Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

już wiem o co chodzi, okazało się ,ze miąłem jakiś błąd, który blokował regenerację, co prawda pokazywało że aktywna, ale nic się nie działo, po usunięciu, od razu pokazało się reg planowana = 1 a po chwili wskoczyła reg aktywna = 1. Może program powinien dawać jakiś komunikat, że nie można zainicjować regeneracji ?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Część

Nie miej wątpliwości aplikacja działa poprawnie ona tylko odczytuje dane które dostępne są w twoim ECU

Poprostu ECU chciało wypalić ale nie udało się nie osiagneles poprawnych warunków więc zakończył wypalanie i tyle

Miałem taką samą sytuację w poniedziałek

Stałem w korku z dziećmi do szkoły po 5 min wyruszenia z domu apka pokazała mi regeneracja aktywna miałem coś koło 70c°

Po 15 min stania w korku i może przejechaniu 300m ECU wylaczylo wypalanie bo i temperatura spalin nie przekroczyła 350 c° ani nie rozpędziłem auta ani nie mialem obrotów na silniku

Fakt że spadło mi trochę sadzy ale ciśnienie wsteczne jak miałem przed około 30 hPa po takiej postojowej prubie wypalania spadło do 25 hPa

No ale za 30 min wyjechałem z miasta na autostradę w programie dałem regeneracja DPF i smignelem 15 km

Po zakończeniu wsteczne ciśnienie pokazywało mi -5 hPa na postoju a 40 hPa przy 4000 RPM

Opublikowano

Dzięki za oceny na Google Play oraz potwierdzenie działania aplikacji z M57/N57.

 

Ostatnio byłem zajęty dlatego mała aktualizacja wyszła dopiero dziś (wersja 1.37):

1) Aplikacja przy starcie sama poprosi o dostęp do pąmięci w celu zapisywania logów (jest to niezbędne w nowszych androidach)

2) Możliwe ustawienie wyższej częstotliwości logowania np co 0.5s

3) Możliwość automatycznego kasowania błędów podczas regeneracji. Jeśli filtr jest mocno zapchany a sterownik ciągle wyrzuca błędy i regeneracja przez to nie chce się uruchomić można zaznaczyć automatyczne kasowanie błędów co pozwoli wykonać procedurę.

 

Chciałem zrobić możliwość anulowania regeneracji ale nie da się jednak anulować :(

 

Aktualnie zajmuję się zrobieniem obsługi e83 M47. Niby silnik ten sam co w e90 ale protokół komunikacji jest inny. W drodze do mnie jest sterownik do testów jest szansa że w weekend to ogarnę.

Poprawię też dystans do wymiany w M47 bo wiem już jak go odczytać.

 

Przypominam o kody do aplikacji piszcie do mnie na PRIV.

Opublikowano
Dzięki za oceny na Google Play oraz potwierdzenie działania aplikacji z M57/N57.

 

Ostatnio byłem zajęty dlatego mała aktualizacja wyszła dopiero dziś (wersja 1.37):

1) Aplikacja przy starcie sama poprosi o dostęp do pąmięci w celu zapisywania logów (jest to niezbędne w nowszych androidach)

2) Możliwe ustawienie wyższej częstotliwości logowania np co 0.5s

3) Możliwość automatycznego kasowania błędów podczas regeneracji. Jeśli filtr jest mocno zapchany a sterownik ciągle wyrzuca błędy i regeneracja przez to nie chce się uruchomić można zaznaczyć automatyczne kasowanie błędów co pozwoli wykonać procedurę.

 

Chciałem zrobić możliwość anulowania regeneracji ale nie da się jednak anulować :(

 

Aktualnie zajmuję się zrobieniem obsługi e83 M47. Niby silnik ten sam co w e90 ale protokół komunikacji jest inny. W drodze do mnie jest sterownik do testów jest szansa że w weekend to ogarnę.

Poprawię też dystans do wymiany w M47 bo wiem już jak go odczytać.

 

Przypominam o kody do aplikacji piszcie do mnie na PRIV.

da rade zrobić activ przy reg zamiast 1?

Opublikowano

aplikacja super ,fajnie widać jak wzrasta temperatura wody szczególnie w okresie jesień zima.Szybko łączy się z autem .

Jak było by można dołączyć kasowanie błędów serwisowych tj. wymiana oleju lub kasowanie klocków,serwis główny .Dobrze było by dodać adaptację akumulatora po wymianie na nowy lub o innej pojemności, wielu tego nie robi a to błąd .

Opublikowano

@pawelgawel co nowego w apce?? Właśnie wskoczyła mi aktualizacja na 1.38

 

I jak zawsze przypominam wszystkim o pozostawianiu 5 gwiazdek i komentarza w google Play

Opublikowano

Właśnie wrzuciłem 1.41:

- Jest poprawiony odczyt dystansu do wymiany filtra dla M47

- Jest obsługa e83 M47 (tylko silnik). Dla e83 w ustawieniach apki wybieramy: Adapter "K+D-Can USB", Protokół: "KWP2000*".

 

W tym tygodniu pownienem skończyć korekcje wtryskiwaczy.

 

Kasowanie serwisów i adaptację akumulatora mam na liście rzeczy do zrobienia.

Opublikowano (edytowane)
Panowie sadza doszła do 31g zauważyłem, że tem spalin zaczęła rosnąć do nawet 570 st. Popiół 4,45g po przejechaniu około 20 km sadza spadła do 7,5g i tem spalin do 320 st. Nie pokazało w apce , że była reg dpf i dystans od reg też się nie zerował ma ktoś pomysł co to było dodam, że to już drugi jak sadza dochodzi do około 32g ... Edytowane przez crazyduck
Opublikowano

Dziś miałem okazję przetestować funkcję logowania w aplikacji. Zapis od startu z zimnym silnikiem i po ok 8min jazda autostradą aż do końca zapisu. Na szybko zrobiłem wykres kilu parametrów:

 

bb15975ea9822.jpg

 

obecnie jedyne parametry z błędnymi wartościami to reg. planowana, aktywana itd. Przez cały pomiar wskazywały 0, a na wykresie bez problemu można zobaczyć moment regeneracji z temp spalin >500, spadającą ilością sadzy i pod koniec wyzerowaniem dystansu od regeneracji. Silnik M47

pawelgawel jeszcze raz dzięki za Twoją pracę.

Opublikowano

Tydzien temu tez mialem taka sytuacje.

 

Ryszylem w trase (sadza wartosc 10+/- ) po140km (przerywanej jazdy) sadza miala juz ok 16-17 +/- . Reg nieaktywna, ale zauwazyem, ze temp zaczela rosnac z 300 na 500-550 C.

Po ok 10km tem spadla i sadza spadla na 4,7. Rowniez niemialem planowanej regeneracji a podczas calego procesu niebylo zadnej informacji, ze cos sie dzieje.

 

Ktos tu pisal na forum, ze jak auto czesciej jezdzi w trasie to tez sie wlacza regeneracja, ale bez komunikatow (byla okreslona nazwa, chyba regeneracja pasywna) Byc moze to wlasnie to.

Opublikowano
Dziś miałem okazję przetestować funkcję logowania w aplikacji. Zapis od startu z zimnym silnikiem i po ok 8min jazda autostradą aż do końca zapisu. Na szybko zrobiłem wykres kilu parametrów:

 

bb15975ea9822.jpg

 

obecnie jedyne parametry z błędnymi wartościami to reg. planowana, aktywana itd. Przez cały pomiar wskazywały 0, a na wykresie bez problemu można zobaczyć moment regeneracji z temp spalin >500, spadającą ilością sadzy i pod koniec wyzerowaniem dystansu od regeneracji. Silnik M47

pawelgawel jeszcze raz dzięki za Twoją pracę.

kolego w jaki sposób uzyskałeś takim fajny wykres? jak włączam logowanie to zapisuje mi jakieś dziwne pliki,po ich otwarciu jest tylko ciąg znaków

Opublikowano

Aplikacja zapisuje plik .csv, w którym każda kolumna danych jest rozdzielona przecinkiem.

Przekopiowałem wszystko do notatnika aby otrzymać plik tekstowy z danymi. Następnie importowałem do excela dane z tekstu wybierając ogranicznik w postaci przecinka aby automatycznie rozdzieliło wszystko na kolumny.

Później powtórka procedury: kopiowanie do pliku tekstowego, opcja znajdź i zamień aby zamienić kropki w danych na przecinki bo tak mam ustawiony separator dziesiętny w excelu i import danych - tym razem ogranicznikiem jest tabulator.

W tych kilku krokach rozdzieliłem zapisane wartości na kolumny z nazwami w pierwszym wierszu i zapisałem jako dane liczbowe w exelu. Teraz wystarczy zaznaczyć całość i wygenerować wykres i ew. usunąć serie danych, których nie chcemy przedstawiać.

Mam nadzieję, że taki ogólny opis pomoże. Nie wiem czy to najszybsza metoda bo już dawno nie używałem excela ale działa.

Opublikowano

Kolejna cenna informacja dla mnie żeby zrobić konfigurację csv tzn. separator kolumn i separator dziesiętny. :cool2:

 

@zigi86 w aplikacji są dwa rodzaje logowania: logowanie komunikacji włączane w ustawienia aplikacji ale tam nie znajdziesz nic ciekawego, są to logi dla mnie do rozwiązywania problemów. Natomiast w DPF monitor i w live data w menu jest opcja logowania danych do pliku csv.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.