Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

pytanie do posiadaczy N53 - jakie macie wartości ciśnienia oleju? OCZEKIWANE I RZECZYWISTE.



Paweł, te lambda integratory coś nie halo, drugi ma 200%. Dałoby radę dać do aplikacji korekty krótkoterminowe i długoterminowe? LTFT i STFT? Generalnie póki live data odczyty nie będą szybsze to nie ma co za bardzo się wzorować podczas jazdy bo są straszne lagi :(

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle parametry ciśnienia oleju (N43) pokazują się poprawnie jednakże na odwrót czyli oczekiwane jest faktycznie aktualnym. Tam występuje problem (opisywany zresztą na bimmerprofs) że jest przekłamanie o 1000 w faktycznych wskazaniach ciśnienia oleju czyli aktualne musi być zawsze o około 1000 niższe od oczekiwanego.

Tak pisałem już o tym. A tutaj opis problemu https://bimmerprofs.com/pressure-sensors-also-hapens/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,


Nie mogę odczytać parametrów z silnika M47. Połączenie pomiędzy telefonem, autem i modułem Carista jest - jednak brak odczytu live data - występuję Błąd DPFAshMass Brak odpowiedzi.

Co robię nie tak? Gdzie leży przyczyna. Adapter Carista mam pół roku, wcześniej nie było problemów.

Screenshot z aplikacji:

78c597ee7e97.png

Edytowane przez biker636
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wolne obroty: do 35 mbar

2000 rpm: do 75 mbar

4000 rpm: do 200 mbar

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też w M47 pokazuje przy obecnych temperaturach cały czas EGR 5% w live data? Na odcinku 40km (silnik uruchomiony po dziennym postoju) przy temp. na zewnątrz -1 st.C ani razu wartość ta nie uległa zmianie. Wysterowanie turbiny zmienia się w zależności od prędkości, obrotów itp.


Czy ktoś mógłby spojrzeć na logi czy z masą powietrza przede wszystkim jest wszystko ok? Były robione na 4 biegu, gaz jakieś 3/4 i zmiana na 5, ekonomizer po dociśnięciu gazu dochodził do końca skali. Około 250-350 jest różnicy pomiędzy oczekiwaną, a aktualną (aktualna jest o tyle wyższa) ale wygląda, że zmienia się prawidłowo. Doładowanie mało odbiega od oczekiwanej, a ciśnienie paliwa jest prawie zawsze takie samo jak zadane. Odświeżanie jak widać nie jest zbyt szybkie (ELM BT) ale chyba już na podstawie tych wykresów można ocenić czy wszystko jest w porządku?


https://log.malonetuning.com/chart/248403#H8KLCADCnsKNcVwCA8KtwpHDiwrDgjAQRcO%2FJcOrCcKkw6%2FDui3CpcKLaMOHGsKowo0kwqnCqF9vH1gseEHDhGXDpmQmZ27Cqko4PsObK8OLRgfDrTkIUsK0wqvCqRIHe8OewpvCnmXDq8OscMOxY3kpdsOWwpkHT8K3RMOLPTsdWExEN8KNwrxLfTN%2BZsOOwrTCpzDCg3HDphvCqBTCpcKUU1nCk8KIwpbCviFYf8Opw4zDvHDClE7CpcKTaTY6CQU3w7AnwpJCwpJBwpJDUkJSwqxkwrvDjcK4w6hywpBKfMOqU3BiBEkMSUJHw515EMOEworCtsKGw4krw6fDv8KECgVyJMKQIcKBX37CqMOAAiUSKMKQwoDDgsODIsKMYsKMwr7Du8KfH0LCrcKfb0IGKcKmAwAA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Już wcześniej pytałem na forum czy jest zależność temperatury zew. na otwarcie i zamknięcie egr. ale niestety nikt mi nie potwierdził i nie zaprzeczył. U mnie przy niskich temperaturach i jeździe po mieście jest częściej zamknięty na 5% jak otwarty ale wystarczy że pojeżdże na wyższych obrotach albo wyjadę na autostradę zaraz się otworzy do czasu aż nie przekrocze ok. 2.200-2.500 obrotów lub gwałtownie nie przyspieszę i oczywiście zamyka sterownik egr przy wypaleniu dpf. Zauważyłem np. że przy otwartym egr zmienia się ciśnienie zwrotne spalin na niższe o mniej więcej połowę. Zauważyłem coś jeszcze przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza aktualna jest wyższa od oczekiwanej ale przy otwartym masy powietrza się pokrywają. Analizuję to właśnie bo mam problem z częstym wypalaniem dpf i podejrzewałem że coś nie tak że sterowaniem otwarcia i zamknięcia egr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolne obroty: do 35 mbar

2000 rpm: do 75 mbar

4000 rpm: do 200 mbar

Te dane mam w aplikacji i do tego mam info ze pojazd nie może być w ruchu, a jak chce sprawdzić pod obciążeniem?

Na luzie mam niskie wartości

830 = 4

1852 = 28

2853 = 43

4010 = 74.

Nie sprawdzałem jeszcze przy obciążeniu...

Pozdrower Krzysztof :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Już wcześniej pytałem na forum czy jest zależność temperatury zew. na otwarcie i zamknięcie egr. ale niestety nikt mi nie potwierdził i nie zaprzeczył. U mnie przy niskich temperaturach i jeździe po mieście jest częściej zamknięty na 5% jak otwarty ale wystarczy że pojeżdże na wyższych obrotach albo wyjadę na autostradę zaraz się otworzy do czasu aż nie przekrocze ok. 2.200-2.500 obrotów lub gwałtownie nie przyspieszę i oczywiście zamyka sterownik egr przy wypaleniu dpf. Zauważyłem np. że przy otwartym egr zmienia się ciśnienie zwrotne spalin na niższe o mniej więcej połowę. Zauważyłem coś jeszcze przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza aktualna jest wyższa od oczekiwanej ale przy otwartym masy powietrza się pokrywają. Analizuję to właśnie bo mam problem z częstym wypalaniem dpf i podejrzewałem że coś nie tak że sterowaniem otwarcia i zamknięcia egr.

 

W moim przypadku na trasie jakiej opisałem przy -1 na zewnątrz bez względu na obroty, prędkość i obciążenie cały czas mam na 5% czyli zamknięty jak rozumiem? Żadnego błędu w silniku ani innym module nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno przy zamkniętym egr są zupełnie inne wskazania sondy ale to zrozumiałe bo jest chyba bogatsza mieszanka. Ciekawe jakie masz odczyty przy zamkniętym egr sony lambda na jałowym i zagrzanym. Być może masz cały czas bogatą mieszankę. Nie zauważyłeś aby Ci więcej spalał paliwa? Ja np. zauważyłem że gdy mam zamknięty egr bardziej czuć z wydechu tak jakby nieprzepalonym paliwem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem, kupiłem moduł z poniższego linku i btool łączy się i odczytuje live data, ale już z przeskanowaniem błędów sobie nie radzi. To z moim telefonem jest coś nie tak, czy jednak moduł do wymiany (zmartwił mnie wielki karton z napisem Shenzhen) ? Carista niby połączyła się z obd ale podczas łączenia z samochodem cały czas coś mieliła ...

https://allegro.pl/oferta/skaner-obd2-elm-327-vgate-bluetooth-wersja-1-5a-6277393695

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście czekam na możliwość zrobienia adaptacji skrzyni w e46.

 

Rozeznam się w temacie.


Co do braku wartości po przecinkach - tak ma być. Przecinki są teraz tylko tam gdzie ma to sens. np. Lambda, napięcie. Jeśli jeszcze gdzieś potrzeba przecinki dajcie proszę znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie > Ustawienia zaawansowane > i zaznacz opcję ATWM.

 

Po zaznaczeniu tej opcji i próbie odczytania błędów przy odpalonym silniku nadal pokazuje "Błąd". Chyba jutro podjadę wymienić ten moduł i spróbuje z innym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich forumowiczów i chciałbym opisać dalsze czynności jakie wykonałem w związku z częstymi wypaleniami czy tam regeneracjami dpf które u mnie przebiegały średnio co 100-150 km. Może ktoś jeszcze coś wymyśli?

 

Mi bardzo szybko rosła sadza jak miałem uszkodzony czujnik temperatury w dolocie, po długom postoju pokazywał normalnie a po chwili jazdy +50*C. Wypalanie w trasie miałem co ok 200km bo sadza rosła do ok 23-24g. Po wymianie czujnika wypala się co 650km przy poziomie sadzy jeśli (jeżdżę tylko trasy) ok10-14g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich forumowiczów i chciałbym opisać dalsze czynności jakie wykonałem w związku z częstymi wypaleniami czy tam regeneracjami dpf które u mnie przebiegały średnio co 100-150 km. Może ktoś jeszcze coś wymyśli?

 

Mi bardzo szybko rosła sadza jak miałem uszkodzony czujnik temperatury w dolocie, po długom postoju pokazywał normalnie a po chwili jazdy +50*C. Wypalanie w trasie miałem co ok 200km bo sadza rosła do ok 23-24g. Po wymianie czujnika wypala się co 650km przy poziomie sadzy jeśli (jeżdżę tylko trasy) ok10-14g.

 

A w związku z uszkodzeniem tego czujnika miałeś jakieś błędy? Jakie powinny być prawidłowe odczyty temp. Powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście czekam na możliwość zrobienia adaptacji skrzyni w e46.

 

Rozeznam się w temacie.


Co do braku wartości po przecinkach - tak ma być. Przecinki są teraz tylko tam gdzie ma to sens. np. Lambda, napięcie. Jeśli jeszcze gdzieś potrzeba przecinki dajcie proszę znać.

Na pewno przy sadzy dobrze było jak był przecinek bo widać było jak rośnie. Ciśnienie wsteczne też i popiol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.