Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie techniczne: czy na zgaszonym silniku, czujnik ciśnienia wstecznego musi pokazywać 0? czy drobna odchyłka np 2.88 mbar jest w normie?

 

U mnie po włożeniu nowego oryginalnego czujnika te wartości również były delikatnie na + lub - więc raczej to norma

 

U mnie jest zero i tak chyba powinno byc

U mnie też tak było czasami nawet 4.88 kupiłem nowy czujnik i raczej żalu czas jest 0 . Po zgaszeniu. Czasem pokaże 0.88 zaraz po zgaszeniu gorącego silnika. Także się nie przejmuj

Opublikowano
Koledzy ja szukam kabla o ile taki powstal, co bedzie dobry do szybkiej diagnostyki przez telefon i Btool oraz na dluzsza sprawe przez laptopa. Znajdzie sie cos takiego w rozsadnej cenie? Moze jakies propozycje bo laptopa mam takiego do typowej diagnostyki a telefon wiadomo ze zawsze sie ma przy sobie. Z gory dzieki za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten z pierwszego linku za 88 zł
Opublikowano

Siemanko.

Prosił bym o kod do pełnej wersji apki. Z góry Dziękuję i Pozdrawiam

Opublikowano
Ja kupiłem kabel na all.. za 120zł z jakimś przełącznikiem d+k-Can - z btoolem współpracuje super. W ogóle ten Btool to zarąbiaszczy program. Tak prosty że już prostszy być nie może, no i ma 2 podstawowe zalety: 1- działa i 2 - jest na telefon a nie zamulonego lapka z windą. Miałem tylko problem z DPFem - po 260 tys. po prostu zaświeciła się kontrolka. Btoolem wymusiłem regenerację a po regeneracji kliknąłem reset adaptacji i kontrolka zgasła i nawet auto jak by zaczęło mniej palić ale może to tylko moje wrażenie.
Opublikowano
Reset adaptacji robi się po czyszczeniu filtra lub wymianie na nowy.. Wypalać przy założeniu że wszystko sprawne to powinien się co 300-400 km w zależności jak jeździsz..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy z prośbą o kody, zechcijcie przeczytać chociaż pierwszy post w tym temacie. Tam jest napisane jak to załatwić i nie zaśmiecać tematu.
Opublikowano

@pawelgawel, odświeżę temat bo nie ukrywam, że dla mnie (i zapewne wielu innych użytkowników) niezwykle istotna sprawa to adaptacja czujnika deszczu i zmierzchu. Czy jakieś postępy?

 

czy jest szansa na dodanie do apki inicjalizacji czujnika deszczu? Tylko chodzi mi o taką jak jest w disie, nie taka jak w inpie. Bardzo fajna sprawa, w poprzedniej e90 wycieraczki pracowały różnie, po inicjalizacji disem czujnik działał idealnie. Obecnie nie mam już disa, a ta inicjalizacje co jest w inpa nic nie daje. Myślę, że dużo użytkowników btoola skorzystało by z tej opcji z korzyścią dla codziennego użytkowania swoich bumek szczególnie w tym okresie.

Co do resetu czujnika deszczu - dodam, tylko trochę roboty z tym jest bo to obsługa kolejnego modułu w funkcjach serwisowych. Najwcześniej za miesiąc zabiorę się za to.
Opublikowano
Mial ktos jakas stycznosc z ta strona bo nie chce wyslac komus od tak pieniedzy i nie dostac nawet odpowiedzi zwrotnej :D


znalazlem tez taki kabelek w pierwszym poscie jest napisane ze dziala z btool ale jak z inpa i dis?


https://www.mpm-com.pl/index.php?route=product/product&path=69_65&product_id=305

 

To jest ELM 327. ELM nie działa z INPA/DIS itd. Z btool działa wersja na Bluetooth. Kupowałem od mpm/mari. Trafiają się wadliwe interfejsy ale wymieniają bez problemu.

Jeśli chcesz kabel do telefonu i do komputera to kup K+D-Can


@salynsky, czujnika deszczu jeszcze ruszyłem. Mam to na uwadze bo mojemu czujnikowi też reset by się przydał.

Opublikowano
@salynsky, czujnika deszczu jeszcze ruszyłem. Mam to na uwadze bo mojemu czujnikowi też reset by się przydał.

W takim razie trzymamy kciuki i czekamy na dalszy rozwój.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Witam. Przede wszystkim brawa i podziękowania dla autora aplikacji. Prosta i szybka w obsłudze, co raz więcej funkcji.

Użytkuje ponad rok i widzę duże tempo rozwoju ;)

Wczoraj zrobiłem z ciekawości logi na 4 biegu i chciałbym Was prosić o ocenę. Wydaje mi się, że chyba przepływka nie podaje jak trzeba. Co sądzicie ?

E87 2005 r. M47n2, 260 000 km po chipie.


https://log.malonetuning.com/chart/244781#H8KLCABJw6koXAIDTcKNw4EKwoQwDETDvyXDpxYUwoTDnX8pPWTCt8KhG1AjaRTDncKvw5fDlsKLw5d5M29CAMKlSTbDsgkNCxnCuMOOwr3CowvDsMKVw6nDgzPDucKswrIuw6XCisOvcBTDpT%2FDlRZkwppJw5EIKsOBwpTDvMOhccOnw5LCmHLDvlkDwpfDswHDgsKrworCoMK%2FN8KrSVlGbsKnw70Qw6MJwptRw7fCt8KOAAAA

http://i.imgur.com/ZlcrycJ.jpg?1
Opublikowano

Jestem po teście apki, świetna gratuluje autorowi :cool2:

Mam pytanie odnośnie dpf

Wczoraj wymusiłem jego wypalanie, sadza 30g a popiół 14g, po wypalaniu sadza spadła do zera. Dzis po przejechaniu 100km sadza wynosi 17g, czy to jest normalne? Która wartość mówi że dpf nadaje sie do wypalania?

Opublikowano
Podlinkuję kilka zdjęć z zaznaczonymi parametrami do weryfikacji. Może w okresie świątecznym będzie czas na sprawdzenie.

Co do temp oleju to 83st C w menu ukrytym auta - to wg BTool jest 58st C. Natomiast temp. płynu chłodniczego taka sama.Temperatura oleju testowa nie działa.

Temp. powietrza 1000 stC więc też przecinek, ciśnienie paliwa to już pisałem że w barach, podobnie jak temp.paliwa -42 st C, powietrze doładowania też temat znany już wcześniej - stała wartość,

 

Właśnie wyszły poprawki dla serii F (beta 2.81): Temp powietrza, temp paliwa, moc grzania świec.

Temp. oleju - bez zmian: w F10 520d którą testowałem apka pokazuje tę samą temperaturę co ISTA. Być może problem jest tylko w 525d i 530d.

Oczekiwane ciśnienie doładowania - bez zmian: Niestety sterownik taką wartość podaje. Dlaczego nie wiem.

Ciśnienie paliwa - tu jest wszystko OK - to jest ciśnienie na listwie common rail.


@Mate.rud, Vgate czasami trafiają się wadliwe. Poza tym nie ma znaczenia czy ten Vgate czy Carista.


@karambol, 17g sadzy w 100km przy jeździe miejskiej to normalny wynik. W N47 regeneracja rozpoczyna się przy około 25gram sadzy. W M47/57 przy trochę wyższej wartości.


@olszu, przepływa jest OK. To jest normalne że pokazuje trochę więcej niż wartość oczekiwana.

Opublikowano

Cześć

Chciałem opisać moje przygody z E60 M57 (231KM), caristą i aplikacją BTool...

Pierwsza sprawa - carista...

Nie wiem skąd biorą się ceny tego urządzenia w Polsce - uważam, że marża polskiego dystrybutora jest mocno zawyżona.

Adapter teraz jest dostępny na niemieckim amazonie za 19.99€:

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1546263734&sr=8-1&keywords=carista

... ale trafiaja się promocje.

Ja kupiłem tam za niecałe 9€.

Adatper działa bez problemu, nie zrywa połączenia, jest objęty gwarancja amazon a i samą aplikacje carista można mieć za darmo przez 30 dni (wersja pro). Niestety jej funkcjonalność w E60 jest mocno wątpliwa i właściwie sprowadza sie do odczytywania błędów i ich kasowania.

Dużo większe mozliwości daje BTool dlatego zakupiłem wersje pro, ale w moim samochodzie:

1. BTool ma duże problemy z odczytywaniem błędów - najczęściej wskazuje "brak połączenia z ECU" - gdy w tym samym czasie carista (app) robiła to bez problemu

2. Funkcje serwisowe - "Nie rozpoznano"

3. Pomiar ciśnienia wsztecznego - warto zastosowac te same jednostki miary w "info" i w pomiarach bo nie wszyscy wiedzą że hPa to to samo co mbar i później powstają jakieś zamieszania i panika :)

Sprawa DPF i regeneracji...

Tutaj jest trochę komplikacji. Mianowicie bardzo szybko przyrasta mi ilośc sadzy po regeneracji kilkamaście kilometrów, moze 30 i już mam ponad 35 gram. Regeneracja uruchamia się co 100 - 150 km - to zdecydowanie za często - dodam, że te kilometry to w trasie.

Wszystko wskazuje, że DPF zapchany, ale ciśnienia tego nie pokazują, bo mam:

Jałowy - 10

1950 - 29

2800 - 83

3800 - 123

... czyli jeszcze w normie

Co ciekawe regeneracja uruchamia się nawet wtedy, kiedy jest już rezerwa paliwa (ostrzeżenie że zostało paliwa na 100 km).

Ciekawi mnie jedna sprawa... Wydaje mi się że DPF nie posiada jako takiego czujnika sadzy, co oznacza, że jest to wartośc wyliczana na podstawie innych paramertów - dawki paliwa, ciśnień powietrza i innych. A może sie mylę, może ktos wyprowadzi mnie z błędu.

Test wtryskiwaczy też nie wskazuje na jakis dramat, bo korekty są minimalne.

Dodam, że niestety jakiś rok temu dałem się namówic na regenerację "chemiczną" (na samochodzie), która rzeczywiście zlikwidowała mi pojawiający sie komunikat, ale jak widać coś jest nie halo.

Moę znajda się tu jakies mądre głowy i coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

Opublikowano

@pawelgawel Jak byś potrzebował pomocy, auta fizycznie to mogę pomóc. Poznań w końcu niedaleko (-;

 

Paweł przewidujesz obsługi silników N55 w F30 przez BTool??

Tak. Cierpliwości.

Opublikowano
Cześć

Chciałem opisać moje przygody z E60 M57 (231KM), caristą i aplikacją BTool...

Pierwsza sprawa - carista...

Nie wiem skąd biorą się ceny tego urządzenia w Polsce - uważam, że marża polskiego dystrybutora jest mocno zawyżona.

Adapter teraz jest dostępny na niemieckim amazonie za 19.99€:

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1546263734&sr=8-1&keywords=carista

... ale trafiaja się promocje.

Ja kupiłem tam za niecałe 9€.

Adatper działa bez problemu, nie zrywa połączenia, jest objęty gwarancja amazon a i samą aplikacje carista można mieć za darmo przez 30 dni (wersja pro). Niestety jej funkcjonalność w E60 jest mocno wątpliwa i właściwie sprowadza sie do odczytywania błędów i ich kasowania.

Dużo większe mozliwości daje BTool dlatego zakupiłem wersje pro, ale w moim samochodzie:

1. BTool ma duże problemy z odczytywaniem błędów - najczęściej wskazuje "brak połączenia z ECU" - gdy w tym samym czasie carista (app) robiła to bez problemu

2. Funkcje serwisowe - "Nie rozpoznano"

3. Pomiar ciśnienia wsztecznego - warto zastosowac te same jednostki miary w "info" i w pomiarach bo nie wszyscy wiedzą że hPa to to samo co mbar i później powstają jakieś zamieszania i panika :)

Sprawa DPF i regeneracji...

Tutaj jest trochę komplikacji. Mianowicie bardzo szybko przyrasta mi ilośc sadzy po regeneracji kilkamaście kilometrów, moze 30 i już mam ponad 35 gram. Regeneracja uruchamia się co 100 - 150 km - to zdecydowanie za często - dodam, że te kilometry to w trasie.

Wszystko wskazuje, że DPF zapchany, ale ciśnienia tego nie pokazują, bo mam:

Jałowy - 10

1950 - 29

2800 - 83

3800 - 123

... czyli jeszcze w normie

Co ciekawe regeneracja uruchamia się nawet wtedy, kiedy jest już rezerwa paliwa (ostrzeżenie że zostało paliwa na 100 km).

Ciekawi mnie jedna sprawa... Wydaje mi się że DPF nie posiada jako takiego czujnika sadzy, co oznacza, że jest to wartośc wyliczana na podstawie innych paramertów - dawki paliwa, ciśnień powietrza i innych. A może sie mylę, może ktos wyprowadzi mnie z błędu.

Test wtryskiwaczy też nie wskazuje na jakis dramat, bo korekty są minimalne.

Dodam, że niestety jakiś rok temu dałem się namówic na regenerację "chemiczną" (na samochodzie), która rzeczywiście zlikwidowała mi pojawiający sie komunikat, ale jak widać coś jest nie halo.

Moę znajda się tu jakies mądre głowy i coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

 

Mam ten sam silnik m57 tyle że jest to 525 197 lci mam zwykły kabel k+dcan i b-tool dziala bezproblemowo. Łączy się z każdym sterownikiem nie zrywa połączenia itd. wiadomo adapter bardziej poręczny ale jak widać kabel nie ma wyżej opisanych problemów. Co do dpfa to rzeczywiście coś nie halo ja jeżdżąc tylko po mieście wypalanie mam co min250-300km.

Opublikowano
Cześć

Chciałem opisać moje przygody z E60 M57 (231KM), caristą i aplikacją BTool...

Pierwsza sprawa - carista...

Nie wiem skąd biorą się ceny tego urządzenia w Polsce - uważam, że marża polskiego dystrybutora jest mocno zawyżona.

Adapter teraz jest dostępny na niemieckim amazonie za 19.99€:

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1546263734&sr=8-1&keywords=carista

... ale trafiaja się promocje.

Ja kupiłem tam za niecałe 9€.

Adatper działa bez problemu, nie zrywa połączenia, jest objęty gwarancja amazon a i samą aplikacje carista można mieć za darmo przez 30 dni (wersja pro). Niestety jej funkcjonalność w E60 jest mocno wątpliwa i właściwie sprowadza sie do odczytywania błędów i ich kasowania.

Dużo większe mozliwości daje BTool dlatego zakupiłem wersje pro, ale w moim samochodzie:

1. BTool ma duże problemy z odczytywaniem błędów - najczęściej wskazuje "brak połączenia z ECU" - gdy w tym samym czasie carista (app) robiła to bez problemu

2. Funkcje serwisowe - "Nie rozpoznano"

3. Pomiar ciśnienia wsztecznego - warto zastosowac te same jednostki miary w "info" i w pomiarach bo nie wszyscy wiedzą że hPa to to samo co mbar i później powstają jakieś zamieszania i panika :)

Sprawa DPF i regeneracji...

Tutaj jest trochę komplikacji. Mianowicie bardzo szybko przyrasta mi ilośc sadzy po regeneracji kilkamaście kilometrów, moze 30 i już mam ponad 35 gram. Regeneracja uruchamia się co 100 - 150 km - to zdecydowanie za często - dodam, że te kilometry to w trasie.

Wszystko wskazuje, że DPF zapchany, ale ciśnienia tego nie pokazują, bo mam:

Jałowy - 10

1950 - 29

2800 - 83

3800 - 123

... czyli jeszcze w normie

Co ciekawe regeneracja uruchamia się nawet wtedy, kiedy jest już rezerwa paliwa (ostrzeżenie że zostało paliwa na 100 km).

Ciekawi mnie jedna sprawa... Wydaje mi się że DPF nie posiada jako takiego czujnika sadzy, co oznacza, że jest to wartośc wyliczana na podstawie innych paramertów - dawki paliwa, ciśnień powietrza i innych. A może sie mylę, może ktos wyprowadzi mnie z błędu.

Test wtryskiwaczy też nie wskazuje na jakis dramat, bo korekty są minimalne.

Dodam, że niestety jakiś rok temu dałem się namówic na regenerację "chemiczną" (na samochodzie), która rzeczywiście zlikwidowała mi pojawiający sie komunikat, ale jak widać coś jest nie halo.

Moę znajda się tu jakies mądre głowy i coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

 

Mam ten sam problem z wypaleniami co 100-200 km jak jeżdżę więcej po mieście a przy teście ciśnienia na jałowym jest wszystko ok. Korekcja ok. Żadnych błędów. Sadza rośnie po reg dość szybko po ok. 50 km mam już około 20 gr. Przy jeździe na autostradzie też rośnie trochę wolniej i wypalanie było co ok. 250-300 km. Wszystkie inne odczyty są w normie. Ja jeszcze nie rozwiązałem problemu. Może ktoś coś?

Opublikowano
Cześć

Chciałem opisać moje przygody z E60 M57 (231KM), caristą i aplikacją BTool...

Pierwsza sprawa - carista...

Nie wiem skąd biorą się ceny tego urządzenia w Polsce - uważam, że marża polskiego dystrybutora jest mocno zawyżona.

Adapter teraz jest dostępny na niemieckim amazonie za 19.99€:

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1546263734&sr=8-1&keywords=carista

... ale trafiaja się promocje.

Ja kupiłem tam za niecałe 9€.

Adatper działa bez problemu, nie zrywa połączenia, jest objęty gwarancja amazon a i samą aplikacje carista można mieć za darmo przez 30 dni (wersja pro). Niestety jej funkcjonalność w E60 jest mocno wątpliwa i właściwie sprowadza sie do odczytywania błędów i ich kasowania.

Dużo większe mozliwości daje BTool dlatego zakupiłem wersje pro, ale w moim samochodzie:

1. BTool ma duże problemy z odczytywaniem błędów - najczęściej wskazuje "brak połączenia z ECU" - gdy w tym samym czasie carista (app) robiła to bez problemu

2. Funkcje serwisowe - "Nie rozpoznano"

3. Pomiar ciśnienia wsztecznego - warto zastosowac te same jednostki miary w "info" i w pomiarach bo nie wszyscy wiedzą że hPa to to samo co mbar i później powstają jakieś zamieszania i panika :)

Sprawa DPF i regeneracji...

Tutaj jest trochę komplikacji. Mianowicie bardzo szybko przyrasta mi ilośc sadzy po regeneracji kilkamaście kilometrów, moze 30 i już mam ponad 35 gram. Regeneracja uruchamia się co 100 - 150 km - to zdecydowanie za często - dodam, że te kilometry to w trasie.

Wszystko wskazuje, że DPF zapchany, ale ciśnienia tego nie pokazują, bo mam:

Jałowy - 10

1950 - 29

2800 - 83

3800 - 123

... czyli jeszcze w normie

Co ciekawe regeneracja uruchamia się nawet wtedy, kiedy jest już rezerwa paliwa (ostrzeżenie że zostało paliwa na 100 km).

Ciekawi mnie jedna sprawa... Wydaje mi się że DPF nie posiada jako takiego czujnika sadzy, co oznacza, że jest to wartośc wyliczana na podstawie innych paramertów - dawki paliwa, ciśnień powietrza i innych. A może sie mylę, może ktos wyprowadzi mnie z błędu.

Test wtryskiwaczy też nie wskazuje na jakis dramat, bo korekty są minimalne.

Dodam, że niestety jakiś rok temu dałem się namówic na regenerację "chemiczną" (na samochodzie), która rzeczywiście zlikwidowała mi pojawiający sie komunikat, ale jak widać coś jest nie halo.

Moę znajda się tu jakies mądre głowy i coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

 


zaznacz w ustawieniach apki 'ATWM' i zrestartuj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Planuję zakup programu Btool na poczatek chce kupic interfejs.

Proszę o poradę jaki interfejs bedzie najlepszy do

BMW F11 LCI 2013r 520d 184km.


Zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6779063058


Czy lepiej zakupić Cariste lub coś jeszcze innego?

 

Ja go mam i działa bez problemu.

Opublikowano

A ja bym Ci polecał zakupić coś co będzie również działało z bimmer-code. Jak już kupisz interface to pewnie będziesz miał chęć trochę pokodowac i uruchomić dodatkowe opcje.zrobilem ten błąd że najpierw kupiłem Carista która nie ma opcji customization dla f31 (i f11 też ) A potem zakupiłem drugi aby się jednak pobawić.


Lista adapterow pracujących z bimmer-code:

http://www.bimmercodeapp.com/adapter/

Ja kupiłem Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0


Powinien też działać z btoolem

Pozdrawiam,

47

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.