Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobra, dokopałem się, według tej informacji to temperatury wyglądają następująco dla N47:


The engine control unit regulates the following temperature ranges:

•112 °C = Economy

•105 °C = Normal

•95 °C = High

•80 °C = High and regulation by the map thermostat


https://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e91/320d_n47_tour/6_si_techniques/11__engine_(n47)/2_sbt__n52_engine_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e70_e81_e82_e83_e85_e86_e87_e90/page_3792/


Może warto takie info zamieścić w aplikacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
polecam najnowszego iCara na chipie ELM 2.1 (ori, nie fake..) płaciłem 44 zl na Aliexpress, wysyłka w 8 dni u mnie, sam się usypia, sam się podłącza jak tylko apkę włączę. Coś pięknego, polecam.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio pojawiła się u mnie "zaplanowana regeneracja" przy okolo 18gr, przejechałem już około 100km i mam 26gr a regeneracja się jeszcze nie włączyła. Przy "zaplanowana regeneracja" jest ciągle zielony ptaszek.


Jest to normalne? jak to u was wygląda? w jakim przedziale kilometrów dochodzi do wypalenia po zapaleniu sie "zaplanowanej regeneracji"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli jest zaplanowana a się nie rozpoczyna to znaczy że warunki do tego nie są spełnione, jaką masz temp. spalin?
Opublikowano
Trochę bym się z tym nie zgodził. U mnie pomimo zaplanowanej potrafi auto przejechać ponad 100 km pomimo iż jadę na autostradzie i wszystkie warunki są spełnione.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie po 450-500km jazdy mieszanej i przy 14-16g sadzy regeneracja jest zaplanowana i po osiągnięciu temp spalin >500^C (stała jazda na 5 biegu przy 90km/h) następuje rozpoczęcie procedury wypalania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze pawelgawel nie informował ale dziś pojawiła się opcja resetu serwisu olejowego w seri E
Opublikowano
Pawle czy jest taka opcja aby aplikacja po uruchomieniu sama włączała Blauthów a po jej zamknięciu automatycznie go wyłączała?
Opublikowano

@525IX w następnej wersji BT będzie się włączał po uruchomieniu apli. Wyłączanie zrobię później.


Tak jak reloop zauważył, jest już opcja resetu serwisu olejowego. Docelowo ma być możliwość zmiany interwału, ale aktualnie niezależnie od tego jaką wartość się poda zapisuje się pełny interwał czyli 27tys km. Będzie poprawka niebawem.


[EDIT] Jednak działa zmiana interwału - trzeba robić na włączonym zapłonie i poczekać chwilę bo wartość w liczniku/iDrive aktualizuje się z opóźnieniem.

Opublikowano

Czy planowana jest wersja na iOS?

Myśle ze to dobry krok bo dość dużo osób nie posiada androida.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
@reloop zazdroszczę. U mnie się wypala różnie, zazwyczaj 180-250km.

U mnie to samo. Średnio od 150 do 220 km. Raz dobiłem do 280 km. Nie widzę znacznej różnicy czy więcej jeżdżę po autostradzie czy po mieście. Zachowuje się jakby był zaprogramowany właśnie na takie przebiegi :D czy u Ciebie też po wypaleniu bardzo szybko rośnie

sadza a później wyhamowuje i rośnie powoli? Właśnie u mnie tak się dzieje.

Opublikowano
Jeszcze coś zauważyłem gdy nawet jest krótki odcinek zaraz po wypaleniu powiedzmy 50 km a wypalenie było do zera i wyjadę na autostradę i pogonie go 140-150km/h to również zał. Aktywne wypalenie. Czy wy też zaobserwowaliscie coś takiego że po dłuższej jeździe duża prędkością załączyć reg aktywną?
Opublikowano
Gdzie jest ta funkcja serwisu olejowego :? :cry:
Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

@Robinero

~22g sadzy, akurat jechałem kawałek dalej to włączyłem mu wypalanie. Spadło do zera, wypalanie wyłączyło się samoistnie. Po przejechaniu 66km (taki dystans od regeneracji pokazuje, wg. licznika tez sie zgadza bo porobilem zdjecia przebiegu) stan sadzy 20g. Czyli zaraz znów wypalać.. Ja podejrzewam walnięty czujnik ciśnienia spalin, bo co jakiś czas mam błąd 4D03 (wtedy też dpf się nie wypala, więc często muszę sprawdzać i tego pilnować).

Jakie masz ciśnienie wsteczne na wyłączonym silniku? U mnie pokazuje 1,79 mbar i jest stałe, nie rusza się. Sprawdziłem to raz, nie wiem jak za innym razem będzie wskazywać. Nie powinno wskazywać 0 skoro silnik jest wyłączony?


Zastanawiam się nad wypraniem dpf, bo wskazuje mi 57,9g popiołu. No i te wypalania co 200km.. Co chwilę nadrabiam dużo km żeby go wypalić.

Opublikowano
@Robinero

~22g sadzy, akurat jechałem kawałek dalej to włączyłem mu wypalanie. Spadło do zera, wypalanie wyłączyło się samoistnie. Po przejechaniu 66km (taki dystans od regeneracji pokazuje, wg. licznika tez sie zgadza bo porobilem zdjecia przebiegu) stan sadzy 20g. Czyli zaraz znów wypalać.. Ja podejrzewam walnięty czujnik ciśnienia spalin, bo co jakiś czas mam błąd 4D03 (wtedy też dpf się nie wypala, więc często muszę sprawdzać i tego pilnować).

Jakie masz ciśnienie wsteczne na wyłączonym silniku? U mnie pokazuje 1,79 mbar i jest stałe, nie rusza się. Sprawdziłem to raz, nie wiem jak za innym razem będzie wskazywać. Nie powinno wskazywać 0 skoro silnik jest wyłączony?


Zastanawiam się nad wypraniem dpf, bo wskazuje mi 57,9g popiołu. No i te wypalania co 200km.. Co chwilę nadrabiam dużo km żeby go wypalić.

Na wyłączonym mam zazwyczaj 0 ale pary razy zdążyło mi się że miałem tak jak ty a nawet wskazywało 2 i skakalo z 2 na 0 ale było to wg. BTool przy dużej ilości sadzy i ciśnieniu kiedy na jałowym około 12-14.

Opublikowano

Zauważyłem, że ostatnio zawsze pojawia mi się błąd 5140 w module EGS.

Po rozkodowaniu wychodzi, że to problem z komunikacją DDE - > EGS, czyli między sterownikiem silnika i automatu (No message, receiver EGS, transmitter DME-DDE).

Czy u kogoś też pojawia się taki błąd? Bo zastanawiam się czy może on powstaje z powodu obciążenia DDE komunikacją z appką zamiast z modułem EGS.

Komunikat powraca bardzo szybko, np: wczoraj skasowałem błąd, wyłączyłem interfejs i auto, dziś rano wracam, podłączam kabel, listuję błędy i znów jest.


Ten sam błąd 5140 pojawia mi się też w module EPS - elektryczne wspomaganie kierownicy, ale takiego wyposażenia nawet nie posiadam ;-)

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Nie wiem w jakim stanie są przewody wiązki. Skrzynia była wyjmowana ze 2 lata temu - regeneracja konwertera + olej / pokrywa i nic się nie działo, zauważyłem te komunikaty ostatnio - od kiedy w zasadzie na co dzień używam BTool. Stąd podejrzenie, że może DDE zajęte komunikacją z BToolem nie komunikuje się na bieżąco ze skrzynią. Jeżeli nikt inny nie ma takich komunikatów, to trzeba szukać gdzie indziej.

Rzadko przełączam w tryb M/S, nigdy nie zauważyłem problemów, dziś sprawdzę czy działa poprawnie.

Jeżeli chodzi o komunikację z silnikiem to wydaje się OK - jak wypala DPF to biegi zmieniają się wyżej, jak depnę gaz to redukuje, jak jeżdżę agresywniej to ewidentnie pracuje i zmienia biegi jak w trybie sport, do pracy skrzyni nie mam żadnych zastrzeżeń. Dziwi mnie więc ten błąd.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jaka może być przyczyna ze program nie łączy mi się ze skrzynią? chciałem skasować przyuczenie skrzyni ale nie łączy się ze sterownikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.