Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy może ktoś podesłać link do allegro do oryginalnego ELM327 z allegro, który na bank działa z tym programem? Mam 3szt ELM327 z Aliexpress i żaden nie działa.

https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar-pro-bt3-0-obdii-elm327-vgate-id48-6779063058?fromVariant=6800164426 bezproblemowo.

Opublikowano

Pytanie mam do mądrych ludzi :wink:


Mój DPF był zapchany totalnie, pojechałem na czyszczenie i mi doradzono że w środku to jeden wielki gruz i nie ma co w nim czyścić. Zamontowali mi za 1350zl nowy aftermarket.


Po 4 dniach i zrobieniu 120km w trybie 100% miejskim (rano korki, po południu luźniej):

Dzisiaj z ciekawości podpiąłem Cariste i btoola, patrzę i jest tylko 5,8g sadzy, 0 popiołu. Po zrobieniu około 12km, nagle sadzy pojawiło się 19g i włączyła się regeneracja, co przy miejskiej jeździe oczywiście było bezsensu i co chwilę się wyłączała...


Co o tym sądzicie? Myślałem że na nowym DPF trochę dłużej można będzie pojeździć niż 4 dni i wypalanie :roll:

Opublikowano
Witam...po wymianie modułu komfortu wszystko działa ok za wyjątkiem sterowania szybami. Prawym przełącznikiem otwiera się lewa, a lewym prawa. Jakieś pomysły? Ktoś pisał wcześniej o możliwości adaptacji szyb w Btool
Opublikowano

 

Witam & do Marcin9086


Wydaje mi się, że zalecenia mówią, że testy należy robić na 3-biegu. Oceniając Twoje wyniki powiedziałbym, że "jest nieźle". Ale moja ocena jest obarczona błędem braku doświadczenia (mam za krótko BMWe).

Zapewne tutaj na Forum BMW są bardziej doświadczeni użytkownicy maszyn. Ale ich aktywność jest słaba.


Natomiast jest inny problem - każdy silnik ma wpisaną do pamieci "mapę parametrów". Aby bardziej racjonalnie podejść do oceny należy zrobić serię pomiarów dla różnych obciążeń silnika. Dlatego też nie dysponując hamownią trzeba kombinować testy drogowe dla różnych obciążeń silnika. Np. jazda na płaskiej autostradzie, pod górkę, dla wzniesień 5-10-15-20..% pochyłości dla tych samych przedziałów prędkosci obrotowej silnika.

Oczywiście wystepuje korelacja pomiedzy masą powietrza/stk, doładowaniem, ale również wtryskiem paliwa (wielkością dawki). Trzeba pamiętać, że przy standardowej jeździe po płaskim terenie silnik nie osiąga mocy maksymalnej, nawet często połowy mocy, Na tym zreszta polega jazda "ekonomiczna".


Powiedz jak wygląda "parametr" czas od 0-100km/h. Ten pomiar już sporo mówi o stanie silnika i poprawności nastawów.


Pozdrawiam

ZYGI-BMW
Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

dziś również stałem się posiadaczem apki żeby zobaczyć w jakiej kondycji jest beemka. No i dzięki niej prawdopodobnie mam termostat główny do wymiany (auto dogrzewa się max 64st). Nie udało mi się rozpocząć procesu wypalania DPF właśnie prawdopodobnie przez brak temp. silnika. Moje zrzuty z apki poniżej. Czy błędy świec żarowych spowodują brak aktywacji wypalania DPF ? Troche zimno w garażu, chciałem to zostawić na wiosne..


b0e7996b1eaa0323

62f80302c2638.jpg

fd225ba28fb73.jpg

Edytowane przez szczurekbaster
Opublikowano
Czy ten gad, który wymyslił znienawidzone urzadzenie pt. "DPF", to żyje, czy został zabity?

Noe wiem Ale pociesze cie tym ze benzyniaki tez beda mialy dpf-a już są na rynku idcz3kac aż każde auto będzie z fabryki z dpfem wychodzic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem ze te dwie foty chciałeś wkleić?

fd225ba28fb73.jpg

62f80302c2638.jpg

Na bank temperatura cieczy chłodzącej musi wynosić minimum 75 stopni żeby wypalanie się zaczęło. Jak wypalanie się zacznie to temp spalin wzrośnie do 600 stopni C. Wymień szybko termostat bo rozwalisz DPF. Pokaż błędy silnika jakie masz. Sterownik świec dobrze byłoby wymienić. Nie piwin6ien mieć wpływu na wypalanie, ale nigdy nie wiadomo.

Opublikowano

Tak te fotki też, dałem linki w te kody ale nie wiem czemu nie zadziało..

Termostat już zamówiłem i świece, natomiast myślę czy sterownik robić czy nowy kupić.. No i czy to samemu ogarniać w te zimno bo garaż bez prądu :roll: nie Zagrzeje się. boję się też żebym nie urwał świec..


Foto błędów:


0629c33a9e9478fcmed.jpg

Opublikowano

Dzisiaj z ciekawości podpiąłem Cariste i btoola, patrzę i jest tylko 5,8g sadzy, 0 popiołu. Po zrobieniu około 12km, nagle sadzy pojawiło się 19g i włączyła się regeneracja, co przy miejskiej jeździe oczywiście było bezsensu i co chwilę się wyłączała...


Co o tym sądzicie? Myślałem że na nowym DPF trochę dłużej można będzie pojeździć niż 4 dni i wypalanie :roll:

 

Jeśli pierwszy pomiar sadzy był na zimnym/niedogrzanym silniku to był zaniżony. U mnie przy jeździe w mieście regeneracja co 150km to norma.

 

Witam...po wymianie modułu komfortu wszystko działa ok za wyjątkiem sterowania szybami. Prawym przełącznikiem otwiera się lewa, a lewym prawa. Jakieś pomysły? Ktoś pisał wcześniej o możliwości adaptacji szyb w Btool

Zapewne masz moduł od anglika. Tak czy inaczej trzeba go zakodować pod twoje auto/wyposażenie. Znajdź kogoś z NCS, 10 minut i po sprawie. W btool nie ma kodowania i nie będzie w najbliższym czasie .

Opublikowano

Dzisiaj z ciekawości podpiąłem Cariste i btoola, patrzę i jest tylko 5,8g sadzy, 0 popiołu. Po zrobieniu około 12km, nagle sadzy pojawiło się 19g i włączyła się regeneracja, co przy miejskiej jeździe oczywiście było bezsensu i co chwilę się wyłączała...


Co o tym sądzicie? Myślałem że na nowym DPF trochę dłużej można będzie pojeździć niż 4 dni i wypalanie :roll:

 

Jeśli pierwszy pomiar sadzy był na zimnym/niedogrzanym silniku to był zaniżony. U mnie przy jeździe w mieście regeneracja co 150km to norma.

Wczoraj na rozgrzanym silniku pokazywało 10g sadzy, gdzie od ostatnio opisanej sytuacji nie był wypalany DPF i doszło xx kilometrów po mieście :wink:

Opublikowano
Tak te fotki też, dałem linki w te kody ale nie wiem czemu nie zadziało..

Termostat już zamówiłem i świece, natomiast myślę czy sterownik robić czy nowy kupić.. No i czy to samemu ogarniać w te zimno bo garaż bez prądu :roll: nie Zagrzeje się. boję się też żebym nie urwał świec..


Foto błędów:


0629c33a9e9478fcmed.jpg

 

Najpierw wymień sam sterownik. Jak występuje tyle błędów świec to z reguły wina jest sterownika. Ja wymieniłem świece a sterownik nie i mam błędu czterech świec plus 4203. Błędy świec po kasowaniu znikają a 4203 zostaje. Sterownik już kupiony nowy. Stary lutowałem ale widać nie pomogło.

Opublikowano

Po wymianie wszystkich wtrysków i zakodowaniu mam ciągle błąd który po skasowaniu znów się pojawia:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego"

Co to jest? Nigdzie nie ma o tym informacji. Auto jeździ i pali ok.

Opublikowano
U mnie sadza praktycznie nie rośnie, ciągle w okolicy 2-3 gram, wypala się normalnie co 300-400 km, gdy jeżdżę po mieście to częściej. Wiem natomiast, że dpf przepuszcza sądzę bo tłumik czarny jak w benzynie prawdopodobnie po czyszczeniu chemicznym przez poprzedniego właściciela. Dzisiaj wywalilo błąd 4C5E-system filtracji cząstek stałych, po skasowaniu nie pojawia się, żadnych złych objawów auto jeździ normalnie. Robić coś z dpf em? (wycinka) czy mogę tak jeździć mimo, że przepuszcza..
Opublikowano

Witam wszystkich korzystających z aplikacji.

Czy miał ktoś problem z błędnym wskazaniem przejechanych kilometrów od poprzedniej regeneracji? U mnie apka zaniża ilość przejechanych kilometrów, po zakończeniu regeneracji powinno zerować licznik. Niestety nie zeruje od razu po zakończeniu regeneracji, czasami przejadę kolejne 100km i dopiero zeruje przebieg... Już się bałem że coś się dzieje z DPF ale z kilometrów na liczniku wychodzi co około 300km regeneracja, aplikacja wskazuje wtedy około 200max.

Wszystko to się dzieje w M57N2 231km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam tak samo, kilometry od ostatniego wypalania resetują się co drugie wypalanie DPF myśle że jest to normalne.
Opublikowano
mam tak samo, kilometry od ostatniego wypalania resetują się co drugie wypalanie DPF myśle że jest to normalne.

Ile powinna wynosic ta wartosc w sprawnym dpf? Co ile km powinien sie wypalac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy może ktoś podesłać link do allegro do oryginalnego ELM327 z allegro, który na bank działa z tym programem? Mam 3szt ELM327 z Aliexpress i żaden nie działa.

https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar-pro-bt3-0-obdii-elm327-vgate-id48-6779063058?fromVariant=6800164426 bezproblemowo.

 

A coś tańszego? 90zl za elm to żart hehe.

 

A ile wydałeś już na te 3 badziewne sztuki plus czas czekania? Możesz jeszcze na amazonie na Cariste polować, czasami jest w promce, jak tu chłopaki napisali. Niestety ELM za kilka złoty nie działa.

Opublikowano

Ja mam kabel od Viakena i z całego serca nie polecam. Od początku czasami nie łączył ale nie miałem czasu bawić się w zwroty i gwarancje, teraz w ogóle nie łączy - tylko na ułamek sekundy w określonej pozycji. Brałbym ten ELM choćby za 9 dych ja wtopiłem trochę więcej i nie płaczę ^^


Edit

Hey mam pytanie.

Aplikacje zakupiłem i działała bez problemu - testowałem auto kilkadziesiąt razy.

Przewód mam ten.

https://allegro.pl/bmw-k-d-can-interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-tis-i7417304269.html?snapshot=MjAxOC0xMi0xMFQwODo0MDo0MS41NTFaO2J1eWVyO2E1MjkyYTVkODE3ZjFmNzMxYTE0Y2MxN2I5MjVjMmM2ZDM4NDc1ZmIwMGU1NTAzNGIwYzgxNTJjNTk4ZTBiOGQ%3D


Od wczoraj nie mogę nawiązać połączenia (telefon cały czas ten sam Samsung S9). Sprawdzałem gniazdo w telefonie, jest ok. Miał ktoś taki przypadek?

Pogrzebałem w temacie i widzę, że kolega ma taki sam problem od podobnego czasu co ja... zbieg okoliczności?

Opublikowano
Po wymianie wszystkich wtrysków i zakodowaniu mam ciągle błąd który po skasowaniu znów się pojawia:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego"

Co to jest? Nigdzie nie ma o tym informacji. Auto jeździ i pali ok.

 

Auto prawie zawsze pojedzie, czy są błędy, czy ich nie ma.

Dobre pytanie, w oryginale ten błąd ma opis dla n47" DDE: Reset rate-drift compensation" lub "Quantity adjustment reset".

Po wymianie wtryskiwaczy jest zawsze wymagany reset adaptacji. Ktoś "czegoś" nie zrobił.

Jak sam robiłeś, to walcz dalej, jak ktoś to robił, to nie zrobił, to wróć tam i niech ci zrobi.

ZYGI-BMW
Opublikowano
Po wymianie wszystkich wtrysków i zakodowaniu mam ciągle błąd który po skasowaniu znów się pojawia:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego"

Co to jest? Nigdzie nie ma o tym informacji. Auto jeździ i pali ok.

 

Auto prawie zawsze pojedzie, czy są błędy, czy ich nie ma.

Dobre pytanie, w oryginale ten błąd ma opis dla n47" DDE: Reset rate-drift compensation" lub "Quantity adjustment reset".

Po wymianie wtryskiwaczy jest zawsze wymagany reset adaptacji. Ktoś "czegoś" nie zrobił.

Jak sam robiłeś, to walcz dalej, jak ktoś to robił, to nie zrobił, to wróć tam i niech ci zrobi.

Sam wymieniałem wtryskiwacze, z informacji na forum wyczytałem, że jedyne co konieczne to zakodowanie nowych kodów IMA wtryskiwaczy w programie INPA - co zrobiłem.

Żadnej opcji adaptacji w INPA nie znalazłem - z tego co rozumiem to jest albo kodowanie IMA albo adaptacja, ale chętnie się dowiem co zrobiłem źle, bo ten błąd nie znika - więc coś źle zrobiłem na pewno.

3 wtryski z młodego N47 (przebieg 80tys. km) i 1 używany wtrysk sprawdzony na maszynie - więc z nimi problemu nie powinno być.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam wymieniałem wtryskiwacze, z informacji na forum wyczytałem, że jedyne co konieczne to zakodowanie nowych kodów IMA wtryskiwaczy w programie INPA - co zrobiłem.

Żadnej opcji adaptacji w INPA nie znalazłem - z tego co rozumiem to jest albo kodowanie IMA albo adaptacja, ale chętnie się dowiem co zrobiłem źle, bo ten błąd nie znika - więc coś źle zrobiłem na pewno.

3 wtryski z młodego N47 (przebieg 80tys. km) i 1 używany wtrysk sprawdzony na maszynie - więc z nimi problemu nie powinno być.

Zakodowanie kodów wtryskiwaczy ma sens gdy montujesz fabrycznie nowe.Twoje mają 80tys.lub więcej czyli parametry fabryczne mogą być już historią.Należałoby wykonać kasację, reset adaptację.

Opublikowano

Sam wymieniałem wtryskiwacze, z informacji na forum wyczytałem, że jedyne co konieczne to zakodowanie nowych kodów IMA wtryskiwaczy w programie INPA - co zrobiłem.

Żadnej opcji adaptacji w INPA nie znalazłem - z tego co rozumiem to jest albo kodowanie IMA albo adaptacja, ale chętnie się dowiem co zrobiłem źle, bo ten błąd nie znika - więc coś źle zrobiłem na pewno.

3 wtryski z młodego N47 (przebieg 80tys. km) i 1 używany wtrysk sprawdzony na maszynie - więc z nimi problemu nie powinno być.

Zakodowanie kodów wtryskiwaczy ma sens gdy montujesz fabrycznie nowe.Twoje mają 80tys.lub więcej czyli parametry fabryczne mogą być już historią.Należałoby wykonać kasację, reset adaptację.

W porządku, tylko jak to zrobić? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat, a mechanicy mówią, że wystarczy zakodować.

Mam program INPA i tam nic takiego nie ma.


A może "4909 - DDE: Reset rate-drift compensation" to błąd przepływomierza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.