Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

halo halo ktokolwiek widział ktokolwiek wie ? :)

 

Cześć ostatnio zainstalowałem sobie b toola expert, mianowicie mam pytanie bo auto zachowuje sie całkiem normalnie nie ma żadnych błędów na desce, odpala od strzała choć temperatury dopiero leciutko poniżej 0 , tylko po podłączeniu do b toola co jakiś czas wyskakują mi w sumie te same błędy i nie potrafię ich zdiagnozować


https://drive.google.com/open?id=1eme9WO4uodw5MgQyaYAToEpforLHhcWR


Moje pytanie bo zanim kupiłem to auto to poprzedni właściciel miał zamontowane takie zabezpieczenie firmy AMT chyba KD3000 czyli bez pilocika przy tyłku auto nie pojedzie :)

Ostatnio rozładowała mi się bateryjka i czy brak komunikacji z pilotem mógł spowodować te błędy ?


Moje Auto to F30 318D N47T przebieg 100 000 km rocznik 2013, będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo halo ktokolwiek widział ktokolwiek wie ? :)

 

Cześć ostatnio zainstalowałem sobie b toola expert, mianowicie mam pytanie bo auto zachowuje sie całkiem normalnie nie ma żadnych błędów na desce, odpala od strzała choć temperatury dopiero leciutko poniżej 0 , tylko po podłączeniu do b toola co jakiś czas wyskakują mi w sumie te same błędy i nie potrafię ich zdiagnozować


https://drive.google.com/open?id=1eme9WO4uodw5MgQyaYAToEpforLHhcWR


Moje pytanie bo zanim kupiłem to auto to poprzedni właściciel miał zamontowane takie zabezpieczenie firmy AMT chyba KD3000 czyli bez pilocika przy tyłku auto nie pojedzie :)

Ostatnio rozładowała mi się bateryjka i czy brak komunikacji z pilotem mógł spowodować te błędy ?


Moje Auto to F30 318D N47T przebieg 100 000 km rocznik 2013, będę wdzięczny za pomoc.

 

Witam

Dlaczego ustawiłeś język niemiecki? Chyba, że nim biegle władasz? Lepiej ustaw język polski lub angielski.

Błędy, które masz nie mają żadnego związku z jakimkolwiek systemem immobilizacji.


Też to tak wygląda, jak "walniety" moduł sterownika świec żarowych. Bo masz błędy 4 świec żarowych, albo wszystkie świece padły, albo sterownik. Stawiam na to drugie.


Pozdrawiam

ZYGI

ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest błąd 4 świec to uszkodzony jest kabel zasilający od pojedynczej wtyczki. Tak jak w linku, który podałem.

Sterownik zregenerowany, tak jak mówiłeś puściły luty na pojedynczej wtyczce.. Dzięki za pomoc. Na drugim sterowniku tym co kupiłem jest przerwa na pinie odpowiadającym za świece na pierwszym cylindrze także też go zregeneruje, będzie na zapas

 

Cześć

Jacyś wyjatkowo zdolni ludzie jesteście! Niewielu jest ludzi, którzy potrafią naprawić ten cholerny "sterownik świec żarowych". To jest jakaś paranoja, kowboje nazywają to auto (BMW) "over engineering".


Koszmarem są:

- thermostat obiegu chłodzenia

- sterownik świec żarowych

- pasek wieloklinowy alternatora

- wycieraczka tylnej szyby

- opony ROF

- diabelskie śruby kodowe do kół

- no I ten przeklęty filtr DPF!

ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zygi kolega mario1989 nie ma problemu ze sterownikiem świec on ma jakiś dziwny problem. Przetłumaczone błędy silnika na angielski

290600 Terminal 15.3, signal: Open circuit or short circuit to ground (status terminal 15.3 off during terminal 15 on)

268200 Injector cylinder 2, control: Minus side Interruption

267E00 Injector cylinder 1, Control: Minus side Interruption

268000 Injector cylinder 3, Control: Minus side Interruption

268300 Injector Cylinder 4, Control: Minus side interruption

49300 Rail pressure monitoring at engine start: Rail pressure too low at engine start

Tak sobie dumam, że to jest jakiś błąd po stronie elektroniki. Z tymi kolejnymi cylindrami. Może to rzeczywiście kwestia tego zabezpieczenia?


Co do typówek BMW to niestety psują wizerunek marki:( szkoda że tego sterownika nie potrafią dopracować, być może specjalnie:) w tej formie jak to teraz wygląda konstrukcyjnie, nie da się go naprawić na zawsze.


Zaśmiecamy tylko temat pawla i btool'a. To, że błędy odczytane BTOOLem nie znaczy, że trzeba tu je rozwiązywać.

Zakładać osobne tematy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko z napięciem masz w porządku, jeśli akumulator jest konkretnie rozładowany i są sprzyjające warunki system podnosi napięcie ładowania nawet do 15 voltów by szybciej go doładować.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można zrobić tak żeby ikona połącz/rozłącz na głównym ekranie robiła tylko to bez przechodzenia do podmenu z ustawieniami gdzie trzeba znowu zrobić połącz/rozłącz? Ustawienia programu robimy przecież tylko raz, po co za każdym razem przechodzić przez dodatkowe menu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można zrobić tak żeby ikona połącz/rozłącz na głównym ekranie robiła tylko to bez przechodzenia do podmenu z ustawieniami gdzie trzeba znowu zrobić połącz/rozłącz? Ustawienia programu robimy przecież tylko raz, po co za każdym razem przechodzić przez dodatkowe menu?

 

Dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W/g mnie to lepiej by było gdyby klikając connection po prostu program się łączył, a disconnect rozłączał. Ustawienia połączenia przenieść do tego menu rozwijanego w prawym górnym rogu. Albo zamiast strzałek szybkiego połączenia dać "trybik" pod którym by była konfiguracja połączenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej sterownik do wymiany/naprawy.

Co do dystansu do wymiany DPF - na niektórych silnikach M47/57 apka ma problem z odczytaniem tej informacji. Jeśli Ci zależy na rozwiązaniu to daj znać na PW.

Podobno przy tych silnikach można dystans znaleźć w menu BC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie w F11 N47, że w opcji DPF pokazuje ciśnienie paliwa 734 bar. To raczej niemożliwe i przecinek jest do przesunięcia. Może ma być 7,34 bar. Mógłby to ktoś potwierdzić u siebie? Dzięki z góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm taka ciekawostka. Dzisiaj w mojej F-31 B-tool pokazał mi błąd ACC - Aktywny tempomat. A moje auto nasi sąsiedzi zza miedzy wyposażyli jedynie w tempomat z funkcją hamowania. No i jeszcze dodał błąd :Moduł dynamiki wzdłużnej( I tu zonk - nie jestem biegły w te klocki i nie wiem o co chodzi) . Auto jeździ normalnie i tempomat ( z funkcją hamowania ) działa normalnie. Ktoś , coś może mi uświadomić o co chodzi i co się z moim autkiem dzieje? Z góry dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Paweł, można dodać do programu dla silników N43 i N53 ponizszą opcję :


https://bimmerprofs.com/wp-content/uploads/2018/06/offset_integrators.png



bardzo przydatne przy diagnozie wszelkich nieszczelności w dolocie, problemów z odmą itp.

 

"Interpretacja krótkoterminowych i długoterminowych danych dotyczących wykończenia paliwa.


Otwórz sekcję silnika i wybierz bloki analogowe: naciśnij F5, następnie podmenu adaptacji, naciskając F6. Jako przykład - menu silnika N52 / N53 / N54. "

 


https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&rurl=translate.google.com&sl=en&sp=nmt4&tl=pl&u=https://bimmerprofs.com/stft-and-ltft/&xid=25657,15700021,15700043,15700124,15700186,15700191,15700201,15700237,15700242,15700248&usg=ALkJrhjlFZQoe60n8QrJiWYDHio06RDXdQ

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.