychodzi mi do głowy to ten mechaniczny zawór na samym EGR, może się otwiera i nie domyka od razu.

Ściągnąłem rurę z EGR i próbowałem go obserwować przez minute-dwie, niestety ani razu się nie poruszył... dziwne. Podciśnienie na wężu odczułem tylko raz przez około 2 minuty.

 

Czy należałoby poobserwować to dłużej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak słyszysz charakterystyczny dźwięk po zgaszeniu to na pewno winny jest przetwornik ciśnienia (elektrozawór). Pamiętaj tylko, że jak odpinasz podciśnienie od egr czy przepływomierz to zwiększa się masa powietrza i to może być powodem dlaczego praca silnika wyrównuje się, aczkolwiek trzymam kciuki za to, że nie będę miał racji :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
czy ten dźwięk piszczenia jest słyszalny przez ok 2min po zgaszeniu silnika?

Tak, ale nie jestem pewien czy pochodzi na 100% stąd, aczkolwiek miałem jedną sytuacje gdy po zgaszeniu silnika wył głośno i to na 100% on - przestał gdy usunąłem korek zaślepiający wężyk.

 

Jak słyszysz charakterystyczny dźwięk po zgaszeniu to na pewno winny jest przetwornik ciśnienia (elektrozawór). Pamiętaj tylko, że jak odpinasz podciśnienie od egr czy przepływomierz to zwiększa się masa powietrza i to może być powodem dlaczego praca silnika wyrównuje się, aczkolwiek trzymam kciuki za to, że nie będę miał racji :wink:

 

Tknęło mnie żeby odpalić DISa i sprawdzić co mam ustawione w regulacji EGR...

Było -40mg/stroke..., przestawiłem na +40. Tak to jest gdy zleci się robotę innym zamiast zrobić samemu...

Być może silnik po prostu dusił się spalinami z tego powodu. Pojeździmy - zobaczymy.

Opublikowano

Problemów ciąg dalszy.

Ograniczenie EGR do +40 problem szarpania całkowicie rozwiązuje.

Po około 40-50 km zapala się check engine, po skasowaniu błędów znowu wskoczy po kolejnych 40-50km (przejechałem łącznie około 100km bez zapalonego checka i było ok).

Błąd to 4501 czy problem z recyrkulacją spalin.

 

Zajrzałem do EGR aby zobaczyć jak pracuje zawór.

Na jałowym biegu i bez podnoszenia obrotów zawór po otwarciu zostaje w pozycji otwartej na co najmniej minutę.

Zamyka się bez problemu po odpiciu wężyka podciśnienia więc sam zawór się nie zacina.

To samo zachowanie po przestawieniu z 40 na 0.

 

Czy nie powinien się otwierać i po kilku sekundach zamknąć i tak cyklicznie?

 

Ostawiam jedno z dwóch: elektrozawór sterujący EGR albo przepływomierz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problemów ciąg dalszy.

Ograniczenie EGR do +40 problem szarpania całkowicie rozwiązuje.

Po około 40-50 km zapala się check engine, po skasowaniu błędów znowu wskoczy po kolejnych 40-50km (przejechałem łącznie około 100km bez zapalonego checka i było ok).

Błąd to 4501 czy problem z recyrkulacją spalin.

 

Zajrzałem do EGR aby zobaczyć jak pracuje zawór.

Na jałowym biegu i bez podnoszenia obrotów zawór po otwarciu zostaje w pozycji otwartej na co najmniej minutę.

Zamyka się bez problemu po odpiciu wężyka podciśnienia więc sam zawór się nie zacina.

To samo zachowanie po przestawieniu z 40 na 0.

 

Czy nie powinien się otwierać i po kilku sekundach zamknąć i tak cyklicznie?

 

Ostawiam jedno z dwóch: elektrozawór sterujący EGR albo przepływomierz...

O taki elektrozawór nie trudno, jest w renault, vagu oplu itp.

Podmień na próbę lub odepnij EGR i przejedź się te 50km.

Do ponownego rozruchu błędu nie będzie

Opublikowano
Może lepiej wyłączyć sobie elektronicznie EGR u jakiegoś speca i mieć problem raz na zawsze z głowy?
DSC_3573c_mini.png
Opublikowano

Panowie,

 

Temat ma już kilka postów to nie każdy jest wtajemniczony.

Odpięcie EGR rozwiązuje problem. Poszukiwana jest teraz dokładna przyczyna tego problemu a mianowicie szarpania silnika i błędu 4501.

Przypomnę:

- EGR ustawiony na -40 - czyli dokładamy spalin - silnik szarpie, brak błędów.

- EGR ustawiony na 0 - czyli fabrycznie - silnik szarpie mniej ale jednak, błąd 4501.

- EGR ustawiony na +40 - czyli ograniczamy spaliny - silnik nie szarpie w ogóle chyba że miałbym się na siłę czepiać to 'bardzo troszkę' w specyficznych warunkach, błąd 4501.

 

Mógłbym wyprogramować EGR, to nie problem.

Nie chcę jednak tego robić gdyż z mojego punktu widzenia z EGR silnik chodzi ciszej i bardziej 'miekko'.

W kwestię tego czy EGR jest potrzebny czy nie nie wnikajmy bo opinii jest tyle co ludzi, osobiście wolę go zostawić i ograniczyć niż poprawiać inżynierów BMW.

 

Kupiłem dzisiaj zawór i przepływkę, obydwa ori (pierburg i bosh).

Zaworek podmieniony, zobaczymy co to da - na chwilę obecną (na nowym) EGR pracuje jak powinien otwiera się i zamyka na bieżąco.

Przed montażem sprawdziłem ponownie na starym zaworze - nie zamykał się długo. Na nowym od razu cały czas pracował. Traf chciał że sprawdziłem jeszcze raz stary i na nim te zaczął pracować - myślę że stary się po prostu czasami zacina i puszcza cały czas podciśnienie na egr.

 

Tak czy inaczej przepływkę później też podmienię aby zobaczyć czy coś ona daje - tyle pozytywnych opinii w internetach. Choć na starej zamykam ekonomizer nawet na 5 biegu.

Zakupione elementy mogę zwrócić po testach więc to nie kłopot.

 

Ciekawostka: Gdy w DISie wchodzę w adaptację przepływki (póki co nie podmieniam na nową, to na starej) wartości które są tam zapisane (idle speed i load) wynoszą 0, a powinny być chyba zapisane jakieś wartości - to mnie zaniepokoiło.

 

Jeżeli macie jakieś pomysły chętnie poczytam/posprawdzam/poszukam.

 

PS. Temat aktualizuje na bieżąco aby ludzie z podobnym problem wiedzieli czego i gdzie szukać a może i w końcu wspólnymi siłami ustalimy dokładnego winowajcę :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,

 

Temat ma już kilka postów to nie każdy jest wtajemniczony.

Odpięcie EGR rozwiązuje problem. Poszukiwana jest teraz dokładna przyczyna tego problemu a mianowicie szarpania silnika i błędu 4501.

Przypomnę:

- EGR ustawiony na -40 - czyli dokładamy spalin - silnik szarpie, brak błędów.

- EGR ustawiony na 0 - czyli fabrycznie - silnik szarpie mniej ale jednak, błąd 4501.

- EGR ustawiony na +40 - czyli ograniczamy spaliny - silnik nie szarpie w ogóle chyba że miałbym się na siłę czepiać to 'bardzo troszkę' w specyficznych warunkach, błąd 4501.

 

Mógłbym wyprogramować EGR, to nie problem.

Nie chcę jednak tego robić gdyż z mojego punktu widzenia z EGR silnik chodzi ciszej i bardziej 'miekko'.

W kwestię tego czy EGR jest potrzebny czy nie nie wnikajmy bo opinii jest tyle co ludzi, osobiście wolę go zostawić i ograniczyć niż poprawiać inżynierów BMW.

 

Kupiłem dzisiaj zawór i przepływkę, obydwa ori (pierburg i bosh).

Zaworek podmieniony, zobaczymy co to da - na chwilę obecną (na nowym) EGR pracuje jak powinien otwiera się i zamyka na bieżąco.

Przed montażem sprawdziłem ponownie na starym zaworze - nie zamykał się długo. Na nowym od razu cały czas pracował. Traf chciał że sprawdziłem jeszcze raz stary i na nim te zaczął pracować - myślę że stary się po prostu czasami zacina i puszcza cały czas podciśnienie na egr.

 

Tak czy inaczej przepływkę później też podmienię aby zobaczyć czy coś ona daje - tyle pozytywnych opinii w internetach. Choć na starej zamykam ekonomizer nawet na 5 biegu.

Zakupione elementy mogę zwrócić po testach więc to nie kłopot.

 

Ciekawostka: Gdy w DISie wchodzę w adaptację przepływki (póki co nie podmieniam na nową, to na starej) wartości które są tam zapisane (idle speed i load) wynoszą 0, a powinny być chyba zapisane jakieś wartości - to mnie zaniepokoiło.

 

Jeżeli macie jakieś pomysły chętnie poczytam/posprawdzam/poszukam.

 

PS. Temat aktualizuje na bieżąco aby ludzie z podobnym problem wiedzieli czego i gdzie szukać a może i w końcu wspólnymi siłami ustalimy dokładnego winowajcę :)

Winowajcą jest zawór sterowania EGR

Opublikowano

Info dla zainteresowanych oraz mających podobny problem.

Wymiana elektrozaworu sterującego pracą EGRu rozwiązała problem.

Przejechane 150 km na nowym zaworku.

Następne 200km już po ograniczeniu EGRa DISem.

Zero problemów.

 

Dodatkowo jako bonus test przepływek o których wiele w internetach, postanowiłem więc sprawdzić samodzielnie.

 

Moja, używana, prawdopodobnie 10-letnia a na pewno ori BMW.

Nowa ori BOSHa:

 

Warunki testowe identyczne, ten sam odcinek drogi, najpierw nowa a później stara, przy teście starej zaczynało padać ale raczej nie powinno mieć to wpływu.

Testy dzieliło 15 minut.

Początek filmu to przyśpieszenie na 4tym biegu 1500-4300 obrotów.

Następnie chwila spokojnej jazdy na wyhamowanie a na końcu postój.

Moim zdaniem obydwie równie sprawne, różnicy nie czuję i nie ma sensu wymieniać.

Jakie jest wasze zdanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na nowej minimalnie więcej powietrza poszło, ale to praktycznie błąd pomiaru, z tym, że widać, że dalej nim rzuca na wolnych obrotach na obu tak samo, nie odczuwasz tego?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.