Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W miarę możliwości proszę o dodanie do parametrów ciśnienia oleju

:cool2:

Opublikowano
Mam pytanie, czy rzeczywiście te wartości są wyliczane \ mierzone z taką dużą dokładnością? Bo widzimy w aplikacji np 722.98hPa ciśnienie paliwa. Rzeczywiście czujniki są w stanie wyliczyć ciśnienie do tysięcznych części hPa? Bo widzę zazwyczaj często te same wartości np ciśnienia wstecznego. 35.03 potem rosnie i stabilizuje się znów na idealnie 35.03 wydaje mi się to dziwne i sprawia wrażenie niedokladnego
Opublikowano
Mam pytanie, czy rzeczywiście te wartości są wyliczane \ mierzone z taką dużą dokładnością? Bo widzimy w aplikacji np 722.98hPa ciśnienie paliwa. Rzeczywiście czujniki są w stanie wyliczyć ciśnienie do tysięcznych części hPa? Bo widzę zazwyczaj często te same wartości np ciśnienia wstecznego. 35.03 potem rosnie i stabilizuje się znów na idealnie 35.03 wydaje mi się to dziwne i sprawia wrażenie niedokladnego

 

Cześć

Paweł BTOOL wie o tym. Zgłaszaliśmy ten "temat". Niestety wymaga to pewnej atencji. Zapewne w kolejnej wersji bedzie to poprawione. Np obroty silnika - jest oczywistym, że wystarczy dokładność do jednostek, itd...


Pozdrowienia


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Opublikowano
Dzięki, Zygi-BMW. Ciekawi mnie tylko skąd te wartości, jeśli są z taką dokładnością po przecinku, ale są skoki co kilka kilkadziesiąt wartości to jasne jest, że te wartości muszą być skądś przeliczane i czujniki nie mają takiej dokładności. Jakas inna miara ciśnień itp?
Opublikowano (edytowane)

Mam problem z połączeniem.

Telefon Samsung Galaxy s7 edge z obsługą OTG (sprawdziłem :) )

Kabel dokładnie takie - http://www.obdii365.com/wholesale/bmw-inpa-k-can-with-ft232rq-chip.html Działa świetnie z inpą, istą oraz innymi programami na kompie

Przejściówka - https://allegro.pl/oferta/adapter-otg-host-do-micro-usb-przejsciowka-kabel-7789623518


Problem jak na załączonym obrazku. Ustawień w aplikacji próbowałem praktycznie wszystkich i nie działa. Na kablu również przestawiałem wszystkie kombinacje i nie chce działać. Jakieś pomysły? ;)

IMG_0131.jpg

IMG_0130.jpg

Z góry dzięki za pomoc ;)



EDIT

Wszystko działa. Winna była przejściówka. Znalazłem w opakowaniu od telefonu oryginalną przejściówkę samsunga i działa bez problemu ;)

Edytowane przez Qnik666
Opublikowano

Witam. Czy jest możlwość podesłania programu na priv b-tool expert . Wyskoczył mi komunikat zapchanego dpf w bmw 530d 2008 rok, chciałbym potestować i kupic w google play jeśli będzie ok,

Mam problem z

Dziękuję

Opublikowano

Mam też problem z połączeniem obd2 bluetooth. mam interfejs diagnostyczny obd2 elm327 nieznanej firmy . nie mogę się połączyć z moim e60 530d przez btool lite . sprawdziłem programem elm327 identifier i wspiera wszystkie protokoły do 2.0 . odpaliłem na nim program car skaner z google play to łączy sie z bmw , pokazuje różne info., migają diody itp

Czy to przez nie firmowy elm 327 . Czy jak bedę miał vgate icar2 powinno pomóc?

Czy lepiej kabel viaken obd2 usb i otg??

Dziękuję za pomoc

Opublikowano
Mam też problem z połączeniem obd2 bluetooth. mam interfejs diagnostyczny obd2 elm327 nieznanej firmy . nie mogę się połączyć z moim e60 530d przez btool lite . sprawdziłem programem elm327 identifier i wspiera wszystkie protokoły do 2.0 . odpaliłem na nim program car skaner z google play to łączy sie z bmw , pokazuje różne info., migają diody itp

Czy to przez nie firmowy elm 327 . Czy jak bedę miał vgate icar2 powinno pomóc?

Czy lepiej kabel viaken obd2 usb i otg??

Dziękuję za pomoc

 

Musi działać, coś źle robisz, Jakieś ustawienie jest wadliwe. Walcz dalej, nie poddawaj się!

ZYGI-BMW
Opublikowano

Dla N42, N45, N45 są tylko podstawowe parametry live data (z czasem dodam coś więcej) oraz korekcje wtrysków.

Byłbym wdzięczy za info czy N42 działa. Jest jeszcze jakaś starsza wersja tego sterownika. Jak by komuś nie dział to dodam też ten starszy.


Dla N43/53 dodałem lambda integratory i ciśnienie oleju aktualne i oczekiwane. Dajcie proszę znać czy pokazuje sensowne wartości.


Zacząłem też dodawać parametr 'Akumulator stan naładowania' (SOC - State of charge) 0-100% lub 0-1.

Opublikowano


Zacząłem też dodawać parametr 'Akumulator stan naładowania' (SOC - State of charge) 0-100% lub 0-1.

 

Będzie w procentach pokazywać w jakim stanie jest akumulator?


Dodasz funkcje kodowania nowego akumulatora o innych parametrach? Przydałoby się coś takiego

Opublikowano

Będzie w procentach pokazywać w jakim stanie jest akumulator?

 

Ma to pokazywać w jakim stopniu jest naładowany aku. Do oceny stanu jest inny parametr - SOH (State of health), który pokazuje ile ile pozostało z oryginalnej pojemności akumulatora - ale to spróbuję dodać w przyszłości bo bardziej skomplikowane. Ciekawe informacje tu: https://bimmerprofs.com/replacing-the-battery/


Kodowania aktualnie nie przewiduję - jets ryzyko uszkodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paweł, dla mnie bimmerprofs to największa skarbnica wiedzy dotycząca n53/n43 jaką można znaleźć gdziekolwiek, mam z resztą z właścicielem strony kontakt stały, super gość, na odległość razem diagnozowaliśmy u mnie wymianę HPFP :) strzał w 10.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Borykam się z powracającymi błędami 480A, 481A, 447B, pomimo tego, że DPF był na stole i został dokładnie wyczyszczony. Jakie wartości ciśnienia wstecznego powinienem zobaczyć na zgaszonym silniku? Pokazuje u mnie skaczące co kilka sekund wartości między 1-20hPa.

 

Przekazuję rozwiązanie mojego problemu.


Błąd 447B pojawiał się ze względu na sondę lambda pracującą błędnie bo w zawężonym zakresie - pomogła dokładna analiza parametrów silnika w trakcie jazdy. Z tego powodu silnik pracował przy niezbyt optymalnej mieszance paliwa i powietrza. Efektem było bardzo częste wypalanie się filtra DPF. Przy dołożeniu krótkich odcinków po mieście sytuacja była po prostu dramatyczna - proces potrafił załączyć się po 50 km. :lol: Tak jak pisałem - czyszczenie chemiczne wtedy nie pomogło bo nie usunęło przyczyny. Podejrzewam, że przy tej operacji mógł zostać uszkodzony czujnik ciśnienia. Celem dokładnej diagnozy częstego wypalania się filtra oraz powyższych błędów zostały sprawdzone także: turbo oraz wtryski na stole. Po wymianie czujnika ciśnienia i sondy ori oraz wypaleniu DPF, problem został rozwiązany... DPF wypalał się coraz rzadziej, a obecnie dochodzi pod 400 km w zależności od stylu jazdy i błędy nie powracają.

Opublikowano
Pawle parametry ciśnienia oleju (N43) pokazują się poprawnie jednakże na odwrót czyli oczekiwane jest faktycznie aktualnym. Tam występuje problem (opisywany zresztą na bimmerprofs) że jest przekłamanie o 1000 w faktycznych wskazaniach ciśnienia oleju czyli aktualne musi być zawsze o około 1000 niższe od oczekiwanego.
Opublikowano

Panowie dzisiaj sprawdziłem stopień naładowania akumulatora. Wyszło ok 55%. Zaznaczę, że akumulator ma niecały miesiąc. Coś chyba jest nie tak?


d604ee207b49.png

Opublikowano

A ja mam problem żeby połączyć się z silnikiem N53, ani na wersji beta ani po powrocie do normalnej, dodam że aplikacja i ELM ten sam którym bez problemów łączyłem się z e60.

Łączy się a za moment dostaję komunikat że "Rozłączanie" - i tak w kółko.


I pytanie- czy jest szansa żeby dodać możliwość odczytania wartości pompy wysokiego ciśnienia w N53 ? Bo jest to ważna informacja w procesie diagnostyki, bo rozumiem że na kodowanie nowych wtrysków nie ma co liczyć? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.