Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sorry, pewnie było, ale na pierwszej stronie nie ma. Jakie wartości ustawic w kofiguracji egr, obecnie mam 0,0 mg/stk. Rozumie ze zmiana tego parametry powoduje zmniejszenie ilości spalin podawanych recyrkulacji. Czy w związku z tym dpf nie będzie częściej sie wypalal??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z reguły w n47 przechodzi maksymalnie 0,7. Ista podaje, że niby 1,0 ale jest info, że jak nie przejdzie to 0,7. Nie martw się o dpf, pilnuj tylko temperatury oraz aby nie było błędów przepustnicy, egr, przepływomierza i czujników dpf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z pomocą kolegi mrssilence_94 udało się wyjaśnić dlaczego niektórym osobom nie działa inicjalizacja czujnika deszczu.

Problem jest przy adapterach bluetooth/wifi ELM i autach do 2007r (z linią K).

Adaptery ELM mają nie pozwalają na wysyłanie tzw. długich wiadomości na linik K do auta, co jest wymagane właśnie przy resecie RLS.

Jedyne rozwiązanie to użycie kabla K+D-Can. Po 2007r nie ma tego problemu.

Opublikowano
Maniek, dzięki za info. Błędów nie, tzn tych o ktorych pisałeś, mam jeden od świec, ale dpf wypala sie bez problemu. Jak ustawie na 0,4 to całkowicie sie nie zamknie, ale trochę zmiejszy, tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ustaw max ile się da.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
bmw e60 2004 r , M52N , Kabel K+D - CAN od Viaken i nie można zresetować czujnika RLS , próbuje się połączyć i nie rozpoznaje modułu. Ma ktoś coś takiego ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak, ustaw max ile się da.

B47 spala wtedy ok. 0,3 l więcej.

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek, dzięki za info. Błędów nie, tzn tych o ktorych pisałeś, mam jeden od świec, ale dpf wypala sie bez problemu. Jak ustawie na 0,4 to całkowicie sie nie zamknie, ale trochę zmiejszy, tak?

Tak.

Nawet jak ustawisz na max czyli w N47 tj.0,7 to i tak RGR-a całkowicie nie zamkniesz, pędzie działał z najmniejszą przepustowością na jaką pozwala sterownik.

Ja mam ustawione tylko 0,2 i wydaje mi się ze DPF wolniej się zapycha ostatnio na dłuższych trasach wypalił się po 650km. Są też opinie innych użytkowników którzy twierdzą że zapycha się szybciej.Może to zróżnicowanie jest zależne od eksploatacji tj miejska czy trasy.

EGR im bardziej zamknięty tym wolniej nagrzewa silnik, co wiąże się z dłużeniem czasem wyższego spalaniem i może dlatego szybszym zapełnieniem DPF. Takie warunki pracy silnika są szczególnie odczuwalne na krótkich trasach. Natomiast na dłuższej trasie gdy silnik się już nagrzeje spalenie się ustabilizuje, to po ograniczeniu EGR do silnika dostaje się więcej czystego powietrza i DPF może wolniej się zapycha.Tylko że i na dłuższych trasach spalanie też miałem o te ok.0,3l większe i tego nie potrafię wytłumaczyć po jeżeli do komory spalania dostaje się więcej czystego powietrza ( tlenu ) to spalanie paliwa powinno być skuteczniejsze czyli większa sprawność silnika, spalanie powinno być mniejsze a nie większe :shock: .

Czy moje teorie tłumacząca dwie różne pinie co do ograniczenia EGR a zapychania się DPF są słuszne, tego nie jestem pewien.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przymykanie EGR zawsze będzie skutkowało szybszym zapychaniem DPF, ponieważ ma on po prostu więcej objętości spalin do odfiltrowania.


Jednocześnie silnik więcej pali ponieważ przepływomierz i sonda lambda odczytują wyższe wartości. Silnik zamiast zaciągnąć przez EGR ciągnie więcej powietrza, co czyni mieszankę bardzo ubogą. Następnie sterownik silnika nie chcąc zanieczyszczać powietrza podwyższa dawkę paliwa aby mieszanka była bardziej bogata.


Dlatego zaślepianie EGR lub jego programowe przymykanie zawsze powinno być połączone z dopasowaniem map silnika i obniżeniem czułości na sondę lambda.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pawelgawel :Coś było "poprawiane" z komunikacją w ostatnich wersjach programu? silnik N53 /ze dwa tygodnie wstecz/ Program tak laguje na odczytach live, że praktycznie niektórych zmian chyba nie jest w stanie rejestrować. Już samo łączenie z interface trwa zdecydowanie dłużej bo wcześniej połączenie trwało kilka "kostek" teraz czasami nawet kilkanaście, a zdarzyło się, że brakło ekranu. Program praktycznie odpalam 2x dziennie, nic nie zmieniam w ustawieniach, problem pojawiał się chyba w zeszłym tygodniu.


Stronę wcześniej pisałem o błędzie w odczytach, wiesz o co może chodzi?

Opublikowano
W takim razie narazie nie ruszam egra. Autem jeżdżę ponad 3 lata, na razie nie było problemu, tak więc nie będę nic kombinowal. Dzięki pany za wyjasnienie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim razie narazie nie ruszam egra. Autem jeżdżę ponad 3 lata, na razie nie było problemu, tak więc nie będę nic kombinowal. Dzięki pany za wyjasnienie

usuń fizycznie, jedź na remap, usuń programowo i będzie jeszcze lepiej ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przymykanie EGR zawsze będzie skutkowało szybszym zapychaniem DPF, ponieważ ma on po prostu więcej objętości spalin do odfiltrowania.


Jednocześnie silnik więcej pali ponieważ przepływomierz i sonda lambda odczytują wyższe wartości. Silnik zamiast zaciągnąć przez EGR ciągnie więcej powietrza, co czyni mieszankę bardzo ubogą. Następnie sterownik silnika nie chcąc zanieczyszczać powietrza podwyższa dawkę paliwa aby mieszanka była bardziej bogata.


Dlatego zaślepianie EGR lub jego programowe przymykanie zawsze powinno być połączone z dopasowaniem map silnika i obniżeniem czułości na sondę lambda.

Jeżeli jest tak jak piszesz to samo ograniczenie EGR programowo bez ingerencji w mapy silnika nie ma sensu. Zyskalibyśmy na wolniejszym zabrudzeniu kolektora ale stracimy znacznie więcej szybciej i częściej zapełniając DPF co w konsekwencji skróci jego żywotność. Czyli bilans zysku do strat znacznie ujemny.

A mi się wydawało że przy ograniczeniu EGR-a, DPF zapełnił się wolniej 650km :think:

Żeby mieć 100% pewność tej zależności trzeba by eksploatować samochód w tych samych warunkach co jest trudne do zrealizowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim razie narazie nie ruszam egra. Autem jeżdżę ponad 3 lata, na razie nie było problemu, tak więc nie będę nic kombinowal. Dzięki pany za wyjasnienie

usuń fizycznie, jedź na remap, usuń programowo i będzie jeszcze lepiej ;)

Co masz na myśli pisząc że będzie jeszcze lepiej,jakie konkretne korzyści ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam ponownie wszystkich forumowiczów i chciałbym opisać dalsze czynności jakie wykonałem w związku z częstymi wypaleniami czy tam regeneracjami dpf które u mnie przebiegały średnio co 100-150 km. Ktoś kiedyś odpisał mi na forum, że jeżeli nie mam żadnych błędów a regenerację są tak częste to wina leży po stronie zapchanego dpf co czyni go mniej pojemny ze względu na popiół który się odkłada. Doradzono mi abym dpf oddał do tzw. prania w profesjonalnym urzadzęniu do reg. dpf za pomocą kompieli wodnej. Auto ma przebieg 256 tyś. Mam go od 2 lat i nic nie robiłem wcześniej z dpf. Udokumentowane i potwierdzone. Nie było żadnych błędów związanych z osprzętem i silnikiem. Silnik pracował bez zarzutu jedynie szybko rosnąca sadza wg. BTool co powodowało częste reg. Sadza rosła sobie bardzo szybko po wypaleniach po ok. 50 km. Było jej ok. 20g. Popiołu ok. 14 g. Kolejne km. Już rosła wolniej. Ktoś podpowiedział na forum że pewnie resetował ktoś ponieważ niemożliwe że po takim przebiegu było jej tak mało. Ciśnienie powrotne miałem w normie. Korekty wtrysków w normie. Końcowka rury wydechowej tak czysta że można było brać to za przykład dla innych. Więc postanowiłem wymontować dpf w warsztacie i nastąpiła konsternacja wszystkich obecnych dpf czyściutki jasno szary na wylocie a na wlocie lekko okopcone jedynie brzegi siatki wew. Filtra. No ale ktoś pomyślał na pewno w środku jest zapchany trzeba sprawdzić na maszynie przed myciem. Po zawiezieniu do mycia fachowcy stwierdzili że nie wymaga on mycia ale jak się upieram to zrobią to co uczynili. Ciśnienie przed 28 mbar po 17 mbar. na urządzeniu do mycia. Nadmieniam że przed myciem wypalenie dpf było 40 km. przed demontażem. Po myciu i zamontowaniu resecie adaptacji nie przez aplikacje tylko przez program diagnostyczny ista nic praktycznie się nie zmieniło. Auto po przejechaniu kilku kilometrów sadza pokazywał od razu ok. 14g. Popiół spadł do 0.12g. BTool pokazał ostatnią regenerację 950 km. Temu co jest bzdurą znaczek zielony przy reg. Zaplanowanej i po przejechaniu ok. 2-3 km. Zał wypalanie. Wypalił do 6 g. Sadzy po czym sadza znowu sobie zaczęła rosnąć jak poprzednio. Nic naprawdę nic nie dało czyszczenie dpf i w moim przypadku częste wypalania nie było związku z zapchanym dpf. Może ktoś jeszcze coś wymyśli? Edytowane przez Robinero
Opublikowano
Też miałam problem z częstym wypalaniem filtra (100-200 km). Również podjęłam próbę ratowania DPFa poprzez oddanie go do firmy, która wypłukała filtr na maszynie. Niestety nic to nie dało, w końcu zdecydowałam się na wycięcie dziada. Okazało się, że wkład był pęknięty w środku... tak czy siak kasa wyrzucona w błoto na czyszczenie, które było zbędne. :/ W Twoim przypadku może być tak samo. :(
Opublikowano
Nie twierdzę że u mnie na pewno jest inaczej. Ale z tego co się dowiedziałem pierwszą oznaką uszkodzonego mechanicznie wkładu dpf np. pękniętego, nadtopionego itp. Jest okopcenie końcówki tłumika moja natomiast jakby z fabryki wyszła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie czy w funkcjach serwisowych frm jest możliwość aktywowane świateł do jazdy dziennej?

nie ma żadnych opcji kodowania

polecam Carly lub NCS

Opublikowano
Przymykanie EGR zawsze będzie skutkowało szybszym zapychaniem DPF, ponieważ ma on po prostu więcej objętości spalin do odfiltrowania.


Jednocześnie silnik więcej pali ponieważ przepływomierz i sonda lambda odczytują wyższe wartości. Silnik zamiast zaciągnąć przez EGR ciągnie więcej powietrza, co czyni mieszankę bardzo ubogą. Następnie sterownik silnika nie chcąc zanieczyszczać powietrza podwyższa dawkę paliwa aby mieszanka była bardziej bogata.


Dlatego zaślepianie EGR lub jego programowe przymykanie zawsze powinno być połączone z dopasowaniem map silnika i obniżeniem czułości na sondę lambda.

 

Kolego jak wytlumaczysz fakt, ze jak przytkam egr to wypala mi sie co 350 km a z normalna praca egra co 100-200 km?

Opublikowano
Potrzebuję szybko info odnośnie adaptacji skrzyni zf6hp19. Wymieniłem sobie dzisiaj olej w skrzyni, chce zrobić teraz adaptacje, kliknąć tylko adaptacja czy również przyuczanie skrzyni na nowo, czym to się różni? Nadmieniam, że skrzynia przed wymiana działała prawidłowo, ale przyszedł już czas na wymianę oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.