Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podpialem z ciekawości znów Btoola (oczywiście błąd czujnik ciśnienia spalin, skasowałem), sadza ok 6 gram, byłem ok 30km od domu, jak miałem włączony btool to widzialem jak szybko rośnie sadza - 0,1g raz na parę sekund, uroslo do 10to myślę odpale wypalanie. Zaczęło się wypalanie, spadlo do 6, reg. Aktywna się wyłączył i wyskoczyło sadza 12g, przejechałem 20-30km i sprawdziłem w domu - sadza 16g. Czujnik szwankuje? Chyba tak bo co chwilę mam błąd czujnika mimo wymiany na nowy.


Dodam że przy wypalaniu temp silnika rośnie do 95-98, normalnie 92.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież dostałeś wyżej informację, że czujnik tej firmy nie działa prawidłowo :roll:

Dla pewności wklej ten błąd odczytany w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak sobie korzystam już kilka miesięcy i mam pewną obserwację. Dla silnika N47 r.2011 wg mnie zamieniona jest pozycja temp.oleju i temp. cieczy chłodzącej. Tak to wygląda wg ukrytego menu jak i samego wskaźnika analogowego. Można by dla porządku podmienić. Poza tym bardzo dobrze rozwijająca się aplikacja. Tak dalej trzymaj.
Opublikowano
Tak sobie korzystam już kilka miesięcy i mam pewną obserwację. Dla silnika N47 r.2011 wg mnie zamieniona jest pozycja temp.oleju i temp. cieczy chłodzącej. Tak to wygląda wg ukrytego menu jak i samego wskaźnika analogowego. Można by dla porządku podmienić. Poza tym bardzo dobrze rozwijająca się aplikacja. Tak dalej trzymaj.

Odnośnie różnicy wskazań, ostatnio sprawdzałem koledze ładowanie w e60 m54, po wymianie Klemy ibs. Też była różnica na odpalonym silniku, w ukrytym menu pod 7 pozycja wskazanie ładowania różnił się z tym co pokazuje btool. Btool pokazywał średnio coś koło 13.9, w ukrytym menu ponad 14 w tym samym momencie.

Opublikowano

Nic nie jest zamienione. Problem polega na tym że w serowniku silnika jest wiele parametrów dla tej samej informacji, ale jak widać niektóre z tych parametrów dają przekłamane wartości.

Co do napięcia jest podobnie - zależny skąd napięcie jest odczytane - może być ze sterownika silnika bądź z klemy IBS

Dla N47 w serii F są aktualnie takie parametry:


Temp oleju:

"ITOEL", "gefilterte Öltemperatur"


Temp cieczy:

"OBD_PID05_CEngDsT_tSens", "Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur)


Napięcie:

"IUBAT2" "BattU_u", "Batteriespannung"

Opublikowano

Cześć,

Dziś zakupiłem btool i od razu hyc do auta. Przystąpiłem do testów aplikacji - aplikacja super, dobrze opisana.

Od jakiegoś czasu miałem błąd dpf (480a), skasowałem inpą, pojeździłem i po kilku dniach miałem znów błąd na blacie + błąd sondy lambda. Błąd pojawiał się tylko gdy przerwałem procedurę wypalania filtra. Dziś na btool zauważyłem, że popiołu mam 7g a sadzy 6g. Wg danych z btool na biegu jałowym mam 22mbar ciśnienia zwrotnego co jest wartością zbyt wysoką. Dopalać go do skutku czy czyścić mechanicznie?

Pozdrawiam,

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro przerywasz wypalanie to nic dziwnego, jedź w trasę, uruchom wypalanie i dokończ je, wtedy zrób test ciśnienia wstecznego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

INPA niestety nie działa mi na laptopie.

Przez walniety czujnik ciśnienia spalin (czasem wyskoczy jego błąd) moga swirowac wskazania sadzy? Wczoraj wydaje mi się że miałem 23g, dziś rano 19g, po przejechaniu 13km 33g i reg aktywna niestety nie dałem rady dokończyć bo bym się spóźnił. Spowrotem wypale.

Tak samo ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach skacze np 12,17,15 itd nie pokazuje stałej wartości. Czujnik w drodze ale chce się tylko upewnić. Aplikacja świetna i bez kabla się nie ruszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Houston, czy mam problem? Silnik N57.

BTool nie pokazuje mi temperatur powietrza. Pojawia się wartość -1 i wpisy:

Błąd AirTemperature length=5,index=5

Błąd AirAmbientTemperature length=5,index=5

Diagnostyka BToolem i Carly nie pokazuje ŻADNYCH błędów. Co może być przyczyną? Paweł,wiesz?


0FOz2Ut.png

mY2xxPe.png

Edytowane przez kulfon3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie po aktualizacji żaden parametr live data nie działa

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

206483 wypalony, stan sadzy 1g, popiół 53,8g (wypaliło się aż Btool sam przerwał wypalanie)

206706, sadza 31g, popiół 53,9g

Aplikacja pokazuje dystans od regeneracji 223km.

Jazda w trasie 120-160 km/h (95% trasy). Wjazd na autostradę, później ekspresowka i powrót ta sama droga.


Nie za szybko się zapycha?

Dodam że mimo spełnionych warunków (temp cieczy, paliwo itd) i brak błędów (poza informacyjnym o dpf, ale zawsze mimo tego się wypalal ) auto nie wypaliło się przy 25g jak jechałem spowrotem. Skontrolowalem stan dpf dopiero po trasie. Dziwne że przy 25g nie włączylo się wypalanie mimo braku błędów. Czekam na ten czujnik ciśnienia spalin i podmieniam.


Korekty wg Btool:

1. - 0.22

2..+0.14

3. +0.32

4. - 0.24

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy tak wysokim poziomie popiołu niewiele się uda zrobić, można spróbować zarejestrować wymianę bo na tak częste wypalania szkoda silnika.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Skoro przerywasz wypalanie to nic dziwnego, jedź w trasę, uruchom wypalanie i dokończ je, wtedy zrób test ciśnienia wstecznego.

Przerwałem dwa razy, dopalił się w późniejszym czasie. W inpie pokazywał się błąd 480a. Ciśnienie zwrotne wynosiło 118mbar przy 1500obr/min.

Obecnie posiadając aplikację btool monitoruję sprawę mojego dpf'a. Poniżej zamieszczam screeny, powiedzcie proszę o co chodzi lambdzie (z informacji uzyskanych od mechanika powinna pracować w zakresie do 1,5) czasami wyrzuca jej błąd.

d8dd5a8d05cb.jpg

d29c08d05a21.jpg

9fd4d1e0cb84.jpg


Dodam tylko, że do 2000obr auto zrobiło się mulaste, przy delikatnym dodawaniu gazu zaczyna poszarpywać. Na zimnym silniku przypadłość nie występuje.


Pozdrawiam,

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano
Czy w E90 3.0d 2007 przedlift bez start-stopa trzeba zakodować nowy akumulator? Po próbie zakodowanie wyskakuje błąd, zakładka AKUMULATOR również nie działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pawle czy możesz zmienić dolny pasek w androidzie 9 żeby był w kolorze czarnym jak u kulfona?


przykładowy screen jak wygląda to u mnie


XER154a.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w E90 3.0d 2007 przedlift bez start-stopa trzeba zakodować nowy akumulator? Po próbie zakodowanie wyskakuje błąd, zakładka AKUMULATOR również nie działa.

Trzeba zapisać wymianę jak zmieniasz na taki sam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
206483 wypalony, stan sadzy 1g, popiół 53,8g (wypaliło się aż Btool sam przerwał wypalanie)

206706, sadza 31g, popiół 53,9g

Aplikacja pokazuje dystans od regeneracji 223km.

Jazda w trasie 120-160 km/h (95% trasy). Wjazd na autostradę, później ekspresowka i powrót ta sama droga.


Nie za szybko się zapycha?

Dodam że mimo spełnionych warunków (temp cieczy, paliwo itd) i brak błędów (poza informacyjnym o dpf, ale zawsze mimo tego się wypalal ) auto nie wypaliło się przy 25g jak jechałem spowrotem. Skontrolowalem stan dpf dopiero po trasie. Dziwne że przy 25g nie włączylo się wypalanie mimo braku błędów. Czekam na ten czujnik ciśnienia spalin i podmieniam.


Korekty wg Btool:

1. - 0.22

2..+0.14

3. +0.32

4. - 0.24

 


Póki co dalej samoistnie się nie włączyła regeneracja mimo braku błędów,

dystans od regeneracji: 275,53 (czyli 52km więcej niż w poscie wyżej)

sadza: 33,2g (czyli przybyło tylko 2,2g)

popiół: 53,9g (bez zmian)


Jazda w odcinkach do 15km, więc ledwo dogrzany. Dziwne, w typowej trasie nawaliło 33g sadzy a tutaj teraz przez 50km tylko 2g.

Skrócił mi się też czas do wymiany dpf - wcześniej było w okolicach 43-45 tys km, teraz jest 34500.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś temperaturę cieczy chłodzacej podczas jazdy czy nie spada poniżej 75 stopni ? Jeśli termostat będzie nie sprawny to błędu i tak nie będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.