Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam koledzy! aplikacji używam od dłuższego czasu i sprawdza się świetnie!

moje pytanie do was i do admina czy 14% otwarcia EGR na jałowym i 30/40% przy 2-3 tys obr. jest normalne?? na zgaszonym pokazuje 2%. i jak ta wartośc jest mierzona ?(n47) dodam ze nie moge juz wypalic dpf w nastepnym tyg wymieniam na nowy. cisnienie wsteczne na jałowym 60 bar

Opublikowano

@makiGS różnica ok 300 jednostek to w zasadzie norma. U Ciebie jest jescze wiecej. Na forum sugerowano żeby sprawdzić dolot pod kątem nieszczelności, np rury intercoolera na łączeniu z chłodniczą.


@masiekrm powinno być odwrotnie, tzn na jałowym HER otwarty na 50-60%. Po dodaniu gazu lub pod obciążeniem powinien się zamykać do 5%. Możliwe że temperatura na zewnątrz ma na to wpływ.

Egr w N47 ma czujnik położenia. Jeśli Egr pracuje nieprawidłowo dostaniesz błąd.

Co to znaczy że Dpf nie chce się wypalać? Bledy jakieś są?

Opublikowano
Cześć

Chciałem opisać moje przygody z E60 M57 (231KM), caristą i aplikacją BTool...

Pierwsza sprawa - carista...

Nie wiem skąd biorą się ceny tego urządzenia w Polsce - uważam, że marża polskiego dystrybutora jest mocno zawyżona.

Adapter teraz jest dostępny na niemieckim amazonie za 19.99€:

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1546263734&sr=8-1&keywords=carista

... ale trafiaja się promocje.

Ja kupiłem tam za niecałe 9€.

Adatper działa bez problemu, nie zrywa połączenia, jest objęty gwarancja amazon a i samą aplikacje carista można mieć za darmo przez 30 dni (wersja pro). Niestety jej funkcjonalność w E60 jest mocno wątpliwa i właściwie sprowadza sie do odczytywania błędów i ich kasowania.

Dużo większe mozliwości daje BTool dlatego zakupiłem wersje pro, ale w moim samochodzie:

1. BTool ma duże problemy z odczytywaniem błędów - najczęściej wskazuje "brak połączenia z ECU" - gdy w tym samym czasie carista (app) robiła to bez problemu

2. Funkcje serwisowe - "Nie rozpoznano"

3. Pomiar ciśnienia wsztecznego - warto zastosowac te same jednostki miary w "info" i w pomiarach bo nie wszyscy wiedzą że hPa to to samo co mbar i później powstają jakieś zamieszania i panika :)

Sprawa DPF i regeneracji...

Tutaj jest trochę komplikacji. Mianowicie bardzo szybko przyrasta mi ilośc sadzy po regeneracji kilkamaście kilometrów, moze 30 i już mam ponad 35 gram. Regeneracja uruchamia się co 100 - 150 km - to zdecydowanie za często - dodam, że te kilometry to w trasie.

Wszystko wskazuje, że DPF zapchany, ale ciśnienia tego nie pokazują, bo mam:

Jałowy - 10

1950 - 29

2800 - 83

3800 - 123

... czyli jeszcze w normie

Co ciekawe regeneracja uruchamia się nawet wtedy, kiedy jest już rezerwa paliwa (ostrzeżenie że zostało paliwa na 100 km).

Ciekawi mnie jedna sprawa... Wydaje mi się że DPF nie posiada jako takiego czujnika sadzy, co oznacza, że jest to wartośc wyliczana na podstawie innych paramertów - dawki paliwa, ciśnień powietrza i innych. A może sie mylę, może ktos wyprowadzi mnie z błędu.

Test wtryskiwaczy też nie wskazuje na jakis dramat, bo korekty są minimalne.

Dodam, że niestety jakiś rok temu dałem się namówic na regenerację "chemiczną" (na samochodzie), która rzeczywiście zlikwidowała mi pojawiający sie komunikat, ale jak widać coś jest nie halo.

Moę znajda się tu jakies mądre głowy i coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

 

Długo czekałeś na przesyłkę z Amazona? Właśnie też zauważyłem, że cena w Polsce jest tragicznie zawyżona, ale zamówiłem z amazona za 14 euro kostke przed świętami, na stronie kupna była informacja że dostawa jeszcze przed świętami, jest 9 stycznia a ja nadal nie mam mojej caristy, a dpf zapchany... Pisałem do amazonu już parę razy, nic nie mogą zrobić, bo przesyłka nierejestrowana, napisałem do tego przewoźnika(Asendia) odsyłają do Amazona. Obstawiam, że zgubili moją paczkę, Amazon każe czekać do 12.01, i później się z nimi kontaktować, bardzo niepoważne podejście, ale już zamówiłem z Polski, i żałuje że wcześniej tego nie zrobiłem, teraz będę walczył o zwrot kasy z Amazona, może się uda :mad2:

 

Dwa dni? może trzy, przyszło DHL'em

Opublikowano

Właśnie przyszła do mnie Carista z Amazona(jeszcze 3 dni i byłby równy miesiąc, lepiej tego nie komentować), a co najgorsze podłączyłem właśnie ją do samochodu, zapłon włączony, kupiłem btoola, i niestety wyskakuje komunikat "nie można rozpoznać ECU", a oficjalna aplikacja Caristy działa. Ktoś ma pomysł o co może chodzić? :/


EDIT Sprawa rozwiązana, trzeba było wymusić zatrzymanie wszystkich aplikacji typu carista,btool i włączyć btoola na świeżo, wybrać za pierwszym razem KWP-2000. Wcześniej próbowałem i D-can i KWP i nic nie działało, dopiero po ubiciu aplikacji ruszyło :P

Opublikowano

Dziś kupiłem iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48 i na początku trochę się zmartwiłem (czytając komentarze) że nie będzie to działać z BTool...ale z tego co na razie sprawdziłem - to działa :D Wcześniej korzystałem z kabla K D-can


Czy iCar BT 3.0 dział również z Bimmercode/? (na stronie bimmer polecają BT 4.0 lub wifi).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Z akumulatorem (który to element jest wymysłem szatana) sprawa nieco się komplikuje.

Akku 80Ah jest "na krawędzi" specyfikacji dla auta BMW E90 / E91 (E91 - mój model auta). Poza tym istotny jest rodzaj technologii akumulatora, bo parametry ładowania od tego zależą.

We wszystkich "specach" do auta I opisach procedury wymiany akku są na ten temat wzmianki. Auta z silnikiem diesla (ZS) z definicji wymagają mocniejszych akumulatorów niz auta z silnikami benzynowymi (ZI).

Dla modeli BMW E90-E91 zalecany przedział pojemności akumulatora to 80Ah (min) - 100Ah (max).

Programowanie (Battery registration) akumulatora polega na ustaleniu jego pojemności i typu, bo inne parametry ładowania są dla klasycznego akku ołowiowego/kwasowego, inne dla typu płyt "carbon", technologii wapniowej, inne dla typu akumulatora AGM.


Przyjmując zasadę, że ktoś, kto wcześniej zamontawał w aucie akku i wiedział, co czyni (odpowiednio go "zarejestrował"), to wymieniając samemu akku na taki sam typ i taką samą pojemność nic nie należy robić.

Natomiast, jezeli zmieniamy typ akku i pojemność, to niestety jest to już "wyższa szkoła jazdy". Wymagana jest "rejestracja akku".


* Oryginalne akku BMW do współczesnych aut są typu AGM I są niestety drogie. Ich pojemność oscyluje w przedziale 80 - 92AH, cena 1900-2100PLN.


Pozdrawiam

ZYGI-BMW
Opublikowano (edytowane)

:roll: Miałem oryginalny akumulator BMW Biała obudowa 80Ah 640A

Kupiłem varte 80Ah i 740A zwykły akumulator , nie AGM


Czy w tym przypadku muszę jechać do kogoś na kodowanie akumulatora czy Btool reset zrobić i będzie ok?


Bo już zgłupiałem ;-)

Edytowane przez miodek89
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Był zwykły i nowy też jest zwykły. Jeden i drugi ma 80Ah tylko inne wartości rozruchowe. Więc tylko reset Btool i będzie luks?

Tak jak Ci Zygi-BMW napisał. Jeżeli fabrycznie był AGM i poprzedni właściciel zmieniając na zwykły zarejestrował tą zmianę to wystarczy że wykonasz reset. Dla bezpieczeństwa nowego aku. należało by sprawdzić czy poprzedni właściciel dokonał zmiany w rejestracji aku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Był zwykły i nowy też jest zwykły. Jeden i drugi ma 80Ah tylko inne wartości rozruchowe. Więc tylko reset Btool i będzie luks?

 

tak

Opublikowano

Rozumiem Panowie.


Kiedyś jak robiłem diagnostykę w moim aucie było zakodowane 80Ah zwykły nie AGM. A ten akumulator, który wyjąłem z auta był od nowości, bo miał ten dam rocznik co auto .


Zrobiłem reset i wygląda na to, że wszystko jest ok. Kiedyś jak będę robił diagnostykę, to sprawdzę dla 1000% pewności czy jest ok

Opublikowano

Rozumiem Panowie.


Kiedyś jak robiłem diagnostykę w moim aucie było zakodowane 80Ah zwykły nie AGM. A ten akumulator, który wyjąłem z auta był od nowości, bo miał ten dam rocznik co auto .


Zrobiłem reset i wygląda na to, że wszystko jest ok. Kiedyś jak będę robił diagnostykę, to sprawdzę dla 1000% pewności czy jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pawełek, błagam ogarnij AFR w aplikacji - przyda się tak jak lambda integratory (short fuel trim i long fuel trim - korekty krótko i długoterminowe)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Panowie mam Vgate Icar v2 zakupiony wraz z SDPROG więc oryginalny. Czy muszę go wyciągać ze złącza, czy może siedzieć cały czas? Oczywiście Btool expert zakupiony.

BMW X1 E84 2010 rok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po ok.20 min powinien się uśpić,więc tu nie powinno problemu.Nie wiem czy jest tak faktycznie,gdzieś czytałem że pozostawienie wpiętego interfejsu może ułatwić pracę złodziejowi.Ja z tego powodu nie zostawiam.
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się w wersji beta 2.82 jest inicjalizacja czujnika deszczu. W aplikacji jest krótka instrukcja co i jak.

Inicjalizację robimy jeśli została wymieniona szyba lub czujnik lub jeśli czujnik deszczu działa nieprawidłowo.

Szyba ma być czysta i nieuszkodzona w okolicy czujnika. Włączamy zapłon, robimy reset, wyciągamy kluczyk, wkładamy kluczyk, czekamy ok. 10 sekund i po wszystkim.

Nasłonecznienie nie ma znaczenia, bo inicjalizacja dotyczy tylko czujnika deszczu. Nie ma wpływu na czujnik zmierzchu. A czujnik deszczu używa własnego źródła światła do wykrywania wody zatem nasłonecznienie nie ma znaczenia.

Edytowane przez pawelgawel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.