Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc chyba jasne że jak sadza spadła a temperatura spalin skoczyła to załączyła się regeneracja dpf. Możesz także zobaczyć stan km od ostatniej regeneracji.
raczej nie skoro apka nie pokazała ze zaczęła się regeneracja a km od ostatniego wypalania dalej leciały .
Opublikowano
Jeśli możesz to włącz logowanie i wyślij mi log gdy masz wysoką temperaturę a aplikacja pokazuje brak regeneracji.
jeżeli będzie okazja tak zrobię i mam pytanie rozmawiałem dziś z kolega który ogania bmw chipuje itd pytałem o popiół i sadze i mówił ,że ma oryginalny program BMW i nawet kiedyś u niego byłem i nie znalazł tam parametru sadzy czy popiołu (m47 nie pamiętam dokładnie którego) może warto tem. oleju zstąpić obrotami w apce .

\

]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kulfon3, rozumiem że w sterowniku silnika widzisz cały czas błędy dot. 'przebiegu' filtra? A dystans do wymiany filtra jaki widzisz? 0?

 

Żadnych błędów dotyczących DPF nie mam, a monitoruję swoje auto na bieżąco poprzez Carly for BMW. Odnośnie dystansu do wymiany to Btool pokazuje mi 168 000 :D

Opublikowano

@crazyduck, sterownik silnika udostępnia bardzo wiele informacji, nie wszystko jest dostępne z poziomu softu BMW.

Btool czyta następujące parametry ECU:

STAT_OELASCHENMASSE_WERT "Ash mass"

STAT_RUSSMASSE_IM_PARTIKELFILTER_WERT "Rußmasse im Partikelfilter"

 

@kulfon3, 250-168=82. Wygląda na to że 82tys temu jednak był reset, może poprzedni właściciel?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

 

Do autora :)

 

Mam ten kabelek działający (od sąsiada) i próbowałem podpiąć do E61 2007 rok (LCI) 2.0d M47.

 

Komunikat odczyt OK, ale parametry wszędzie -1

 

Przy np. pomiarze ciśnienia wstecznego:

 

Blad rpm.pw.edek.intef.ecunoresponceexception: No response form ECU.

 

 

Szkoda że nie bangla z E61.

Próbowałem róźne prędkości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@crazyduck, sterownik silnika udostępnia bardzo wiele informacji, nie wszystko jest dostępne z poziomu softu BMW.

Btool czyta następujące parametry ECU:

STAT_OELASCHENMASSE_WERT "Ash mass"

STAT_RUSSMASSE_IM_PARTIKELFILTER_WERT "Rußmasse im Partikelfilter"

 

@kulfon3, 250-168=82. Wygląda na to że 82tys temu jednak był reset, może poprzedni właściciel?

 

 

Da radę do odczytać np. INPA ?

Opublikowano

@luk_byd, powninno śmiagać z e61.

W INPA parametrów DPF nie odczytasz ale w tool32 możesz odpalić: ABGLEICH_CSF_LESEN i masz tam wszystko: np.

STAT_MSOT_K_INFO kontinuierliche Rußmasse

STAT_MSOT_NK_INFO nichtkontinuierliche Rußmasse

 

@pitgrzy, zgadza się, X3 M47 obsługuje inny protokół, ale ogarniam pomału.

 

A teraz nowości:

Wyszła wersja 1.33

- jest możliwość logowania pomiarów do pliku csv. W live data i dpf monitor jest menu 'Logowanie'. Trzeba się wcześniej upewnić że aplikacja ma uprawnienia do zapisu plików (Telefon->Aplikacje->BTool->Uprawnienia)

- możliwość wyboru parametrów, tzn w live data i dpf monitor w menu wymieramy jakie parametry chcemy oglądać

- obsługa 3-litrówek M57/N57

 

N57 będzie działać bez problemów bo jest bardzo podobny do N47

 

M57 też wszystko powinno działać ale nie mam jak zweryfikować. I tu prośba do do osób z tym silnikiem które chcą pomóc:

Włączcie logowanie (Ustawienia>Włącz logowanie) wybierzcie wszystkie parametry w live data, poczekajcie chwilę aż pojawią się wartości i wyślijcie mi plik logu.

Dodatkowo jeśli ktoś może prosze o informacje:

1) Temp Chłod: czy pokazuje ok?

2) CoolantTemperature2: czy pokazuje temperaturę chłodnicy?

3) Temp. oleju: czy pokazuje? Czy pokazuje t samo co temp. chłod?

4) Czy OilTemperature2 pokazuje temperaturę oleju?

5) ExhaustGasTempDpf: czy pokazuje mniej więcej to co Temp. Spalin?

6) DpfRegenerationActive2: czy zmienia się na 1 gdy trawa regeneracja i gdy rośnie temperatura spalin?

7) DpfDistanceOnReplacement: co wam pokazuje + napiszcie jaki przebieg + dystans do wymiany DPF odczytany z licznika/iDrive

 

Dla M57 Bluetooth wybieramy adapter ELM 327 KWP 2000 (tak jak dla M47).

Kody do aplikacji jak zawsze na priv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@luk_byd, powninno śmiagać z e61.

 

 

Dzięki, ale nie śmiga. :( Sprawdzalem na tym kablu co e91 smigalo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oK mam.

 

Taka ciekawostka ze na moim kablu nie odczytuje tych parametrów, a na kablu sasiada tak.

Inne rzeczy w tool32 dzialaja na moim kablu bo robilem np. reset czujnika skretu

 

Satz : 1

JOB_STATUS = OKAY

MSOT_WERT = 3.755000E+001

MSOT_EINH = g

TIOP_WERT = 1.393164E+007

TIOP_EINH = s

LSUM_WERT = 2.400932E+008

LSUM_EINH = m

QFL_WERT = 5.390000E+000

QFL_EINH = l

TILCK_WERT = 0.000000E+000

TILCK_EINH = s

QFLTOT_WERT = 6.161990E+003

QFLTOT_EINH = l

BEGMOM_WERT = 0.000000E+000

BEGMOM_EINH = Nm

ASME_WERT = 0.000000E+000

ASME_EINH = g

ASKM_WERT = 2.819030E+005

ASKM_EINH = km

OELREG_WERT = 6.736322E+006

OELREG_EINH = s

 

 

Jak to przetłumaczyć na normalne wartości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK mam.

Wartości jak widać a to za E okresla gdzie przesunac przecinek.

 

Ale dlaczego nie mam popiołu ? :O

Opublikowano
Czy można coś zrobić w kwestii pokazywania w aplikacji dystansu do wymiany dpf? Na kablu k+dcan nie pokazuje tego parametru na tomiast na bluetooth elm 327 pokazuje całyczas 2850 km czy jakoś tak w przybliżeniu. Silnik M47 BMW E90
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak u marcina9086 w e90 163KM m47n też te wartość źle pokazuje. Mam tylko dwa kable i na obu tak samo. Wartość dysnansu do wymiany dpf mam cały czas -1
Opublikowano
Czy można coś zrobić w kwestii pokazywania w aplikacji dystansu do wymiany dpf? Na kablu k+dcan nie pokazuje tego parametru na tomiast na bluetooth elm 327 pokazuje całyczas 2850 km czy jakoś tak w przybliżeniu. Silnik M47 BMW E90

a mnie też pokazuje ten dystans do wymiany dpf , dziś udało mi trafić na wypalanie dpf czy jest opcja zastąpienia cyfr w aplikacji reg plan- acitiv zamiast 1.00 reg aktywn -aktiv zamiast 1.00 ? zapomniałem dodać pomimo tego ,że nie wybrałem modelu silnika aplikacja pokazała wypalanie dpf

Opublikowano

Witam

Panowie i panie czy wszyscy co dostali kody od "pawelgawel" zostawili w google sklepie po 5 gwiazdek? W szczegółach apki pisze pobrano ponad 50 razy a tylko 16 komentarzy może ktoś zapomniał?

Jak widać "pawelgawel" prężnie rozwija apke i stara się usuwać błędy bardzo szybko

Przykład ja znalazłem mały błąd dziś popołudniu o 14 a o 20 już błąd naprawiony i kolejna wersja do pobrania

Więcej komentarzy i utrzymanie 5 gwiazdek może spowodować że apke kupią ludzie z poza tego forum da to dla "pawelgawel" kasę na zakup kolejnych modułów adapterów czy choćby laptopa by odpalić symulator dowolnego androida do testów

Dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

U mnie aplikacja działa super w E81 z 2008 z silnikiem N47 143KM.

 

Opinie wystawiłem ale nie jest widoczna :shock: i nie mam pojęcia dlaczego.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano
Aplikacja super działa jak należy przydalby sie podgląd korekt wtryskòw ale to moze kolega zrobi w przyszlosci.Bmw e61 530xd 2005 grudzień,motor 231KM.Dzięki za darmowy kod .Polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.