Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Potrzebuję szybko info odnośnie adaptacji skrzyni zf6hp19. Wymieniłem sobie dzisiaj olej w skrzyni, chce zrobić teraz adaptacje, kliknąć tylko adaptacja czy również przyuczanie skrzyni na nowo, czym to się różni? Nadmieniam, że skrzynia przed wymiana działała prawidłowo, ale przyszedł już czas na wymianę oleju.
Opublikowano

Mam prośbę do kolegów z wyciętym DPF fizycznie i programowo.

Jak u Was w apce wyglądają pomiary ciśnienia wstecznego ?

U mnie jest na stałe bardzo duża wartość 1648 hpa , czyli 100x wyższa niż przeciętne i nie zmienia się wraz ze zmianą obrotów :shock: .

Czy przy wyłączonym DPF te ciśnienie ma wpływ na cokolwiek ?

Ktoś wpisał taką wartość na stałe programując brak DPF-a czy może czujnik padł i powinienem go wymienić ?

Dodam, że nie mam żadnego błędu z DPF-em.

Screenshot-20190216-113401.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przymykanie EGR zawsze będzie skutkowało szybszym zapychaniem DPF, ponieważ ma on po prostu więcej objętości spalin do odfiltrowania.


Jednocześnie silnik więcej pali ponieważ przepływomierz i sonda lambda odczytują wyższe wartości. Silnik zamiast zaciągnąć przez EGR ciągnie więcej powietrza, co czyni mieszankę bardzo ubogą. Następnie sterownik silnika nie chcąc zanieczyszczać powietrza podwyższa dawkę paliwa aby mieszanka była bardziej bogata.


Dlatego zaślepianie EGR lub jego programowe przymykanie zawsze powinno być połączone z dopasowaniem map silnika i obniżeniem czułości na sondę lambda.

 

Kolego jak wytlumaczysz fakt, ze jak przytkam egr to wypala mi sie co 350 km a z normalna praca egra co 100-200 km?

Normanie, brak egr = brak syfu w silniku :wink:

Potrzebuję szybko info odnośnie adaptacji skrzyni zf6hp19. Wymieniłem sobie dzisiaj olej w skrzyni, chce zrobić teraz adaptacje, kliknąć tylko adaptacja czy również przyuczanie skrzyni na nowo, czym to się różni? Nadmieniam, że skrzynia przed wymiana działała prawidłowo, ale przyszedł już czas na wymianę oleju.

Oczywiście należy ją przyuczyć na nowo. Czym to się różni? Tym, że będzie przyuczona :roll: poprawna praca, brak szarpnięć, które mogą pojawić się po skasowaniu adaptacji i np. gwałtownym hamowaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przymykanie EGR zawsze będzie skutkowało szybszym zapychaniem DPF, ponieważ ma on po prostu więcej objętości spalin do odfiltrowania.


Jednocześnie silnik więcej pali ponieważ przepływomierz i sonda lambda odczytują wyższe wartości. Silnik zamiast zaciągnąć przez EGR ciągnie więcej powietrza, co czyni mieszankę bardzo ubogą. Następnie sterownik silnika nie chcąc zanieczyszczać powietrza podwyższa dawkę paliwa aby mieszanka była bardziej bogata.


Dlatego zaślepianie EGR lub jego programowe przymykanie zawsze powinno być połączone z dopasowaniem map silnika i obniżeniem czułości na sondę lambda.

 

Kolego jak wytlumaczysz fakt, ze jak przytkam egr to wypala mi sie co 350 km a z normalna praca egra co 100-200 km?

No właśnie, od dłuższego czasu próbuje znaleźć przekonywującą niepodważalną informację czy ograniczenie ERG-a spowalnia czy przyspiesza zapełnianie DPF-a ?

I niestety opinie nie tylko na forum, dzwoniłem też do kilku ludzi co mogą mieć wiedze, są podzielone mniej więcej 50/50 :shock: :think:

Opublikowano

Witam i u mnie był identyczny Problem . wypalanie co 150/200km, po czyszceniu praktycznie to samo , pozniej kupiłem nowy czujnik cisnienia troche było lepiej, nic nie robilem i terraz mineło poł roku od czyczczenia a sadza juz tak szyko nie przybywa . teraz wypalanie mam co 400/450km., ostatnio zmieniałem olej i wymieniłem odme i jescze wolniej przybywa sadza. Wazne zeby sprawdzic cisnienie wsteczne podcczas jazdy, bo wedlug testów przy danym zakresie obrotow niby byko lepiej niz norma a jadac na 5 ,2 tys obrotow czasami i 90hpa poazywało'

 

Witam ponownie wszystkich forumowiczów i chciałbym opisać dalsze czynności jakie wykonałem w związku z częstymi wypaleniami czy tam regeneracjami dpf które u mnie przebiegały średnio co 100-150 km. Ktoś kiedyś odpisał mi na forum, że jeżeli nie mam żadnych błędów a regenerację są tak częste to wina leży po stronie zapchanego dpf co czyni go mniej pojemny ze względu na popiół który się odkłada. Doradzono mi abym dpf oddał do tzw. prania w profesjonalnym urzadzęniu do reg. dpf za pomocą kompieli wodnej. Auto ma przebieg 256 tyś. Mam go od 2 lat i nic nie robiłem wcześniej z dpf. Udokumentowane i potwierdzone. Nie było żadnych błędów związanych z osprzętem i silnikiem. Silnik pracował bez zarzutu jedynie szybko rosnąca sadza wg. BTool co powodowało częste reg. Sadza rosła sobie bardzo szybko po wypaleniach po ok. 50 km. Było jej ok. 20g. Popiołu ok. 14 g. Kolejne km. Już rosła wolniej. Ktoś podpowiedział na forum że pewnie resetował ktoś ponieważ niemożliwe że po takim przebiegu było jej tak mało. Ciśnienie powrotne miałem w normie. Korekty wtrysków w normie. Końcowka rury wydechowej tak czysta że można było brać to za przykład dla innych. Więc postanowiłem wymontować dpf w warsztacie i nastąpiła konsternacja wszystkich obecnych dpf czyściutki jasno szary na wylocie a na wlocie lekko okopcone jedynie brzegi siatki wew. Filtra. No ale ktoś pomyślał na pewno w środku jest zapchany trzeba sprawdzić na maszynie przed myciem. Po zawiezieniu do mycia fachowcy stwierdzili że nie wymaga on mycia ale jak się upieram to zrobią to co uczynili. Ciśnienie przed 28 mbar po 17 mbar. na urządzeniu do mycia. Nadmieniam że przed myciem wypalenie dpf było 40 km. przed demontażem. Po myciu i zamontowaniu resecie adaptacji nie przez aplikacje tylko przez program diagnostyczny ista nic praktycznie się nie zmieniło. Auto po przejechaniu kilku kilometrów sadza pokazywał od razu ok. 14g. Popiół spadł do 0.12g. BTool pokazał ostatnią regenerację 950 km. Temu co jest bzdurą znaczek zielony przy reg. Zaplanowanej i po przejechaniu ok. 2-3 km. Zał wypalanie. Wypalił do 6 g. Sadzy po czym sadza znowu sobie zaczęła rosnąć jak poprzednio. Nic naprawdę nic nie dało czyszczenie dpf i w moim przypadku częste wypalania nie było związku z zapchanym dpf. Może ktoś jeszcze coś wymyśli?
Opublikowano

I to mnie właśnie zastanawia. Do tej pory nie brałem go pod uwagę ponieważ zasugerowała się wypowiedziami na forum tym że sprawny czujnik po wyłączeniu pokazuje 0.00 i tak mam czasami. Natomiast po dłuższe jeździe bywa u mnie tak że czujnik po wygaszeniu silnika pokazuje skacząc z 0.88 - 1.88. Czujnik przy teście pokazuje odczyty w normie ale podczas jazdy na tym samym odcinku i przy np. postoju na skrzyżowaniu na jałowym raz pokazuje 1.88-3.88 a za chwilę po przejechaniu kilku kilometrów 7.88- 10.88 też na postoju na jałowym. Po przejechaniu znowu danego odcinka drogi pokazuje 2.88-4.88. Już sam nie wiem czy tak może być czy ten czujnik nie powoduje błędnych odczytów dla sterownika i z błędnego odczytu oblicza zbyt duży przyrost sadzy a co Za tym idzie wypalanie dpf który w rzeczywistości jej nie potrzebuje.

Dzięki Kamil za informację. Trochę mnie to pociesza za 2k. Zmieniam olej i filtry co prawda odme wymieniłem 30k. temu ale wymienię ją jeszcze raz. No i ten czujnik . On może sobie działa na wolnych jak działa ale może zawyzać ciśnienie podczas jazdy. Już podobny przypadek miałem z sondą lambda która sobie pracowała w wąskim zakresie i nie wyrzuciła błędu.

Opublikowano
@pawelgawel kiedy przewidujesz dodanie obsługi silnika B48? podłączyłem BToola dzisiaj do mojej F31 i program nawiązał połączenie ale nie pokazywał danych.
Opublikowano
Dla tych co szybko przybywa sadzy warto sprawdzić czy nie ma gdzieś lewego powietrza do dolotu u mnie była pęknięta podstawa czujnika temperatury doładowanego powietrza i łapał lewe powietrze i często wypalał bo wiadomo sadzy przybywało
Opublikowano

U mnie stary czujnik to czasem pokazywal 5.88 hpa po zgaszeniu . A jak olej lejesz ? Ja lałem motul x clean 5w30 a teraz kupiłem liqui moly 5w30 toptec 4600 i Jeszce wolniej sadza rossnie . Teraz jadąc na 5 i wciskając mocno gaz sadza sama spada

 

I to mnie właśnie zastanawia. Do tej pory nie brałem go pod uwagę ponieważ zasugerowała się wypowiedziami na forum tym że sprawny czujnik po wyłączeniu pokazuje 0.00 i tak mam czasami. Natomiast po dłuższe jeździe bywa u mnie tak że czujnik po wygaszeniu silnika pokazuje skacząc z 0.88 - 1.88. Czujnik przy teście pokazuje odczyty w normie ale podczas jazdy na tym samym odcinku i przy np. postoju na skrzyżowaniu na jałowym raz pokazuje 1.88-3.88 a za chwilę po przejechaniu kilku kilometrów 7.88- 10.88 też na postoju na jałowym. Po przejechaniu znowu danego odcinka drogi pokazuje 2.88-4.88. Już sam nie wiem czy tak może być czy ten czujnik nie powoduje błędnych odczytów dla sterownika i z błędnego odczytu oblicza zbyt duży przyrost sadzy a co Za tym idzie wypalanie dpf który w rzeczywistości jej nie potrzebuje.

Dzięki Kamil za informację. Trochę mnie to pociesza za 2k. Zmieniam olej i filtry co prawda odme wymieniłem 30k. temu ale wymienię ją jeszcze raz. No i ten czujnik . On może sobie działa na wolnych jak działa ale może zawyzać ciśnienie podczas jazdy. Już podobny przypadek miałem z sondą lambda która sobie pracowała w wąskim zakresie i nie wyrzuciła błędu.

Opublikowano
Ja leję od jakiegoś czasu  motul x clean+ 5w30. Dzisiaj chyba osiągnąłem jakiś rekord po wypaleniu dpf do 0 i przejechaniu dokładnie 16 km. Miałem 30 G. Sadzy i zaplanowaną regenerację ponownie.
Opublikowano
Moj DPF wypalal sie srednio ok 280km cykl 70%miasto po analizie znajomego mechanika poddal wymianie kpl odme w raz z separatorem do tego zmiana oliwy na 10w40 Valvoline zmiana czujnika cisnienia dpf oraz wpakowal do niego specyfik z K2 dpf cleaner do paliwa dolal dodatek odpalil wypalanie 3.5 tys obr i w droge po jego magicznych zmianach dpf odetchnol i jakby dostal drugie zycie bo bez zmian stylu jazdy wypala sie co jakies 600km. Mija jakies 6tys I nadal dziala.
Opublikowano

Czesc!


Czy ktoś próbował btool'a na silniku N43B16 (E87 LCI, 116i, 2008r.)?

Mi coś nie łączy i nie wiem czy to kwestia silnika czy badziewnego ELM'a.


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dla czego nie 270tys przelatane a po zmianie oliwy silnik pracuje jak nowy I o wiele ciszej

Ponieważ nie nadaje się do tego silnika, to nie 1.9tdi na pompie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dla czego nie 270tys przelatane a po zmianie oliwy silnik pracuje jak nowy I o wiele ciszej

I co z tego że 270tys. jaki problem ?

Idąc w tym kierunku zalej 15W40 w M47, jest szansa że za jakiś czas wcale go nie będziesz słyszał. Nie rozumiem takich ludzi. Jak się już nie chce czytać forum, jest dobry temat o olejach https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=195183&start=2925 to wystarczy 5 min. by sprawdzić jakiej lepkości oleje rekomenduje producent. Na własne życzenie strzelasz sobie w kolano. Sorry że się trochę uniosłem ale nie rozumiem i nie toleruje takiego podejścia.

W moim wieku powinna zadziałać specyficzna cenzura, nie powinienem czytać takich postów :wink:

Opublikowano
I co z tego ze to nie pasat mechanik w e60 z tym samym motorem przelatal na tym oleju ok 90tys I jakos nic sie nie dzieje takze kazdy ma swoje zdanie a opini jest w tys a lejcie nawet 0w albo wode jak chcecie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej chociazby dla turbiny coś rzadszego, ale ty możesz lać i galaretę:) Każdy robi jak uważa. Mam kolegę który oleju nie wymienia wcale, bo dolewa co 1000km litr, więc ma cały czas świeży:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też znam taką osobę :8) nic tylko koledze od 10w40 zostaje życzyć bezawaryjności, mechanikowi też :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czy jak mam 452A - ale jest to informacja, że zbliża się wymiana DPF, a DPF wypala mi się bez problemów, cisńienia też są ok to zaznaczać wymianę? Komputer wtedy jakoś inaczej się zachowuje, czy jeśli nie przeszkadza mi ten komunikat to normalnie jeździć? Mi się wypala ciężko stwierdzić, ale teraz mam ok 260km i 20g sadzy.

Ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach skacze 16-20. Jak wypalony to i do 10 spada.

Opublikowano

Czy ktoś próbował btool'a na silniku N43B16 (E87 LCI, 116i, 2008r.)?

Mi coś nie łączy i nie wiem czy to kwestia silnika czy badziewnego ELM'a.

Sam sobie odpowiadam - za tani ELM.

Na prod. Vgate działa OK!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zaznaczać wymianę?

Tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.