Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

Witam.

U mnie temp. Cieszy chłodzącej oscyluje 55-65 stopni, do tej temperatury dochodzi w miarę szybko...

Podejrzewam termostat, gdyż powinno być okolo 90 stopni. Sprawdziłem też temperaturę w INPA a tam temperatura oscyluje 97-105 stopni... O co chodzi?

Opublikowano

Cześć, mam pytanie, posiadam bmw f30 n47t

Jaka wartość sadzy jest poprawna ? na włączonym silniku pokazuje mi np teraz 22g sadzy a jak wyłączę silnik i sprawdzę do mam 12 g


Zastanawiam się która z wartość jest poprawną czy może jest to jakiś błąd aplikacji ?


Po ostatnich aktualizacjach apki zauważyłem ze jak by sadza szybciej rosła czy to jest możliwe ?



Z góry dziękuje za odpowiedzi

Opublikowano
U mnie dzisiaj sprawdzałem jak auto było dobrze rozgrzane zaparkowalem i na biegu jalowym sprawdzałem sadze i było 22 g wyłączyłem program i silnik , ponownie uruchomilem aplikację i pokazuje 12 g
Opublikowano

Witam.. Na wstepie chcialem sie przywitac z forumowiczami i podziekowac tworcy za aplikacje. Od kilku tyg jestem posiadaczem btool expert.. Aplikacje nabylem gdyz od dluzszego czasu walcze z nierowna praca silnika i wypadaniem zaplonu w e60 530i LCI.. Zwiedzilem wielu mechanikow w uk ale z roznym skutkiem.. Tropy byly dwa NOX lub rozrzad

. po wielu probach regeneracji noxa bledu juz nie ma.. Jest jakby troszke lepiej ale ciekawia mnie odczyty z noxa. Moze ktos sie wypowie o co tam chodzi.. No i czy rozrzad moze miec taki wplyw na auto.. Na chwile obecna bez bledow w ECU. Z gory dzieki za wyrozumialosc. Pozdrawiam.. Hmm jak dodac zdjecia? Za cholerke nie umiem haha

Opublikowano
U mnie dzisiaj sprawdzałem jak auto było dobrze rozgrzane zaparkowalem i na biegu jalowym sprawdzałem sadze i było 22 g wyłączyłem program i silnik , ponownie uruchomilem aplikację i pokazuje 12 g

To normalne. Jest wysoce prawodpodobne, że przy odpaleniu ponownym auta wartość sadzy będzie inna. W samochodzie nie ma żadnej wagi, która by mierzyła to, a po prostu sterownik DDE sobie szacuje tę wartość na podstawie parametrów. Ponowne odpalenie == zmiana parametrów.

 

Póki co dalej samoistnie się nie włączyła regeneracja mimo braku błędów,

dystans od regeneracji: 275,53 (czyli 52km więcej niż w poscie wyżej)

sadza: 33,2g (czyli przybyło tylko 2,2g)

popiół: 53,9g (bez zmian)


Jazda w odcinkach do 15km, więc ledwo dogrzany. Dziwne, w typowej trasie nawaliło 33g sadzy a tutaj teraz przez 50km tylko 2g.

Przy krótkich odcinach regeneracja może się nie włączyć. Jest kilka czynników wymaganych w DDE do rozpoczęcia procedury. Jeśli zrobisz dłuższą trasę i auto jest sprawne to regeneracja powinna się włączyć przy takim zapełnieniu DPFa. Poza tym ilość sadzy nie narasta liniowo, a według moich obserwacji logarytmicznie - w związku z tym w funkcji km i sadzy wzrost jest gwałtowny do pewnego momentu, a potem się stabilizuje i zwalnia.

Opublikowano

Cześć,

mam kabel k+dcan z przełącznikiem od viakena, wszystko działa prawidłowo ale tylko na komputerze.

Pacjent to x3 e83 lift z 2007 roku, silnik M57n2. Nie jestem w stanie wogole się połączyć z autem. Telefon posiada otg, adapter jest sprawny.

Gdzis szukać problemu?

Opublikowano

W zakładce DPF Szczegóły można by usunąć dwa miejsca po przecinku w wierszach dystansów do reg. i wymiany DPF.


I jeszcze jeden pomysł podrzucę.

W kodach usterek, w górnym prawym rogu jest 'ficzer' do zapisania raportu w formacie tekstowym,

on co prawda melduje gdzie zapisał, ale czy obok można by dorobić ikonkę ze skrótem do tego katalogu, żeby można było sobie podejrzeć tak zapisany raport.


Aplikacja Nr1, często w użyciu.

pozdrawiam

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
To ja zadam pytanie, czy w silniku N47 jest sonda lambda? Nie pokazuje mi wartości, cały czas mam -1. Ponadto nie mogę wybrać ciśnienia oleju? Czy może to być związane z modułem obd, który używam (vgate) ?
Opublikowano
Ja z kolei wnioskuję o dodanie opcji 1 lub 2 miejsca po przecinku. Wszyscy będą zadowoleni i każdy ustawi jak sobie życzy. Ostatnio to jak widać główne problemy użytkowników. Czy da się to zrobić?
Opublikowano

Panowie czy dało by radę dodać przebieg aktualny do podglądu dystansu od regenracji.


Raz na jakis czas sprawdzam sobie dystans od regeneracji i musze robic zdjecie licznika aby sprawdzić co ile mi wypala.

Fajnie jak by wszystko było na jednym ekranie w aplikacji.


Bo chyba Bmw w eku nie zapisuje stanu z 2 poprzednich regeneracji.

A chyba tak naprawde to odległośc pomiedzy wypalaniami informuje nas w jakim stanie mamy DPF.

Opublikowano
Mam prośbę do kolegów z wyciętym DPF fizycznie i programowo.

Jak u Was w apce wyglądają pomiary ciśnienia wstecznego ?

U mnie jest na stałe bardzo duża wartość 1648 hpa , czyli 100x wyższa niż przeciętne i nie zmienia się wraz ze zmianą obrotów :shock: .

Czy przy wyłączonym DPF te ciśnienie ma wpływ na cokolwiek ?

Ktoś wpisał taką wartość na stałe programując brak DPF-a czy może czujnik padł i powinienem go wymienić ?

Dodam, że nie mam żadnego błędu z DPF-em.

Screenshot-20190216-113401.png

Miałem DPF zamieniony na tłumik i wycięty programowo.

W apce zachowywał się jakby był DPF z normalną obsługą: ciśnienie ok 20 - 40 hpa na wolnych obrotach, rosnące w czasie jazdy. Sadza ok 30-40 g, zaplanowana regeneracja, dystans od regeneracji rosnący. Tyle, że regeneracji nigdy nie robił, nie można było nawet wymusić. Żadnych błędów.

Screenshot-20180820-080900.png

Właśnie jestem po przywróceniu DPF (zamiennik JMJ), zresetowaniu wymiany i wkodowaniu w sterownik. Zobaczymy jak się będzie sprawował.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Właśnie jestem po przywróceniu DPF (zamiennik JMJ), zresetowaniu wymiany i wkodowaniu w sterownik. Zobaczymy jak się będzie sprawował.

 

Myślę, że jest wiele osób, które by chciały dowiedzieć się jak pracują te zamienniki. Miałeś już pierwszą regenerację? Jak kwestia smrodu spalin - jest lepiej? :D

Opublikowano
Właśnie jestem po przywróceniu DPF (zamiennik JMJ), zresetowaniu wymiany i wkodowaniu w sterownik. Zobaczymy jak się będzie sprawował.

 

Myślę, że jest wiele osób, które by chciały dowiedzieć się jak pracują te zamienniki. Miałeś już pierwszą regenerację? Jak kwestia smrodu spalin - jest lepiej? :D

 

DPF założyłem w zeszłym tygodniu, przejechałem ok 150km zanim została przywrócona obsługa DPF w sterowniku. Tuner, który to robił (pozostawiając delikatny chip zrobiony wcześniej, niedymiący, żeby nie zapchać DPF) zrobił testowo wypalanie, ale mnie przy tym nie było. Podobno śmierdziało :-). Osobiście jeszcze wypalania nie przeżyłem.

Ciśnienie wsteczne nowiutkiego DPF na wolnych obr. wahało się od 0...5 hpa (im bardziej nagrzany silnik tym wyższe), przeciętnie ok 2-3 hpa.

Screenshot-20190327-155915.jpg


Od pierwszego wypalania przejechałem ok. 200km, głównie dłuższe przeloty po Warszawie i okolicy (Ursynów - Legionowo, Ursynów - Grochów, Ursynów - Sulejówek), na razie sytuacja jak na załączonym obrazku.

Screenshot-20190404-103542.jpg


Spaliny (poza wypalaniem) są kompletnie bezwonne, czuć różnicę. Parkuję w garażu w bloku, po zgaszeniu silnika było czuć samochód, teraz praktycznie nic. Wydaje mi się, że JMJ1016 ma poza wkładem DPF ma też wkład katalizatora (ażurowa kratka od strony wlotu, klasyczny dpf z tyłu).

IMG-20190312-150336.jpg

IMG-20190312-150321.jpg

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Przy 25-30g uruchamia się regeneracja. Natomiast w silnikach M47/57 regeneracja jest przy większej ilości sadzy.

Na zimnym silniku wskazanie będzie zawsze mniejsze. Właściwe wskazanie jest na rozgrzanym pracującym silniku. Od razu spada po wyłączeniu silnika?

Nie było ostatnio zmian dot. tego parametru.

Paweł nie wiem czemu tak jest ale u mnie proces wypalania zawsze zaczyna się kiedy mam 16,3g sadzy i zawsze tak było i jest, a dziś na dodatek kiedy załączyło się wypalanie byłem w mieście i zakończył proces przy około 4g, a następnie zaczęło szybko rosnąc i po przejechaniu dwóch km jest już 31g ale już byłem w pracy. Zastanawiam się czemu wypala się przy 16g no i co sie stało, że szybko nabił do 31g. Po pracy będzie dłuższa trasa wiec zobaczę czy są jakieś błędy oraz jak coś wymuszę wypalanie. Chyba że po restarcie telefonu i po ponownym uruchomieniu silnika popołudniem wszystko wróci do normy.

Opublikowano
Daj znać jak będzie Ci się wypalał na trasie i zaraz po nim jak szybko wzrasta sadza.

Ok

Tylko dziwna sytuacja nigdy tak mi się nie zdarzyło to pierwszy raz. Zawsze co prawda wypala się przy 16g ale w trasie mi wychodzi około 700km a w mieście i obwodnicy co około 350-400km, a dziś taki zonk :|

Opublikowano
Właśnie jestem po przywróceniu DPF (zamiennik JMJ), zresetowaniu wymiany i wkodowaniu w sterownik. Zobaczymy jak się będzie sprawował.

 

Myślę, że jest wiele osób, które by chciały dowiedzieć się jak pracują te zamienniki. Miałeś już pierwszą regenerację? Jak kwestia smrodu spalin - jest lepiej? :D

 

DPF założyłem w zeszłym tygodniu, przejechałem ok 150km zanim została przywrócona obsługa DPF w sterowniku. Tuner, który to robił (pozostawiając delikatny chip zrobiony wcześniej, niedymiący, żeby nie zapchać DPF) zrobił testowo wypalanie, ale mnie przy tym nie było. Podobno śmierdziało :-). Osobiście jeszcze wypalania nie przeżyłem.

Ciśnienie wsteczne nowiutkiego DPF na wolnych obr. wahało się od 0...5 hpa (im bardziej nagrzany silnik tym wyższe), przeciętnie ok 2-3 hpa.


Od pierwszego wypalania przejechałem ok. 200km, głównie dłuższe przeloty po Warszawie i okolicy (Ursynów - Legionowo, Ursynów - Grochów, Ursynów - Sulejówek), na razie sytuacja jak na załączonym obrazku.


Spaliny (poza wypalaniem) są kompletnie bezwonne, czuć różnicę. Parkuję w garażu w bloku, po zgaszeniu silnika było czuć samochód, teraz praktycznie nic. Wydaje mi się, że JMJ1016 ma poza wkładem DPF ma też wkład katalizatora (ażurowa kratka od strony wlotu, klasyczny dpf z tyłu).

 

Wygląda to bardzo obiecująco. Dzięki za info! Odezwij się jeszcze jak zrobisz parę setek kilometrów! :) Jak będziesz pisać to daj znać jeszcze jaki dokładnie filtr kupiłeś.

 

Daj znać jak będzie Ci się wypalał na trasie i zaraz po nim jak szybko wzrasta sadza.

Ok

Tylko dziwna sytuacja nigdy tak mi się nie zdarzyło to pierwszy raz. Zawsze co prawda wypala się przy 16g ale w trasie mi wychodzi około 700km a w mieście i obwodnicy co około 350-400km, a dziś taki zonk :|

Myślę, że nie masz co się tym przejmować póki co. U mnie częstotliwość wypalania jest bardzo zróżnicowana. Wydaje mi się, że wpływa na to bardzo wiele czynników jak: styl jazdy, temperatura powietrza i silnika, dystans oraz ostatnie odcinki, ilość paliwa i pewno parę innych. Dla porównania mogę powiedzieć, że czasem przy jeździe po mieście filtr się wypala co 100 km, a czasem po 300 km. Ponadto, sam poziom sadzy potrafi dojść do 30-33 jednostek, a czasem tylko do 25. Podobnie jest z dolną wartoscią, zdarza się wypalanie do 0, a czasem do 5 jednostek i już kończy proces.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w moim przypadku filtr wypala się co jakieś 300-400km (jazda mieszana) i przeważnie przy ~16g, przelot ponad 220tkm, dolewam do paliwa co któreś tankowanie oleju 2T
Opublikowano

Cześć Piotrek.

Zdaje sobie sprawę z pewnych spraw ale niepokoi mnie to, że wypalił się do 4g i zaczęło szybko rosnać i jak tylko skończył to podniosło się do 8g a gdy dojechałem do celu to było już 32g oczywiście po 2km od wypalania :shock: a nigdy nie przekraczał magicznej cyfry 16,5g.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.