Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zauważyłem dzisiaj w swojej E46 zestaw bardzo niepokojących dźwięków.

Jeden z nich to popiskiwanie jak kółka od starego wózka z supermarketu, wydaje mi się, że to któraś z rolek paska wielorowkowego, chyba ta od napinacza.

Drugi jest gorszy bo jest to takie cykliczne rzężenie / tarcie. Na wolnych obrotach występuje mniej więcej co pół sekundy, a częstotliwość rośnie wraz z obrotami silnika.

 

O ile pierwszy z dźwięków wydaje mi się niegroźny (zmienię paski, rolki, napinacz i powinno być OK), o tyle ten drugi powoduje u mnie konkretny strach.

Nie jestem też w stanie zlokalizować jego źródła. Czasem mam wrażenie, że pochodzi on gdzieś z okolic pasków i rolek, ale tak jakby bardziej w głąb bloku silnika?

 

Wrzucam filmik, który powinien wyjaśnić o co mi chodzi.

 

Będę bardzo wdzięczny za każdy pomysł przyczyny tych dźwięków, a w szczególności drugiego.

 

Dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdejmij pasek i odpal, obstawiam, że oba dźwięki znikną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć kolego!

 

miałem to samo i muszę cie zmartwić, to nie napinacze paska a koło pasowe wału korbowego (jeśli go nie robiłeś a zakładam ze tak jak ja po zakupie go nie wymieniałeś) to po prostu wyzionęło już ducha. Osobiście u siebie też myślałem, że to jakiś napinacz no ale... ja za to koło zapłaciłem około 400zł i jeszcze jedno najważniejsze - ono jest przykręcane na specjalną śrubę, która fabrycznie jest łapana na klej:) wiec zamawiając to koło (oczywiście potwierdź moją teorię u mechanika najlepiej kumatego) zamów go w komplecie z tą śrubą!

 

 

ja swoja bunie zaprowadziłem do fachowców duży warsztat nie mogli odkręcić tego koła a żaden sposób wiec poszli droga " wsadź 2-gi bieg naciśnij na hamulec" no i teraz czeka mnie robota sprzęgła :cry:

 

te piski to kwestia tego że koło jest już tak dojechane jak moje z którego juz opiłki metalu leciały. Rób to na cito!

 

ja przy okazji wymieniłem paski PK. tez moja rada zwróć uwagę na głębokość wypustek na pasku bo będzie piszczało przy rozruchu silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.