Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

@darro1969, bez obaw. Aplikacja anie rozróżnia zwykłego tempomatu od aktywnego. Zmienię opis żeby nie wprowadzał w błąd. Podobnie jest z radiem w e90: MASK/RAD/CCC CIC.

Wrzuć kody błędów do odpowiedniego działu/wątku.

@lukaszewski - dodam

@aadam75, rzeczywiście coś jest nie tak z tym ciśnieniem. Ale błędu w apce nie widzę. Zobacz proszę czy obydwa parametry Cisn. wsteczne i Ciśn. wsteczne skorygowane pokazują to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlinkuję kilka zdjęć z zaznaczonymi parametrami do weryfikacji. Może w okresie świątecznym będzie czas na sprawdzenie.

Co do temp oleju to 83st C w menu ukrytym auta - to wg BTool jest 58st C. Natomiast temp. płynu chłodniczego taka sama.Temperatura oleju testowa nie działa.

Temp. powietrza 1000 stC więc też przecinek, ciśnienie paliwa to już pisałem że w barach, podobnie jak temp.paliwa -42 st C, powietrze doładowania też temat znany już wcześniej - stała wartość,

https://nfhost.me/image/shyJ

https://nfhost.me/image/sdAP

https://nfhost.me/image/sMvw

https://nfhost.me/image/sRTn

https://nfhost.me/image/siN4

https://nfhost.me/image/sDXg

Edytowane przez aadam75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Pawła, naszego Programisty BTOOL.


Aplikacja BTOOL, 2.80 Expert

Dane są zrzucane z "live data" I z "actual/expected valus" do pliku w formacie "csv'.

Także są dumpowane logi w formacie "btool_comm_20181220_223742.log", etc.


Do czego można wykorzystać logi (są trudno czytelne).


Używam MS Office w wersji 2007 I mam wrażenie niekompatybilności danych "CSV".

Tak wygląda, jakby czas w 1 kolumnie arkusza/pliku csv/xls się "wywalał do góry kołami", więc Malone graphs głupieje.

Poprawianie ręczne tabeli wyników CSV/XLS jest beznadziejne.


*Dotyczy M47TU2/N2. (D60M47A0 - w konwencji BTOOL).


Jakieś podpowiedzi?

ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czytalem juz, wszystko wskazuje na pompe paliwa wysokiego cisnienia, mam blad 29F2, z cieczą wszystko ok, po wyskoczeniu bledu "moc zmniejszona o polowe" wlacza sie maksymalnie wentylator i temp cieczy spada do 70 st.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nabyłem w końcu Cariste, dzisiaj btoola i podczas powrotu od rodziny zrobiłem pierwsze screeny i pomiary. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi czy poniższe parametry są w porządku. Z jazdy jedyny problem to czasem pojawiające mulenie auta w okolicy 2000rpm.


Live data, DPF

VJhZKJ4.jpg Er8gJLr.jpg O8mhuv0.jpg cOAp4XA.jpg 2FjfrAO.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego masz bardzo wysokie ciśnienie wsteczne, czyli zapchany DPF.


W aplikacji masz podane maksymalne dopuszczalne ciśnienia:

jałowy bieg 35mbar

2000rpm - 75mbar

3000rpm - 135mbar

4000rpm - 200mbar


U ciebie są sporo przekroczone.


- albo jechać na pustą drogę i próbować wymusić wypalanie kilka razy i potem sprawdzić czy ciśnienia wrócą do normy.

- albo oddać DPF do płukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety strona przestała działać /-;

 

Odezwał się do mnie polski dystrybutor adaptera Carista https://obdeleven.pl/pl/sklep/17-carista-interfejs-diagnostyczny-obd2.html. Podobno wiele osób pyta ich ten adapter i kompatybilność z btool więc zaproponowali darmową wysyłkę. Wystarczy w koszyku wpisać kod "btool"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł przewidujesz obsługi silników N55 w F30 przez BTool??

 


Obsługiwane silniki:

- wszystkie diesle 2.0/2.5/3.0 N47 M47 N57 M57 w e90/e60 itp. Również DDE5 w e46/e39

- silniki benzynowe N43 N53 N51 N52

- N47, N57, N20, B47, B57 w serii F

- silniki benzynowe M54 i N46 (od 2007r)

- starsze M54(MS43), M47(DDE3), M57(DDE4) - tylko przez kabel K+DCan


Obsługiwane auta

- seria 1: e81 f20

- seria 3: e46 e90 f30

- seria 5: e39 e60 f10

- wszystkie inne modele z wymienionymi wyżej silnikami od ok. 2001r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne: czy na zgaszonym silniku, czujnik ciśnienia wstecznego musi pokazywać 0? czy drobna odchyłka np 2.88 mbar jest w normie?

 

U mnie po włożeniu nowego oryginalnego czujnika te wartości również były delikatnie na + lub - więc raczej to norma

 

U mnie jest zero i tak chyba powinno byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.